MuscleMeat

Zalm (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kelders0

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 aug 2007
Berichten
41
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
106kg
Goeiendag!

ik vroeg mij af wat de beste manier was om zalm te bereiden:

Wij bakken altijd in de oven (laten garen en met stoom). uiteraard met wat olijfolie (als ik mij niet vergis )

Meestal hebben we er nog wat kruiden over heen voor de smaak.
alleen kruiden lijkt mij beter om niet te doen ?

en past Zalm uberhaupt in een cut-schema? Op de sportschool zeggen ze dat het zeker goed is maar ik betwijfel het een beetje?
 
Ja, zalm is zeer goed, zijn goeie vetten en die heb je nodig! Omega-vetten.

En wij maken het ook altijd zo, een beetje olijfolie in de kom en dan de zalm ermee in de oven, heerlijk!
 
okee, toevallig nog opmerkingen over (vis) kruiden? lijkt me zelf beter om ze te laten staan hoewel het toch erg fijn smaakt :)...
 
Eventjes bakken in een (anti-aanbak) pannetje... heel even maar per kant (max 2 minuten ofzo). Het moet vooral NIET gaar zijn in het midden. Gaar = droog = onsmakelijk. Klein beetje Japanse sojasaus, en een drupje citroensap doen wonderen. Yummie.
 
zalm is zeer goed, omega3 en veel eiwitten,
kan nooit kwaad :)
 
okee, toevallig nog opmerkingen over (vis) kruiden? lijkt me zelf beter om ze te laten staan hoewel het toch erg fijn smaakt :)...

Viskruiden zit over het algemeen veel zout in. Persoonlijk vind ik dat het de smaak van de zalm verpest. Als je de zalm niet laat baden in zout zou ik het gewoon doen als je het lekker vindt!
 
nouja ik persoonlijk vind een beetje kruiden wel fijn :) maar het kan dus geen kwaad als ik gewone viskruiden gebruik in een cutschema?
 
nouja ik persoonlijk vind een beetje kruiden wel fijn :) maar het kan dus geen kwaad als ik gewone viskruiden gebruik in een cutschema?


kwaad....alleen in de laatste fase van een wedstrijdvoorbereiding... verder is het prima.
 
Olijfolie + italiaanse kruiden + suiker en zout in de oven = heerlijke zalm:D
 
Eventjes bakken in een (anti-aanbak) pannetje... heel even maar per kant (max 2 minuten ofzo). Het moet vooral NIET gaar zijn in het midden. Gaar = droog = onsmakelijk. Klein beetje Japanse sojasaus, en een drupje citroensap doen wonderen. Yummie.

Inderdaad . Doorbakken zalm is een no-go . Dit is ook mijns inziens de reden dat meeste mensen niet erg houden van zalm omdat het doorbakken gewoon kurkdroog is .
Je kan zalm uiteraard ook gerookt eten of rauw . Ik denk aan sushi , sashimi of een tartaar van zalm .
 
Zag bij de appie heijn ook zalm gehakt. Iemand dat al geprobeerd?
 
Back
Naar boven