MuscleMeat

Eerste Powerlift Wedstrijd! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RupertTM

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 feb 2009
Berichten
114
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Ik zit met het volgende probleem..

Ik train inmiddels bijna 5 maanden en ga er lekker vooruit, nu heb ik binnenkort mijn eerste Powerlift Wedstrijd. Het is nog recreatief en voor de jeugd maar wel met een officieele scheidsrechter erbij e.d.

Normaal maak ik altijd setjes van minstens 5 herhalingen, bij zo'n wedstrijd voer je de oefening maar 1 keertje uit. Hoe zou ik aan de hand van mijn normale setjes de gewichten in moeten zetten. Met andere woorden, welke gewichten moet ik gaan proberen. Het gaat hier om Bankdrukken, Squatten en Deadliften. Mijn stats staan hier beneden.

PS: Wist niet precies waar dit moest, powerlift of tiener maar omdat het over een beginner gaat leek dit mij wel goed! ;)

Greets
 
Je traint net 5 maanden en gaat nu al wedstrijden? welke wedstrijd?
 
Rupert, doe er gewoon steeds 5 kilo bij net zolang totdat je de rep niet meer correct kan uitvoeren. Begin bij deadlift dus op 125 bijv.
 
Je traint net 5 maanden en gaat nu al wedstrijden? welke wedstrijd?

Is een wedstrijd bij ons in de sportschool, vooral recreatief maar omdat er veel goede powerlifters bij het team van onze sportschool zitten neem ik het wel serieus. Het team is meerdere malen wereld kampioen geworden. Dus wil wel goed voor de dag komen!

@ SniperX, bedankt! En dan vooral wat lager beginnen, dat je in ieder geval een herhaling goed hebt en dan hoger? Want na je eerste poging mag je niet meer lager in gewicht geloof ik?
 
Hmm, doe gewoon bijv. 125 kg deadlift 1 rep. Lukt het? Dan 130 kg. enz.
 
Zoek een coach/begeleider die ook naar je lifts kan kijken. Al is het maar voor een paar keer. Cijfertjes op internet zeggen niet zoveel;)
 
Ik train bij Fitness Centrum Butzelaar van Erik Butzelaar. Ik zal hem binnenkort eens vragen of er naar te kijken. Ze waren trouwens wel wereld kampioen bij de amateurs maar nog steeds er sterke gasten!
 
Doe dat maar :D
 
Hoeveel pogingen heb je 3 neem ik aan ?

Gewoon laag inzetten begin iets wat je bijv. 3x kan en dan telkens wat omhoog gaan

Succes iig
 
Wedstrijd is inmiddels geweest, ben redelijk tevreden. Het ging als volgt:

Weging, gewogen op 74,9 kg een uur voor de wedstrijd. Een half uur later moest ik opeens een stevig potje scheiten! :( Erg jammer..

Begonnen met squats, opgewarmt onder begeleiding. Ik koos voor lage begin beurten om in ieder geval resultaten te hebben.

Squat:
1x80 kg (ging er makkelijk, had ik ook wel verwacht)
1x90 kg (al wat lastige maar kon nog wat bij)
1x92,5 (goede beurt, was wat vermoeid door de 90 kg dus niet teveel verhoogd)
Score dus 92,5kg

Benchpress:
1x70 kg (vloog zowat door het plafond! :eek:)
1x72,5 kg (ging ook nog goed, merkte toch duidelijk een verschil)
1x75 kg (fout beurt, tijdens het pressen met mijn luie reet van de bank af..:()

Score: 72,5kg

Deadlift:
1x120 kg (ging goed, begon tijdens de warming-up al beetje te gapen..)
1x130 kg (ging wel, moest wel van ver komen maar lukte)
1x135 kg (fout beurt, kreeg hem wel op juist hoogte maar hij moet dan stil hangen. Terwijl ik de stang op de juiste hoogte plaatste maakte ik een kleine neerwaartse beweging..Erg jammer)

Score: 130 kg

Totaal 295 kg met 74,9 bw.

Al met al ben ik tevreden over mijn eerste wedstijd. Nu moet niet iedereen hier gaan denken dat ik elke week zoiets ga doen hoor! ;) Volgende wedstrijd bij ons in de gym is pas in Oktober door vakanties. Hoop dan toch wel over 325 kg totaal te gaan. Tot die tijd ga ik lekker kijken bij de Open EK's en NK's hoe de echte kerels het doen! :D Meer dan 500 kg totaal liften? Someday I Will! :D

Bedankt voor de adviezen jongens! Nu gaan we weer vrolijk verder!
 
Wedstrijd is inmiddels geweest, ben redelijk tevreden. Het ging als volgt:

Weging, gewogen op 74,9 kg een uur voor de wedstrijd. Een half uur later moest ik opeens een stevig potje scheiten! :( Erg jammer..

Begonnen met squats, opgewarmt onder begeleiding. Ik koos voor lage begin beurten om in ieder geval resultaten te hebben.

Squat:
1x80 kg (ging er makkelijk, had ik ook wel verwacht)
1x90 kg (al wat lastige maar kon nog wat bij)
1x92,5 (goede beurt, was wat vermoeid door de 90 kg dus niet teveel verhoogd)
Score dus 92,5kg

Benchpress:
1x70 kg (vloog zowat door het plafond! :eek:)
1x72,5 kg (ging ook nog goed, merkte toch duidelijk een verschil)
1x75 kg (fout beurt, tijdens het pressen met mijn luie reet van de bank af..:()

Score: 72,5kg

Deadlift:
1x120 kg (ging goed, begon tijdens de warming-up al beetje te gapen..)
1x130 kg (ging wel, moest wel van ver komen maar lukte)
1x135 kg (fout beurt, kreeg hem wel op juist hoogte maar hij moet dan stil hangen. Terwijl ik de stang op de juiste hoogte plaatste maakte ik een kleine neerwaartse beweging..Erg jammer)

Score: 130 kg

Totaal 295 kg met 74,9 bw.

Al met al ben ik tevreden over mijn eerste wedstijd. Nu moet niet iedereen hier gaan denken dat ik elke week zoiets ga doen hoor! ;) Volgende wedstrijd bij ons in de gym is pas in Oktober door vakanties. Hoop dan toch wel over 325 kg totaal te gaan. Tot die tijd ga ik lekker kijken bij de Open EK's en NK's hoe de echte kerels het doen! :D Meer dan 500 kg totaal liften? Someday I Will! :D

Bedankt voor de adviezen jongens! Nu gaan we weer vrolijk verder!


Goed gedaan!
 
netjes ;) hoeveelste ben je geworden?
 
netjes ;) hoeveelste ben je geworden?

Dank je, Op basis van gelift gewicht 8e van de 15 maar omdat ik niet zo heel zwaar ben eindigde ik toch op de 4e spot! :rolleyes:
 
Back
Naar boven