XXL Nutrition

Ben jij tolerant tegenover homo's? (1 bezoeker)

Ben jij tolerant tegenover homo's?

  • Ja, 100%. Sterker nog, ik ben zelf homo.

    Stemmen: 11 5,8%
  • Ja, 100%. Maar zelf ben ik het niet.

    Stemmen: 110 57,9%
  • Ja, maar ik vind niet dat ze alle rechten van hetero's moeten krijgen

    Stemmen: 42 22,1%
  • Nee, ik beschouw mezelf als een homohater/homofoob

    Stemmen: 27 14,2%

  • Totaal stemmers
    190

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor het kind is het een recht.
Wie zegt nu nog dat ik geen rekening hou met de rechten van het kind:p


Iig, ik vind dat kinderen adopteren een recht is.

voor het kind is het geen recht om geadopteerd te worden door een homokoppel. Kind heeft gewoon recht op een goede opvoeding, en een weeshuis (hier in belgie alleszins) is imho stukken beter dan bij een homokoppel te MOETEN wonen.

en het maakt me bovendien geen **** uit als JIJ vind dat kinderen adopteren een recht is

zo kan ik trouwens ook beginnen: ik vind dat de wereld beter af zou zijn als homocoïtusualiteit niet bestond (nobody gives a **** about what i think;))
 
voor het kind is het geen recht om geadopteerd te worden door een homokoppel. Kind heeft gewoon recht op een goede opvoeding, en een weeshuis (hier in belgie alleszins) is imho stukken beter dan bij een homokoppel te MOETEN wonen.
iyho. yho zegt niets.

en het maakt me bovendien geen **** uit als JIJ vind dat kinderen adopteren een recht is
Ja en? Als mijn mening je geen bal kan schelen, waarom blijf je er dan op reageren?
 
iyho. yho zegt niets.
right back at ya;)
Ja en? Als mijn mening je geen bal kan schelen, waarom blijf je er dan op reageren?

ik bedoelde ermee, ook al vind JIJ dat het een recht is, het IS geen recht;)
als het een recht was kon ik nu (ben 19 jaar, studeer nog, geen job dus, geen eigen huis, zelf nog niet 100% volwassen,...) ook ff een kind gaan adopteren. zou nogal een interessant resultaat geven:D
 
right back at ya;)
Mijn mening is dat homo's op alle vlakken gelijkwaardig behandeld moeten worden. Dat vereist geen onderbouwing, want het volgt rechtstreeks uit een rechtvaardigheidsgevoel.

Jij zegt echter dat homo's geen recht hebben om kinderen te adopteren. Dat is niet een stelling die je zomaar zonder onderbouwing kan lanceren, dan heet het discriminatie.

Nu kan je hetzelfde argument als ik proberen gebruiken en zeggen dat het rechtstreeks volgt uit een rechtvaardigheidsgevoel. Ik hoop dat je inziet dat dit niet werkt, want anders moet ik me weer in bochten wringen om het uit te leggen.

ik bedoelde ermee, ook al vind JIJ dat het een recht is, het IS geen recht;)
als het een recht was kon ik nu (ben 19 jaar, studeer nog, geen job dus, geen eigen huis, zelf nog niet 100% volwassen,...) ook ff een kind gaan adopteren. zou nogal een interessant resultaat geven:D

Ik heb me verkeerd uitgedrukt. Ik vind dat het al dan niet mogen adopteren niet zou mogen afhangen van geaardheid, huidskleur, sociale afkomst,... blablabla.

Ik bedoelde niet dat iedereen zomaar een kind zou mogen gaan kopen.
 
Homo's die gaan trouwen vind ik de grootste onzin. Verder absoluut geen problemen met ze.
 
Mijn mening is dat homo's op alle vlakken gelijkwaardig behandeld moeten worden. Dat vereist geen onderbouwing, want het volgt rechtstreeks uit een rechtvaardigheidsgevoel.

Jij zegt echter dat homo's geen recht hebben om kinderen te adopteren. Dat is niet een stelling die je zomaar zonder onderbouwing kan lanceren, dan heet het discriminatie.
het is geen discriminatie, niemand die geen stabiele omgeving kan geven aan een kind heeft het recht een kind te adopteren vind ik;)
Aangezien dit een gevoelige kwestie is ben ik nog bereid de factoren van buitenaf te negeren (pesten op school e.d) en kom ik tot het volgend besluit.
Indien ze toch het recht tot adoptie zouden krijgen, vind ik dat er een serieuze screening op vooraf moet gaan vooraleer ze goedgekeurd worden. In dit geval nog strenger dan bij gewone heterokoppels, vanwege de irregulariteit van de gezinsopbouw.

Nu kan je hetzelfde argument als ik proberen gebruiken en zeggen dat het rechtstreeks volgt uit een rechtvaardigheidsgevoel. Ik hoop dat je inziet dat dit niet werkt, want anders moet ik me weer in bochten wringen om het uit te leggen.
dat zou ik idd kunnen;)
 
het is geen discriminatie, niemand die geen stabiele omgeving kan geven aan een kind heeft het recht een kind te adopteren vind ik;)
Wat maakt een homokoppel tot niet stabiel?

Nu ben je bezig aan het onderbouwen trouwens, dat is al beter dan "het is gewoon mijn bekrompen mening".
 
Ik vind homo's prima en wat mij betreft moeten ze dezelfde rechten en plichten hebben als hetero's.
 
Melkisgoed 10 stars for you man !!
 
Wat maakt een homokoppel tot niet stabiel?

Nu ben je bezig aan het onderbouwen trouwens, dat is al beter dan "het is gewoon mijn bekrompen mening".

stel je voor dat een homokoppel een meisje adopteerd, en dat meisje komt terecht in haar pubertijd. Nu kan je zeggen wat je wilt, maar dat meisje heeft op dat moment het meeste nood aan een moeder, en 2 vaders kunnen die rol niet vervullen.

Ook is het een probleem voor latere relaties, studies hebben reeds aangetoont dat kinderen voor een groot deel hun relatie vaardigheden leren van hoe hun ouders met elkaar interreageren (let hier wel op, ik zeg voor een groot deel, er zijn altijd uitzonderingen)

Een kind in een homokoppel ziet enkel interactie tussen man-man of vrouw-vrouw, ik kan niet precies inschatten wat de gevolgen hiervan zijn

dit alles noem ik dus alleszins al niet gelijke kansen voor het kind.

Ik wil hier natuurlijk niet mee zeggen dat kinderen van een homokoppel zelf meer kans hebben om homo te worden (hoewel het mogelijk is, ik kan het noch uitsluiten, noch bevestigen), maar ik wil gewoon aantonen dat men ze enkele redelijk belangrijke vaardigheden ontneemt, door hen in een dergelijk gezin te steken.

Nu hoor ik je al afkomen: 'ja maar kinderen in een weeshuis dit, kinderen in eenoudergezinnen dat'; zoals apfelstrudel (of wie was het ook weer?:D) al heeft gezegd, "dat er ergere situaties bestaan, is geen argument om het toch goed te keuren"

Een persoonlijke noot: volgens mijn persoonlijke bekrompen mening is het wel zo dat er meer kans is dat men een homoseksueelkind krijgt als men een kind laat adopteren door een homokoppel; dit om 2 redenen.
1. de druk van hun ouders, ik bedoel hierbij geen actieve druk, maar passieve druk, gewoon het feit dat kinderen meestal een voorbeeld nemen aan hun ouders.
2. In het geval dat 2 mannen een jongen adopteren, is het vrouwelijk geslacht iets compleet vreemds, en dat vormt een (al dan niet kleine) barriere om later een relatie met een vrouw te beginnen.
maar dit is uiteraard gewoon pure speculatie



ps: en omdat dit topic zo serieus aan het worden is... time for a laugh:D
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Nu kan je zeggen wat je wilt, maar dat meisje heeft op dat moment het meeste nood aan een moeder...

Een kind in een homokoppel ziet enkel interactie tussen man-man en vrouw-vrouw, ik kan niet precies inschatten wat de gevolgen hiervan zijn

dit alles noem ik dus alleszins al niet gelijke kansen voor het kind.
Wat is dit nou voor crap.

Jij zegt feitelijk: 'ik heb geen flauw idee wat de gevolgen zijn en heb ik dus hiermee duidelijk aangetoond dat er fundamentele verschillen zijn'.

Er bestaan kinderen wiens ouders van hetzelfde geslacht zijn en die kinderen kunnen net zo normaal functioneren (lees: maatschappelijke rollen vervullen) als andere kinderen.
 
Wat is dit nou voor crap.

Jij zegt feitelijk: 'ik heb geen flauw idee wat de gevolgen zijn en heb ik dus hiermee duidelijk aangetoond dat er fundamentele verschillen zijn'.
ik zei: "IK kan niet precies inschatten wat de gevolgen hiervan zijn", maar ik heb een enorm sterk vermoeden dat iemand anders dit wel kan;) elke psycholoog zal toegeven dat een kind een vader en een moeder nodig heeft voor een stabiele opvoeding.
En jij beweert dus dat er geen fundamentele verschillen zijn? het verbaasd mij dat je nog kan posten op dbb met je kop zo diep in het zand;)
Er bestaan kinderen wiens ouders van hetzelfde geslacht zijn en die kinderen kunnen net zo normaal functioneren (lees: maatschappelijke rollen vervullen) als andere kinderen.

ik zei al: er zijn altijd uitzonderingen;)


en als je homo's toch zo geweldig vind, waarom word je er zelf geen?:p
 
Wat is dit nou voor crap.

Jij zegt feitelijk: 'ik heb geen flauw idee wat de gevolgen zijn en heb ik dus hiermee duidelijk aangetoond dat er fundamentele verschillen zijn'.

Er bestaan kinderen wiens ouders van hetzelfde geslacht zijn en die kinderen kunnen net zo normaal functioneren (lees: maatschappelijke rollen vervullen) als andere kinderen.

Bwah, ik vind toch dat hij hier een punt heeft. Over sommige dingen kan je, zeker in je pubertijd, nu eenmaal beter met een ouder van hetzelfde geslacht. Ik denk trouwens ook dat je op een andere manier naar de wereld kijkt en in het leven staat als je opgevoed bent door 2 vaders of 2 moeders. Ik zeg niet dat het per se slechter is, maar ik kies toch voor gewoon evenwichtig 1 vader en 1 moeder.
 
@ Angelus: Jij hebt duidelijk geen flauw idee waarover je het hebt.

Voor de rest nog veel succes. Kussies.
 
Er bestaan kinderen wiens ouders van hetzelfde geslacht zijn en die kinderen kunnen net zo normaal functioneren (lees: maatschappelijke rollen vervullen) als andere kinderen.
Er bestaan ook kinderen die geen ouders hebben en die normaal kunnen functioneren.
Ik vind het grappig hoe je zijn mening voor dom verklaard en dan als tegenargument een drogredenering geeft.
 
@ Angelus: Jij hebt duidelijk geen flauw idee waarover je het hebt.

inderdaad, ik weet ook niet waar ik het over heb. Daarom zei ik eerst gewoon mijn bekrompen mening zonder enige onderbouwende argumenten.
Flying Fox is degene die mij uit mn tent heeft gelokt en me aanzette tot argumenten vinden.
Probeer maar eens een discussie op gang te houden als je niets over het onderwerp weet en de enige reden waarom je ertegen bent is dat je er gewoon een persoonlijke afkeer tegen hebt:p.
Ik vind dat ik het er nog niet zo slecht vanaf heb gebracht:D
 
Er bestaan ook kinderen die geen ouders hebben en die normaal kunnen functioneren.
Drogredenering.

Hoezo is dat dan een drogredenering ? Het toont net mooi aan dat een mens zich kan ontwikkelen tot een functionerend wezen mbt maatschappelijke rollen zonder zijn/haar biologische ouders.
 
Hoezo is dat dan een drogredenering ? Het toont net mooi aan dat een mens zich kan ontwikkelen tot een functionerend wezen mbt maatschappelijke rollen zonder zijn/haar biologische ouders.

In dat geval: laten we gewoon alle screenings van adoptieouders laten vallen en gewoon een muntje opgooien als ze een kind mogen adopteren of niet. Want ook al heeft het kind k*touders, het is nog steeds MOGELIJK dat hij uitgroeit tot een functionerend wezen mbt maatschappelijke rollen zonder zijn/haar biologische ouders:rolleyes:
niet afkomen met die kakredeneringen

'er bestaan ook kindereren van homocoïtusuele ouders die levenslang getraumatiseerd zijn, wat zeg je daarvan;)'
 
Ik vind dat ik het er nog niet zo slecht vanaf heb gebracht:D

Vond het eigenlijk totaal niet overtuigend. Flying Fox is gewoon erg van goede wil.
 
Vond het eigenlijk totaal niet overtuigend. Flying Fox is gewoon erg van goede wil.

no offense maar jouw argumenten trekken nog op minder dan die van mij;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven