Fitness Seller

Doe je aan 2 minuten stilte? (dodenherdenking) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vind het wel wat hebben om met z'n allen die 2 minuten stil te zijn, maar voorderest heb ik er niet zoveel mee.
 
uhmm nee draaide keihard muziek.... had het niet eens door totdat iedereen aan me vroeg of ik stil was..

Njaah zijn niet mijn voorouders, ik ben surinaams dusja doe maar een slavenherdenking ofzo dan ben ik mischien wel stil
 
Ligt eraan waar en met wie ik ben. Als ik alleen ben hecht ik er eerlijk gezegd niet zoveel waarde aan, ik zie het nut er ook niet helemaal van in. Maar als ik ergens anders ben en ik zie dat mensen het belangrijk vinden... Dan ben ik gewoon de 2 minuten stil.
 
uhmm nee draaide keihard muziek.... had het niet eens door totdat iedereen aan me vroeg of ik stil was..

Njaah zijn niet mijn voorouders, ik ben surinaams dusja doe maar een slavenherdenking ofzo dan ben ik mischien wel stil

o brother...
het heeft ook helemaal geen ruk met voorouders te maken
 
Een ieder die zich hier niet aan houd is geen Nederlands paspoort waardig.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dat wij onze suprematie maar ter gehore moge brengen aan zij bij wie twijfel een plaats inneemt.
 
Dat wij onze suprematie maar ter gehore moge brengen aan zij bij wie twijfel een plaats inneemt.


Welke suprematie bedoel je precies of krijg ik weer een plaatje van een bigmac etende kleuter als reactie? :D
 
Nee, normaal gezien niet. Respect hebben kan ook op een andere manier. Die minuten stilte vind ik altijd zo'n onzin.

Al moet ik zeggen dat ik vandaag stil ben geweest, was in de gym en ineens ging de muziek etc uit, dacht van zal zo wel weer aangaan, gebeurt wel vaker, maar bleek dus voor die dodenherdenking te zijn. Op zo'n moment ga ik dan geen herrie schoppen, maar denk dan wel bij mezelf: wat heeft het voor nut..
 
De guitige oogjes van Jack de Vries. :roflol:

Ontopic: hecht er niet bijzonder veel waarde aan, maar doe wel aan mee.
 
Altijd,voor de gevallen kamaraden waar ook ter wereld ingezet
 
Het gaat om respect. Iets wat veel simpele zielen tegenwoordig niet kunnen/willen begrijpen.

Gewoon ff iedereen zijn bekkie dicht en respect tonen.


Natuurlijk moet je de dodenherdenking in die zin respecteren dat je de boel niet gaat verstoren. Zolang het geluid dat je maakt door mensen die tijdens die 2 minuten wel doden willen herdenken hoorbaar is ben je fout bezig. Of dat nou op de dam is of ergens in een afgelegen boeren gat.

Verder moet ieder natuurlijk zelf weten of hij/zij wil herdenken of niet. Ik ben vrijwel nooit met mijn gedachten bij de gevallenen uit de oorlogen tijdens de dodenherdenking, voor mij laat zoiets zich gewoon niet opleggen. Het doet me meestal vrijwel niets. Tijdens sommige documentaires over WOII kan ik dan weer vrij geemotioneerd raken (alhoewel het dan meestal over vermoorde Joden gaat).
 
Het gaat om respect. Iets wat veel simpele zielen tegenwoordig niet kunnen/willen begrijpen.

Gewoon ff iedereen zijn bekkie dicht en respect tonen.

Bepaal jij dit voor anderen? Dat getuigt dan ook weer van weinig respect.
Denk dat mensen dit zelf moeten weten.
 
Kwas gister op strand om 20.00 en niet bewust 2 minuten stil mijn gedachten bij de bevrijding gehouden.
Respect hoort voort te komen uit een houding - dat is het belangrijkste denk ik.
Uiteraard als je bij een bijeenkomst bent of in de buurt van anderen mensen dan is het wel zo respectvol om even je mondje te houden natuurlijk.
 
Ik sta werkelijk versteld van het gehalte onbenullige en respectloze mensen hier.
 
Heb in stilte mijn pizza gegeten, was vergeten dat de AH om zeven uur dicht ging.
 
Ja..ik heb daar wel even bij stil gestaan..Heb met de kids even voor de buis gezeten..mijn oudste vind het zware bullshit en de jongste twee snappen er geen hol van dus een hoop vragen tijdens de 2 minunten stilte..;)
 
ik was toen in de sportschool, was wel grappig.. ineens de muziek uit, niemand die meer trainde en iedereen toch ff 2 minuten stil :)
 
Ja..ik heb daar wel even bij stil gestaan..Heb met de kids even voor de buis gezeten..mijn oudste vind het zware bullshit en de jongste twee snappen er geen hol van dus een hoop vragen tijdens de 2 minunten stilte..;)

misschien es iets over auswitsch vertellen oid?
Vind het persoonlijk vrij belangrijk dat al die onnodige doden niet vergeten worden
 
gister in de sportschool was niemand stil!
 
misschien es iets over auswitsch vertellen oid?
Vind het persoonlijk vrij belangrijk dat al die onnodige doden niet vergeten worden

Vind ik ook..Hij weet heel goed van hoe en wat..ben zelf hiermee duidelijk respectvol toe naar opgevoed door mijn ouders en vind ook belangrijk dat mijn kinderen er iets van mee krijgen..Mijn oudste is zwaar aan het pubberen op het moment dus alles wat moeders zegt is effe zware bullshit ;) (hij heeft netjes zijn naast me op de bank gezeten en zijn mond gehouden)
 
Back
Naar boven