XXL Nutrition

Vragen aan Mr. Belgium IFBB 1987 - Jan Timmermans (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_59_48

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 jun 2005
Berichten
125
Waardering
3
Hallo iedereen.

In 1987 werd ik na twee maal Vice Mr. Belgium bij de lichtgewichten te zijn geweest, Belgisch Kampioen Middengewichten met een gewicht van 76 Kg. droog en 2% vet. De foto in bijlage is enkele dagen na de wedstrijd gemaakt op het strand van Oostende.

Af en toe wil ik wel eens iemand helpen, en dat is nu weer het geval. Je kan bij mij terecht tot zondagavond met vragen over training, voeding, rust, supplementen en andere tricks om het ver te schoppen.

Momenteel train ik niet meer, maar volgende maand herbegin ik op 50-jarige leeftijd met de bedoeling mijn huidige fysiek terug op punt te stellen. Wedstrijden zitten er voor mij niet meer in, ik heb een gezin en veel professionele verplichtingen. Ik run 3 bedrijven en dat ook dankzij de discipline die BB mij bijbracht.

Ik heb altijd graag getraind en was een echte gespassioneerde body-builder. Ik kreeg complimenten van o.a. Frank Zane en Tom Platz over mijn vermogen om goed te poseren. Ook hierover mag je vragen stellen.

Ik hou niet van beledigingen, ik doe dit om nieuw talent te helpen, hou het netjes a.u.b. - als ik ondervind dat men mij of mijn meningen op een onsportieve manier in twijfel trekt, stop ik onmiddellijk, al ben ik een aardige jongen.

Ik studeerde 7 jaar voeding en hou me momenteel bezig met PR-Promotie en Reclame. Verder verdien ik een aardige cent bij op eBay. Mijn passies zijn het verzamelen van originele striptekeningen, fotograferen en converseren met gedreven mensen als jullie.

Stel gerust de vragen die je wil, als het binnen mijn kennis ligt geef ik je een eerlijk antwoord, maar ook waarschuwingen waar nodig, zonder er doekjes om te winden.

Profiteer gerust van mijn kennis - groetjes Jan (Timmermans) - IFBB Mr. Belgium 1987 - en winnaar van verschillende Grand Prix.

PS - Opscheppen is niet mijn ding. Hou het netjes a.u.b.

IFBB Jan Timmermans.jpg
 
Welkom Jan, leuk om je erbij te hebben.
 
Welkom, en top en een hele eer om iemand als jij op DBB te hebben!
 
Succes met het behalen van uw doel, om op uw leeftijd terug te komen lijkt me niet eenvoudig.
weet niet in welke shape u nu verkeerd maar toch.

Regards,

PH
 
voor een dergelijke fysiek zijn bepaalde middelen nodig, naar alle waarschijnlijkheid meer dan eens. in theorie gaat het gebrui van dergelijke middelen gepaard met gezondheidsproblemen, echter is er bijna niemand in de bb wereld die daar open over spreekt. zou jij ons kunnen vertellen hoe hoog de prijs die je betaald met gezondheid is?
 
Abo hier dan.
 
Ik ook, dit ga ik volgen..Welkom Jan
 
voor een dergelijke fysiek zijn bepaalde middelen nodig, naar alle waarschijnlijkheid meer dan eens. in theorie gaat het gebrui van dergelijke middelen gepaard met gezondheidsproblemen, echter is er bijna niemand in de bb wereld die daar open over spreekt. zou jij ons kunnen vertellen hoe hoog de prijs die je betaald met gezondheid is?
Wel, de problemen komen achteraf, een beetje sleet op de gewrichten, maar nu ben ik weer 7 kg vermagerd en de problemen verdwijnen. Als je het over anabolica hebt kan ik je zeggen dat ik 1/3 gebruikte van de Amerikaanse dames toen. Mijn geheim zat hem in een streng maar gevariëerd diëet en voldoende nachtrust + zeer korte maar oh zo intense trainingen. Verder ben ik in een uitstekende gezondheid. Ik moet er wel bijvertellen dat ik compleet clean ook al in de prijzen viel. De besten blijven de besten, met of zonder "verboden" spul.
 
Ik zal dan maar de 1e vraag stellen:

Hoe pakt u het probleem voor velen aan, hoe kweek in een massieve Borst?
 
Wat ik al hèèl lang wil vragen aan een oudere bb'er:

Wat deden jullie vroeger zo anders dan de hedendaagse atleten zodat jullie die hele slanke taille en esthetisch fysiek bij een grote massa behielden,aten jullie minder of kleine porties,wat me ook altijd opvalt is dat de benen toen minder massa hadden,heeft het daarmee mischien te maken (bredere/sterkere core nu) ? Of zou het grotendeels aan de middelen liggen die nu gebruikt worden ?
 
Ik zal dan maar de 1e vraag stellen:

Hoe pakt u het probleem voor velen aan, massieve Borst?

Ik had als kind al uitgesproken pecs, dat is 1. Verder had ik het vermogen om mijn spiergroepen te isoleren, ik keek niet naar het gewicht, een goede truc is beginnen met 90% van je maximum (flyes) tot uitputting, afdalen tot 70%, 50 %, 30%, 10%. Geen rustpauzes.

Zo doe je drie reeksen, daarna doe je veel stretchoefeningen.
Daarna bijvoorbeeld pull-overs, ook bedoeld als stretch, pas hetzelfde principe toe, 90,70,50,30,10. Leg de gewichten op voorhand klaar.

Als het goed is heb je na 15 minuten meer effect dan 45 minuten klassieke work-out. Het is een all-out effort.
 
Wat ik al hèèl lang wil vragen aan een oudere bb'er:

Wat deden jullie vroeger zo anders dan de hedendaagse atleten zodat jullie die hele slanke taille en esthetisch fysiek bij een grote massa behielden,aten jullie minder of kleine porties,wat me ook altijd opvalt is dat de benen toen minder massa hadden,heeft het daarmee mischien te maken (bredere/sterkere core nu) ? Of zou het grotendeels aan de middelen liggen die nu gebruikt worden ?

Ik trainde nooit mijn buikspieren, ook mijn traps liet ik met rust. Verder had ik al een smalle taille en brede schouders van nature. Over de benen kan ik weinig zeggen, ik deed sqauts met 230 kg. op mijn toppunt. Ik vond droog belangrijker dan massa, met Frank Zane als mijn grootste voorbeeld.
 
Ik had als kind al uitgesproken pecs, dat is 1. Verder had ik het vermogen om mijn spiergroepen te isoleren, ik keek niet naar het gewicht, een goede truc is beginnen met 90% van je maximum (flyes) tot uitputting, afdalen tot 70%, 50 %, 30%, 10%. Geen rustpauzes.

Zo doe je drie reeksen, daarna doe je veel stretchoefeningen.
Daarna bijvoorbeeld pull-overs, ook bedoeld als stretch, pas hetzelfde principe toe, 90,70,50,30,10. Leg de gewichten op voorhand klaar.

Als het goed is heb je na 15 minuten meer effect dan 45 minuten klassieke work-out. Het is een all-out effort.
Ik wist het! Sorry maar dit is een bevestiging.;)
 
Succes met het behalen van uw doel, om op uw leeftijd terug te komen lijkt me niet eenvoudig.
weet niet in welke shape u nu verkeerd maar toch.

Regards,

PH

Ik wil helemaal niet meer massief worden, het gaat enkel om het tegengaan van ouderdomsverschijnselen en een beetje meer massa en tonus. Mijn buikspieren moeten wel droog komen. En ik zal enkel voedingssuplemente gebruiken, dat wil zeggen nog 7 kg vet eraf en 3 kg spieren in de plaats. Wedstrijden horen voor mij tot het verleden. Ik ben tevreden met mezelf. Die strikte contest-levenswijze hield ik voor gezien na 7 jaar BB geëten en gedronken te hebben. Ik had voor mezelf niets meer te bewijzen, en bovendien wordt het risico op een hoger milieu steeds maar groter, daar hoef ik geen tekeningetje bij te maken.
 
Ik wil helemaal niet meer massief worden, het gaat enkel om het tegengaan van ouderdomsverschijnselen en een beetje meer massa en tonus. Mijn buikspieren moeten wel droog komen. En ik zal enkel voedingssuplemente gebruiken, dat wil zeggen nog 7 kg vet eraf en 3 kg spieren in de plaats. Wedstrijden horen voor mij tot het verleden. Ik ben tevreden met mezelf. Die strikte contest-levenswijze hield ik voor gezien na 7 jaar BB geëten en gedronken te hebben. Ik had voor mezelf niets meer te bewijzen, en bovendien wordt het risico op een hoger milieu steeds maar groter, daar hoef ik geen tekeningetje bij te maken.

Sowieso respect voor al uw prestaties. En tevens top natuurlijk dat U weer aan de slag gaat! Zeker een mooie drijfveer weer voor jonkies zoals ik, en met mij vele andere jonkies. Ik wens U dan ook héél veel succes met het bereiken van uw doelen. Misschien nog een foto'tje van hoe U er nu bij staat? :)
 
Ik trainde nooit mijn buikspieren, ook mijn traps liet ik met rust. Verder had ik al een smalle taille en brede schouders van nature. Over de benen kan ik weinig zeggen, ik deed sqauts met 230 kg. op mijn toppunt. Ik vond droog belangrijker dan massa, met Frank Zane als mijn grootste voorbeeld.

hmmm.. ik vraag me dit ook al jaren af.. als 19 jarige kon ik (diep) squaten met 220KG maar heb men benen nooit echt massief gevonden... Zie nu mensen met minder gewicht betere benen kweken... ???
 
Back
Naar boven