Fitness Seller

Sets/reps in cut schema? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

NotoriousXL

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 mei 2007
Berichten
2.492
Waardering
96
Wat is verstandig om aan te houden qua sets / reps in een cut schema? En welke verhouding KT / cardio? Nu heb ik meestal één spiergroep per dag gedaan met daarna minimaal 30 minuten cardio. KT meestal vier oefeningen, 4 sets en dan aflopend 12-6 reps. Is dit de juiste manier?
 
Om de vetbranding te stimuleren is het beter om high reps te doen..minder gewicht meer herhalingen dus.
 
En dan op dag 1 bijvoorbeeld borst - triceps, dag 2 rug - biceps? Of dag 1 gewoon borst, dag 2 rug, dag 3 armen enz. ?
 
Om de vetbranding te stimuleren is het beter om high reps te doen..minder gewicht meer herhalingen dus.

Dit is zoooooooooooooo 1980!!

Bovenstaande klopt niet, is allang achterhaald. In de cut gewoon voor massa ( low rep/ low sets) blijven trainen en alles komt goed.
 
Bovenstaande klopt niet, is allang achterhaald. In de cut gewoon voor massa ( low rep/ low sets) blijven trainen en alles komt goed.

Dat is wat ik gedaan heb, of eigenlijk een beetje lafjes ertussenin met 10 reps. Neem ook ECA-stack en vroeg me over die hoge reps al niet af of ik dan niet eerder spiermassa kwijt zou raken dan opbouwen. Juist omdat ik er al cardio bij doe en mincer kcal binnen krijg,
 
Ik train nog altijd net hetzelfde zoals in de bulk.
Sets van 10/8/8/6
Omdat ik zeker mijn massa wil behouden, ben ik ook eerder geneigd massa-sets te maken
 
In een cut bouw je zowieso (genetische uitzonderingen daargelaten) geen spieren op door het calorietekort. Belangrijkste in de cut is je eetschema, niet je oefeningen. Zolang je minder eet dan je verbruikt val je af. Hoe meer KT en cardio hoe sneller je afvalt.

KT is altijd goed om spieren bezig te houden en cardio voor de feitelijke vetverbranding.
 
gewoon kort en intensief houden, tegen het einde van je cut is je stamina te laag om nog gekke dingen uitteproberen, daarom minder setjes, lage, reps, HIIT (dit is louter persoonlijk, maar dit doet het in elk geval voor mij)
 
Om de vetbranding te stimuleren is het beter om high reps te doen..minder gewicht meer herhalingen dus.

Om spierbehoud te stimuleren is het beter om gewicht en reps gelijk te houden.. vooral het gewicht niet verminderen.

Een aantal sets minder kan wel. ik vermoed dat je wel tot 2/3 van je volume weg zou kunnen laten zonder verlies aan spiermassa. (al is dit wel wat veel voor de meesten)
 
Thnx voor zover mensen!

Conclusie is dus massa te trainen, max. 8 reps? Drie setjes te pakken en 3 oefeningen per spiergroep?

Qua eetschema zal ik zo'n 300kcal onder onderhoud zitten. Ben nog aan het puzzelen (probeer hier en daar whey te vervangen door andere bronnen). Train minimaal 5 x p/w en dan momenteel minimaal 30 min cardio. Wil HIIT weer op proberen te pakken, om de dag dan cardio op hartslag en HIIT. Weet alleen niet of ik 30 min dan meteen vol kan houden :o
 
Thnx voor zover mensen!

Conclusie is dus massa te trainen, max. 8 reps? Drie setjes te pakken en 3 oefeningen per spiergroep?

Qua eetschema zal ik zo'n 300kcal onder onderhoud zitten. Ben nog aan het puzzelen (probeer hier en daar whey te vervangen door andere bronnen). Train minimaal 5 x p/w en dan momenteel minimaal 30 min cardio. Wil HIIT weer op proberen te pakken, om de dag dan cardio op hartslag en HIIT. Weet alleen niet of ik 30 min dan meteen vol kan houden :o

Juist monjet kecil;),

lekker laag in reps en sets. Toen ik vorig jaar aan het cutten was, volgde ik het schema van rippetoe en guess what......ik werd sterker en droger terwijl mijn gewicht hetzelfde bleef.

30 min. cardio is wel goed. Zou het echter nog niet teveel te doen, pas als je op een plateau komt opvoeren. Ik persoonlijk ben er niet zo'n fan van om HIIT te doen op ECA of andere stimulantia, HF wordt al gauw te hoog. Gewoon LISS, toegegeven je ziet eruit als een ouwe lul, werkt prima.
 
Juist monjet kecil;),

lekker laag in reps en sets. Toen ik vorig jaar aan het cutten was, volgde ik het schema van rippetoe en guess what......ik werd sterker en droger terwijl mijn gewicht hetzelfde bleef.

30 min. cardio is wel goed. Zou het echter nog niet teveel te doen, pas als je op een plateau komt opvoeren. Ik persoonlijk ben er niet zo'n fan van om HIIT te doen op ECA of andere stimulantia, HF wordt al gauw te hoog. Gewoon LISS, toegegeven je ziet eruit als een ouwe lul, werkt prima.

Hehe terimah kasi guru besar! :D

Dat rippetoe moet ik maar eens uit gaan zoeken, kom het dagelijks tegen hier maar weet er geen reet van. Tolol dese :o, als je ergens een link hebt met feiten en weinig BS hou ik me aanbevolen :D. HIIT op ECA doet je hart inderdaad op hol slaan, nu kom je met weinig inspanning tussen 140-145
 
Juist monjet kecil;),

lekker laag in reps en sets. Toen ik vorig jaar aan het cutten was, volgde ik het schema van rippetoe en guess what......ik werd sterker en droger terwijl mijn gewicht hetzelfde bleef.

30 min. cardio is wel goed. Zou het echter nog niet teveel te doen, pas als je op een plateau komt opvoeren. Ik persoonlijk ben er niet zo'n fan van om HIIT te doen op ECA of andere stimulantia, HF wordt al gauw te hoog. Gewoon LISS, toegegeven je ziet eruit als een ouwe lul, werkt prima.

Even over rippetoe. Ik train 5 x p/w, wat moet ik doen op de andere dagen? Rippetoe en erna cardio? En dan die andere 2 dagen enkel cardio ofzo? :o
 
Om de vetbranding te stimuleren is het beter om high reps te doen..minder gewicht meer herhalingen dus.

Doe dan gewoon wat extra cardio, verbrand je heel wat meer (lichaamsvet) mee.
 
Back
Naar boven