AndroidHealthClinic

Bankdrukken..

Bezoekers in dit topic

MassFreak

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
22 nov 2007
Berichten
2.800
Waardering
135
Lengte
1m68
Waar zou je meer uit kunnen halen schuinbankdrukken of vlak? zelf doe ik meestal schuin.. vlak af en toe omdat ik schuin beter voel in me borst:D
 
Laatst bewerkt:
Dat is totaal afhankelijk welk gedeelte van de spier je wilt gaan trainen.
 
uhu dat snap ik maar omdat ik vlak bijna niet merk in me borst tegenover schuin..
 
of meschien vlak alleen met losse dumbbells aanpakken?
 
Misschien moet je meer de binnenkant trainen zodat je hem wat lekkerder voelt. Dus handen dicht bijelkaar op de stang en hem langzaam en zwaar nemen, probeer dat eens. En die in superset met dumbbell flies, en dan kijken hoe je dat voelt.
 
zou het eens kunnen proberen me handen dichter bijelkaar idd maar binnenkant kun je niet trainen..
 
Kan iemand mij een goede tip geven?
Na een aantal reps merk ik dat mijn polsen beginnen te klappen (snap je?)
Daar baaaaaaaaaaaaaal ik zo van want dat voelt natuurlijk niet lekker.
Ben nu mijn polsen ook maar aan het trainen in de hoop dat die misschien sterker worden.
Klinkt dat stom? of doe ik iets verkeerd.
 
Gewoon allebei doen. Bij schuin gebruik je wel nog iets meer je voorste schouderkop dan bij plat bankdrukken. En als je vlak niet merkt idd met dumbbells doen.
 
Kan iemand mij een goede tip geven?
Na een aantal reps merk ik dat mijn polsen beginnen te klappen (snap je?)
Daar baaaaaaaaaaaaaal ik zo van want dat voelt natuurlijk niet lekker.
Ben nu mijn polsen ook maar aan het trainen in de hoop dat die misschien sterker worden.
Klinkt dat stom? of doe ik iets verkeerd.

Andere (false) grip proberen? je duimen ook om de stang en bij de gewone grip opletten dat je polsen niet te ver naar achteren gaan.
 
Kan iemand mij een goede tip geven?
Na een aantal reps merk ik dat mijn polsen beginnen te klappen (snap je?)
Daar baaaaaaaaaaaaaal ik zo van want dat voelt natuurlijk niet lekker.
Ben nu mijn polsen ook maar aan het trainen in de hoop dat die misschien sterker worden.
Klinkt dat stom? of doe ik iets verkeerd.

Waarschijnlijk is de positie waar in de bar ligt in je handen verkeerd. Probeer de bar over de lengte van je duimbasis en horizontaal over de onderkant van de handpalm te leggen. Zo dicht mogelijk op de basis van de onderarm. Betere krachtverdeling.
 
Andere (false) grip proberen? je duimen ook om de stang en bij de gewone grip opletten dat je polsen niet te ver naar achteren gaan.

Ja psies gisteren ook een andere grip geprobeerd maar dat zal wel wennen zijn. :rolleyes: zal eens opletten hoe anderen de stang vast houden
 
Waarschijnlijk is de positie waar in de bar ligt in je handen verkeerd. Probeer de bar over de lengte van je duimbasis en horizontaal over de onderkant van de handpalm te leggen. Zo dicht mogelijk op de basis van de onderarm. Betere krachtverdeling.
Wow emile, je kan het wel. Inhoudelijk reageren en goede tips geven. Top man. :thumbs:
 
Ja psies gisteren ook een andere grip geprobeerd maar dat zal wel wennen zijn. :rolleyes: zal eens opletten hoe anderen de stang vast houden

Kans is groot dat die het ook fout doen. Wat ik altijd doe is volgens de Rippetoeiaanse wetenschappen:

Eerst bar onderin handpalm leggen, zo dicht mogelijk bij de onderarm.
Dan pas de vingers er om heen
En als laatste je duim over de wijs/ringvinger.

Wat veel mensen vergeten dat presses ook aardig wat vergen van je grip, dus knijpen in die bar om hem op zijn plek te houden.

Wow emile, je kan het wel. Inhoudelijk reageren en goede tips geven. Top man. :thumbs:

Doe eens opflikkeren. Geef al sinds dag 1 adviezen maar mensen zoals jij kijken alleen naar mijn rants. Wat een eye-opener, is het niet?
 
Kan iemand mij een goede tip geven?
Na een aantal reps merk ik dat mijn polsen beginnen te klappen (snap je?)
Daar baaaaaaaaaaaaaal ik zo van want dat voelt natuurlijk niet lekker.
Ben nu mijn polsen ook maar aan het trainen in de hoop dat die misschien sterker worden.
Klinkt dat stom? of doe ik iets verkeerd.

Ik heb ook wel eens last van mijn polsen, vooral als ik zwaarder bank druk (150kg). Ik gebruik daarom alleen bij bankdrukken polsbandjes wat de polsen ondersteund.
Maar let wel, alleen hier gebruiken anders worden ze natuurlijk nooit sterker maar de consentratie is dan wel meer op de borst gelet.
 
Kans is groot dat die het ook fout doen. Wat ik altijd doe is het volgende:

Eerst bar onderin handpalm leggen, zo dicht mogelijk bij de onderarm.
Dan pas de vingers er om heen
En als laatste je duim over de wijs/ringvinger.

Wat veel mensen vergeten dat presses ook aardig wat vergen van je grip, dus knijpen in die bar om hem op zijn plek te houden.



Doe eens opflikkeren. Geef al sinds dag 1 adviezen maar mensen zoals jij kijken alleen naar mijn rants. Wat een eye-opener, is het niet?

Dank je Emile!!
Duidelijk antwoord, zal er bij de volgende training aan denken.
In die bar knijpen...daar zeg je wat hum.. Ga er extra opletten ;)
 
Waar zou je meer uit kunnen halen schuinbankdrukken of vlak? zelf doe ik meestal schuin.. vlak af en toe omdat ik schuin beter voel in me borst:D


Ik denk dat dat verschillend is want, ik voel zeker plat wel en ik zorg er altijd voor dat ik 2 dagen erna spierpijn heb:D.
Daarna ga ik voor schuin maar dan met dumbels.

Plat bankdrukken is toch een basis oefening en schuin jah, dan pak je echt meer de bovenkant borst
 
Ik denk dat dat verschillend is want, ik voel zeker plat wel en ik zorg er altijd voor dat ik 2 dagen erna spierpijn heb:D.
Daarna ga ik voor schuin maar dan met dumbels.

Plat bankdrukken is toch een basis oefening en schuin jah, dan pak je echt meer de bovenkant borst

spierpijn heb ik alleen als ik schuin aanpak met vlak bijna nooit... maar doe nu hoofdzakelijk incline en decline omdat ik bij vlak gewoon niks merk:D snap er geen hol van
 
trouwens met vlak merk ik ook dat vaak me handen wegschuiven naar de buitenkant :eek:
 
Ik heb ook wel eens last van mijn polsen, vooral als ik zwaarder bank druk (150kg). Ik gebruik daarom alleen bij bankdrukken polsbandjes wat de polsen ondersteund.
Maar let wel, alleen hier gebruiken anders worden ze natuurlijk nooit sterker maar de consentratie is dan wel meer op de borst gelet.

Oh? ben benieuwd naar die bandjes maar idd mijn polsen moeten niet zwak blijven/worden dan. Ik ga toch eens opzoek naar die dingen
Dank je!

Ik denk dat dat verschillend is want, ik voel zeker plat wel en ik zorg er altijd voor dat ik 2 dagen erna spierpijn heb:D.
Daarna ga ik voor schuin maar dan met dumbels.

Plat bankdrukken is toch een basis oefening en schuin jah, dan pak je echt meer de bovenkant borst

Heb mij ook laten vertellen dat schuin meer voor bovenkant borst is.
Doe hem ook na het benchen maar ben van plan hem voor die tijd te gaan doen. Tipte gisteren iemand mij dat dat lekkerder is.
 
Back
Naar boven