Fitness Seller

creatine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tommorowland

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 feb 2007
Berichten
22
Waardering
1
Hey ik heb eens een vraagske.
Mag men pompelmoes eten tijdens een creatine kuur.
Ik wil pompelmoes gebruiken zodat mijn honger gevoel wat minder wordt en ik wat minder porsies eet (volgens somige is pompelmoes goed tegen de honger).

greeeeetz
 
ik weet wel dat groene thee en redbull enzo niet goed is in combinatie met creatine
 
Volgens mij werken creatine en caffeïne elkaar tegen. Het gaat hem om de caffeïne inne de groene thee en Red Bull (beide zijn caff bommen)

So far as I think
 
Volgens mij werken creatine en caffeïne elkaar tegen. Het gaat hem om de caffeïne inne de groene thee en Red Bull (beide zijn caff bommen)

So far as I think


Volgens mij is daar tegenstrijdig onderzoek over en wijst ervaring van diverse personen uit dat het prima te combineren is.
 
Volgens mij is daar tegenstrijdig onderzoek over en wijst ervaring van diverse personen uit dat het prima te combineren is.

Het artikel onder de link zegt dat het dus te maken zou hebben met welke creatine je gebruikt.
 
dus pompelmoes kan geen kwaat

Als je de Citrus maxima bedoel, dan kan je dit gewoon met creatine nemen.

Vroeger werd aangenomen dat de lage pH van citrusvruchten de creatine snel deed omzetten in creatinine. Tegenwoordig blijkt dit allemaal reuze mee tevallen, vooral als je de ph VAn citrusvruchten afzet tegen die van maagzuur.
 
Ik neem aan dat je dit bedoeld Caffeine verstoort de inname van normale creatine monohydraat, doordat het moment van opname in het lichaam van creatine monohydraat gelijk of na de opname van caffeine ligt.


Vreemd dat ze spreken van snelheid van opname? Simpelste creatine wordt namenlijk het snelst opgenomen.

Ik ken de onderzoeken waaruit naar voren komt dat sommige varianten beter zouden worden opgenomen en dat er minder conversie zou zijn, maar sneller??

En dan dit worden echter al opgenomen voordat de caffeine in het lichaam kan gaan werken en de opname kan blokkeren

Er is geen enkel onderzoek (voor zover ik weet) dat aantoont dat de opname geblokkeerd zou zijn. In onderzoek waarin naar voren komt dat de werking van creatine minder is was de hoeveelheid aanwezige (en dus opgenomen) creatine in alle gevallen hetzelfde, dus ook bij de combi cafeine/creatine.

Opname was dus gelijk, werking was minder.
 
Back
Naar boven