Fitness Seller

Vragen aan Mr. Belgium IFBB 1987 - Jan Timmermans

Bezoekers in dit topic

Sowieso respect voor al uw prestaties. En tevens top natuurlijk dat U weer aan de slag gaat! Zeker een mooie drijfveer weer voor jonkies zoals ik, en met mij vele andere jonkies. Ik wens U dan ook héél veel succes met het bereiken van uw doelen. Misschien nog een foto'tje van hoe U er nu bij staat? :)
Ik heb geen foto's van hoe ik er nu bijsta, mijn imago is niet meer dat van een Body-Builder, eerder van een rocker met gitaar in de aanslag. Over een jaar zal ik misschien eens één en ander laten zien. Maar de angst om te verouderen is voorbij, er komen zoveel leuke dingen in de plaats, onder andere wijsheid. On zijn dertigste is men competitief ingesteld, en daar is niets mis mee. Go for it, ik geniet nog alle dagen van mijn titel. Jan
 
Ik heb een abo, je bent immers nooit te oud om te leren.

:)
 
Kan je ons even een voorbeeld geven hoe een weekindeling er bij jou uitzag qua trainingen en cardio (hoe meer details hoe beter)
 
welkom, heb je soms nog meer foto's uit de oude doos?:)
 
Kan je ons even een voorbeeld geven hoe een weekindeling er bij jou uitzag qua trainingen en cardio (hoe meer details hoe beter)
Geen rustdagen, rustdagen zijn kleine spiergroepen als kuiten en daarbij een half uur fietsen. Mijn trainingen duurden nooit langer dan 45 minuten, no bullshit en geen gezever. Cardio was voorbehouden voor de laatste 8 weken voor een wedstrijd, 30 minuten op de rollen/dag.

Ik deed all-out efforts, zoals hierboven al beschreven, zodanig dat je laatste reeks aan 10% van je maximum is. Van 90% tot 10% zonder rustpauzen zoals hierboven reeds beschreven, dit in 3 reeksen per spiergroep. Ik won 6 kg spieren bij op 3 maanden.

Ik voeg nog even een foto bij, voor diegenen die denken dat mijn benen minder waren, let even op de definitie.

IFBB Jan Timmermans II.jpg
 
Hoeveel rust gaf je aan een spier voor je aan de volgende sessie begon, en maakte het dan nog uit of er spierpijn was?
Knappe foto en idd brute benen.
 
bfg8cx.jpg


Netjes, zeker voor iemand van 76kg :thumb:
Hoop dat u het goed vind dat ik uw foto zo groot heb geplaatst.
 
Hoeveel rust gaf je aan een spier voor je aan de volgende sessie begon, en maakte het dan nog uit of er spierpijn was?

Ik deed elke spiergroep 2 X / week, ik raad dit af aan mensen die volledig "clean" aan de slag gaan, dan is 2 x / 10 dagen voldoende, en voldoende rustdagen inbouwen. Spierpijn is een indicatie dat er nog melkzuren aanwezig zijn, ik zou daar niet doorheen trainen, je kan een sauna nemen, of supplementen nemen, of een massage laten uitvoeren, zodat dat melkzuur weg kan, vooraleer je aan de volgende sessie begint. Een klein beetje stijfheid daar zou ik echter niet over inzitten. Vergeet niet voldoende te stretchen na een instensieve inspanning, dat verkort de hersteltijd met 50%.

Hierbij een foto van mezelf in ontspannen houding, zoals gezegd was Zane mijn voorbeeld, zo zie je er dus uit in rustpositie en niet opgepompt. Er zijn nu eenmaal geen wonderen. Ik moest het niet hebben van massa, maar van elegantie.

IFBB Jan Timmermans III.jpg
 
Super dat je hier de tijd voor neemt ik denk dat ik namens iedereen kan zeggen dat dit zeer gewaardeerd word.;)
 
Super dat je hier de tijd voor neemt ik denk dat ik namens iedereen kan zeggen dat dit zeer gewaardeerd word.;)
Dank je, ik geloof nog altijd dat ervaring moet worden doorgegeven, dat is wel eigen als je op een bepaalde ouderdom kent, dan verleg je je centrum : hoe kan ik anderen helpen, want in dat helpen zit het grootste genoegen.

Hierbij een foto na 3 jaar BB. dat moet 1984 zijn geweest, je ziet dat je er al aardig goed kan uitzien na een betrekkelijk korte tijd. Als je er maar in gelooft en er voor 100% voor gaat.

IFBB Jan Timmermans IV.jpg
 
Aangezien er geen nieuwe vragen komen, dan deze heb je zelf wel eens een ernstige blessure opgelopen door een training en zo ja hoe verliep het herstel.
 
Aangezien er geen nieuwe vragen komen, dan deze heb je zelf wel eens een ernstige blessure opgelopen door een training en zo ja hoe verliep het herstel.
Ja hoor, ik ben Belgisch Kampioen geworden met afgescheurde gewrichtsbanden aan mijn knie, volgens mijn kine was het onmogelijk om met zo een knie competitie te doen. Ik had een simpel electro-stimulatie apparaatje dat ik inzette op mijn quadriceps als mijn knie weer eens vol water zat. Ik had ook nogal wat last van tendinitis, een simpele aspro deed wonderen voor mij. Dat geldt niet voor iedereen, maar zoek telkens de juiste medicatie, doseer zo licht mogelijk en zoek een goede sportdokter.

Ik geloof dat elke topsporter vroeg of laat met blessures te maken krijgt, als je weet dat je concurrent dezelfde problemen kent, mag dat geen excuse zijn om er voor te gaan.
 
Duidelijk.
Jongens er kijken veel mensen naar dit topic stel je vragen nu het kan zou ik zeggen.

Momenteel bekijken: 13 (11 leden en 2 gasten) gebruikers dit onderwerp
Yin Yang, Arescs, Jan1992, jantjes, loastres, Matijaz, Midway, sic, Tjiels, wonko
 
even een zeer algemene vraag, wat is het beste advies dat je kan geven aan beginners.
dat mss zeer effectief was voor jou.
 
Hoe zag uw dieet eruit? Hoeveel, wat en wanneer?
Tof dat u iedereen wil helpen!
 
even een zeer algemene vraag, wat is het beste advies dat je kan geven aan beginners.
dat mss zeer effectief was voor jou.
Zet jezelf een doel en laat niemand je daar vanaf brengen. Lees zoveel mogelijk over de verschillende aspecten van de sport, voeding, training, nachtrust, enz... Zoek een voorbeeld, voor mij was dat in het begin Schwarzenegger en later Frank Zane. Dompel jezelf onder in de wereld van BB. - maak er een levenswijze van.

OPGELET : grootste valstrik - je sociale leven gaat er voor een stuk aan, logisch, als je vrienden frieten gaan eten overspoeld met bier, dan kan je daar maar beter van weg blijven.
 
Hoe zag uw dieet eruit? Hoeveel, wat en wanneer?
Tof dat u iedereen wil helpen!

Ik heb me onmiddellijk diëetboeken aangeschaft, geen damesblaadjes maar universitaire schriften, ook de Muscle en Fitness (Amerikaanse uitgave) stond vol met waardevolle tips.

Maak niet de fout om éénzijdig te diëten, koolhydraten en eiwitten zijn van groot belang. Alle dagen vis eten, daar wordt je zot van. Een goed ontbijt dat is van levensbelang. Ik at 's morgen, youghurt met muësli en fruit, drie eieren (twee dooiers wegsmijten), en volkorenbrood met fructoseconfituur.

Verder had ik de eigenaardigheid om in volle wedstrijdvoorbereiding een ijsje te gaan eten - anderhalf uur voor de training. Iedereen moet een beetje voor zich uitzoeken wat hijzelf graag eet of laat, bespaar gewoon op je vetten en niet teveel softdrinks.
 
Welke middelen heeft u gebruikt? En welke raadt u absoluut aan om niet te gebruiken voor? Welke sides heeft u zelf ondervonden?

Gelijk maar ff een abbo hierop genomen
 
Welke middelen heeft u gebruikt? En welke raadt u absoluut aan om niet te gebruiken voor? Welke sides heeft u zelf ondervonden?

Gelijk maar ff een abbo hierop genomen

Ik ga hier liever niet op in. Een waarschuwing is hier wel op zijn plaats, doe geen adrogenen, je wordt er agressief van. Gebruik jezelf niet als proefkonijn, ga naar een sportdokter met een geweten.

Ik weet van Madonna en Sylvester Stallone dat ze groeihormoon gebruiken.
 
Welke indeling van spiergroepen deed jij (natural)?

bv : maandag : borst - schouders
dinsdag : rug - bicep
woensdag : benen

enz?
of 1 spiergroep per dag?

greetz en bedankt voor de tips!
 
Back
Naar boven