Fitness Seller

Moslims bijna baas in Brussel

Bezoekers in dit topic

Strong80

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
5 mrt 2003
Berichten
1.092
Waardering
69
Groeten uit Brussel

[fotor]http://www.vlaamsbelang.org/fotos/thumbs/thumb_act_20090318vrijewereld.jpg[/fotor]19.05.2009 11.34u - Vorige week werden in Italië twee islamisten gearresteerd op verdenking van de voorbereiding van enkele terreuraanslagen op Europese doelwitten. Beide heren, Raphael Gendron en sjeik Bassam Ayachi, bleken vanuit Brussel te opereren, waar ze reeds vele jaren wonen. Laatstgenoemde leidde jarenlang het Centre Islamique Belge (CIB) in Molenbeek, dat haat tegen het Westen predikte en ook paramilitaire kampen voor jongeren organiseerde. Nadat het CIB in het vizier van de staatsveiligheid en de Belgische justitie was gekomen, lieten beide heren de organisatie voor wat ze was en richtte Gendron, samen met onder meer een zoon van Ayachi, het Centre Islamique Belge Assabyle (CIBA) op, een nieuwe haat-vzw die zich officieel bezighoudt met de “culturele en sociale zaken der muzelmannen.”

Zoals P-Magazine (19.05.2009) opmerkt, heeft de Belgische justitie de islamfanatici in en rond het CIB niet bepaald serieus aangepakt (een kwestie van prioriteiten natuurlijk, nvdr): “Men is eigenlijk nooit echt verder gekomen dan de uitspraak van het Brusselse Hof van beroep van 23 januari van dit jaar die Gendron en een zoon van Ayachi veroordeelde tot een lachwekkende boete van 2.000 euro – waarvan de helft met uitstel – omwille van het onmiskenbaar racistische karakter van de teksten waarmee ze uitpakten op de website van het CIB (…) waarop bijvoorbeeld de Franse president Sarkozy vrolijk met de dood werd bedreigd.” Zoals het weekblad er terecht aan toevoegt, zullen betrokkenen daar niet er van onder de indruk geweest zijn.

P-Magazine herinnert eraan dat Ayachi een tijdlang samenwerkte met ene François Bastin, die nu in onze hoofdstad opkomt met de lijst musulmans.be. Alhoewel Bastin naar eigen zeggen nog een verkiezingsoverwinning voor zijn partij verwacht, maakt hij zich volgens P-Magazine niet al te druk, want de tijd staat aan zijn kant. “Nu is bijna 30% van de Brusselse bevolking islamiet. Over een paar jaar zal dat meer dan 50% zijn. En dan valt Brussel als een appel in onze schoot”, aldus Bastin. Eerder liet Redouane Ahrouch, een medewerker van Bastin, zich (tegenover De Morgen, 09.05.2009) in soortgelijke bewoordingen uit: “Weet u, een derde van de Brusselaars is nu al moslim. Binnen tien jaar zijn we met meer dan de helft. Het is een kwestie van tijd voor wij het in Brussel voor het zeggen hebben."
Bron:vb.
Wie zei ook alweer dat het allemaal zo'n vaart niet loopt?
 
Ziek.

Al zijn er nu nog steeds een aantal hier op het forum die stug blijven knikken dat er niks aan de hand is.
 
Volgens mij niet alleen in Brussel...
 
en wat stel je voor dat eraan gedaan wordt?
 
heb je het tegen mij? Je kan ze niet allemaal over dezelfde kam scheren vind ik. Alleen extreem gedrag stoot mij een beetje tegen de borst, evengoed van vb hoor. Maar moslimhuggen moet nu ook weer niet gebeuren, zoals een aantal linkse partijen wel graag doen om stemmen te ronselen.
mijn voorstel ? betere controle op die vzw's, het nieuw opzetten van deze vzw's tegengaan
 
Kijk dit is nou net de houding die mij stoort in België. Het onderwerp lijkt niet meer bespreekbaar want het is toch een VB thema, dus het is automatisch fout om erover te praten, jammer. Kijk nu eens voorbij het feit dat het van VB komt. Ik vind de opkomst van de islam inderdaad geen goede zaak. Was net blij dat het christendom eindelijk wat verminderde, staan er weer een bende nieuwe religieuze fanatici klaar om subsidies te vangen en ons te komen uitleggen hoe we moeten leven.
 
Het artikel focussed zich op een radicaal en refereert aan een politicus van een partij die dit zegt in hun puntenplan:

[FONT=Futura Lt, sans-serif]musulmans.be réclame le respect des libertés démocratiques garanties par la constitution du peuple belge et qui ne sont toujours pas octroyées de manière égalitaire à l'ensemble des citoyens.

Niet erg radicaal te noemen evenals de rest van hun dire hoofdpunten. Wat de inhoud van het artikel maar weer een mooie zweem geeft van complotdenken en opruiing.


Dat de VB als bron in dit onderwerp ernstig suspect is komt omdat zij een wel een buitengewoon gefundeeerd belang hebben bij het zwart maken van buitenlanders aangezien dat nu precies hetgeen is wat ze stemmen geeft: angst. Hun nieuwsverslag, interpretatie en alles wat te maken heeft met dit soort verslaggeving heeft als enige ultime doel het rechtvaardigen van hun eigen bestaan en het vergaren van meer stemmen. Objectiviteit is niet een eerste kenmerk van politieke verslaggeving van deze aard, om maar te zwijgen over die van het VB in het bijzonder (zeker gezien de geschiedenis).

Inhoudelijk klopt de tekst en weergave van het verhaal natuurlijk van geen kanten en is compleet gebaseerd op twee belangrijke peilers. Ga de tekst er maar op na.
Eerst een bangmakend verhaal over haatzaaierij om vervolgens de gehele Islamitische bevolking te linken aan dit gedachtengoed.

In mijn ogen stemmingsmakerij die compleet past in het beeld van VB en derhalve dus als nieuwswaarde compleet niet serieus te nemen.

Dat wil niet zeggen dat het feit van een toename tot 50% niet klopt...maar wel dat de context waarin dit wordt geplaatst in hoge mate suspect is.

Het is maar hoe je het inkleedt....




[/FONT]
 
Kijk dit is nou net de houding die mij stoort in België. Het onderwerp lijkt niet meer bespreekbaar want het is toch een VB thema
Het heeft weinig met het thema te maken. Het thema is best bestpreekbaar. Alleen het vb kunnen we niet uitstaan.
 
François Bastin, Raphael Gendron, klinken allemaal als Westerse namen. Lekkere landverraders hebben jullie daar in Belgie.
 
Het heeft weinig met het thema te maken. Het thema is best bestpreekbaar. Alleen het vb kunnen we niet uitstaan.
Niet in de Belgische politiek en ook vaak niet tussen de linkse burgers. Doordat het een vb thema is zwijgen zij er liever over. En dat is nu net de reden waarom het vb steeds al die stemmen binnenhaalde. Men heeft de problemen altijd verbloemt of onder de mat geveegd, ipv er op een serieuze manier mee bezig te zijn.
 
Het artikel focussed zich op een radicaal en refereert aan een politicus van een partij die dit zegt in hun puntenplan:

[FONT=Futura Lt, sans-serif]musulmans.be réclame le respect des libertés démocratiques garanties par la constitution du peuple belge et qui ne sont toujours pas octroyées de manière égalitaire à l'ensemble des citoyens.

Niet erg radicaal te noemen evenals de rest van hun dire hoofdpunten. Wat de inhoud van het artikel maar weer een mooie zweem geeft van complotdenken en opruiing.


Dat de VB als bron in dit onderwerp ernstig suspect is komt omdat zij een wel een buitengewoon gefundeeerd belang hebben bij het zwart maken van buitenlanders aangezien dat nu precies hetgeen is wat ze stemmen geeft: angst. Hun nieuwsverslag, interpretatie en alles wat te maken heeft met dit soort verslaggeving heeft als enige ultime doel het rechtvaardigen van hun eigen bestaan en het vergaren van meer stemmen. Objectiviteit is niet een eerste kenmerk van politieke verslaggeving van deze aard, om maar te zwijgen over die van het VB in het bijzonder (zeker gezien de geschiedenis).

Inhoudelijk klopt de tekst en weergave van het verhaal natuurlijk van geen kanten en is compleet gebaseerd op twee belangrijke peilers. Ga de tekst er maar op na.
Eerst een bangmakend verhaal over haatzaaierij om vervolgens de gehele Islamitische bevolking te linken aan dit gedachtengoed.

In mijn ogen stemmingsmakerij die compleet past in het beeld van VB en derhalve dus als nieuwswaarde compleet niet serieus te nemen.

Dat wil niet zeggen dat het feit van een toename tot 50% niet klopt...maar wel dat de context waarin dit wordt geplaatst in hoge mate suspect is.

Het is maar hoe je het inkleedt....




[/FONT]
Ik denk dat het bijzonder moeilijk is om hier een weloverwogen uitspraak over te doen als Nederlander die eigenlijk niet veel weet over de Belgische politiek. Het is geen publiek geheim dat er hier verscheidene francofone organisaties en partijen zijn die vanwege electoraal belang liever de kant van de moslims kiezen dan die van de autochtone Vlaming, waar zij vaak toch alleen maar tegenstand ondervinden.
 
11100pc.jpg


Nu onderschat ik geen enkele groepering maar moslimpartijen lijken me weinig kans van slagen te hebben in Europa. Hoe graag die fundamentalisten het ook willen.
 
Eindelijk eens een andere nieuwe cultuur anders dan de decadente amerikaanse cultuur. Woop woop.
 
Back
Naar boven