XXL Nutrition

Wat voor schema volgen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kledingkast

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
13 feb 2008
Berichten
50
Waardering
0
Laat ik mezelf eerst eens even voorstellen. Ik ben 16 jaar, weeg 72kg bij 1 meter en 83 centimeter. BF zal rond de 15% zitten, helaas nog nooit gemeten (kan bij ons niet in de gym?).

Ik wil graag, hoe erg jullie me er ook om zullen haten, een welbekend "beach-lichaam". Nee, niet alleen de blokjes, maar ook de armen, benen & borst. Ik train nu een kleine 4 maanden en merk wel degelijk verschil in kracht - en ik word ook al wat breder.

Ik eet nog steeds hetzelfde als voorheen, alleen eet ik nu voordat ik ga slapen 500 gram magere kwark, en elke ochtend een eitje. Heeft dit (veel) nut?

Ik wil dit lichaam bereiken: [Link niet meer beschikbaar]

Ik wil graag weten hoeveel sets en reps ik het beste kan doen. Ik doe zelf nu 3 sets van 8 reps bij elke oefening, maar laatst werd mij verteld dat ik dan bezig ben met krachttraining? Een schema en/of voedingstips zouden geweldig zijn!

Ik kan 5 dagen per week naar de gym (elke dag behalve dinsdag en zaterdag). Bedankt bij voorbaat allemaal,

Kledingkast.
 
Hypertrofie? Is dat voor massa?
 
3 sets of 4 sets, of maakt dat niet zo gek veel uit?
 
Ik zou dan in totaal rond 30 herhalingen doen dus 3x10 of 4x8
 
Ok, bedankt! En uit dat topic kan ik vrij weinig halen, wat is nou het geschikste schema voor zo'n beach-body lichaam? Ik wil geen overdreven brede rug, etc.
 
Ok, bedankt! En uit dat topic kan ik vrij weinig halen, wat is nou het geschikste schema voor zo'n beach-body lichaam? Ik wil geen overdreven brede rug, etc.

Beachboy lichaam? Ga dan maar bankdrukken, opdrukken,wat abswerk doen en natuurlijk de bicep curls ;)
 
Ik eet nog steeds hetzelfde als voorheen, alleen eet ik nu voordat ik ga slapen 500 gram magere kwark, en elke ochtend een eitje. Heeft dit (veel) nut?

Kwark is goed, maak van dat ene eitje maar 4 of 5.
 
Elke dag 4 of 5 eieren? Is dat niet slecht voor je? Ik mag van mijn ouders helaas geen supplementen kopen, maakt dit veel uit?

Hoe vaak kan ik het beste per week trainen? Ik train nu elke maandag, woensdag en vrijdag.
 
Elke dag 4 of 5 eieren? Is dat niet slecht voor je? Ik mag van mijn ouders helaas geen supplementen kopen, maakt dit veel uit?

Hoe vaak kan ik het beste per week trainen? Ik train nu elke maandag, woensdag en vrijdag.

3 x pw is meer dan zat. Spieren groeien niet in de sportschool, maar juist als je rust na een zware training waarin je spieren geprikkeld worden. Dit wil zeggen dat je contstant (als het kan iedere training) moet proberen meer gewicht te tillen of net een extra herhalingen te liften, maar blijf je spieren uitdagen.

Supps, zijn overrated! Probeer eerst goed te eten en te rusten dan kan je altijd nog supps toevoegen. Maar verwacht geen wonderen door supps toe te voegen. Als het zover denk dan aan het toevoegen van creatine, glutamine en extra vitamines. Dit zijn de supps die werken.
 
Hypertrophy wil toch niets anders zeggen; De werkperiode tussen de warming-up, cooling-down in?

Kun je onderbouwen (bron) waarom je beter 4x8 kan doen?

Ik heb altijd begrepen dat spierhypertrofie betekent het vergroten van de spier, correct me if i am wrong.


En bijvoorbeeld deze bron geeft aan dat je voor massa 4x8 bijvoorbeeld kan doen.
 
Ik wil dit schema 3x per week gaan volgen:

Benen
1x6/8/12 Squat …………….
2x6/8/12 Stiff Leg Deads …………….

Borst
2x6/8/12 Schuin Bankdrukken …………….
1x6/8/12 Dips …………….

Rug
2x6/8/12 Chins …………….
2x6/8/12 Rows …………….

Traps
1x6/8/12 Shrugs …………….

Schouders
1x6/8/12 Dumbbell Shoulder Press …………….
1x6/8/12 Lateral Raise …………….
1x6/8/12 Dumbbell Rear Delt …………….

Biceps
2x6/8/12 Dumbbell Curls …………….

Triceps
2x6/8/12 Tri Extensions …………….

Kuiten
2x6/8/12 Kuit Apparaat …………….

Buik
2x6/8/12 Crunches/apparaat …………….

Is dit goed denken jullie?
 
Back
Naar boven