AndroidHealthClinic

Zijn de beesten van dbb ook slim of gewoon faking dom ? (1 bezoeker)

Raad maar


  • Totaal stemmers
    77

Bezoekers in dit topic

Anoniem92

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2009
Berichten
597
Waardering
0
Los maar op

Drie mannen staan achter elkaar, dus de achterste ziet voorste twee, de middelste ziet alleen de voorste en de voorste ziet niemand.
In een bak zitten twee rode en drie witte hoeden
Ze krijgen allemaal willekeurig een hoed opgezet, dus kan het rood en wit zijn. Zij zelf weten niet welke hoed ze krijgen.
Nu wordt aan de achterste gevraagd (dus degene die de voorste twee ziet en dus ziet welke kleur hoed zij op hebben) of hij weet welke hoed hij op heeft. Nee is zijn antwoord.
Dezelfde vraag wordt aan de middelste gevraagd en ook hij weet het niet.
De voorste (hij kan niemand zien) weet dit echter wel.
Nu is mijn vraag aan jullie: 'Welke kleur heeft hij op en hoe weet hij dit?

EDIT: Er is geen spiegel, ze hebben geen laptop, ze kunnen niet communiceren via dbb, ze hebben geen telefoon, ze mogen niet praten
 
Laatst bewerkt:
A | B C D

A kijkt naar de muur dus die weet het niet
B kijkt naar de muur dus die weet het niet
D ziet B en C dus die roept niet dat hij een kleur heeft
C weet het want anders had D al geroepen dat hij een kleur had:)

Edit; ow die van jou is iets anders nu ik m lees:P
Ik ken hem op deze manier;)
 
Los maar op

Drie mannen staan achter elkaar, dus de achterste ziet voorste twee, de middelste ziet alleen de voorste en de voorste ziet niemand.
In een bak zitten twee rode en drie witte hoeden
Ze krijgen allemaal willekeurig een hoed opgezet, dus kan het rood en wit zijn. Zij zelf weten niet welke hoed ze krijgen.
Nu wordt aan de achterste gevraagd (dus degene die de voorste twee ziet en dus ziet welke kleur hoed zij op hebben) of hij weet welke hoed hij op heeft. Nee is zijn antwoord.
Dezelfde vraag wordt aan de middelste gevraagd en ook hij weet het niet.
De voorste (hij kan niemand zien) weet dit echter wel.
Nu is mijn vraag aan jullie: 'Welke kleur heeft hij op en hoe weet hij dit?

Rood, dat trekt mannen aan of zo..
 
Tering wat een raadsel, normaal ben ik hier wel goed in. Maar of je bent heel grappig en hij komt niet uit of ik zie hem niet:rolleyes:
 
de achterste zag dat de 2 voor hem allebei een rode hoed op hebben en verklapt dit.
De voorste weet dan automatisch dat hij een witte op heeft.
 
ze staan voor een spiegel.. waardoor voorste kan zien wat hij op heeft ! doh !
 
de achterste zag dat de 2 voor hem allebei een rode hoed op hebben en verklapt dit.
De voorste weet dan automatisch dat hij een witte op heeft.

neej ze zeggen niets tegen elkaar !! :p
 
Los maar op

Drie mannen staan achter elkaar, dus de achterste ziet voorste twee, de middelste ziet alleen de voorste en de voorste ziet niemand.
In een bak zitten twee rode en drie witte hoeden
Ze krijgen allemaal willekeurig een hoed opgezet, dus kan het rood en wit zijn. Zij zelf weten niet welke hoed ze krijgen.
Nu wordt aan de achterste gevraagd (dus degene die de voorste twee ziet en dus ziet welke kleur hoed zij op hebben) of hij weet welke hoed hij op heeft. Nee is zijn antwoord.
Dezelfde vraag wordt aan de middelste gevraagd en ook hij weet het niet.
De voorste (hij kan niemand zien) weet dit echter wel.
Nu is mijn vraag aan jullie: 'Welke kleur heeft hij op en hoe weet hij dit?

De achterste man weet niet welke hoed hij op heeft, dit betekent dat de mannen voor hem niet allebei een rode hoed op kunnen hebben omdat hij zelf dan automatisch een witte hoed op zou hebben. De middelste man weet dit, en weet dus dat als de man voor hem een rode hoed op zou hebben, dat hij dan een witte hoed op zou moeten hebben. De man voor hem heeft dus een witte hoed op, omdat de andere 2 het allebei niet weten.

Eindelijk...had je dit niet eerder op de avond kunnen posten...
 
Laatst bewerkt:
"Ik ben sniperx en ik zit in elk enquete".

Waar is die goede ouwe tijd gebleven dat MichealSkelet in iedere poll zat...:(
 
Het antwoord is 50834.
 
eerste heeft een witte hoed op.

Als hij een rode hoed op zou hebben dan zou nummer 2 weten wat hij op zijn hoofd heeft, namelijk een witte. Want als nummer 2 een rode hoed op zou hebben, dan zou 3 twee rode hoeden zien, en dus weten dat hij een witte op zijn hoofd heeft. Maar dat wist 3 niet, want hij zei niet te weten welke kleur hoed hij droeg. Dus 3 ziet een witte en een rode.
 
"Ik kon het niet oplossen maar ik zeg gewoon dat ik het wel heb opgelost."

Heb niet eens zin om het te lezen op mn vrije avond :p
 
eerste heeft een witte hoed op.

Als hij een rode hoed op zou hebben dan zou nummer 2 weten wat hij op zijn hoofd heeft, namelijk een witte. Want als nummer 2 een rode hoed op zou hebben, dan zou 3 twee rode hoeden zien, en dus weten dat hij een witte op zijn hoofd heeft. Maar dat wist 3 niet, want hij zei niet te weten welke kleur hoed hij droeg. Dus 3 ziet een witte en een rode.


Karma voor SniperX.

Was net op die manier aan het brainstormen
 
Ach ga heen. Ik had hem al eerder. Moest alleen nog aanpassen omdat ik helemaal in de war raakte aangezien het al laat is.
 
Ook opgelost, maar kende hem nog vaag van mijn opleiding :P Zonder te googlen opgelost Sniperx?
 
Los maar op

Drie mannen staan achter elkaar, dus de achterste ziet voorste twee, de middelste ziet alleen de voorste en de voorste ziet niemand.
In een bak zitten twee rode en drie witte hoeden
Ze krijgen allemaal willekeurig een hoed opgezet, dus kan het rood en wit zijn. Zij zelf weten niet welke hoed ze krijgen.
Nu wordt aan de achterste gevraagd (dus degene die de voorste twee ziet en dus ziet welke kleur hoed zij op hebben) of hij weet welke hoed hij op heeft. Nee is zijn antwoord.
Dezelfde vraag wordt aan de middelste gevraagd en ook hij weet het niet.
De voorste (hij kan niemand zien) weet dit echter wel.
Nu is mijn vraag aan jullie: 'Welke kleur heeft hij op en hoe weet hij dit?

Vraag is dus welke kleur de voorste heeft, en hoe hij dit weet. Het enige dat hij weet is:

- Twee mannen achter hem weten niet welke hoed ze op hebben, terwijl ze respectievelijk de eerste twee mannen en de eerste man zien, met hoed.

- Er zijn 2 rode hoeden en 3 witte hoeden.

Vraag is verder natuurlijk: zien de mannen tevens de bak met hoeden?
 
Back
Naar boven