MuscleMeat

Modric's Keto-Log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ja het gaat uiteindelijk om t verschil heb je gelijk ik.
Ik moet alleen oppassen dat ik niet een tegroot verschil heb. Ik denk dat ik met trainings dagen toch iets hoger in de kcal moet gaan zitten.
ik heb vandaag maar 1700kcals gegeten en ook nog eens getrained dus als ik t nu bekijk toch best wel weinig.
mn bmr zit op 1518
mn bmr + activity 2353
mn ideale target is 1882

ik ga dus uit van die 1882
maar wordt daar dan ook rekening gehouden met je training?

Hoe lang ben je nu bezig? Wat verlies je nu per week?
Als je elke week iets minder dan 1kg verliest dan zit je goed. Als dat bij jou ~1900 is dan moet je dat gewoon elke doordeweekse dag eten. Het enige extra wat je op trainingsdagen tot je neemt is je pre/post workout shake wat waarschijnlijk bijna alleen uit eiwitten bestaat en als jij aanvoelt dat je het nodig hebt (moe,sloom,sjaggo later op de dag of de volgende dag)een portie extra low GI koolhydraten na je training.

Uit gaan van je bmr+act. - 250~500 is goed als je begint met cutten, maar als je al eventjes bezig bent kan je er eigenlijk niet meer te veel naar kijken, omdat je metabolisme wat inzakt tijdens het cutten.
 
Gewicht (kg)
87
Lengte (cm)
177
Leeftijd
21
Activiteitsniveau
3
Je BMR
2000
Onderhoud
3100

ik zit rond de 2200kcal met mijn schema
 
Hoe lang ben je nu bezig? Wat verlies je nu per week?
Als je elke week iets minder dan 1kg verliest dan zit je goed. Als dat bij jou ~1900 is dan moet je dat gewoon elke doordeweekse dag eten. Het enige extra wat je op trainingsdagen tot je neemt is je pre/post workout shake wat waarschijnlijk bijna alleen uit eiwitten bestaat en als jij aanvoelt dat je het nodig hebt (moe,sloom,sjaggo later op de dag of de volgende dag)een portie extra low GI koolhydraten na je training.

Uit gaan van je bmr+act. - 250~500 is goed als je begint met cutten, maar als je al eventjes bezig bent kan je er eigenlijk niet meer te veel naar kijken, omdat je metabolisme wat inzakt tijdens het cutten.


ik ben pas net begonnen hoor dus nog geen resultaten.
ik vroeg me alleen af of ik die 1900 moest blijven aanhoude met of zonder training. ik wil nog niet te laag gaan met de kcals of een te groot negatief verschil maken precies om wat je zegt.. dat wanneer er ff geen vooruitgang is ik nog wat lager kan.

overgens wat bedoel je met de reset? refeed?
 
Dan zou je dus met tussen de 1900kcal en de 2100kcal moeten beginnen.
Zelf zou ik dan kiezen voor rond de 2000-2100kcal. Dit geld dan dus voor de trainingsdagen (excl. pre/post workout voeding) en niet trainingsdagen.

Met die reset bedoel ik een week heel rustig trainen of niet trainen en een week, of zelfs twee weken op onderhoud of erboven eten. In deze week (of weken) eet je ook gewoon koolhydraten, niet te veel uiteraard, zo rond de 30% ofzo.
 
Ik zit op ~2400 calorieën met 93 kilo (onderhoud uitgerekend ~3170), maar denk dat ik nog wat lager moet gaan aangezien ik een beetje blijf haken.. Endo's. :rolleyes:

Is er trouwens een "clean" vorm van keto of mag je echt alles eten als je maar onder de 30 koolhydraten blijft?
 
Ik zit op ~2400 calorieën met 93 kilo (onderhoud uitgerekend ~3170), maar denk dat ik nog wat lager moet gaan aangezien ik een beetje blijf haken.. Endo's. :rolleyes:

Is er trouwens een "clean" vorm van keto of mag je echt alles eten als je maar onder de 30 koolhydraten blijft?

wat versta je onder alles?

Overgens heb jeje onderhoud etc wel uitgerekend met die speciale calculator??
Ik weet niet of er verschil in zit maar die rekent precies voor je uit hoeveel van wat etc.

Kzal ff mijn uitkomsten bijvoegen dan kan je kijken of het je bekend voor komt.

onderhoud.jpg
 
Ik zit op ~2400 calorieën met 93 kilo (onderhoud uitgerekend ~3170), maar denk dat ik nog wat lager moet gaan aangezien ik een beetje blijf haken.. Endo's. :rolleyes:

Is er trouwens een "clean" vorm van keto of mag je echt alles eten als je maar onder de 30 koolhydraten blijft?

Daar komt het op neer, alleen oppassen voor suikers, je moet zoveel mogelijk low GI koolhydraten eten uit (groene) groente en noten bijvoorbeeld.
Als het goed is is keto juist voor endo's effectief, dus niet gaan overdrijven, gewoon rustig aan. Pas gaan minderen als je echt 2 weken geen resultaat ziet.
 
Overgens heb jeje onderhoud etc wel uitgerekend met die speciale calculator??
Ik weet niet of er verschil in zit maar die rekent precies voor je uit hoeveel van wat etc.

Yep, al gedaan ;) Kom ik uit op ~2500 kcal zonder PWO shake, dus zit eigenlijk nauwelijks verschil in. Dan wacht ik wel tot volgende week om te kijken of ik nog vooruitgang boek.

Met "alles" bedoel ik eigenlijk als wat je buiten een low-carb dieet niet zou eten. Bijvoorbeeld mayo, braadworst, kaas etc. Daarom vroeg ik mij af of er een clean vorm van Keto bestaat.
 
naja wat je zegt... wat wij eten is nou niet bepaald clean nee. maar dat is waar wij nu op teren, op die vetten, anders zou je geen keto kunnen doen. naja misschien ook wel maar als je alleen op vlees, vis en eieren gaat leven is het moeilijk om weer die 65/30 verhouding te creeren. Daar helpt die mayo en die kaas goed bij :)

ik smul nu van een lekker biefstukje, met brocolli en gesmolten kaas er overheen. uiteraard met een schep mayo erbij :)
 
Inderdaad, eten valt prima te doen nu :D Beter dan een low-carb dieet.. Maar ik vroeg me alleen af of je met een clean keto betere vooruitgang zou boeken?

Pff wou vandaag nog een ketostix kopen om te kijken hoe ver ik in ketose ben, zodat ik morgen met een gerust hart kan refeeden. 5 drogisterijen en 1 apotheek afgeweest en niks.. Sommigen wisten niet eens waar ik het over had :p Dan maar via internet bestellen, maar dat duurt weer een paar werkdagen.. Zou ik morgen gewoon refeeden of wachten totdat mijn ketostix binnen is?
 
Laatst bewerkt:
Velen zullen het niet op voorraad hebben vanwege de vraag en de houdbaarheidsdatum.

Hou je gewoon aan het dieet. Niet te veel naar die ketostix kijken. Eigenlijk zijn ze vrij nutteloos.
Dus als het tijd is voor een refeed, dan moet je dat gewoon doen. Let verder gewoon op de resultaten.
 
Inderdaad, eten valt prima te doen nu :D Beter dan een low-carb dieet.. Maar ik vroeg me alleen af of je met een clean keto betere vooruitgang zou boeken?

Pff wou vandaag nog een ketostix kopen om te kijken hoe ver ik in ketose ben, zodat ik morgen met een gerust hart kan refeeden. 5 drogisterijen en 1 apotheek afgeweest en niks.. Sommigen wisten niet eens waar ik het over had :p Dan maar via internet bestellen, maar dat duurt weer een paar werkdagen.. Zou ik morgen gewoon refeeden of wachten totdat mijn ketostix binnen is?

via internet had ik het de volgende dag al in huis, moet je wel voor 18:00 bestellen, dus is nu al een beetje te laat haha.

Ik zou gewoon refeed doen, als je al 2 weken erop hebt zitten, ik begin morgen ook gewoon.

De ketostix verkleuren iedere keer wel bij mij, de ene keer wat meer of minder dan de andere mja... is maar een indicatie, ik eet nauwelijks carbs, dus kan er niet echt uit raken.

Wat me wel opvalt is dat sinds ik keto doe, mijn plas altijd iets gekleurd is. Normaal had ik met animal pak ook dat ik de 1e 2/3 naar de wc gaan alles geel was, maar nu is het echt een hele lichte verkleuring, heel de dag door. Misschien dat dit andere ook is opgevallen en een indicatie kan zijn dat je in keto zit? Ik drink zeker 5 liter per dag, dus daar kan het niet aan liggen :D
 
ik drink ook tegen de 5 liter sinds ik keto doe... en al die 5 plas ik er geloof ik ook weer uit meteen!
Ik heb het idee dat mijn urine een stuk lichter is door al dat water.

Gisteren een test gedaan kwam ik in het middelste vakje rose 5 mmol/l
dus ik zit wel aardig in ketose nu.
 
Velen zullen het niet op voorraad hebben vanwege de vraag en de houdbaarheidsdatum.

Hou je gewoon aan het dieet. Niet te veel naar die ketostix kijken. Eigenlijk zijn ze vrij nutteloos.
Dus als het tijd is voor een refeed, dan moet je dat gewoon doen. Let verder gewoon op de resultaten.

Is de houdbaarheidsdatum dan zo kort? Anders heb ik er vrij weinig aan, want ik wou het eigenlijk ook nog voor volgend jaar gebruiken. Ik ga ook niet alles baseren op de ketostix, maar wil het alleen gebruiken als indicatie.

Goed dat je het eigenlijk zegt :D Bij mij is mijn urine normaal ook erg gekleurd (ligt er natuurlijk aan hoeveel ik drink), maar na de eerste week Keto is mijn urine eigenlijk altijd kleurloos.
 
Is de houdbaarheidsdatum dan zo kort? Anders heb ik er vrij weinig aan, want ik wou het eigenlijk ook nog voor volgend jaar gebruiken. Ik ga ook niet alles baseren op de ketostix, maar wil het alleen gebruiken als indicatie.

Goed dat je het eigenlijk zegt :D Bij mij is mijn urine normaal ook erg gekleurd (ligt er natuurlijk aan hoeveel ik drink), maar na de eerste week Keto is mijn urine eigenlijk altijd kleurloos.

na openen nog een halfjaar houdbaar staat er bij mij op...
 
zit nu in me refeed, is het erg nadelig als je 1,2 koekjes (mergpijp) neemt?
 

de refeed heeft alles verdoet, ben niet meer teruggegaan naar keto.
deze week begin ik weer, alleen nu 6 weken zonder refeeds zodat ik niet weer terugval. + veel meer cardio
 
Back
Naar boven