XXL Nutrition

Nieuws Somalische piraten blij met Nederland

Bezoekers in dit topic

Ze zijn gelukkig al aan het onderzoeken of dat kan. Wat mij betreft mogen ze ook direct militairen (marine/marechaussee) op die boten zetten die de boten met hun leven bewaken (shoot upon sight). Als overigens die kapers een verblijfsvergunning kunnen krijgen ga ik emigreren.

Geen zorgen. Zodra Geert aan de macht komt, wat zeker gaat gebeuren als deze Somaliers mogen blijven, dan is het gauw afgelopen met dit soort praktijken.

Als het al mogelijk is dan voorzie ik wel een wetswijziging. Mensen kunnen niet beloond worden voor hun misdaden en dat zou dan wel het geval zijn als ze mogen blijven.
 
Laatst bewerkt:
Krijgen ze taakstraf straks, vinden ze dat ook helemaal geweldig.
 
Dubbel gevoel. Ene kant vind ik dit totaal geen aanwinst voor ons land, maar aan de andere kant gaat zo'n kerel niet voor niets een schip kapen.
 
Word dringend tijd dat ze het volgende piratenbootje opblazen als voorbeeld. Dit moedigt die jongens echt wel behoorlijk aan om te blijven kapen.
 
Dubbel gevoel. Ene kant vind ik dit totaal geen aanwinst voor ons land, maar aan de andere kant gaat zo'n kerel niet voor niets een schip kapen.

Stating the obvious... Maar wat wil je zeggen? dat wij verantwoordelijk zijn voor het islamitisch extremisme (retardatie is beter) en de erbarmelijke omstandigheden in Somalie?
 
Ik ben benieuwd wat de gemiddelde nederlander zou doen als deze in dezelfde leefomstandigheden zou verkeren als die somaliers. Geweld is natuurlijk nooit goed te praten, maar de frustraties in somalie (door het leegvissen van hun zeeen door het Westen en het dumpen van afval bij hun kusten) zijn hoog opgelopen. Tel daarbij een niet functionerende en corrupte regering bij op en de alom veroordeelde piraterij staat in een heel ander daglicht.

De enige tot nog toe met een beetje tegengeluid.

Veel Nederlanders hebben er geen idee van hoe sterk hun positie bevoorrecht is ten opzichte van mensen uit de rest van de wereld, of ze willen het liever (even) niet weten.

Een beetje teren op de verdiensten van intellectuelen en ondernemende mensen voor ons, dat is wat we hier allemaal doen. Met name dankzij die mensen heeft het westen nu zo'n sterke kenniseconomie met de bijkomende sterk bevooroordeelde positie.

De westerse wereld verbruikt 80 % van wat de aarde jaarlijks opbrengt. Natuurlijk is 'de westerse wereld' geen persoon, er zijn zat mensen uit de derde wereld die schatrijk zijn, en een belasting op de aarde leggen die vele malen groter is dan die van een bijstandmoeder ergens in Nederland. Feit blijft wel dat bijna alle Nederlanders jaarijks vele malen datgene wat maximaal gemiddeld door iedere aardbewoner kan worden verbruikt zonder dat de aardse hulpbronnen zullen opraken, verbruiken. Hoezo scheve verhoudingen?

Natuurlijk ligt het allemaal iets gecompliceerder: grondstoffen worden niet geroofd maar gekocht. Het is vooral de corrupte leiding die de grondstoffen rooft van de bevolking. Een bevolking onder wie velen als ze de kans kregen, zoals zoveel mensen, net zo goed corrupt zouden zijn. Is er dan sprake van heling? Mogen westerse bedrijven spullen kopen waarvan men weet dat deze mede door middel van misdrijven zijn verworven? Zouden ze het niet doen dan hadden we hier wellicht niet de rijkdom die we anders wel hadden.

Dit gaat natuurlijk ook op voor de industrie. Veel van onze spullen zijn niet alleen gemaakt van grondstoffen die in derdewereldlanden over de ruggen van straatarme mensen zijn verworven, maar tevens gefabriceerd door arme veelal Aziatische fabrieksarbeiders, die volgens onze eigen normen en waarden zeer hard worden uitgebuit.

Zolang het niet in het eigen voordeel is, is het behartigen van belangen over de grens natuurlijk uit den boze. Dan is het natuurlijk "ons eigen land, wat geen enkele reden heeft hulp te bieden aan een arm land als Somalie". Tegelijkertijd hebben wij natuurlijk weer wel het recht om in al die landen grondstoffen weg te kapen, dan zijn de grenzen ineens weer niet 'dicht'.

Wat willen we nu eigenlijk? Dat is natuurlijk simpel: bijna iedere Nederlander wil zoals bijna ieder mens op aarde uiteindelijk toch zoveel mogelijk voor zichzelf. De links politiek georienteerde heeft dit misschien wat minder, het kan tegelijkertijd natuurlijk ook gewoon het hebben van een wat breder beeld zijn: de Wilders-aanhanger zal in dit opzicht in ieder geval zeker wat kortzichtiger zijn.

Ik maak hier natuurlijk zelf ook deel vanuit. Ook ik wil zoveel mogelijk voor mezelf en mijn directe naasten. Wel denk ik twee keer na voordat ik met vingertjes ga wijzen indien bepaalde (groepen) mensen worden bevoordeeld in deze wereld. De oneerlijkheid welke ons Nederlanders wordt aangedaan door het bevoordelen van deze Somalische piraten ten koste van de Nederlandse samenleving valt natuurlijk in het niet bij de oneerlijkheid welke de meeste Somalische mensen is aangedaan vanaf het moment dat zij daar geboren werden. Vergelijk hun gemiddelde startpositie maar eens met die van de gemiddelde Nederlander.
 
Word dringend tijd dat ze het volgende piratenbootje opblazen als voorbeeld. Dit moedigt die jongens echt wel behoorlijk aan om te blijven kapen.

Misschien wordt het dringend tijd dat het land daar eens wordt opgebouwd. Bootjes opblazen zal natuurlijk ook wel wat effect hebben.
 
doodstraf danmaar????
 
Word dringend tijd dat ze het volgende piratenbootje opblazen als voorbeeld. Dit moedigt die jongens echt wel behoorlijk aan om te blijven kapen.

Harde acties zoals bootjes opblazen betekent dat die piraten de volgende keer geen gijzelaars meer nemen maar de hele bemanning gelijk liquideren. Ze hebben dan nog toch niks meer te verliezen.

Blijft een lastige strijd maar keiharde acties zal de acties van die piraten ook doen verharden.
 
"Het leven is goed hier" aldus boekanier Sayid vanuit een Nederlandse gevangenis. "Vooral de mensenrechten!" Advocaat Willem-Jan Ausma bevestigt het opperbeste humeur van zijn kersverse cliënt: "Hij voelt zich hier veilig. Nu krijgt hij goed te eten en kan hij voetballen en televisiekijken. De wc op zijn cel vindt hij zó fantastisch. Hij hoopt snel een computeropleiding te kunnen volgen en zijn familie over te laten komen."

:roflol:
 
12 jaar celstraf en daarna krijgen ze een verblijfsvergunning :D
 
Ik heb gehoord dat de beroemde belgische 'Piet Piraat' een plan aan het bedenken is samen met ene 'Michael Scofield' om zijn Somalische collega's te bevrijden.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik heb gehoord dat de beroemde belgische 'Piet Piraat' een plan aan het bedenken is samen met ene 'Michael Scofield' om zijn Somalische collega's te bevrijden.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Michael S. was beter geweest:p dan was het niet zo obvious:roflol:
 
Stating the obvious... Maar wat wil je zeggen? dat wij verantwoordelijk zijn voor het islamitisch extremisme (retardatie is beter) en de erbarmelijke omstandigheden in Somalie?

Wij kunnen die persoon een normale toekomst bieden. Of we dat moeten is een ander verhaal, we kunnen hem ook als een prop afval weer deporteren oid natuurlijk.
 
Misschien wordt het dringend tijd dat het land daar eens wordt opgebouwd. Bootjes opblazen zal natuurlijk ook wel wat effect hebben.

Dat werkt niet. De cultuur is daar heel anders. Het recht van de sterkste geldt daar nog. Onze democratie opdringen heeft gewoon geen enkel nut. Is Irak ineens een stuk veiliger nu er een "democratie" is?
 
Back
Naar boven