MuscleMeat

Wat als een Moslimpartij in de gemeente Rotterdam de grootste partij zou worden? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Marky

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
27 jun 2003
Berichten
12.706
Waardering
333
Wat als dit in de toekomst gebeurd, geef jou mening. Moet de grondwet dan op de schop?
 
tja een democratisch systeem zonder de nodige correcties kan zichzelf altijd ondergraven, daarom horen anti-democratische partijen sowieso al geweigerd worden. Het probleem is dat je niet altijd weet of de wijze waarop een partij zich profileert, daadwerkelijk overeenkomen met haar intenties.

Indien die moslimpartij zou overeenkomen met de stem van het volk en hiernaast de democratische principes niet zou ondermijnen, dan zie ik in elk geval geen probleem. Indien wel: weren die handel!!!
 
Hebben ze een grondwet in Rotterdam ?

Als het nu landelijk zou zijn... dan zou het kunnen, maar dan moeten er na het voorstel van de nieuwe grondwet nog een keer verkiezingen worden gehouden en dan moet er daarna een grote meerderheid zijn (ik meen 2/3e meerderheid, wat way meer is dan simpel "de grootste partij" zijn) EN dat is als de koningin niet roet in het eten zou gooien. Het is maar een poppetje, maar ze heeft daadwerkelijk ook af en toe echt iets te zeggen. Kan me herinneren dat de koning van Belgie nog een blauwe maandag is afgetreden omdat hij een wet niet wilde goedkeuren. Hij wilde de democratie niet in de weg staan, maar vond het persoonlijk niet een goed idee ofzo Door zijn tijdelijke aftreden kon de wet zonder zijn goedkeuring aangenomen worden.
 
Grondwet moet(kan?) niet op de schop. Een moslimpartij is wel welkom. Allah Akbar, jewaits.
 
Hebben ze een grondwet in Rotterdam ?

Als het nu landelijk zou zijn... dan zou het kunnen, maar dan moeten er na het voorstel van de nieuwe grondwet nog een keer verkiezingen worden gehouden en dan moet er daarna een grote meerderheid zijn (ik meen 2/3e meerderheid, wat way meer is dan simpel "de grootste partij" zijn) EN dat is als de koningin niet roet in het eten zou gooien. Het is maar een poppetje, maar ze heeft daadwerkelijk ook af en toe echt iets te zeggen. Kan me herinneren dat de koning van Belgie nog een blauwe maandag is afgetreden omdat hij een wet niet wilde goedkeuren. Hij wilde de democratie niet in de weg staan, maar vond het persoonlijk niet een goed idee ofzo Door zijn tijdelijke aftreden kon de wet zonder zijn goedkeuring aangenomen worden.

Dat ging bij mijn weten om de legalisatie van abortus.

Maar ik ben puur tegen iedere menging van religie en politiek. Christelijk, islamitisch of joods, dat interesseert me geen bal.

Edit: wahaha de Rotterdamse invoering van de Sharia
 
Als er een moslim partij komt dan komen er hopelijk kanker harde rellen en worde die mensen de stad uit gekicked.

Ik heb een hekel aan mensen die religie met politiek willen mengen. Het christendom vind ik al zwaar k*t, laat staan de islam.
 
Het is geen kwestie van "als" maar een kwestie van "wanneer". En wanneer het gebeurd hebben we dit aan onszelf te danken. Met ons ziekelijk gastvrij beleid en omgekeerde integratie (aanpassen aan de nieuwkomer ipv andersom). Iemand als Aboutaleb die moslim is zal graag meewerken aan verdere islamisering. Trouwens ik zie dhr. Cohen in Amsterdam ook nog wel coalitie vormen met een moslimpartij, dat soort mensen zijn in staat de hele Nederlandse identiteit op te geven tot er niets meer van overblijft. In Brussel, Antwerpen en Gent zijn we ook al goed op weg...
 
als je niet in Rotterdam woont gebeurt er niets.
 
Het is geen kwestie van "als" maar een kwestie van "wanneer". En wanneer het gebeurd hebben we dit aan onszelf te danken. Met ons ziekelijk gastvrij beleid en omgekeerde integratie (aanpassen aan de nieuwkomer ipv andersom). Iemand als Aboutaleb die moslim is zal graag meewerken aan verdere islamisering. Trouwens ik zie dhr. Cohen in Amsterdam ook nog wel coalitie vormen met een moslimpartij, dat soort mensenzijn in staat de hele Nederlandse identiteit op te geven tot er niets meer van overblijft. In Brussel, Antwerpen en Gent zijn we ook al goed op weg...
Aboutaleb is een praktiserend moslim, dit houdt niet in dat hij 'Nederland' wil overnemen doormiddel van 'Islamisering'. Wat opzich al een belachelijke gedachte is. Nederland telt op dit moment 200.000 praktiserend moslims(Bron : http://allochtonen.web-log.nl/allochtonen/2008/05/slechts-200000.html)(dit zijn dus de moslims die een X aantal keer per dag bidden, niet de 'haatbaarden' die extremistische gedachtes hebben). Het probleem zit hem in het feit dat men geen onderscheid maakt tussen 'mensen met een arabisch uiterlijk' (Ahkmed met een capuchon op z'n kop die een raampje ingooit), Moslims, praktiserende moslims en 'extremistische moslims'. De enige reden dat extremistische moslims vaker in het nieuws komen is simpel weg omdat de media er graag aandacht aan besteed aangezien het een onderwerp is dat 'leeft' in de samenleving(Voorbeeld: De helft van de topics op DBB hebben betrekking op Moslims/Marrokanen/iets dergelijks).

Je punt over Aboutaleb is nogal vreemd aangezien hij niet bepaald 'vriendelijk'/tolerant is geweest tegenover moslims. Geplukt van wikipedia :
18 april 2006 kwam Aboutaleb in het nieuws doordat hij de bijstand wil afschaffen voor vrouwen met een boerka. In het blad Opzij sprak hij: "Niemand wil immers een werkneemster in een boerka. In dit geval zeg ik: boerka uit en solliciteren. Als je dat niet wilt: ook goed, maar dan geen uitkering."


Overigens mijn nederige excuses voor het doorslaan emoticon. :headbang: was meer op zijn plaats. Dikke kus en een pleister erop.
 
is dat dan wettelijk mogelijk al ? :s
 
HUPHUP of het nu extremisten zijn of gematigde moslims, dat maakt met betrekking tot dit discussiepunt weinig uit. Het ging over de islamisering, waar ook door gematigde moslims met plezier aan wordt meegewerkt. Een grote moslimpartij is niet ondenkbaar en zal ongetwijfeld net als de christelijke partijen allerlei relgieus getinte wetten proberen doordrukken.
 
Hoe werken gematigde moslims mee aan islamisering als ze zelf er geen baat bij hebben dat fundamentalisten het voor het zeggen krijgen? Of is iedere bestuurder uit de moslimhoek gelijk ook een vorm van islamisering?

Er zijn heus een aantal wolven in schaapskleren te vinden in moslimkringen maar dat geldt net zo voor andere stromingen of groepen waar sommige vertegenwoordigers een dubbele agenda hanteren.

Mij lijkt overigens een grote moslimpartij wel ondenkbaar. Een aantal zetels is misschien op termijn haalbaar maar een brede volkspartij zal er niet snel komen. Daarvoor zijn de groepen hier te divers. Paar splinterpartijtjes zullen geen zoden aan de dijk zetten.

Durf er 1.000 euro op te zetten dat er voor 2030 geen moslimpartij in Nederland is die boven de 10 zetels uitkomt.
 
Ik weet niet wat jullie verstaan onder islamisering, maar dat hoeft niet per se in te houden dat extremisten het land overnemen. Islamisering is een relatief langzaam proces waarbij Westerse landen steeds meer gaan lijken op islamitische landen. Als je ziet welke enorme invloed het christendom op onze samenleving heeft gehad, dan is het absoluut niet zo overdreven om te denken dat een zeer sterk geloof als de islam, net zoveel, of zelfs meer invloed zal hebben op de samenleving. En in feite is dit nu reeds het geval.
 
Fundamentalisme, extremisme. :rolleyes: Hou dit topic eens serieus. Ik bedoelde gewoon kleinere haalbare dingen en geen fundamentalisme...

Stel dat tijdens de gemeente raadsverliezingen een moslimpartij de grootste wordt en pleit voor bouw van buurthuizen waar jonge Moslims de les van Allah mogen leren. Of dat in de Rotterdamse haven Moslims 5 x per dag het werk stil mogen leggen om te bidden. Of bepaalt dat de sluitingstijden van kroegen wordt beperkt. Of bordeelvergunningen onmogelijk maakt.

Duidelijk?
 
Ja dat bedoelde ik ook. Gewoon stap voor stap van dat soort 'kleine' wetten, die wel onze manier van leven gaan veranderen. Ik zie het nog wel gebeuren.
 
Fundamentalisme, extremisme. :rolleyes: Hou dit topic eens serieus. Ik bedoelde gewoon kleinere haalbare dingen en geen fundamentalisme...

Stel dat tijdens de gemeente raadsverliezingen een moslimpartij de grootste wordt en pleit voor bouw van buurthuizen waar jonge Moslims de les van Allah mogen leren. Of dat in de Rotterdamse haven Moslims 5 x per dag het werk stil mogen leggen om te bidden. Of bepaalt dat de sluitingstijden van kroegen wordt beperkt. Of bordeelvergunningen onmogelijk maakt.

Duidelijk?

tja dat zijn de zwakke hielen van een democratie, zoals al gezegd heb je nood aan enkele correcties, maar hoever wil je dit doordrijven? elke partij die zich beroept op religie verbannen? Wat dan met CDA en de christenunie. Hen bevoordelen omwille van de lange verstrengelde geschiedenis die we met het christendom delen?

Het blijft in ieder geval een lastige kwestie.
 
Fundamentalisme, extremisme. :rolleyes: Hou dit topic eens serieus. Ik bedoelde gewoon kleinere haalbare dingen en geen fundamentalisme...

Stel dat tijdens de gemeente raadsverliezingen een moslimpartij de grootste wordt en pleit voor bouw van buurthuizen waar jonge Moslims de les van Allah mogen leren. Of dat in de Rotterdamse haven Moslims 5 x per dag het werk stil mogen leggen om te bidden. Of bepaalt dat de sluitingstijden van kroegen wordt beperkt. Of bordeelvergunningen onmogelijk maakt.

Duidelijk?


Hoe serieus wil je het hebben? Die zaken waar jij het over hebt zullen alleen komen van fundamentalistische stromingen en wat dat betreft kan je beter de grotere invloed van de fundamentalistische christenen vrezen. Dat zijn er meer en die fundi's laten nu al hun invloed gelden.

Daarbij fokken christen fundi's nog steeds als konijnen daar waar migrantengezinnen steeds kleiner worden.
 
HUPHUP of het nu extremisten zijn of gematigde moslims, dat maakt met betrekking tot dit discussiepunt weinig uit. Het ging over de islamisering, waar ook door gematigde moslims met plezier aan wordt meegewerkt. Een grote moslimpartij is niet ondenkbaar en zal ongetwijfeld net als de christelijke partijen allerlei relgieus getinte wetten proberen doordrukken.
Als er 850.000 moslims zijn en daarvan 250.000 praktiserende is een grote moslimpartij wel ondenkbaar. Helaas denk ik niet dat mijn punt goed overkomt.
 
Back
Naar boven