XXL Nutrition

SJ2's Logje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Post eens wat je eet op een dag. Of wat je van plan bent te gaan eten.
 
Nouja, ik heb na mijn aanmelding hulp gevraagd aan iemand op mijn sportschool. Was een brede jongen dus ik dacht die kan me wel helpen. Een hele avond getrokken aan gewichten en alles, schema opgesteld voor 3x p week...Hij zei letterlijk 'ik geef je mijn schema voor jou lichaam en dan help ik tussedoor wel' Dus ik trouw dat schema doen, komt de fitnessinstructeur en die zegt me dat ik blijkbaar aan het cardio-en ben. Dus vaarwel schema.

Nu ga ik opnieuw een poging doen, de fitnessinstructeur helpt me nu met oefeningen als benchpress enzo, heb ook uitgelegd wat ik wilde binnen 8 wkn goed resultaat. En nu heb ik eieren, rijst, melk, brinta (BAH) ingeslagen om aan te komen. En dan kook ik 's avonds wat rijst en ei e.d. om in tupperwhare mee te nemen naar het werk. En tussentijds pas ik wel dingen aan met hulp van commentaar van dbb-ers en die fitnessinstructeur enzo.
Werk nu ook zelf aan het splitschema, maar ik vind het lastig m dat allemaal zo neer te zetten zoals al die anderen dat doen, dus ik zal morgen mijn opzet tesamen met mijn eerste training posten.

Je zit bij physical toch?
Vraag of Glenn daar nog werkt en of hij je wilt helpen, dat is een maatje van me die gast heeft (anders dan de meeste clowns) echt verstand van zaken maar ik weet niet of hij daar nog werkt.

Het wordt voor jou zeer lastig om in 8 weken een significant resultaat te boeken, maar **** die contest.

Houdt je schema de eerste tijd basic, zoiets;

maandag;

buik
lying of hanging leg raises
crunches

borst
bankdrukken
schuine dumbbell fly's

schouders
seated dumbbell press
standing side raises

triceps
push down
kick back

dinsdag;

benen
fullsquat
lunges
leg extensions
leg curls
adductor machine

woensdag;

rust

donderdag;

rug
lat pull down
small grip pull down
dumbbell rows

schouders
front raises
bent over side raises

biceps
seated dumbbell curls
biceps machine


vrijdag;

buik
standing dumbbell side bend
schuine crunches

benen
fullsquat
lunges
leg extensions
leg curls
adductor machine

15 herhalingen en 3 sets per oefening.
Dan draai je al best een compleet schema met wat open keten oefeningen en een pittig volume maar met niet al te moeilijke oefeningen zodat je wat kan wennen aan krachttraining. De eerste week(en) pak je nog lichte gewichten, omdat je anders teveel spierpijn krijgt. Naarmate je wat gewend bent ga je de intensiteit opdraaien en echt richting failure trainen.

En natuurlijk goed eten per dag, probeer 6 maaltijden te pakken hoog in eiwitten in carbs. Als je merkt dat je dik begint te worden dan kan je wat gaan schrappen in carbs maar ik denk dat dat bij jou niet zo snel een probleem zal zijn.

Eventueel zou ik in jouw geval ook een fullbody schema aanraden voor de eerste weken, maar je zit zelf al aan een split te denken dus vandaar.

Succes.
 
pm me dan :(

Zit ook goede vorm al in, op de eerste lijk je een echte bodybuilder :D

Leuk setje hoor met die bloemetjes :P
 
Laatst bewerkt:
Nouja eigelijk dacht ik, ik doe altijd maar wat... en nu ben ik vorige week maar eens gaan vragen hoe dat met die dumbbells werkt enzo :o dus ipv voor de lol 2x p week een rondje op de apparaten doen heb ik advies gevraagd aan de trainers daar. Om heel eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee wat voor game-plan... iig meer eten, meer sporten en meer zonnebanken?

Sinds vorige week ben ik maar met die benchpress en die bicepsoefeningen begonnen met losse gewichten. Maar moet me maar verdiepen in een soort schema..
Tss, en dat voor een DBB lid met veel karma en posts.
Ga rippetoe doen :D

nee joh, ik kom alleen maar in de allerlei.. ben een hele lange tijd gewoon 'het meisje van' geweest en mee gaan lezen, om vervolgens te blijven plakken in de leuke topics, sinds een klein jaartje heb ik een sportschoolabb. waarmee ik van alles wat doe en vandaar dat ik nu maar eens dacht van beter laat dan nooit doe eens een poging met zoiets. Vandaar dat ik nu gewoon foto's durf te posten ook al ben ik mager.
Ik heb het wel voor mager. Daten?
Ik ben Belg, dus niet zo verwijfd als die Nederlandse mannen.
 
Tss, en dat voor een DBB lid met veel karma en posts.
Ga rippetoe doen :D


Ik heb het wel voor mager. Daten?
Ik ben Belg, dus niet zo verwijfd als die Nederlandse mannen.

Niks daten, ze is voor mij.Ze houd alleen van nederlandse spierballen.
 
jij ook succes:)
 
Post eens wat je eet op een dag. Of wat je van plan bent te gaan eten.

Nouja heb zo'n twee maanden een job gehad waarbij ik iedere dag zo'n 15 km moest fietsen. Daar nam ik in de ochtend 3 boterhammen (soms een tosti) tussen de middag warm eten met vla, middagpauze soms weer een tosti en om half 6 weer eten.
Heb nooit echt de neiging gehad om te snoepen, chips, snoepjes die dingen eet ik allemaal eigelijk niet, maar in de avond nog wat lekkers als kwark of een gebakken eitje of een worstenbroodje :D.

Nu werk ik sinds een week op m'n vaste job (3 minuten fietsen), en ben van plan in de ochtend een boterham of brinta, vitamine pil en een glas of 2 melk te doen. In de ochtend stukje fruit en sultana oid, rond de middag boterham of 2, in de middag misschien nog iets wat ik van thuis heb meegenomen..(roergebakken eitje ofzo, stukje fruit, avond eten en later op de avond nog iets van een schaaltje kwark of iets dergelijks. Vind ik eigelijk nog wel een hele hap namelijk.
 
Nouja heb zo'n twee maanden een job gehad waarbij ik iedere dag zo'n 15 km moest fietsen. Daar nam ik in de ochtend 3 boterhammen (soms een tosti) tussen de middag warm eten met vla, middagpauze soms weer een tosti en om half 6 weer eten. Soms 's avonds nog wat lekkers.

Nu werk ik sinds een week op m'n vaste job, en ben van plan in de ochtend een boterham of brinta, vitamine pil en een glas of 2 melk te doen. In de ochtend stukje fruit en sultana oid, rond de middag boterham of 2, in de middag misschien nog iets wat ik van thuis heb meegenomen..(roergebakken eitje ofzo, stukje fruit, avond eten en later op de avond nog iets van een schaaltje kwark of iets dergelijks. Vind ik eigelijk nog wel een hele hap namelijk.

Met alle respect, maar als je aan wilt komen zul je stukken meer (en vaker) moeten gaan eten.
Als je wilt kan ik je een voorbeeldschema sturen, pm me dan maar. :)
 
Nouja heb zo'n twee maanden een job gehad waarbij ik iedere dag zo'n 15 km moest fietsen. Daar nam ik in de ochtend 3 boterhammen (soms een tosti) tussen de middag warm eten met vla, middagpauze soms weer een tosti en om half 6 weer eten.
Heb nooit echt de neiging gehad om te snoepen, chips, snoepjes die dingen eet ik allemaal eigelijk niet, maar in de avond nog wat lekkers als kwark of een gebakken eitje of een worstenbroodje :D.

Nu werk ik sinds een week op m'n vaste job, en ben van plan in de ochtend een boterham of brinta, vitamine pil en een glas of 2 melk te doen. In de ochtend stukje fruit en sultana oid, rond de middag boterham of 2, in de middag misschien nog iets wat ik van thuis heb meegenomen..(roergebakken eitje ofzo, stukje fruit, avond eten en later op de avond nog iets van een schaaltje kwark of iets dergelijks. Vind ik eigelijk nog wel een hele hap namelijk.

Klinkt echt als een compleet drama.
 
Nouja heb zo'n twee maanden een job gehad waarbij ik iedere dag zo'n 15 km moest fietsen. Daar nam ik in de ochtend 3 boterhammen (soms een tosti) tussen de middag warm eten met vla, middagpauze soms weer een tosti en om half 6 weer eten. Soms 's avonds nog wat lekkers.

Nu werk ik sinds een week op m'n vaste job, en ben van plan in de ochtend een boterham of brinta, vitamine pil en een glas of 2 melk te doen. In de ochtend stukje fruit en sultana oid, rond de middag boterham of 2, in de middag misschien nog iets wat ik van thuis heb meegenomen..(roergebakken eitje ofzo, stukje fruit, avond eten en later op de avond nog iets van een schaaltje kwark of iets dergelijks. Vind ik eigelijk nog wel een hele hap namelijk.

s'ochtends;

brinta / havermout met een whey shake

tussendoor;

sultana en/of fruit

middag;

2-4 boterhammen met 100 gram kipfilet

tussendoor;

banaan met whey shake

avond;

avondeten (met eiwitrijke bron erin)

daarna trainen, erna;

75 gram rijst met 500gram magere kwark

Daarnaast nog je vitamine/mineralen pillen 2x per dag en visoliecapsules.

Met zo'n dieet zou ik beginnen, van daar uit opbouwen/bijstellen.
Maar eerder omhoog opschroeven, gezien je stofwisseling.
Met je dieet moet je sowieso wat flexibel zijn en gaandeweg aanpassingen maken.
 
s'ochtends;

brinta / havermout met een whey shake

tussendoor;

sultana en/of fruit

middag;

2-4 boterhammen met 100 gram kipfilet

tussendoor;

banaan met whey shake

avond;

avondeten (met eiwitrijke bron erin)

daarna trainen, erna;

75 gram rijst met 500gram magere kwark

Daarnaast nog je vitamine/mineralen pillen 2x per dag en visoliecapsules.

Met zo'n dieet zou ik beginnen, van daar uit opbouwen/bijstellen.
Maar eerder omhoog opschroeven, gezien je stofwisseling.
Met je dieet moet je sowieso wat flexibel zijn en gaandeweg aanpassingen maken.

Je 1e maaltijd: Wat Loo zegt. Wheyshake(je lichaam heeft de hele nacht zonder eiwitten gezeten) + een flinke kom brinta met melk. + multivitamine
2e Maaltijd: 2 snee brood met pindakaas + 2 mandarijnen + visolie caps
3e Maaltijd: 4 snee brood + 100 gr kipfilet
4e Maaltijd: Banaan + Whey shake of Banaan + 50 gr noten + een mandarijn + visolie caps
5e Maaltijd: Avondeten(Met eiwitrijke bron inderdaad) + multivitamine
Trainen
6e Maaltijd: Ik denk niet dat je lichaam het trekt om daarna rijst te eten. Dus ik zou dan een paar scheppen brinta nemen met melk en 3/4 eieren
7e Maaltijd: 500 gr. magere kwark met een handjevol noten als je het op krijgt. Anders beginnen met 250 gr. kwark en dan binnen 2 weken opbouwen naar een hele bak.

Succes;)

Alleen zo bereik je het gewenste resultaat, anders blijf je maar aankloten.
 
Niks daten, ze is voor mij.Ze houd alleen van nederlandse spierballen.
Ik dacht toch echt dat ze zelf kon 'praten'.
Ik hou helemaal niet van balletjes, laat staan ballen. Bah. Nederlands of niet,..
Heb verschillende rassen gedate... Als 'ie maar lief is, geel, groen, rood, wit, blauw.. I don't care.

Nog ff één ding, je zal best een aardige jongen zijn, maar aan alleen geslijm heb ik niets.
Loo helpt me gewoon echt een handje heb ik ook wat aan. Jij kan je woorden voor je houden.
 
Laatst bewerkt:
Je 1e maaltijd: Wat Loo zegt. Wheyshake(je lichaam heeft de hele nacht zonder eiwitten gezeten) + een flinke kom brinta met melk. + multivitamine
2e Maaltijd: 2 snee brood met pindakaas + 2 mandarijnen + visolie caps
3e Maaltijd: 4 snee brood + 100 gr kipfilet
4e Maaltijd: Banaan + Whey shake of Banaan + 50 gr noten + een mandarijn + visolie caps
5e Maaltijd: Avondeten(Met eiwitrijke bron inderdaad) + multivitamine
Trainen
6e Maaltijd: Ik denk niet dat je lichaam het trekt om daarna rijst te eten. Dus ik zou dan een paar scheppen brinta nemen met melk en 3/4 eieren
7e Maaltijd: 500 gr. magere kwark met een handjevol noten als je het op krijgt. Anders beginnen met 250 gr. kwark en dan binnen 2 weken opbouwen naar een hele bak.

Succes;)

Alleen zo bereik je het gewenste resultaat, anders blijf je maar aankloten.

dit krijgt sophie never nooit weg.
 
Misschien dat je er nog noten/pinda's bij kan eten...Succes trouwens!
 
dit krijgt sophie never nooit weg.

word. het is een iel klein meisje van 58kg. tis geen ecto van 75kg, die een bulk dieet van 5000kcal nodig heeft. daarnaast lijkt me het een een mooi streven om juist een redelijk laag vet% te houden. het is een zegen dat ze dit van nature heeft. niet mee k*tten zou ik zeggen.

ben overigens geen fan van fruit als "tussendoortje". alleen post workout vind ik het een optie. zeker gezien de vitaminepillen is het niet echt nodig.
 
word. het is een iel klein meisje van 58kg. tis geen ecto van 75kg, die een bulk dieet van 5000kcal nodig heeft. daarnaast lijkt me het een een mooi streven om juist een redelijk laag vet% te houden.

ben overigens geen fan van fruit als "tussendoortje". alleen post workout vind ik het een optie. zeker gezien de vitaminepillen is het niet echt nodig.

Haar vetpercentage is al laag genoeg, ze heeft duidelijk wat beef nodig.
 
niet om te bouwen. bouwen kan ook met een overschot van 500kcal. er hoeven niet gelijk 2000kcal bijgeplakt te worden.

qua uiterlijk moet ze het zelf weten natuurlijk.
 
Back
Naar boven