AndroidHealthClinic

meer snelheid en sprongkracht voor voetbal (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dion12345

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 mei 2009
Berichten
2
Waardering
0
hallo ik ben 15 jaar en doe aan voetbal en wil nu krachttraining gaan doen met de zomerstop , ik wil nog wat meer explosifiteit en snelheid krijgen en ook wat sprongkracht , ik ben al redelijk snel en wat zijn goede oefeningen om het allemaal wat te verbeteren , en hoe moet ik trainen ? licht en snel uitvoeren of toch wat zwaarder en langzaam , ik hoor graag van jullie wat ik het beste kan doen en hoe (misschien een schema) alvast bedankt dion
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je op het verkeerde forum zit dan:x
 
Ik denk dat je op het verkeerde forum zit dan:x
Hoezo dat dan? Omdat er bodybuilding in de naam staat? Kunnen alle PL'ers ook wel opflikkeren dus...

Anyway, er zijn hier al veel meer topics over, zoek eens goed rond.

(Romanian) deadlifts, squats, powercleans voor kracht en explosiviteit in de benen.
Als voetballer heb je ook baat bij een sterk bovenlichaam en vooral een sterke core, dus: Bankdrukken, optrekken, roeien, schouderdrukken, etc etc. plus daarnaast dus oefeningen specifiek voor de core.

Succes!
 
Ik denk dat je op het verkeerde forum zit dan:x

bullshit..


OT:
Oefeningen als jump squat e.d. word je explosief en krachtig van in je benen,, wat voor jou met voetbal belangrijk is
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

om sneller te worden zou ik tog gaan sprinten.. wellicht met interval
 
bullshit..


OT:
Oefeningen als jump squat e.d. word je explosief en krachtig van in je benen,, wat voor jou met voetbal belangrijk is
*plaatjes*

om sneller te worden zou ik tog gaan sprinten.. wellicht met interval

Oja dat was ik nog vergeten idd, alles wat met plyometrie te maken heeft, en uiteraard sprinten (bijv. na elke training nog een 10tal korte sprintjes trekken)
 
Omdat ik denk dat hij veel beter geholpen kan worden door andere voetballers?
Ik voetbal zelf ook en ik heb nog nóóit een speler meegemaakt die aan krachttraining deed ter ondersteuning van zijn spel. Als er al amateurs zijn die dat doen dan zitten ze hoogstwaarschijnlijk hier, of zijn het profs.
 
Profs doen heus wel aan krachttraining hoor... Er lopen wel wat stevige ventjes op zo'n vent rond ( ookal laten ze zich zo gemakkelijk vallen :D )
 
die stevige ventjes hebben waarschijnlijk geen myostatine in hun gen.
 
Hanging cleans kunnen ook helpen om je sprongkracht mee te verhogen. Begin er licht mee en bouw geleidelijk op.
 
hang cleans doe ik ook in me schema, geweldige oefening voor explosiviteit.
 
Back
Naar boven