MuscleMeat

masteron vs proviron shgb (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Alien

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
23 jun 2003
Berichten
3.081
Waardering
10
als je proviron zou willen vervangen door mast met als enigste doel binden aan de shgb, welke ratio zou dan ongeveer overeenkomen?

50mg proviron ED = 200mg mast EW?
...
 
One possible use for drostanolone during the off-season, when gaining mass, may be DHT's affinity for the binding proteins of coïtus steroids : coïtus hormone binding globulin (SHBG) and albumin. Normally a large amount of testosterone cannot be used by the body in anabolic functions because it is mostly bound to these plasma proteins. When testosterone is administered along with a DHT-compound, the DHT will take up most of the protein and allow the testosterone to exert its massive anabolic effects, thereby increasing the possible gains, especially in lower doses. Of course, due to the limited availability of drostanolone and its high price, this is the type of situation one usually resorts to mesterolone (1-methyl-DHT as in proviron) for. Its cheaper and equally effective to serve this particular purpose (but notably weaker in other aspects, since like DHT its readily deactivated in muscle tissue by the 3-alpha-hydroxysteroid dehydrogenase enzyme).
bron: [Link niet meer beschikbaar]

Volgens dit artikel kan je het daarvoor gebruiken, kijk gewoon wat het goedkoopste uitkomt. Over dosering staat er niets maar ik denk dat 100mg om de dag genoeg is.
 
Ik geloof dat proviron dit karweitje beter klaart dan Masteron en daarnaast gaat het de aromatisatie ook beter tegen dan Masteron, maar met proviron maak je maar kleine extra gains mee naast testosteron in tegenstelling tot Masteron. Masteron heeft dezelfde eigenschappen als proviron (alleen wat minder) maar je maakt er betere gains mee...
 
Tuurlijk klaart proviron het beter, het is er voor bekend, ik heb nergens gezegt dat masteron hiervoor beter is.
Ik denk dat alle dht derivaten ongeveer het zelfde effect hebben op de aromatisatie.
Maar masteron zou ik niet gebruiken om gains mee te maken maar gewoon tijdens de cut.

Ik zou zeggen kies het goedkoopste.
 
provi is aanzienlijk goedkoper dan masteron
 
Als je masteron alleen voor dit doel gaat gebruiken, dan betaal je eigenlijk teveel voor hetzelfde effect. En aangezien we allemaal liefst zo efficiënt en goedkoop mogelijk willen kuren (daar ga ik toch vanuit) kies je dus beter voor proviron. Zit je in de cut en wil je een harde look en tegelijk testosteron in je kuur dan is masteron (eventueel zelfs aangevuld met proviron) een mogelijke keuze.

PS: SHGB binden verhoogt niet noodzakelijk de winst. Doordat je een DHT middel neemt (en aan relatief hoge dosis) ga je aanzienlijk aromatase verminderen. Minder oestrogeen naast testosteron = minder massa. Je krijgt dan meer droge massa en spierkracht. Alles heeft voor- en nadelen.
 
ik zou het idd op de eerste plaats doen voor het geld,

gains op mast of proviron, reken ik ni op, hardere look ook niet echt aangezien het toch maar tijdelijk is. Minder aromatisatie is leuk maar geeft dan ook mindere gains, aromatiseren is niet erg imo als het maar geen gyno te weeg brengt.

En ik rekende dat ik zo'n 200tabs proviron nodig heb (14weken, 50mg ED, 2tabs), dat zou maken dat 1ml mast ent EW goedkoper uitkomt in mijn geval. Maar Weegt die 200mg op tegen 50mg proviron ED is de vraag.

Ik wil de shgb binding omdat ik tijdens mijn test only kuurtje merkte dat de kleine soldaat niet even hard meer bleef in de 2de helft van mijn kuur.

(lees net op bos dat er een slechte batch mast ent is van mijn toegankelijke bron van ug lab, maakt de keuze weer iets anders)
 
50mg provi ED = 50*7=350mg provi
Ik weet niet hoeveel die masteron gedoseerd is dus zorg dat je ook iets van een 350-400mg hebt in de week.
 
voor mij is proviron veel duurder.. bij dezelfde MG's

4000mg masteron heb ik voor de prijs van 2000mg proviron..
Maar als (en ik benadruk ALS) proviron 4 keer meer shgb kan binden, dan betaal je nog steeds 2 x teveel :P
 
Goed gevonden BigT maar kan je dat bewijzen dat provi dat kan?
 
50mg provi ED = 50*7=350mg provi
Ik weet niet hoeveel die masteron gedoseerd is dus zorg dat je ook iets van een 350-400mg hebt in de week.


daar dacht ik net ook aan en er dan vanuit gaan dat proviron dit beter doet als masteron, zou je al snel 400mg moeten zetten elke week en dan is de prijs weer in het voordeel van proviron schat ik.
 
Goed gevonden BigT maar kan je dat bewijzen dat provi dat kan?
Als ik de doseringen die hier voorbij vliegen mag geloven lijkt *4 niet zo onrealistisch. Ik heb dit nooit diepgaand onderzocht, dus ik kan je geen bewijs leveren van een verschil in werking. Misschien wel interessant om nog eens voor in de studies te duiken.
 
Als ik de doseringen die hier voorbij vliegen mag geloven lijkt *4 niet zo onrealistisch. Ik heb dit nooit diepgaand onderzocht, dus ik kan je geen bewijs leveren van een verschil in werking. Misschien wel interessant om nog eens voor in de studies te duiken.
Dit zal voor een andere keer zijn, ben nu lekker aan het genieten van kip met rijst na een pr op deadlift op 180kg*1
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit het met primo? Dat moet als DHT middel toch een soorgelijke functie vervullen. Wordt dit door de prijs niet gedaan en/of omdat het minder effectief is?

En kan iemand misschien aangeven hoe groot het effect is van die extra vrije testosteron? Zou wel mooi zijn als dit ergens was onderzocht en in kilo's extra winst kon worden uitgedrukt. Beetje zonde als je veel extra geld gaat neerleggen voor 0 extra winst.
 
Laatst bewerkt:
Nadeel van proviron is wel de belasting voor de lever. Hoe zit het met primo? Dat moet als DHT middel toch een soorgelijke functie vervullen. Wordt dit door de prijs niet gedaan en/of omdat het minder effectief is?

En kan iemand misschien aangeven hoe groot het effect is van die extra vrije testosteron? Zou wel mooi zijn als dit ergens was onderzocht en in kilo's extra winst kon worden uitgedrukt. Beetje zonde als je veel extra geld gaat neerleggen voor 0 extra winst.

Proviron is de enige oral die geen stress op de lever zet.

De massa die je ervan wint is gewoon meer kwlitatief, dus minder vocht.

Primo is er minder voor geschikt dan provi/winny/mast.
 
Wat is de meerwaarde om Proviron te stacken met Masteron?

M.a.w.
Als je 500mg Test samen met 400mg Masteron neemt, heeft het dan nut om hier ook Proviron aan toe te voegen? Zo ja, wat is hier de reden van.
 
Ik geloof dat proviron dit karweitje beter klaart dan Masteron en daarnaast gaat het de aromatisatie ook beter tegen dan Masteron, maar met proviron maak je maar kleine extra gains mee naast testosteron in tegenstelling tot Masteron. Masteron heeft dezelfde eigenschappen als proviron (alleen wat minder) maar je maakt er betere gains mee...

bron? mast is als medicijn tegen oestrogeen gerelateerde borstkanker ontwikkeld. proviron is niet voor dit doel gemaakt. vind het daarom een opmerkelijke uitspraak. en frankly, zonder onderbouwing ongeloofwaardig.
 
Op de wiki staat wel lichte hepatoxiciteit.

Graag opheldering hierover. Wel of niet.
 
Back
Naar boven