MuscleMeat

Vriendin wilt maag laten verkleinen

Bezoekers in dit topic

JvR90

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2007
Berichten
6.209
Waardering
220
Lengte
1m90
Massa
90kg
Een vriendin (van een vriendin) is ontevreden over haar vet percentage en denkt dit op te lossen door haar maag te laten verkleinen.

Ze eet in de ochtend alleen een appel en dan in de avond vaak niet eens avond eten omdat ze denkt dat ze dit niet nodig heeft. Als ze overdag draaierig wordt (omdat ze te weinig heeft gegeten) neemt ze iets waar veel suiker in zit. Ze zegt dat als ze iets meer eet dan dit dat ze de volgende dag 2kg zwaarder is.

Duidelijk is natuurlijk dat haar stofwisseling naar de klote is door te weinig eten en dat een maagverkleining niks gaat helpen. Wat ze nu eet kan ook makkelijk met die maagband verkleining dus haar dieet zal niks veranderen. Daarnaast kan ze dan onmogelijk nog haar stofwisseling opkrikken doordat ze niet genoeg ruimte in haar maag heeft hiervoor. Daarnaast eet ze dus blijkbaar zeer veel suiker en dit zorgt voor glycogeen pieken in haar bloed waardoor ze vet aanzet en niet kan verbranden.

Ze sport niet maar is ook niet heel inactief ofzo

ze is 1.52 en weegt rond de 75 kilo. BF% is zo'n 45%

Nu wil ik dus voor haar een voedingsschema maken waarmee ze langzaam haar stofwisseling op kan werken. Natuurlijk niet gelijk veel eten want dan zal ze dit direct opslaan als vet en dit zal demotiverend werken. Ik dacht zelf aan zo iets:

Ochtend:
2 gekookte eieren waarvan 1 alleen het ei-wit
4 - 5 eetlepels brinta + voldoende melk

middag:
150gr rauwkost
250 magere kwark (helft van een bakje van 500gr)

avond:
100gr rauwkost
200gr kipfilet

twee uur voor t slapen gaan:
blikje tonijn in eigen nat door een bak sla

Dit moet ze dan één maand volgen. Na deze maand wil ik om de 3 dagen een high carb dag houden om haar aan de carbs te laten wennen + laten sporten. Dit moet ze dan weer een maand volhouden en dan na deze maand zou ze normaal moeten kunnen eten.

Wat vinden jullie van dit schema? Hebben jullie nog tips?

Bijvoorbaat dank
 
Laatst bewerkt:
Met 75 kg zal ze waarschijnlijk geen maagverkleining krijgen.Ik denk dat het schema iets te 'streng' is en snel op geeft, zeker op de manier waarop je de vrouw beschreef.Maar misschien heb ik het ook wel fout..

Is ze al eens naar de dietist geweest?
 
wat een makkelijk type!
waarom gaat ze niet gewoon wat sporten?
Als ik arts was had ik de helft van al die semi-dikke zeikwijfen geweigerd om te opereren.
sorry hoor!
maare voedingsschema en sport is zkr voldoende!
 
het is wel erg weinig, maar dat is mss ook wel goed (met opbouw idee in het achterhoofd)
goed dat je voedingsschema maakt als je haar nu ook aan het sporten krijgt is het helemaal top

ik zou alleen niet aanraden om een blikje tonijn te eten voor het slapen.. we zijn niet allemaal zo hardcore he ;)

ik zou trouwens sowieso niet aanraden om uberhaupt iets te eten vlak voor het slapen, laatste maaltijd gewoon 2uur ervoor ofso.
 
wat een makkelijk type!
waarom gaat ze niet gewoon wat sporten?
Als ik arts was had ik de helft van al die semi-dikke zeikwijfen geweigerd om te opereren.
sorry hoor!
maare voedingsschema en sport is zkr voldoende!

Ze heeft gesport maar dit werkte niet. (natuurlijk door de ineficiente voeding)
 
Ik denk dat je beter 'normale' producten erin kan zetten. Het doel is immers een gezond dieet aan houden ipv 1 keer per dag een suikerbom.

Dus vervang die lepels brinta door 1 of 2 bruine boterhammen. Bij het avond eten hoort imo ook een (complexe)koolhydraten bron. Ook denken vrouwen altijd dat je van fruit afvalt dus sochtends nog een stuk fruit erbij.

Maar eigenlijk vind ik 75 kilo bij 1.52 ook niet heel licht.
 
het is wel erg weinig, maar dat is mss ook wel goed (met opbouw idee in het achterhoofd)
goed dat je voedingsschema maakt als je haar nu ook aan het sporten krijgt is het helemaal top

ik zou alleen niet aanraden om een blikje tonijn te eten voor het slapen.. we zijn niet allemaal zo hardcore he ;)

ik zou trouwens sowieso niet aanraden om uberhaupt iets te eten vlak voor het slapen, laatste maaltijd gewoon 2uur ervoor ofso.

oke ik heb er 2 uur voor het slapen gaan van gemaakt. (hoewel het imo niet veel uit maakt). Wat tonijn door sla is toch wel te eten?
 
Daarom ben ik geen fitnesstrainer. Wat je ook zegt het maakt toch niet uit want hun lichaam werkt anders. ****ing ergerlijk
 
Ik denk dat je beter 'normale' producten erin kan zetten. Het doel is immers een gezond dieet aan houden ipv 1 keer per dag een suikerbom.

Dus vervang die lepels brinta door 1 of 2 bruine boterhammen. Bij het avond eten hoort imo ook een (complexe)koolhydraten bron. Ook denken vrouwen altijd dat je van fruit afvalt dus sochtends nog een stuk fruit erbij.

Maar eigenlijk vind ik 75 kilo bij 1.52 ook niet heel licht.

Maar vergeet niet dat ze op het moment amper eet en het dus echt licht op moet bouwen. Dit is de eerste stap zeg maar. Na een maand zal ze normaler kunnen eten en dus ook compelxe carbs in het avond eten. Maar ik wil eerst even haar stofwisseling ff een kickstart geven.

Bruine boterhammen is idd mss wel een beter idee als ze geen brinta lust. 2 volkoren boterhammen met kipfilet dan?
 
Maar vergeet niet dat ze op het moment amper eet en het dus echt licht op moet bouwen. Dit is de eerste stap zeg maar. Na een maand zal ze normaler kunnen eten en dus ook compelxe carbs in het avond eten. Maar ik wil eerst even haar stofwisseling ff een kickstart geven.

Ja dat zegt ze. Ken jij dikke vrouwen die toegeven veel te veel te eten?

Als ze toch al niks eet doet zo'n maagverkleining ook niks.
 
Met 75 kg zal ze waarschijnlijk geen maagverkleining krijgen.Ik denk dat het schema iets te 'streng' is en snel op geeft, zeker op de manier waarop je de vrouw beschreef.Maar misschien heb ik het ook wel fout..

Is ze al eens naar de dietist geweest?

Ja ze is geloof ik langs een diëtist geweest. Maar je weet hoe die soms kunnen zijn...

Maar volgens mij als ze even doorbijt met dit schema kan ze na een tijdje wel wat minder streng eten. Natuurlijk NIET snoepen, maar wel gewoon normaal avond eten enzo.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat zegt ze. Ken jij dikke vrouwen die toegeven veel te veel te eten?

Als ze toch al niks eet doet zo'n maagverkleining ook niks.

Haha ja dat is zeer zeker waar. Maar ik heb deze info van haar beste vriendin dus ik neem aan dat ze daar wel eerlijk tegen is. Ik denk zelf dus dat ze wel zeer weinig als basis eet, maar ook veel tussendoortjes en snacks die ze onbewust of bewust niet meetelt.
 
Misschien moet ze een tijdje op onderhoud gaan eten à 30% E 50% C en 20% V?

Tonijn en kwark zou ik sowieso wel omwisselen.
 
Misschien moet ze een tijdje op onderhoud gaan eten à 30% E 50% C en 20% V?

Tonijn en kwark zou ik sowieso wel omwisselen.

Waarom zo hoog in carbs? Tonijn en kwark omwisselen is opzich wel een goed en logisch idee omdat in kwark caseïne eiwit zit. Alleen zit er in kwark ook altijd wel wat snelle carbs en ik weet niet of dat wel handig is in de avond....
 
Ik zou zelf niet zo hoog in de eiwitten; heeft imo weinig nut als je geen krachttraining doet.
Complexe carbs helpen om je stofwisseling op gang te krijgen, dus dat heeft ze nodig, zei het gematigd.
5/6 eetmomenten per dag met gebalanceerde voeding (d.w.z. alles behalve suikers en frituurvet) icm een sport zou moeten volstaan.
 
Maar laat haar jou is uitleggen wat een maagverkleining gaat doen als ze toch zo gruwelijk weinig eet?
 
Ik zou zelf niet zo hoog in de eiwitten; heeft imo weinig nut als je geen krachttraining doet.
Complexe carbs helpen om je stofwisseling op gang te krijgen, dus dat heeft ze nodig, zei het gematigd.
5/6 eetmomenten per dag met gebalanceerde voeding (d.w.z. alles behalve suikers en frituurvet) icm een sport zou moeten volstaan.

Was het niet zo dat eiwit je stofwisseling meer opkrikt dan carbs? Ik kan haar wel meer carbs geven maar ik ben bang dat haar lichaam schrikt en het gelijkt opslaat als vet. Ik zat er aan te denken om haar dit eerst een maand echt super strikt te laten volgen. Dus niets meer en niets minder dan dit. En dan na een maand haar laten sporten + om de 3 dagen een high carb schema om haar aan de de carbs te laten wennen en haar stofwisseling echt op ultiem niveau te zetten. Dit moet ze dan weer een maand strikt volhouden en dan na deze maand dat ze dan "gewoon" kan eten. Uiteraard nog steeds geen dingen met veel suiker en frituur vet.

Maar laat haar jou is uitleggen wat een maagverkleining gaat doen als ze toch zo gruwelijk weinig eet?

Zal het eens vragen. Ben benieuwd wat ze er op kan antwoorden.
 
Waarom zo hoog in carbs? Tonijn en kwark omwisselen is opzich wel een goed en logisch idee omdat in kwark caseïne eiwit zit. Alleen zit er in kwark ook altijd wel wat snelle carbs en ik weet niet of dat wel handig is in de avond....

30/50/20 lijkt me gewoon de basis verhouding te zijn, vandaar.

Wat die carbs in kwark betreft heb je natuurlijk gelijk, maar dat is max. 10 gr ofzo, gaat dat het verschil maken?
 
Ja ze is geloof ik langs een diëtist geweest. Maar je weet hoe die soms kunnen zijn...

Maar volgens mij als ze even doorbijt met die schema kan ze na een tijdje wel wat minder streng eten. Natuurlijk NIET snoepen, maar wel gewoon normaal avond eten enzo.

Ik bedoelde meer....denk je dat ze het gaat trekken om tonijn,kwark etc. te eten?
 
30/50/20 lijkt me gewoon de basis verhouding te zijn, vandaar.

Wat die carbs in kwark betreft heb je natuurlijk gelijk, maar dat is max. 10 gr ofzo, gaat dat het verschil maken?

Ja maar ik wil nog even wachten met die basisverhoudingen totdat haar stofwisseling in orde is.

Ik weet niet of het veel gaat uit maken die 10gr aangezien ze nu voornamelijk leeft van snelle carbs wellicht niet. Maar als middag eten alleen tonijn en wat sla lijkt me ook niet top. Denk dat die kwark en rauwkost meer voldoening geeft en ook wel meer kcal is.
 
Back
Naar boven