XXL Nutrition

minimale intensiteit om spiermassa te behouden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

budspencer

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 jan 2008
Berichten
15
Waardering
0
is er iemand die weet te zeggen hoeveel setjes-reps benodigd zijn om je spiermassa te behouden bij bijv.een drukke periode op het werk?ben namelijk slager met redelijk zwaar werk in communieperiode.heb trouwens veel last van de hoge temperaturen op zomerse dagen.zou ook hier een oplossing voor zijn.
 
stilstand = achteruitgang.

tijd maken!

wat betreft de warmte: gym met airco opzoeken?
 
stilstand = achteruitgang.

tijd maken!

wat betreft de warmte: gym met airco opzoeken?

gym met airco is egt het slechtste wat je kan hebben als je sport! ventilatoren of luchtverversing ja maar geen airco!

een manier om je spieren te behouden is mss 2-3 keer fullbody gaan per week? en niet te hard trainen maar net genoeg ofzo
 
Is denk ik persoonsafhankelijk. Het lichaam reageert bij iedereen anders.
 
2 a 3 keer fullbody is zeker netjes om op het zelfde niveau te blijven.
ik zou gewoon het zelfde gewicht pakken en niet probeeren meer te tillen maar gewoon proberen meer reps eruit te halen
 
Ik denk dat een split met alles 1 keer op 14 dagen al voldoende is om je spiermassa te behouden.
 
gym met airco is egt het slechtste wat je kan hebben als je sport! ventilatoren of luchtverversing ja maar geen airco!

een manier om je spieren te behouden is mss 2-3 keer fullbody gaan per week? en niet te hard trainen maar net genoeg ofzo

Bron, ervaring of theoretische logica?
 
Helaas bestaat dat niet , je zal altijd flink je best moeten doen . Anders verlies je je spiermassa zo
 
2 a 3 keer fullbody is zeker netjes om op het zelfde niveau te blijven.
ik zou gewoon het zelfde gewicht pakken en niet probeeren meer te tillen maar gewoon proberen meer reps eruit te halen

Wat weet jij daar nou van? Je bank is gvd 50kg.
 
Ja, als je geen 75kg bencht, moet je je bek houden :mad:
 
Ik denk dat als je 2x per week ,bv ma en do/vr:
squat bench row

squat oh deadlift chins

doe van elks enkele zware sets en je zit goed denk ik.

PS: trouwens fantastisch krachtsport icm slager :p
 
High reps met flinke intensiteit doe ik tijdens vakantieperiodes. 1 a 2x per week full body. Dan behoud ik wel het meeste, daarbuiten wel goed blijven eten uiteraard.
 
wat doen gewichten er nu toe?
ik bench ook geen 75 kg. ieder zen sterktes en zwaktes;)
Het was een grapje. Ik verwees naar het feit dat sommigen op mijn posts reageren met "als je geen 100kg bencht moet je je bek houden" ;)
 
Het was een grapje. Ik verwees naar het feit dat sommigen op mijn posts reageren met "als je geen 100kg bencht moet je je bek houden" ;)

heb verkeerde geciteerd wou die eerste reactie hebben maar zat er dus naast:p

hoeveel kunnen er hier trouwens in meerdere reps en sets +100 kg benchen? ik kan2*90lol:d
 
heb verkeerde geciteerd wou die eerste reactie hebben maar zat er dus naast:p

hoeveel kunnen er hier trouwens in meerdere reps en sets +100 kg benchen? ik kan2*90lol:d
In de PL sectie zitten er bar weinig mensen onder de 100kg te benchen.

Ikzelf vertegenwoordig daar al jaren de -100kg bench club.
 
In de PL sectie zitten er bar weinig mensen onder de 100kg te benchen.

Ikzelf vertegenwoordig daar al jaren de -100kg bench club.

dat zijn dan ook geen bodybuilders. bij hun ist ook de bedoeling van zoveel mogelijk te benchen. of zit ik daar verkeerd?:p ik had het dus over bodybuilders of soortgenoten. er gan er wrs veel zijn die 100 kg zeggen te benches in verschillende sets. maar zoals je wel weet ik kan hier zelf ook aankondigen dat ik 200 kg bench zonder enig bewijs?
 
dat zijn dan ook geen bodybuilders. bij hun ist ook de bedoeling van zoveel mogelijk te benchen. of zit ik daar verkeerd?
Niet allemaal.

Maar het feit blijft dat onder de 100kg benchen zwak is, ook voor een bodybuilder.
 
Back
Naar boven