MuscleMeat

SJ2's Logje

Bezoekers in dit topic

Zo, eindelijk achter mijn computer.

Ontbijt: Brinta, vitaminepil, 2 glazen melk
Voor de Middag: 2 thee, 2 boterhammen met kipfilet
Middag: 2 boterhammen met kipfilet, een notenreep en glas chocomelk (de automaat variant), schaaltje kwark en een halve hand cashewnootjes.

Meer kreeg ik niet weg, was beetje misselijk en een 3 kwartier later was mijn avondeten dus ja.

Van half 7 tot half 8 gebodypumped, heb het schema gevraagd zodat ik mijn gewicht daarin ook kan opbouwen en daarna mijn eerste schema-achtige training gedaan. Direct daarna een eiwitshake, (was de banaan vergeten :o) en zojuist nog een stukje gebakken kipfilet en een broodje op. Ik zit nu weer vol bah. Morgen weer een dag, eens zien of het dan misschien makkelijker gaat.
 
Laatst bewerkt:
Grappig, je bent misschien wel de enige van deze contest die juist meer moet eten en wil aankomen :)

Ik vind dat je er echt al mooi uitziet, en ik weet zeker als je jezelf er toe zou kunnen zetten om eindelijk eens echt regelmatig & fanatiek te gaan sporten, en je aan een voedingsschema zou houden, dat je jezelf zou verbazen hoe hard het zou gaan!
 
jij ook veel succes sophietjuuuh :D :thumb:
 
Welk schema doe je nu eigenlijk?
Heb dat voorbeeld van Loo opgeschreven en meegenomen in de sportschool. Wat ik voor vandaag heb gedaan is:

lying leg raises 3x 15,12,10
crunches 3x 10

Bankdrukken (er vanuit gaande dat die stang 20kg weegt);
15 x 22,5 kg
15 x 25 kg
15 x 27,5 kg
10 x 30 kg
10 x 32,5 kg

Schuine Dumbbell fly's
(met je rug tegen het bankje aan) 15 x 4 kg
(met je buik tegen het bankje aan) 15 x 4 kg
(andere borstoefening: je staat, armen plaats je voor je en beweeg je omhoog) 15 x 3 kg

Seated Dumbbell press 3 setjes van 15 x 4 kg
Standing Side Raises 3 setjes van 15,12,10 x 3 kg

Push Down 3 setjes van 15,12,10 x 20 kg.
Kick Back 2,5 setje met 3 kg (kon er geen 3 van maken aangezien ik toen de sportzaal werd uitgetrapt..was te laat :o).

Ik dacht eigelijk ik bekijk wel wat voor gewicht ik kan enzo, post het dan en kijk wat ik eraan kan veranderen :o dus gaat uw gaan :D
 
Heb dat voorbeeld van Loo opgeschreven en meegenomen in de sportschool. Wat ik voor vandaag heb gedaan is:

lying leg raises 3x 15,12,10
crunches 3x 10

Bankdrukken (er vanuit gaande dat die stang 20kg weegt);
15 x 22,5 kg
15 x 25 kg
15 x 27,5 kg
10 x 30 kg
10 x 32,5 kg

Schuine Dumbbell fly's
(met je rug tegen het bankje aan) 15 x 4 kg
(met je buik tegen het bankje aan) 15 x 4 kg
(andere borstoefening: je staat, armen plaats je voor je en beweeg je omhoog) 15 x 3 kg

Seated Dumbbell press 3 setjes van 15 x 4 kg
Standing Side Raises 3 setjes van 15,12,10 x 3 kg

Push Down 3 setjes van 15,12,10 x 20 kg.
Kick Back 2,5 setje met 3 kg (kon er geen 3 van maken aangezien ik toen de sportzaal werd uitgetrapt..was te laat :o).

Ik dacht eigelijk ik bekijk wel wat voor gewicht ik kan enzo, post het dan en kijk wat ik eraan kan veranderen :o dus gaat uw gaan :D
Even een klein raadseltje:

Stel, je wil leren rijden. Ga je dan:
A) één keer per week met de auto rijden, en intussen nog één keer per week een slipcursus volgen, met de moto leren rijden, met een vrachtwagen leren rijden en met een heftruc leren rijden
B) Zo vaak mogelijk, meerdere keren per week enkel met de auto rijden.
 
Even een klein raadseltje:

Stel, je wil leren rijden. Ga je dan:
A) één keer per week met de auto rijden, en intussen nog één keer per week een slipcursus volgen, met de moto leren rijden, met een vrachtwagen leren rijden en met een heftruc leren rijden
B) Zo vaak mogelijk, meerdere keren per week enkel met de auto rijden.

Huh, waarom wil je dat weten kerel, tis hier geen rijschool :rolleyes:
 
B :d
 
Met andere woorden focus je op datgeen wat belangrijk is en ga niet in 7 sloten tegelijk lopen.

Wat belangrijk is hangt af van je doelstellingen en dat zal bij jouw voornamelijk een toename in zowel spiermassa als kracht. Op jouw niveau kan je dat het best bereiken door progressief lineair trainen met de basisoefeningen. Basisoefeningen zoals de squat, deadlift, bench en de press. Centreer rondom deze oefeningen je trainingen en probeer elke training zwaarder te gaan in gewicht. Hoe je dit alles precies moet structureren kan je in het boek "Starting Strength" van Mark Rippetoe lezen. Aangezien je dit waarschijnlijk niet hebt raad ik je aan deze pagina te lezen:
http://startingstrength.wikia.com/wiki/The_Starting_Strength_Novice/Beginner_Programs

Succes met het behalen van je doelen.
 
Goede basisfysiek, waar je heel wat spier op kan plakken.
Met Loo's schema moet dat wel lukken al zou ik geleidelijk aan naar 3x 8 reps gaan, zo zwaar mogelijk, de laatste set moet net/net-niet lukken.

8 weekjes spierpijn moet je er voor over hebben!
Als je nu voor het eerst zwaar kracht traint en goed eiwitrijk eet moet je binnen 8 weken toch wel enige kilo's spier aan kunnen zetten.

Ik ga dit log volgen want ik wilde ook aankomen ipv afvallen :)
Veel succes!
 
Laatst bewerkt:
Even een klein raadseltje:

Stel, je wil leren rijden. Ga je dan:
A) één keer per week met de auto rijden, en intussen nog één keer per week een slipcursus volgen, met de moto leren rijden, met een vrachtwagen leren rijden en met een heftruc leren rijden
B) Zo vaak mogelijk, meerdere keren per week enkel met de auto rijden.

Ok, I get the point :o, dus doe ik vanaf nu wel 3 x 8 van dat schema en alleen die oefeningen. Durf alleen niet zo heel erg zwaar te gaan met dat gewicht want ik voel me een beetje bezwaard om te vragen of iemand me wilt spotten. Maar daar moet ik me natuurlijk gewoon niet mee aanstellen :D
 
inderdaad niet janken...anders wordt het nooit wat. Vast wel een instructuer die je wilt helpen toch :roflol:
 
Train je nooit meer met Pietje1983 dan? Anders kan hij je toch helpen/spotten?
 
Met andere woorden focus je op datgeen wat belangrijk is en ga niet in 7 sloten tegelijk lopen.

Wat belangrijk is hangt af van je doelstellingen en dat zal bij jouw voornamelijk een toename in zowel spiermassa als kracht. Op jouw niveau kan je dat het best bereiken door progressief lineair trainen met de basisoefeningen. Basisoefeningen zoals de squat, deadlift, bench en de press. Centreer rondom deze oefeningen je trainingen en probeer elke training zwaarder te gaan in gewicht. Hoe je dit alles precies moet structureren kan je in het boek "Starting Strength" van Mark Rippetoe lezen. Aangezien je dit waarschijnlijk niet hebt raad ik je aan deze pagina te lezen:
http://startingstrength.wikia.com/wiki/The_Starting_Strength_Novice/Beginner_Programs

Succes met het behalen van je doelen.
Dat is exact wat ik bedoelde ja.
 
Succes nog, en is het niet aan te bevelen om 's ochtends ook nog wat vast voedsel te eten? Ik vraag me ook af of en brinta en 2 glazen melk achter elkaar niet teveel van het goede is, kan je dit misschien niet beter iets anders verdelen? Nogmaals succes ;)
 
Succes,
En je hebt al een mooi lichaam :p
 
Update: in mijn middagpauze een meetlint gekocht.. resultaat:
Borst 84
Heupwijdte 92
Taille 66
Bovenarm 27

Ik ben erg slecht had eind van de middag een vergadering en niet de kans om mijn kleine pauze te nemen waardoor ik mijn kwark en nootjes ben misgelopen. Half uur geleden pas mijn avondeten op, maar zo jaag ik die kwark en nootjes er wel ff doorheen en ga ik sporten. Ongekend gewoon hoeveel planning dit eigelijk kost dat eten en sporten... hoe doen jullie dit in hemelsnaam met het huishouden?!
 
Ik ben erg slecht had eind van de middag een vergadering en niet de kans om mijn kleine pauze te nemen waardoor ik mijn kwark en nootjes ben misgelopen. Half uur geleden pas mijn avondeten op, maar zo jaag ik die kwark en nootjes er wel ff doorheen en ga ik sporten. Ongekend gewoon hoeveel planning dit eigelijk kost dat eten en sporten... hoe doen jullie dit in hemelsnaam met het huishouden?!

Mij kost het geen moeite om 6 of 7 keer per dag te eten, ik zit juist 9 van de 10 keer de uren/minuten af te tellen tot ik eindelijk weer MAG eten.
Heb altijd honger :D
 
Update: in mijn middagpauze een meetlint gekocht.. resultaat:
Borst 84
Heupwijdte 92
Taille 66
Bovenarm 27

Ik ben erg slecht had eind van de middag een vergadering en niet de kans om mijn kleine pauze te nemen waardoor ik mijn kwark en nootjes ben misgelopen. Half uur geleden pas mijn avondeten op, maar zo jaag ik die kwark en nootjes er wel ff doorheen en ga ik sporten. Ongekend gewoon hoeveel planning dit eigelijk kost dat eten en sporten... hoe doen jullie dit in hemelsnaam met het huishouden?!

Word gewoon je 2de natuur zeg maar ;)

JE word wakker en begint vrijwel direct te eten, gaat naar werk en eet de gerechten/broodjes die de avond van te voren zijn klaar gemaakt..
Klaar met werken/eten, ga je naar huis om te eten en alvast je maaltijden voor de volgende dag (op het werk) te bereiden, om vervolgens te trainen en wederom je 1-na-laatste-maal te bereiden :), om na het trainen wederom een dikke shake met veel kwark erin te mixxen (easy meal:P)

Oja, tussendoor ff stofzuigen, boodschappen etc..
 
Back
Naar boven