XXL Nutrition

Moet er een 100% dopingvrije bodybuilding bond komen?

Moet er een 100% dopingvrije bodybuilding bond komen?

  • Ja, dit zou goed zijn voor bb, het kan de sport zelfs doen groeien en echt doen doorbreken

    Stemmen: 194 57,7%
  • Nee, dit zal op niets uitdraaien. Het zal bb niet vooruit helpen.

    Stemmen: 122 36,3%
  • Andere mening/geen idee

    Stemmen: 20 6,0%

  • Totaal stemmers
    336

Bezoekers in dit topic

bestaan die dan al niet ???

Ja die bestaat al, Dit is de NCOBB.
Daar is de vlaamse gemeenschap met hun wagentje altijd aanwezig en we doen zelfs nog enkele controles erbij.
Onze wedstrijd was ook verleden weekend en ze waren daar ook om te controleren, bij ons waren ze met 4 dokters. Maar er liep niemand weg ;).

Het is natuurlijk jammer wat er in Vlissingen is gebeurd.
Maar als je naturel bent kan je altijd bij ons meedoen.

Voor inlichtingen kan je mij altijd bereiken op 0495 272928.
 
ja.

Kwou aan een natural wedstrijd meedoen, totdat de YBF hem ook schrapte....
 
Ja lijkt me wel tof. Ik train al sinds mijn 17e en probeer als natural alles er uit te halen wat er in zit. Ik zou het wel tof vinden om over een jaar of vijf het podium op te gaan met mensen die net zo hard werken als ik en ook altijd natural gebleven zijn.

Ik hoop dat er manieren komen om te testen of iemand wel 100% natural is. De enige betrouwbare test die ik mij kan bedenken is een leugendetector test.
 
in belgie draaien ze een beetje door met die dopingcontroles, ze moeten eens flinke klappen op het smoeltje op hebben de gasten die zich ermee bezig houden om bodybuilders te naaien.

Dat ze controleren op ongecontroleerde wedstrijden vind ik ook overdreven en ben ik het met je eens.

Maar als ze controleren op naturel wedstrijden vind ik het niks dan normaal en hebben de BB'ers die wel gebruiken pech ;)
 
(ik vind bodybuilding als sport sowieso niets om naar te kijken ,... go figure :) (hoogstens vind ik het net zoiets als een auto-ongeluk... daar kun je ook je ogen niet van af houden ;))
Ik vind 90% van alle sporten totaal niet interessant om naar te kijken. Maar zelfs iemand die totaal geen interesse heeft in BB zal bij het zappen toch even blijven hangen bij zo'n wedstrijd, wat er toch op wijst dat het boeiender is om naar te kijken dan de meeste andere sporten.

De mensen die het niet als sport zien weten gewoon niet waarover ze spreken. Dat die dan maar eens gaan verdedigen waarom schaken en snooker sport is, of paardrijden. Sport is een breed begrip, en wat voor de ene niks is, is voor de andere de wereld.

Op zich vind ik wel boeiender als men ook nog wat functioneels doet met die spiermassa. Helemaal in het begin van BB had je nog prestaties als deel van de posing. Eigenlijk is het jammer dat dit niet behouden is gebleven. Gewoon de combinatie van strongman en BB zou veel boeiender zijn dan elk apart. Maar anderzijds is dit een utopie, omdat het toch weer elk een specialiteit betreft.
 
een niet gebruiker word nooit zo groot / droog / hard , als een gebruiker , het zou de sport nog onaantrekkelijker maken
 
een niet gebruiker word nooit zo groot / droog / hard , als een gebruiker , het zou de sport nog onaantrekkelijker maken
Tenzij je deze man op zijn woord mag geloven...:

 
Tenzij je deze man op zijn woord mag geloven...:

ik geloof hem niet :rolleyes:, het zou een mooi ideeal zijn 100% geen dope in bb.
helaas blijven de controles altijd een stap achter op nieuwe middelen dus kan het nooit 100% waterdicht zijn kwa eerlijkheid
 
ik geloof hem niet :rolleyes:, het zou een mooi ideeal zijn 100% geen dope in bb.
helaas blijven de controles altijd een stap achter op nieuwe middelen dus kan het nooit 100% waterdicht zijn kwa eerlijkheid

Ik ken mensen die er toch zo uit zien en waarvan ik 100 % zeker weet dat ze naturel zijn.
Jammer genoeg gelooft er dit bijna niemand.
Men is tot héél veel in staat als men er 100 % voor gaat.
 
Ja, dit zou goed zijn voor bb, het kan de sport zelfs doen groeien en echt doen doorbreken

In your dreams. Dat de krachtsport zo gegroeid is door de jaren komt door de massamonsters op het podium en niet door de ecto's (met alle respect) van 80 kilo. Mensen willen afgetrainde lichamen van minimaal 125 kilo zien die bovennatuurlijk lijken.

Hetzelfde geldt in principe voor de sterke mannen. Wie zit er nou te wachten op 'n naturel die aan gestrompeld komt met 200 kilo in de nek, niemand. Mensen willen oermensen zien die met 400 kilo in de nek nog kunnen sprinten.

Als het mensen niet boeit, zal het de sponsoren toch zeker niet boeien. De krachtsport is groot geworden door AS en zal zonder AS binnen 5 jaar dood en begraven zijn.
 
Ja die bestaat al, Dit is de NCOBB.
Daar is de vlaamse gemeenschap met hun wagentje altijd aanwezig en we doen zelfs nog enkele controles erbij.
Onze wedstrijd was ook verleden weekend en ze waren daar ook om te controleren, bij ons waren ze met 4 dokters. Maar er liep niemand weg ;).

Het is natuurlijk jammer wat er in Vlissingen is gebeurd.
Maar als je naturel bent kan je altijd bij ons meedoen.

Voor inlichtingen kan je mij altijd bereiken op 0495 272928.

Ff promoten de NCOBB hier dan;)...denk dat er genoeg mensen zijn die interesse hebben in jullie wedstrijden, websiteje, adresje, wedstrijden etc.

Denk dat T daar wel de nodige ruimte aan wil geven op het forum;).
 
Ik vind 90% van alle sporten totaal niet interessant om naar te kijken. Maar zelfs iemand die totaal geen interesse heeft in BB zal bij het zappen toch even blijven hangen bij zo'n wedstrijd, wat er toch op wijst dat het boeiender is om naar te kijken dan de meeste andere sporten.

De mensen die het niet als sport zien weten gewoon niet waarover ze spreken. Dat die dan maar eens gaan verdedigen waarom schaken en snooker sport is, of paardrijden. Sport is een breed begrip, en wat voor de ene niks is, is voor de andere de wereld.

Op zich vind ik wel boeiender als men ook nog wat functioneels doet met die spiermassa. Helemaal in het begin van BB had je nog prestaties als deel van de posing. Eigenlijk is het jammer dat dit niet behouden is gebleven. Gewoon de combinatie van strongman en BB zou veel boeiender zijn dan elk apart. Maar anderzijds is dit een utopie, omdat het toch weer elk een specialiteit betreft.

Oh neem me niet verkeerd, ik vind het fascinerend wat ze doen voordat ze het podium op stappen, maar die vleeskeuring op het podium boeit me het minste van het hele bodybuilding. Training, voeding, prepping, alles is interessant, behalve de wedstrijd zelf die vind ik minder interessant. Maar he, ieder zijn meug. Verscheidenheid is een groot goed.
 
Lijkt me ook wel tof. Dan kan je het argument van competitievervalsing door AAS al counteren.
 
Ik ken mensen die er toch zo uit zien en waarvan ik 100 % zeker weet dat ze naturel zijn.
Jammer genoeg gelooft er dit bijna niemand.
Men is tot héél veel in staat als men er 100 % voor gaat.

ken er ook eeentje al jaren zweerd hij niks te gebruiken, praate ik laat met een lokale supplier en die versprak zich en die zij dat hij een vast zijn beste klanten was
 
ken er ook eeentje al jaren zweerd hij niks te gebruiken, praate ik laat met een lokale supplier en die versprak zich en die zij dat hij een vast zijn beste klanten was

Triestig voor deze persoon, maakte zichzelf dan maar heel belachelijk. :p
 
een niet gebruiker word nooit zo groot / droog / hard , als een gebruiker , het zou de sport nog onaantrekkelijker maken

Dat is niet helemaal waar... er zijn gebruikers die zo weinig talent / verstand hebben van goed trainen dat een talentvolle natural die wel slim traint en eet nog steeds een betere fysiek haalt.

Echter tegen talent, slim trainen, slim eten EN (slim) gebruiken kan niemand op.
 
Ja die bestaat al, Dit is de NCOBB.
Daar is de vlaamse gemeenschap met hun wagentje altijd aanwezig en we doen zelfs nog enkele controles erbij.
Onze wedstrijd was ook verleden weekend en ze waren daar ook om te controleren, bij ons waren ze met 4 dokters. Maar er liep niemand weg ;).

Het is natuurlijk jammer wat er in Vlissingen is gebeurd.
Maar als je naturel bent kan je altijd bij ons meedoen.

Voor inlichtingen kan je mij altijd bereiken op 0495 272928.
Jullie hebben wel niet zo'n goede marketing dan, want dit is echt het eerste wat ik ervan hoor. Kom nochtans op heel wat sites en fora.
 
Ach zolang er doping bestaat zal het gebruikt worden, wat je ook probeert... En je kan er nu wel heel negatief tegenover staan, maar let's face it, het maakt de fysiek soms gewoon af. Een Arnold had er nooit zo indrukwekkend uitgezien zonder z'n dbol en anavar pilletjes.

Tuurlijk wordt er vandaag de dag echt overdreven met al die troep als insuline en groeihormoon. Maar het hoort er helaas bij en het zal niet snel verdwijnen ook.

Maar dat neemt niet weg dat naturel BB natuurlijk veel meer aangemoedigd moet worden :thumbup:
 
Back
Naar boven