MuscleMeat

Ben jij tolerant tegenover homo's? (1 bezoeker)

Ben jij tolerant tegenover homo's?

  • Ja, 100%. Sterker nog, ik ben zelf homo.

    Stemmen: 11 5,8%
  • Ja, 100%. Maar zelf ben ik het niet.

    Stemmen: 110 57,9%
  • Ja, maar ik vind niet dat ze alle rechten van hetero's moeten krijgen

    Stemmen: 42 22,1%
  • Nee, ik beschouw mezelf als een homohater/homofoob

    Stemmen: 27 14,2%

  • Totaal stemmers
    190

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoezo is dat dan een drogredenering ?
Omdat er kinderen zijn met homofiele ouders die normaal kunnen functioneren zegt echter totaal niets over hoe het gemiddelde kind met homofiele ouders functioneerd, vandaar dat het dus een drogreden is.

Het toont net mooi aan dat een mens zich kan ontwikkelen tot een functionerend wezen mbt maatschappelijke rollen zonder zijn/haar biologische ouders.
Nu geef je alweer een drogreden, want we hadden het over homofiele ouders die een kind adopteren. Niet over adoptie ouders in het algemeen. Er is een groot verschil tussen adoptie ouders en adoptie ouders van hetzelfde geslacht.
 
Laatst bewerkt:
omdat er kinderen zijn met homofiele ouders die normaal kunnen functioneren zegt echter totaal niets over hoe het gemiddelde kind met homofiele ouders functioneerd, vandaar dat het dus een drogreden is.


Nu geef je alweer een drogreden, want we hadden het over homofiele ouders die een kind adopteren. Niet over adoptie ouders in het algemeen. er is een groot verschil tussen adoptie ouders en adoptie ouders van hetzelfde geslacht.

+100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
 
In dat geval: laten we gewoon alle screenings van adoptieouders laten vallen en gewoon een muntje opgooien als ze een kind mogen adopteren of niet. Want ook al heeft het kind k*touders, het is nog steeds MOGELIJK dat hij uitgroeit tot een functionerend wezen mbt maatschappelijke rollen zonder zijn/haar biologische ouders:rolleyes:
niet afkomen met die kakredeneringen

'er bestaan ook kindereren van homocoïtusuele ouders die levenslang getraumatiseerd zijn, wat zeg je daarvan;)'

Er is natuurlijk wel een verschil tussen vb junkie ouders die hun kinderen mogelijk verwaarlozen en volwassenen die net dezelfde goede kwaliteiten hebben om kinderen op te voeden zoals anderen, maar gewoon toevallig homo zijn.

Je moet niet opeens mijn stellingen in een extreme zwart-wit tegenstelling steken.

Toon mij 1 geval van een getraumatiseerd kind door een homokoppel dat louter het effect was doordat de ouders homo-zijn. (Voor je gaat zoeken op google, geef ik je een tip: dat is onmogelijk. :roflol:)
 
Omdat er kinderen zijn met homofiele ouders die normaal kunnen functioneren zegt echter totaal niets over hoe het gemiddelde kind met homofiele ouders functioneerd, vandaar dat het dus een drogreden is.


Nu geef je alweer een drogreden, want we hadden het over homofiele ouders die een kind adopteren. Niet over adoptie ouders in het algemeen. Er is een groot verschil tussen adoptie ouders en adoptie ouders van hetzelfde geslacht.

Nochtans zijn er verschillende grote wetenschappelijk associaties die geen bezwaar vinden tegenover het homowelijk, zoals oa het APA (dat is een psychologen organisatie Angelus;))

http://www.apa.org/pi/lgbc/policy/parents.html
 
Alleen niet als ze de attention whore gaan zitten spelen maar goed die regel gaat voor iedereen op
 
Er is natuurlijk wel een verschil tussen vb junkie ouders die hun kinderen mogelijk verwaarlozen en volwassenen die net dezelfde goede kwaliteiten hebben om kinderen op te voeden zoals anderen, maar gewoon toevallig homo zijn.

Je moet niet opeens mijn stellingen in een extreme zwart-wit tegenstelling steken.
Je hebt nog altijd niet het belangrijkste punt aangesproken, als je een kind door een homoseksueelkoppel laat adopteren, ontneem je het de kans van een evenwichtig gebalanceerd gezin (man en vrouw). Dit is hen NIET gelijke kansen geven, ook al groeien ze uit tot een goed functionerend lid van de maatschappij; het feit blijft dat ze iets gemist hebben, dat kinderen in een normaal gezin wel hebben gekregen.
De pot op met de homo's, de beste belangen van de kinderen staan nog steeds voorop.
Toon mij 1 geval van een getraumatiseerd kind door een homokoppel dat louter het effect was doordat de ouders homo-zijn. (Voor je gaat zoeken op google, geef ik je een tip: dat is onmogelijk. :roflol:)

een intelligent persoon zou weten dat ik het niet serieus bedoelde:rolleyes:


Nochtans zijn er verschillende grote wetenschappelijk associaties die geen bezwaar vinden tegenover het homowelijk, zoals oa het APA (dat is een psychologen organisatie Angelus;))

oh, er bestaat één organisatie die er geen bezwaar tegenover vinden, dat veranderd de zaak natuurlijk... NIET DUS! waarschijnlijk bestaat die organisatie voor 80% uit fags en is het gewoon vriendjespolitiek

en ik weet het niet zeker, maar ik durf er voor te wedden dat er MEER organisaties zijn die er vele bezwaren tegen hebben
 
Uit onderzoek blijkt

VS - rapport pleit voor homo-adoptie
25-03-2006 Uit een nieuw Amerikaans onderzoek blijkt dat er geen enkele reden in het belang van het kind is dat homocoïtusuelen en lesbiennes zou moeten verhinderen om kinderen te adopteren.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het rapport geeft de aanbeveling meer homo- en lesbokoppels te werven om kinderen in weeshuizen een vast, liefhebbend gezin te geven. Momenteel wachten zo een 110.000 kinderen in de Verenigde Staten op adoptie.

Het onderzoek getiteld Expanding Resources for Children werd uitgevoerd in opdracht van het Evan B. Donaldson Adoption Institute. Dit is een onafhankelijke organisatie die zich in hoofdzaak bezighoudt met adopties.

Het instituut zegt nu op basis van het onderzoek dat adoptie door homocoïtusuelen en lesbiennes een manier is om kinderen die nu wachten op adoptieouders een stabiel leven te bieden.

Uit het onderzoek blijkt ook dat kinderen die opgevoed worden door homo- of lesbo-ouders niet slechter af zijn dan kinderen die bij heterokoppels opgroeien.

Dat is een belangrijk onderzoeksresultaat, omdat het rapport ook onthuld dat in Amerikaanse staten waar het wettelijk is toegestaan om kinderen in pleegzorg of ter adoptie aan te bieden aan homo- en lesboparen dit heel vaak niet gebeurt vanwege discriminatie van de adoptiebureaus. Zeker die discriminatie dient doorbroken te worden in het belang van het kind, wordt daarom in het rapport gesteld.

Volgens het rapport zijn de wetten die adopties door homo's en lesbo's niet toestaan en de gesignaleerde discriminatie nadelig voor tienduizenden kinderen die in weeshuizen zitten en die dringend behoefte hebben aan een liefdevolle omgeving.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

'Er is absoluut geen reden die aangeeft dat kinderen geschaad worden als ze geadopteerd worden door homocoïtusuele en lesbische ouders. Er zijn integendeel wel heel wat bewijzen dat ze het goed doen in deze gezinnen. Als wij dus als maatschappij geloven dat het belang van kinderen voorop staat, moeten we onze vooroordelen opzij zetten en het beste voor hen doen', aldus Adam Pertman, directeur van het adoptiebureau.

Dit rapport verschijnt op een moment dat er in heel de Verenigde Staten politieke acties opgezet worden om homo- en lesboparen te verbieden kinderen te adopteren. Op dit moment is dat enkel in Florida expliciet wettelijk verboden, terwijl het in Utah feitelijk onmogelijk gemaakt is door de bepaling dat enkel getrouwde paren voor adoptie in aanmerking komen.

Conservatieve organisaties ijveren echter momenteel met alle middelen denkbaar in op zijn minst zestien andere Amerikaanse staten om pleegzorg en adoptie door homo's en lesbo's onmogelijk te maken. En de laatste weken oefent vooral het Vaticaan druk uit op Amerikaanse katholieke organisaties, vooral de Catholic Charities in Boston en San Francisco, om niet langer kinderen in pleegzorg of ter adoptie aan te bieden aan homo- en lesboparen.

Pertman hoopt dat dit onderzoek het politieke en publieke debat uit de klauwen van demogogen zal bevrijden en zich weer zal gaan baseren op de feiten en de noodzaak om voor duizende kinderen een goed pleeggezin of adoptieouders te vinden.

Als het aantal beschikbare ouders vergroot moet worden dan moeten ook homocoïtusuelen en lesbische ouders kunnen adopteren. Daarom moeten alle wetten en beperkingen die adopties door homocoïtusuelen verbieden afgeschaft worden. Dat is althans één van de conclusies van het rapport.
Het is wel een al wat verouderd onderzoek maar alsnog.

Het enige jammere van dit onderzoek is dat er niet verder op in word gegaan op hetgeen dat mij het meeste boeid. Dat ze goed voor een kind kunnen zorgen enzo twijfel ik niet aan. Maar er staat nergens wat de consequencies zijn voor het kind dat beide ouders van hetzelfde geslacht zijn.
 
Ik denk dat ik u ga omdopen tot melkisgoed angelus. Adios.
 
Ik denk dat ik u ga omdopen tot melkisgoed angelus. Adios.

wat een zever om mij over eenzelfde kam te scheren als die nazi, ik geef hier (wel)onderbouwde argumenten en ben nog bereid enige toegevingen te doen, omdat ik ze nog wel tolereer (niet aanvaard, dat is nog een hele andere zaak:D)
is overigens net hetzelfde als ik nu zou zeggen "ik denk dat ik u ga omdopen tot homoseksueelCyan. Adios"
 
stel je voor dat een homokoppel een meisje adopteerd, en dat meisje komt terecht in haar pubertijd. Nu kan je zeggen wat je wilt, maar dat meisje heeft op dat moment het meeste nood aan een moeder, en 2 vaders kunnen die rol niet vervullen.

Ook is het een probleem voor latere relaties, studies hebben reeds aangetoont dat kinderen voor een groot deel hun relatie vaardigheden leren van hoe hun ouders met elkaar interreageren (let hier wel op, ik zeg voor een groot deel, er zijn altijd uitzonderingen)

Een kind in een homokoppel ziet enkel interactie tussen man-man of vrouw-vrouw, ik kan niet precies inschatten wat de gevolgen hiervan zijn

dit alles noem ik dus alleszins al niet gelijke kansen voor het kind.

Ik wil hier natuurlijk niet mee zeggen dat kinderen van een homokoppel zelf meer kans hebben om homo te worden (hoewel het mogelijk is, ik kan het noch uitsluiten, noch bevestigen), maar ik wil gewoon aantonen dat men ze enkele redelijk belangrijke vaardigheden ontneemt, door hen in een dergelijk gezin te steken.

Nu hoor ik je al afkomen: 'ja maar kinderen in een weeshuis dit, kinderen in eenoudergezinnen dat'; zoals apfelstrudel (of wie was het ook weer?:D) al heeft gezegd, "dat er ergere situaties bestaan, is geen argument om het toch goed te keuren"

Een persoonlijke noot: volgens mijn persoonlijke bekrompen mening is het wel zo dat er meer kans is dat men een homoseksueelkind krijgt als men een kind laat adopteren door een homokoppel; dit om 2 redenen.
1. de druk van hun ouders, ik bedoel hierbij geen actieve druk, maar passieve druk, gewoon het feit dat kinderen meestal een voorbeeld nemen aan hun ouders.
2. In het geval dat 2 mannen een jongen adopteren, is het vrouwelijk geslacht iets compleet vreemds, en dat vormt een (al dan niet kleine) barriere om later een relatie met een vrouw te beginnen.
maar dit is uiteraard gewoon pure speculatie



ps: en omdat dit topic zo serieus aan het worden is... time for a laugh:D
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ik snap je redenering. Maar jouw mening of die van mij zijn niet van belang, want wij weten niet waarover we praten. Is hier onderzoek over gebeurd? Zijn hier artikels over geschreven? Zoniet, dan hebben we geen grond om te veronderstellen dat een kind bij een homokoppel slechter af is. En zonder grond mogen we niet discrimineren.
Is dit wel zo, dan kunnen we verder praten.

en ik weet het niet zeker, maar ik durf er voor te wedden dat er MEER organisaties zijn die er vele bezwaren tegen hebben
Je weet het niet alleen "niet zeker", je weet het niet. Zolang je niet weet, kan je niet oordelen. Oordeel dan ook niet.
 
Zozo toch al 11.

Nu ff in de database nakijken wie dat zijn :D










hehe j/k
 
Ik snap je redenering. Maar jouw mening of die van mij zijn niet van belang, want wij weten niet waarover we praten. Is hier onderzoek over gebeurd? Zijn hier artikels over geschreven? Zoniet, dan hebben we geen grond om te veronderstellen dat een kind bij een homokoppel slechter af is. En zonder grond mogen we niet discrimineren.
Is dit wel zo, dan kunnen we verder praten.

Je weet het niet alleen "niet zeker", je weet het niet. Zolang je niet weet, kan je niet oordelen. Oordeel dan ook niet.

waar is dit onderzoek op gebaseerd? dit artikel zegt namelijk enorm weinig. 'er bestaan een rapport dat zegt dat...', wel... 'ik heb een neef, en die heeft een kameraad en die zegt dat...' is al even nuttig;)

als het nog niet toegelaten is om kinderen te adopteren als homokoppel, hoe kunnen ze er dan ffs een onderzoek naar doen???
 
Omdat er kinderen zijn met homofiele ouders die normaal kunnen functioneren zegt echter totaal niets over hoe het gemiddelde kind met homofiele ouders functioneerd, vandaar dat het dus een drogreden is.
Dus?
Ik heb heir ook weinig feiten gezien die pleiten tegen adoptie van homo-ouders. Dat er dus kinderen zijn die normaal functioneren onder homofiele ouders laat dus zien dat de stelling: "Kinderen onder homo-ouders hebben minder kansen" nergens op slaat.


Nu geef je alweer een drogreden, want we hadden het over homofiele ouders die een kind adopteren. Niet over adoptie ouders in het algemeen. Er is een groot verschil tussen adoptie ouders en adoptie ouders van hetzelfde geslacht.
Tuurlijk is hier een verschil. Echter zijn jullie niet echt overtuigend. Omdat jullie aversie tegen homo's en beperkte persoonlijke ervaringen voor jullie pleiten. Echter zegt rationaliteit iets heel anders.
 
Homo's die gaan trouwen vind ik de grootste onzin. Verder absoluut geen problemen met ze.

Want je mag alleen trouwen en je liefde voor elkaar laten zien etc wanneer je hetero bent? :rolleyes:

stel je voor dat een homokoppel een meisje adopteerd, en dat meisje komt terecht in haar pubertijd. Nu kan je zeggen wat je wilt, maar dat meisje heeft op dat moment het meeste nood aan een moeder, en 2 vaders kunnen die rol niet vervullen.

Ook is het een probleem voor latere relaties, studies hebben reeds aangetoont dat kinderen voor een groot deel hun relatie vaardigheden leren van hoe hun ouders met elkaar interreageren (let hier wel op, ik zeg voor een groot deel, er zijn altijd uitzonderingen)

Een kind in een homokoppel ziet enkel interactie tussen man-man of vrouw-vrouw, ik kan niet precies inschatten wat de gevolgen hiervan zijn

dit alles noem ik dus alleszins al niet gelijke kansen voor het kind.

Ik wil hier natuurlijk niet mee zeggen dat kinderen van een homokoppel zelf meer kans hebben om homo te worden (hoewel het mogelijk is, ik kan het noch uitsluiten, noch bevestigen), maar ik wil gewoon aantonen dat men ze enkele redelijk belangrijke vaardigheden ontneemt, door hen in een dergelijk gezin te steken.

Nu hoor ik je al afkomen: 'ja maar kinderen in een weeshuis dit, kinderen in eenoudergezinnen dat'; zoals apfelstrudel (of wie was het ook weer?:D) al heeft gezegd, "dat er ergere situaties bestaan, is geen argument om het toch goed te keuren"

Een persoonlijke noot: volgens mijn persoonlijke bekrompen mening is het wel zo dat er meer kans is dat men een homoseksueelkind krijgt als men een kind laat adopteren door een homokoppel; dit om 2 redenen.
1. de druk van hun ouders, ik bedoel hierbij geen actieve druk, maar passieve druk, gewoon het feit dat kinderen meestal een voorbeeld nemen aan hun ouders.
2. In het geval dat 2 mannen een jongen adopteren, is het vrouwelijk geslacht iets compleet vreemds, en dat vormt een (al dan niet kleine) barriere om later een relatie met een vrouw te beginnen.
maar dit is uiteraard gewoon pure speculatie



ps: en omdat dit topic zo serieus aan het worden is... time for a laugh:D
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je kunt niet homoseksueel'worden'. :rolleyes: Daar kies je niet zelf voor.
 
Het is wel een al wat verouderd onderzoek maar alsnog.
Jij baseert je op 1 onderzoek. Ik baseer me op de uitgangspunt van een associatie (wat zich dus kenmerkt aan een hele gamma aan studies)

wat een zever om mij over eenzelfde kam te scheren als die nazi, ik geef hier (wel)onderbouwde argumenten en ben nog bereid enige toegevingen te doen, omdat ik ze nog wel tolereer (niet aanvaard, dat is nog een hele andere zaak:D)
is overigens net hetzelfde als ik nu zou zeggen "ik denk dat ik u ga omdopen tot homoseksueelCyan. Adios"

Je zegt dat psychologen wel een mening gelijkaardig aan u zal hebben. Ik geef je en bron van een psychologen associatie dat niet je mening deelt en ze zijn volgens u opeens allemaal fags geworden. Welonderbouwen argumenten my ass. Adios :)
 
Gelukkig eindigt Angelus altijd zijn posts met:
- Dit is pure speculatie
of
- Ik weet niet wat hier de gevolgen van zijn.
Of
- ik zeg dit wel maar het is maar mijn bekrompen mening.

Zo weten we iig zeker welke stukken we over kunnen slaan.
 
waar is dit onderzoek op gebaseerd? dit artikel zegt namelijk enorm weinig. 'er bestaan een rapport dat zegt dat...', wel... 'ik heb een neef, en die heeft een kameraad en die zegt dat...' is al even nuttig;)

als het nog niet toegelaten is om kinderen te adopteren als homokoppel, hoe kunnen ze er dan ffs een onderzoek naar doen???
Je zegt "dit onderzoek" als je mij quote, maar ik heb geen onderzoek gepost.

Ik heb trouwens geen onderzoek nodig om homokoppels toe te laten te adopteren, ik heb onderzoeken nodig die het duidelijk maken dat het niet mag.

Trouwens, is dat niet toegelaten?
 
Vraag aan 100 kinderen deze vraag:

Wat zou jij het liefst willen: twee vaders, twee moeders of een moeder én een vader. In 99% van de gevallen zal het antwoord een moeder én een vader zijn.

En dat maakt al julie onderzoekjes dus totaal ondergeschikt. Want het gaat hier niet over wat is het verschil, maar wat zijn de rechten en de wil van het kind.

Als jullie eerlijk zijn moet je toegeven dat je antwoord op die vraag net hetzelfde zou zijn.
 
Gelukkig eindigt Angelus altijd zijn posts met:
- Dit is pure speculatie
of
- Ik weet niet wat hier de gevolgen van zijn.
Of
- ik zeg dit wel maar het is maar mijn bekrompen mening.

Zo weten we iig zeker welke stukken we over kunnen slaan.

2 van de 3 staan doorstreept dus doe maar niet zo flauw kerel;) en de andere is gewoon omdat ik zelf te weinig kennis heb m.b.t het onderwerp, maar dat maakt het niet minder waar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven