MuscleMeat

Moet er een 100% dopingvrije bodybuilding bond komen?

Moet er een 100% dopingvrije bodybuilding bond komen?

  • Ja, dit zou goed zijn voor bb, het kan de sport zelfs doen groeien en echt doen doorbreken

    Stemmen: 194 57,7%
  • Nee, dit zal op niets uitdraaien. Het zal bb niet vooruit helpen.

    Stemmen: 122 36,3%
  • Andere mening/geen idee

    Stemmen: 20 6,0%

  • Totaal stemmers
    336

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Moet er een 100% dopingvrije bodybuilding bond komen? Dus een die nog strenger is dan wat er nu is en die de bodybuilding sport een nieuw karakter moet geven?
 
Het zou een mooie toevoeging zijn, maar tegelijk een killer voor het imago van de niet-naturel sport.
 
Ja, dat zou voor mij een extra reden zijn om aan een wedstrijd mee te doen. Dan word (als iedereen eerlijk is) duidelijk wat naturel haalbaar is.

Maar waar leg je de grens is de vraag...efedrine?caffeïne?stofjes in fatburners...
 
Van mij part hoeft dat niet.
Wie heeft er nou zin in om naar een natural wedstrijd te kijken :thumbdown:

zelfde als formule 1 auto's afschaffen en met cart's verder gaan :D
 
Ik vind het wel een goed idee.

Naturels hebben in mijn ogen een natuurlijker en estetischer lichaam. Mooier om naar te kijken dan die overdreven lompe beren, in mijn opinie.
 
Ik zie hier voor de naturel bb-er wel mogelijkheden in....de YBF begon goed, had met afstand ook de meest populaire wedstrijd in haar gelederen, met veel
deelnemers en supporters. Voor de massa rond ons heen is het ook nog allemaal herkenbaar en spiegelbaar.

Denk dat een eigen circuit genoeg aanknopingspunten en basis heeft, atleten die een andere weg willen kiezen kunnen natuurlijk altijd overstappen naar een andere bond maar zo is er voor ieder wat wils en het vergroot, denk ik de basis van onze sport ;). Ik denk dat er best een hoop jongens en meisjes eens op het podium willen staan maar op zien tegen de nu huidige normen en gezondheidsrisico's die het met zich mee brengt...
 
Dan kan je al wel zeggen dat je naturel bent, er zullen sowieso wel ex-gebruikers tussen zitten, die AAS blijven nu toch ook weer niet 2 jaar lang aantoonbaar...
 
Het zou een mooie toevoeging zijn, maar tegelijk een killer voor het imago van de niet-naturel sport.


Dat is weer een extra reden om zo een bond op te richten.
 
Van mij part hoeft dat niet.
Wie heeft er nou zin in om naar een natural wedstrijd te kijken :thumbdown:

zelfde als formule 1 auto's afschaffen en met cart's verder gaan :D

Wat een vergelijking. Daar helpt je extra inzet toch niet bij de uitkomst of je moet een trapauto hebben.
 
Van mij part hoeft dat niet.
Wie heeft er nou zin in om naar een natural wedstrijd te kijken :thumbdown:

zelfde als formule 1 auto's afschaffen en met cart's verder gaan :D

Och, ieder jaar worden er wel nieuwe beperkingen op de F1 opgelegd en het blijft een leuke race... sterker nog, het lijkt wel steeds spannender te worden. Ditto voor sommige Amerikaanse sporten waar per team een salary-cap op zit... Anyways, niet iedere beperking is dus negatief. Een wielerwedstrijd is net zo spannend of ze nu wel of niet epo gebruiken, ditto voor atletiek. Absoluut zal de tijd minder zijn die ze op de 100 meter of de marathon lopen, maar de race zelf blijft spannend. Wie dat niet vind houdt niet van sport maar alleen van uitslagen.

(ik vind bodybuilding als sport sowieso niets om naar te kijken ,... go figure :) (hoogstens vind ik het net zoiets als een auto-ongeluk... daar kun je ook je ogen niet van af houden ;))
 
bestaan die dan al niet ???
 
bestaan die dan al niet ???
Controles laten vaak te wensen over. Dit topic gaat over een bond met hoge pakkans en heel het jaar door controles.
 
Hoe controleer je zoiets? En bijvoorbeeld kunstmatige groeihormonen zijn geloof ik niet te ontdekken in je bloed...

Maar, als het kon, ja.
 
Volgens mij zijn die naturals ... de meest ongezonde sporters ..... niet alleen omdat ze zelf zichzelf vaak voor de gek houden dat ze 100% clean zijn.... maar er ook alles aan doen om dat zo te laten lijken....... In mijn ogen zitten dan ook veel naturals met dingen te kloten zoals insuline etc. uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Ik denk dus dat het nergens voor nodig is zo'n 100% natural bond...

Het zal altijd discutabel blijven wie wel of niet heeft gebruikt ..... dit door ontraceerbare middelen en gebruik in verleden.

En ik denk gewoon dat het niet veel publiek zal trekken....

Als je die ambities hebt en helemaal naturel op de voorgrond wil komen.... schrijf je dan in bij een modellen buro en mischien kom je wel in de wehkamp of neckerman.....
 
Niet mogelijk,hgh,igf,insuline,test susp,synthol... allemaal middelen die niet opspoorbaar zijn of na 1 dag al uit je bloed,en wie weet wat bestaat er nog allemaal ?
Mooi idee dat hele naturel gedoe maar in de praktijk onmogelijk te controleren,mensen doen aan wedstrijden mee om te winnen,en dan moet je je concurrenten een stapje voor zijn
 
Als iedereen zich nou een keer volwassen gedroeg en bij de claim naturel te zijn ook daadwerkelijk echt naturel te zijn hoeft er natuurlijk niemand te controleren.

Maar iedereen is 4 jaar oud.
 
in belgie draaien ze een beetje door met die dopingcontroles, ze moeten eens flinke klappen op het smoeltje op hebben de gasten die zich ermee bezig houden om bodybuilders te naaien.
 
Back
Naar boven