XXL Nutrition

een stout poesje... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sommige reacties hier getuigen weer van het IQ van een knäckebröd, een kat hard aanpakken werkt averechts, het is geen hond die je een gedragspatroon kunt aanleren. Met een plantenspuit loop je het risico dat de kat/kater wegloopt en niet meer terugkomt.

Verhef je gewoon je stem als het weer gebeurd ;) . Katten zijn rovers en zien alles als een spel.
 
Handschoenen aan als je met em gaat stoeien? Doe ik bij mn vrouw ook :p
 
Sommige reacties hier getuigen weer van het IQ van een knäckebröd, een kat hard aanpakken werkt averechts, het is geen hond die je een gedragspatroon kunt aanleren. Met een plantenspuit loop je het risico dat de kat/kater wegloopt en niet meer terugkomt.

Verhef je gewoon je stem als het weer gebeurd ;) . Katten zijn rovers en zien alles als een spel.

I'm so sorry mr genius.. blijkbaar zijn mijn 2 katten dan geen katten maar stiekum honden.. knurft
 
Nee, geile testobommen, dit topic is niet wat je verwacht:p

Heb een probleem met mijn kat, hij is enorm agressief, altijd als je hem even aait begint hij na een halve minuut ofzo enorm hard te krabben en bijten uit het niets. Ik sta dan ook constant vol met sneden in mn handen (en polsen), waardoor de gemiddelde mens denkt dat ik emo ben:D
Weet iemand toevallig waar dat aan kan liggen, en/of hoe je zoiets oplost? en kom nu niet af met 1000 reacties van "klop er eens goed op", want kben geen dierenmishandelaar:p
Is ze bij jullie geboren en lang genoeg bij de moeder gebleven?

Zo'n beest heeft altijd een bepaald karakter en gedrag opgebouwd en dat heeft ook veel te maken met haar verleden.

Dieren die vroeger vaak weggejaagd of zelfs mishandeld werden gaan bijvoorbeeld veel minder sociaal zijn en zich defensiever/angstiger opstellen.

Maar dat een kat gaat krabben als je aan de rug of poten komt is niet zo uitzonderlijk.
 
Mijn kat is gewoon liev.
 
Gewoon een kat, poes er bij nemen wel een dominate kat erbij nemen geen lief poesje want dan loopt je poes gewoon over haar,hem heen.
 
ehm, misschien is hij verwend...
 
Gewoon een kat, poes er bij nemen wel een dominate kat erbij nemen geen lief poesje want dan loopt je poes gewoon over haar,hem heen.

Dan h eeft hij straks 2 argessive katten :p
 
Nee dan gaan ze lekker met elkaar stoeien en als ze moe zijn gaan ze slapen. probleem opgelost
 
Is ze bij jullie geboren en lang genoeg bij de moeder gebleven?

Zo'n beest heeft altijd een bepaald karakter en gedrag opgebouwd en dat heeft ook veel te maken met haar verleden.

Dieren die vroeger vaak weggejaagd of zelfs mishandeld werden gaan bijvoorbeeld veel minder sociaal zijn en zich defensiever/angstiger opstellen.

Maar dat een kat gaat krabben als je aan de rug of poten komt is niet zo uitzonderlijk.

langs de straat gevonden toen ze héél klein was, arm beest zou zeker kapot zijn gegaan als we ze nie hadde meegenome:p
 
langs de straat gevonden toen ze héél klein was, arm beest zou zeker kapot zijn gegaan als we ze nie hadde meegenome:p
Dat verklaard dus heel veel wat het gedrag betreft. Een mogelijkheid kan zijn om een speelkameraadje te zoeken. Maar waarschijnlijk heeft het beest toch een slechte opvoeding gehad / trauma opgelopen en dat krijg je nooit meer helemaal weg.
 
Sommige reacties hier getuigen weer van het IQ van een knäckebröd, een kat hard aanpakken werkt averechts, het is geen hond die je een gedragspatroon kunt aanleren. Met een plantenspuit loop je het risico dat de kat/kater wegloopt en niet meer terugkomt.

Verhef je gewoon je stem als het weer gebeurd ;) . Katten zijn rovers en zien alles als een spel.


Een plantenspuit of in zijn nekvel grijpen kan wel helpen,dit moet je alleen doen op het juiste moment,namelijk als ie iets 'fout' doet.Dit is natuurlijk beter om het te doen als het een kitten is.

Hard aanpakken werkt wél averechts,onterecht 'straffen' of het beestje slaan.
En als ik een kat kan laten zitten,dan kan ik ze dus wél een gedragspatroon aanleren.
 
Je hoeft een dier geen pijn te doen om hem iets af te leren. Sommige mensen moeten gewoon geen huisdieren(en kinderen) nemen.
 
Hard aanpakken werkt wél averechts,onterecht 'straffen' of het beestje slaan.
En als ik een kat kan laten zitten,dan kan ik ze dus wél een gedragspatroon aanleren.

Somige katten willen wel wat leren nou ja leren ze vinden het leuk. Ik heb 2 katten gehad de een kon ik wat leren als ik knipte met m'n handen kwam ze naar me toe. De ander was gewoon te lui.
 
Dat deed mijn kat ook als kitten. Ze kennen hun grens dan nog niet.

Een corrigerende tik is hier op zijn plaats en is zeker geen mishandeling.
 
Je ziet het meestal al aan een kat of het in de speelbui is of niet.
Mijn kat kan je alles mee doen maar als je ziet dat ze pupillen groter worden en hij stopt met ze staart heen en weer te bewegen kan je hem beter niet aanhalen.

of wel aanhalen maar dan heel rustig aaien.
maarja iedere kat is anders je heb gewoon katten die vallen je zowiezo wel aan wat je ook doet :)
 
Back
Naar boven