MuscleMeat

Dieren: verklaring? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SquatIt

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 jan 2008
Berichten
899
Waardering
11
Ik vraag me soms af op welke manier dieren sterk worden. Bijvoorbeeld een beer: goed, hij zal af en toe wel vechten met soortgenoten of prooien, maar dat is toch ook niet elke dag. Een test met 2 'tamme' beren in een zoo toont hoe sterk zijn: sommige zullen het filmpje waarin eten verstopt werd onder een rotsblok van +- 300 kg en een container van +- 700 kg wel al gezien hebben. Eén van de beren hief het blok moeiteloos met één poot op terwijl hij het lekkers van de grond lekte. Maar goed: een beer eet regelmatig vlees, en een beer eet waarschijnlijk ook gewoon enorm veel, dus ik versta wel vanwaar hij het haalt. Maar neem nu het volgende beest: een yak. Wilde mannetjes wegen gemiddeld 2000 lbs, zo'n 900 kg. Daar zal veel vet tussenzitten, maar toch. Dit dier eet alleen gras.

http://www.youtube.com/watch?v=XxfUvQb_CAM&feature=related
 
Genetics en natuurlijke selectie in de loop der duizenden jaren.
 
Onder andere te verklaren omdat bij veel sterke/grote dieren naast testosteron ook DHT kan binden aan de androgeenreceptors bij spierweefsel. DHT is 4x krachtiger dan testosteron, bij de mens kan DHT niet binden aan de AR bij spierweefsel. Bovendien is onze spierkracht en spiermassa nog op allerlei andere manieren beperkt door allerlei hormonen en genen.

Als ons lichaam meer zou lijken op dat van een gorilla zou training niet meer nodig zijn, spiermassa en spierkracht zou van nature aanwezig zijn.
 
Ja, een Gorilla eet ook alleen gras etc :P

Toch zo sterk als een aap, gewoon genetisch bepaald zoals hierboven vermeld ;)


Oja, en vergeet dingen als myostatin niet he, niet elk beest maakt dit aan in de mate waarim wij het wel aanmaken.
 
Een mens is gewoon een tamelijk zwak dier, in vergelijking met dat soort dieren.

Natuurlijke selectie heeft de grootste rol gespeeld, enkel de meest sterke varianten overleven overigens. Er is in die gebieden en omstandigheden geen ruimte voor zieke en zwakken.

Een mens heeft ook nooit het fysiek van een gorilla nodig gehad om te overleven, wij hanteerden gereedschappen en pasten de leefomgeving aan als die ons niet beviel.

Er waren overigens wel mensachtige en dan bedoel ik Neantherthalers (geen chimpansees) die sterkere spieren en bredere botten hadden. Die zijn niet voor niets uitgestorven omdat die het begaven tegen onze handigheid en denkniveau.
 
Dominante, grote & sterke mannetjes hebben het recht van de sterkste en nken gewoon meer bij veel diersoorten.

De mens werd zo slim dat intelligentie helemaal niet meer nodig was en bovendien stammen we waarschijnlijk af van een redelijk klein aapachtig dier dat door de miljoenen jaren heen steeds groter (door voeding etc) en slimmer is geworden.
 
Het is kiezen tussen kracht en spiermassa, of hersenen en een lange penis. Dan toch liever het laatste.
 
Een mens is gewoon een tamelijk zwak dier, in vergelijking met dat soort dieren.

Natuurlijke selectie heeft de grootste rol gespeeld, enkel de meest sterke varianten overleven overigens. Er is in die gebieden en omstandigheden geen ruimte voor zieke en zwakken.

Een mens heeft ook nooit het fysiek van een gorilla nodig gehad om te overleven, wij hanteerden gereedschappen en pasten de leefomgeving aan als die ons niet beviel.

Er waren overigens wel mensachtige en dan bedoel ik Neantherthalers (geen chimpansees) die sterkere spieren en bredere botten hadden. Die zijn niet voor niets uitgestorven omdat die het begaven tegen onze handigheid en denkniveau.
Neanderthalers hadden een groter hersenvolume dan wij.. Hersenvolume en intelligentie gaan min of meer evenredig op.
 
Dominante, grote & sterke mannetjes hebben het recht van de sterkste en nken gewoon meer bij veel diersoorten.

De mens werd zo slim dat intelligentie helemaal niet meer nodig was en bovendien stammen we waarschijnlijk af van een redelijk klein aapachtig dier dat door de miljoenen jaren heen steeds groter (door voeding etc) en slimmer is geworden.

Ik neem aan dat daar kracht had moeten staan? :P
 
Neanderthalers hadden een groter hersenvolume dan wij.. Hersenvolume en intelligentie gaan min of meer evenredig op.
"Neanderthal cranial capacity is often thought to have been as large or larger than modern humans, indicating that their brain size may have been the same or greater; however, a 1993 analysis of 118 hominid crania concluded that the cranial capacity of H.s. neandertal averaged 1412cc while that of fossil modern H.s. sapiens averaged 1487cc. [6] "
 
"Neanderthal cranial capacity is often thought to have been as large or larger than modern humans, indicating that their brain size may have been the same or greater; however, a 1993 analysis of 118 hominid crania concluded that the cranial capacity of H.s. neandertal averaged 1412cc while that of fossil modern H.s. sapiens averaged 1487cc. [6] "
Bron? Ik ben onlangs naar een museum geweest met een schedel van een neanderthaler en daar stond bij dat het 1700cc was en dat het gemiddelde varieerde tussen de 1400 en 1700.
 
Neanderthalers hadden een groter hersenvolume dan wij.. Hersenvolume en intelligentie gaan min of meer evenredig op.

Ook al is het volume groter geweest bij onze verlopers, slimmer waren ze echt niet ;)
Anders zouden de verkeerde kant op evolueren.........., ik kan moeilijk aannemen dat Neanderthalers intelligenter waren dan de huidige homo sapiens.
 
Ook al is het volume groter geweest bij onze verlopers, slimmer waren ze echt niet ;)
Anders zouden de verkeerde kant op evolueren.........., ik kan moeilijk aannemen dat Neanderthalers intelligenter waren dan de huidige homo sapiens.
We zijn sowieso geen afstammelingen van neanderthalers dus daar ga je al de mist in.
 
We zijn sowieso geen afstammelingen van neanderthalers dus daar ga je al de mist in.

Mja, ben niet bekend met de voorouders, dus dat voordeel geef ik wel :P

Maar zo geavanceerde wezens als wij???

No baby, denk niet dat hun ook via een laptop konden communiceren, of iets van de huidige giga technieken gebruikte ed....
Slimme wezen kan, slimmer? Denk het niet.
 
Neanderthalers hadden een groter hersenvolume dan wij.. Hersenvolume en intelligentie gaan min of meer evenredig op.

Hoe zit het dan met Olifanten? ;)

Maar je bent het hopelijk wel met me eens dat een Neantherthaler simpelweg primitiever en dommer was dan wij als Homo Sapiens.

Er waren wel meer mensachtigen dan Neantherthalers die een veel sterker ontwikkelt fysiek hadden dan een Homo Sapien.

Lijkt mij prachtig om te zien als ze een Neantherthaler is op AAS en kracht training zouden zetten. :P
 
Ik weet wel dat herkouwers zoals runderenen en dus waarschijnlijk ook yaks afhankelijk zijn van micro-organismen in hun magen. Die zetten een deel van het gras om in eiwitten die de koe vervolgens opneemt.
 
Onder andere te verklaren omdat bij veel sterke/grote dieren naast testosteron ook DHT kan binden aan de androgeenreceptors bij spierweefsel. DHT is 4x krachtiger dan testosteron, bij de mens kan DHT niet binden aan de AR bij spierweefsel. Bovendien is onze spierkracht en spiermassa nog op allerlei andere manieren beperkt door allerlei hormonen en genen.

Als ons lichaam meer zou lijken op dat van een gorilla zou training niet meer nodig zijn, spiermassa en spierkracht zou van nature aanwezig zijn.

Kijk...zo leren we nog eens wat.

Zou dit betekenen dat als een gorilla (even puur theoretisch gezien) zou gaan trainen, deze niet groter zal worden omdat door DHT de spiermassa al maximaal is ontwikkeld?

En zou een mens waarbij DHT wel zou binden aan het spierweefsel dan ook niet hoeven trainen? Of zou je hiermee resultaten bereiken zoals met massa's steroïden hoewel er nog wel training nodig is?
 
Back
Naar boven