XXL Nutrition

Strongman, basic strenght. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Worf

Oldskool member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
3.563
Waardering
85
Komende tijd ga ik zoals hieronder staat trainen. Ik heb voor mijzelf gemerkt dat veel en zware setjes voor mij zeer goed werken voor zowel de kracht als de massa.

2x per week trainen op kracht
1x per week trainen op onderdelen

Mocht er nog wat feedback zijn dan hoor ik het graag!

Dag 1
Basis:
Deadlift 7x: 5 - 5 - 5 - 3 - 3 - 3 - 1
Support:
BOR 3x: 5
Powerclean: 3x: 5

Basis:
Benchpress 7x: 5 - 5 - 5 - 3 - 3 - 3 - 1
Support:
Flyes 3x: 12

Biceps:
DB Curl 4x: 5
Triceps:
Extension 3x: 12

Dag 2
Basis:
Squat 7x: 5 - 5 - 5 - 3 - 3 - 3 - 1
Support:
Legg Curl 1x: 12
Legg Extension: 1x: 12
Kuitheffen: 2x: 12

Basis:
Overhead press variant 7x: 5 - 5 - 5 - 3 - 3 - 3 - 1
Support:
Shrugs 3x: 12
Side raises 3x: 10

Triceps:
Dippen 4x: 5
Biceps:
Concentration curl 3x: 12


Dag 3
Onderdelen!
 
Laatst bewerkt:
Ziet er uit als een pittig schema, 2 x 30+ sets. Op hoeveel % van je max zit je op je zwaarste sets?
 
Ziet er uit als een pittig schema, 2 x 30+ sets. Op hoeveel % van je max zit je op je zwaarste sets?

Ik denk dat ik dat een beetje opbouw. Die 7 sets die ik doe is wel het minimum aantal. Kan best zijn dat ik er 9 van maak als ik me lekker voel. De eerste weken zal ik tussen de 95-100% gaan, over een week of 4 dan word het tussen de 100-105%. Ik probeer het steeds verder uit te breiden. 19 Juli weer wedstrijd dus probeer dan met alles ruim op de 110% te zitten.
 
Ik zou squats en OH nog op apparte dagen indelen maarja, jij bent het beest, ik ben nog maar een groentje :P
 
Ik denk dat ik dat een beetje opbouw. Die 7 sets die ik doe is wel het minimum aantal. Kan best zijn dat ik er 9 van maak als ik me lekker voel. De eerste weken zal ik tussen de 95-100% gaan, over een week of 4 dan word het tussen de 100-105%. Ik probeer het steeds verder uit te breiden. 19 Juli weer wedstrijd dus probeer dan met alles ruim op de 110% te zitten.

Je kent je eigen lichaam natuurlijk het beste, als dit voor jou werkt :thumbup:.

Voor mij zou het vooral voor de schouders te belastend zijn. Maxen op bench en OH press in een week betekend voor mij achteruitgang w.b.t. kracht.
 
Ik zou squats en OH nog op apparte dagen indelen maarja, jij bent het beest, ik ben nog maar een groentje :P

Probleem is dat is in ploegendiensten werk, een gezinnetje heb en dan dus ook 3x p/week erbij train. Heb helaas niet meer tijd om meer dagen te trainen. Ik probeer wel wat spullen te verzamelen om ook wat thuis te doen. De strongman spullen die zijn wel van onszelf maar die liggen in een garagebox 10km verder. En tsja.. een beest ben ik helaas nog lang niet..

-Ma3stro- zei:
Voor mij zou het vooral voor de schouders te belastend zijn. Maxen op bench en OH press in een week betekend voor mij achteruitgang w.b.t. kracht.

In principe valt dit voor mij best mee. ik hou nog 4 dagen per week 'rust' over dus herstel genoeg..
 
Onder die omstandigdheden goed doordacht dan, gewoon voor gaan
 
dus elke training pak je een set van 1 herhaling? loop je dan niet snel tegen blessures op?
 
dus elke training pak je een set van 1 herhaling? loop je dan niet snel tegen blessures op?

Nee hoor, goed warm zijn, een goede uitvoering en voldoende rust doen wonderen.
 
één woord: Westside.

ja westside inderdaad, maar op deze manier max je dus wel elke training. vandaar dat ik vraag of je dan niet snel tegen blessures aan loopt.
 
één woord: Westside.

Uit deze reply leid ik af dat 'westside = elke training keiharde max effort' Juist? Niet dus.
Als een beginner iets niet begrijpt en oprecht wil bijleren, geef dan een volledig antwoord, anders veroorzaak je alleen maar misverstanden en foute trainingsschema's. Als je daar geen zin in hebt, dan reageer je beter niet.

ja westside inderdaad, maar op deze manier max je dus wel elke training. vandaar dat ik vraag of je dan niet snel tegen blessures aan loopt.

Dit zijn inderdaad lange monstertrainingen, maar Worf traint maar 2 keer per week in de gym, dus hij moet uit die weinige trainingen zoveel mogelijk uithalen, omdat er zoveel tijd tussen zit.
2 keer per week voluit gaan kan best, en het is niet omdat je singles doet, dat dat elke keer aan 100% is.
Daarbij, worf traint ondertussen al lang genoeg om te weten hoeveel herstel hij nodig heeft om vooruitgang te boeken.

Wat Emilev (volgens mij) bedoelt met westside, is dat die mannen ook 2 keer per week max effort doen, aangevuld met 2 trainingen dynamic effort of repetition effort. Dit schema heeft dus niks met westside te maken, maar dit toont wel nogmaals aan dat 2 keer per week maxen niet per se zo uitzonderlijk of overdreven is.



Worf: doe je elke week dezelfde 5 - 5 - 5 - 3 - 3 - 3 - 1 ? Of wissel je ook wel eens van reps, bv. een triple PR op het einde?
 
Uit deze reply leid ik af dat 'westside = elke training keiharde max effort' Juist? Niet dus.
Als een beginner iets niet begrijpt en oprecht wil bijleren, geef dan een volledig antwoord, anders veroorzaak je alleen maar misverstanden en foute trainingsschema's. Als je daar geen zin in hebt, dan reageer je beter niet.

Dit zijn inderdaad lange monstertrainingen, maar Worf traint maar 2 keer per week in de gym, dus hij moet uit die weinige trainingen zoveel mogelijk uithalen, omdat er zoveel tijd tussen zit.
2 keer per week voluit gaan kan best, en het is niet omdat je singles doet, dat dat elke keer aan 100% is.
Daarbij, worf traint ondertussen al lang genoeg om te weten hoeveel herstel hij nodig heeft om vooruitgang te boeken.

Wat Emilev (volgens mij) bedoelt met westside, is dat die mannen ook 2 keer per week max effort doen, aangevuld met 2 trainingen dynamic effort of repetition effort. Dit schema heeft dus niks met westside te maken, maar dit toont wel nogmaals aan dat 2 keer per week maxen niet per se zo uitzonderlijk of overdreven is.



Worf: doe je elke week dezelfde 5 - 5 - 5 - 3 - 3 - 3 - 1 ? Of wissel je ook wel eens van reps, bv. een triple PR op het einde?

Als ik sets toevoeg dan zijn het idd singels zijn op het einde. Dan word het dus 5 - 5 - 5 - 3 - 3 - 3 - 1 - 1 - 1.

En ik vind het helemaal niet 'weinig' eigenlijk zoals jij het omschrijft. Wat denk je wat het lichaam moet presteren tijdens het onderdelen trainen? Ook daar zit OH varianten, deads varianten, grip, benen etc in.. Ik denk dat qua herstel dit voor mij ideaal is. Ik durf te beweren dat ik bij dit schema veel sneller gains maak dan 5 trainingen in de week die ik bij sommige gasten wel eens zie, maar dit is puur persoonlijk denk ik. Ik gainde veel meer op kracht bij 3x p/week dan bij 5x p/week, no shit. Maar er zijn nog steeds gasten die denken dat hoe meer in de week hoe beter!

Dit schema is eigenlijk puur wedstijd gericht, zoveel als mogelijk veel extra kracht builden op de basisoefeningen en voluit gaan met de onderdelen. Na de wedstrijd train ik weer een week of zes anders. Varieren is de key maar veel en zware sets is voor mij wel de basis waarnaar ik iedere keer terug ga, dit werkt gewoon gygantisch voor mij.
 
Ja je hebt gelijk, die onderdelen-training, daar had ik overgekeken.. :o
Ik heb zelf nog nooit onderdelen getraind, dus ik weet niet welke impact dat heeft op je herstel.

En ik zei niet dat je weinig deed, ik zei dat je al je gymtraining op 2 dagen moet doen en daarom net 'zoveel' doet. En je hebt volkomen gelijk met die trainingsdagen, 3 keer per week is voor mij ook ideaal.
 
Wat EmileV volgens mij wil aangeven met ´westside´ is het conjugate-principe, dwz dat je de max effort-oefening wekelijks roteert.
 
Wat EmileV volgens mij wil aangeven met ´westside´ is het conjugate-principe, dwz dat je de max effort-oefening wekelijks roteert.

dat gaat dan niet samen met het schema van worf want die doet elke week max dl en squat, er vindt dus geen rotatie plaats, als ik het zo zie tenminste
 
Back
Naar boven