AndroidHealthClinic

Favoriete supplementen per catogorie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DR P

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 aug 2008
Berichten
461
Waardering
35
Dit topic maak ik om 2 redenen. Ten eerste om aan te geven wat ik de beste supplementen vind, zodat jullie betere keuzes kunnen maken. Ten tweede zodat er goede producten gekocht worden van goede merken. De meeste merken zijn een schande. Zoals de meeste wel weten is Muscle Tech verschrikkelijk overprijst bijvoorbeeld en zijn de meeste supps een waslijst aan ingredienten die nauwlijks iets doen en zwaar ondergedoseerd zijn. Of bijvoorbeeld een bedrijf als Universal/Animal. Zeer goed in marketing (ik vrees dat ik een paar mensen voor hun tenen schop door dit te zeggen) maar matig geformuleerde producten (en overpriced natuurlijk).
Door te kopen van goede bedrijven, zorg je dan die met nieuwe innovatieve en goede producten uitkomen. Koop je van andere bedrijven, dan zul je in de toekomst weer 100 belachelijke advertensies lezen van producten waar je niets van kan merken en als je wel wat denkt te merken is het placebo. Supplementen kiezen is niet een kwestie van uitproberen en kijken 'wat voor je werkt', maar na de research over de ingredienten/dosis/interacties nagaan.

Beste Creatine product:

[Link niet meer beschikbaar]

Er zijn oneindig veel fancy creatines op de markt, maar Magnesium Creatine Chelate is de enige die ooit bewezen heeft beter te zijn dan gewone creathine monohydrate. Verder betwijfel ik ten eerste of dat verschil relevant is wanneer je de gewone creatine hooggedoseerd neemt (5g/d). De meest economische optie is dan ook gewoon CM, wanneer je iets extras wil raad ik Clout aan, omdat hier nuttige toevoegingen bij zitten die prestaties verhogen. (ipv toegevoegde suikers, vasodilaters of stimulants)

Beste fatburner:

http://www.xxlnutrition.nl/product/264/ErgoPharm/AMP v2

Fatburners zijn redelijk overrated op het gebied van vet verbranden naar mijn mening. Sommige producten lijken misschien goed te werken, maar dan zitten er vochtafdrijvende middelen en verlies je dus niet echt vet. AMP vind ik de beste in deze catogorie, vooral omdat het een goede stimulant is is waardoor je trainingen effectiever worden in de cut, wanneer je energie lager is.

Beste pomp-product:

http://www.bodyenfitshop.nl/no-produkten/man-sports/bleu-print

Zoals misschien al bleek uit mijn stukje bij de creatine, ben ik niet echt een fan van pomp producten. Met name niet van Arginine omdat die GH verlaagd pre workout in tegenstelling tot wat veel mensen denken. Bleu Print in anders, omdat deze een milde pump gevoel geeft gedurende de hele dag en als een goede nutrient partitioner is.

Beste multi-vitamine:

Ik ben geen fan van multivitamines. Beter is het om per vitamine apart te doseren. Maar de beste in deze catogorie:

AOR: Ortho-Core (niet beschikbaar bij sponsoren).

De reden waarom die beter is dan andere, is omdat hij isomeren van alle vitamines opneemt. Kijk op je huidige multi, dikke kans dat er bij bijvoorbeeld vitamin E staat 'as d-alpha Tocopheryl Succinate'. Er zijn 8 (hoewel er recentelijk een 9e is gevonden) vitamine E isomeren, supplementatie met d-alpha Tocopheryl Succinate doet meer schade dan goeds. Tenslotte wil je ook geen overdreven hoog gedoseerde multis dagelijks nemen, dit doet wederom meer schade dan goeds EN kost geld. En nee je bent niet een zo'n grote en actieve bodybuilder dat jij dat allemaal wel nodig hebt. Al het extra wat je nodig hebt krijg je hoogstwaarschijnlijk al binnen met je extra voeding.

Beste Testbooster:

Ik ga dit opdelen in 2 catogorien, omdat ze niet allemaal op hetzelfde moment/voor het zelde doel optimaal zijn.

Beste standalone:

http://www.xxlnutrition.nl/product/210/Anabolic Xtreme/Mass FX

Werkt oa door verlaagd SHBG waardoor je vrije testosteron stijgt. Niet ideaal in PCT.

Beste herbal testbooster:

http://www.bodyenfitshop.nl/testosteron-stimulerend/man-sports/primal-male

Een herbal testbooster is ideaal meteen na een kuur om testproductie op gang te helpen. De andere catogorien zijn niet goed in, omdat er weinig tot geen test vrij te maken en je ook estrogen vrijmaakt (bij gebrek aan test). Aromatase inhibiters zijn populair maar pas nuttig vanaf week 3 Pct omdat er dan pas testosteron is wat je kan 'beschermen'. Primal Male heeft de best herbs om test te boosten, Epimedium helpt daarnaast ook nog met libodo en de IC3 is zeer nuttig anti-gyno.

Beste weightgainers:

Chocomel en pindakaas. Ik meen het dat ik ze beter vind dat de supplementen in deze catogorie, daarnaast ook goedkoper.

Leverreinigers:

SAMe (S-adenosyl-L-Methionine) en NAC (N-acetyl-cysteine). SAMe de voorkeur, hoewel duurder. Helpt oa ook met depresi en joint problemen, geen onbekende verschijnselen na een kuur.
Sterke voorkeur voor bovenstaande producten over allerlei kruidenmixjes.

Beste eiwitten/aminozuren:

Waarschijnlijk de goedkoopste. Hoewel er momenteel zeer intresant onderzoek gedaan wordt naar potentieel nuttige toepassingen van losse AA zou ik totdat daar meer zekerheid over is (het is niet zo simpel als losse AA zijn goed, het gaat om timing/context etc) zou ik gewoon voor een goedkoop eiwitsupplement gaan, of degene die lekker vind. Je hebt iig geen eiwitsupplement nodig om hoge eiwitinnames te realiseren, daar ga je niet beter van groeien.

Goede merken:

MAN sports: niets voor niets maar liefst 3 producten die ik als favoriete product in een catogorie kies

Ergopharm: goede en innovatie producten, echter is het brein achter dit bedrijg weg sinds recentelijk, dus wat er in de toekomst gaat gebeuren weet ik niet_

NOW: simpele producten, maar goede kwaliteitcontrole en voordelig

Omega Sports: Hebben een zeer intresant product 'Ultima', wat binnenkort uitkomt. Dit product is zo innovatief dat het bedrijf hierdoor meteen bovenaan het lijste van favorieten komt te staan. Zijn eerder innovatief geweest maar dat product moest het afleggen tegen het completere Primal Male.




Catogorien die ik niet genoemt betekend hoogstwaarschijnlijk dat ik het onzin vind of misschien toch vergeten. GH boosters: onzin. Random snelle suikers na training producten: onzin. Cortisol remmers: geen goede.
 
Best handig topic op zich. Alleen er zijn wel op het board al heel veel reviews van producten te vinden.
 
Man Clout, wil ik ook nog steeds eens proberen.

Produkten van Ergopharm en Anabolic X-treme vertrouw ik wat minder, als het aankomt op de gezondheid van de consument. Clearshot van Ergopham vond ik toch wat amfetemine-achtig qua bijwerkingen, en A.X. had ook een aantal dubieuse supps toch??


Omdat ik in het verleden kans had op een dopingtest ben ik altijd huiverig voor producenten met pro-h's/designer-supps in hun assortiment.
Waar baseer je je mening op omtrent snelle suikers?
 
Produkten van Ergopharm en Anabolic X-treme vertrouw ik wat minder, als het aankomt op de gezondheid van de consument. Clearshot van Ergopham vond ik toch wat amfetemine-achtig qua bijwerkingen, en A.X. had ook een aantal dubieuse supps toch??

Ik heb het toch nergens gehad over de veiligheid van producten? Dat is ten eerste productafhankelijk natuurlijk. Ten tweede is het afhankelijk van de kwaliteitscontrole van het bedrijf, die is bij Ergopharm meer dan uitstekend. Die van AX durf ik niets over te zeggen. Mass FX is ook een prop blend waar ik normaal geen fan van ben.

Waar baseer je je mening op omtrent snelle suikers?

Welke mening omtrent snelle suikers?

Best handig topic op zich. Alleen er zijn wel op het board al heel veel reviews van producten te vinden.

Mijn aanbevelingen zijn voornamelijk gebaseerd op wetenschap, dus dat is weer wat anders dan de ervaringen van gebruikers. Het is maar net waar je meer vertrouwen in hebt (of de combi). Bovendien als je de beste testbooster wilt hebben, dan moet je alsnog van tientallen producten een hoop reviews nagaan, dus het overzicht is hopelijk handig.
 
Hier:
Catogorien die ik niet genoemt betekend hoogstwaarschijnlijk dat ik het onzin vind of misschien toch vergeten. GH boosters: onzin. Random snelle suikers na training producten: onzin. Cortisol remmers: geen goede.

Of bedoel je vitargo

gezien je CLA geen goed produkt vond gezien dit ongezond zou zijn, ging ik ervan uit dat dit wederom een criteria zou zijn.
Wellicht dat je nu solitair hebt gekeken naar de werking van de ingrediënten, en niet naar de neveneffecten.
 
Ah zo. Ja elke vorm van suiker na de training is prima, in principe is het uberhaupt niet 'nodig'. Als je dan iets gebruikt, neem dan vooral geen duur product zoals vitargo inderdaad. Chocomel is eigenlijk wel een ideaal en goedkoop product dat beter is dan een wei + dextrose mix.

CLA is ongezond vanwege de directe werking van het product zelf. De ingredienten van Mass FX an sich zijn veilig.

Stimulants zijn echter niet echt gezond inderdaad. Acute hoge dosis kunnen tot tachycardia etc leiden, chronise gebruik kan leiden tot cardiac hypertrophy etc. Maar gematigd gebruik is prima in principe.
 
Beste eiwitten/aminozuren:

Waarschijnlijk de goedkoopste. Hoewel er momenteel zeer intresant onderzoek gedaan wordt naar potentieel nuttige toepassingen van losse AA zou ik totdat daar meer zekerheid over is (het is niet zo simpel als losse AA zijn goed, het gaat om timing/context etc) zou ik gewoon voor een goedkoop eiwitsupplement gaan, of degene die lekker vind. Je hebt iig geen eiwitsupplement nodig om hoge eiwitinnames te realiseren, daar ga je niet beter van groeien.

Random snelle suikers na training producten: onzin.

Hallo,

Kan jij de onderzoeksresultaten hier op het forum plaatsen (als het zo ver is)? of een linkje naar een site? Vind het wel interessant om te volgen..

En wat is je bron dat snelle suikers na de training niet noodzakelijk zijn, of is dit een theorie van jezelf?

bedankt :)
 
Kan jij de onderzoeksresultaten hier op het forum plaatsen (als het zo ver is)? of een linkje naar een site? Vind het wel interessant om te volgen..

http://forum.dutchbodybuilding.com/...ize-skeletal-muscle-protein-synthesis-210633/


En wat is je bron dat snelle suikers na de training niet noodzakelijk zijn, of is dit een theorie van jezelf?

'Mijn bron' is in principe altijd het overzicht aan relevant onderzoek en meestal niet 1 paper, maar ik zal deze posten omdat hij vrij duidelijk is:

Coingestion of carbohydrate with protein does not further augment postexercise muscle protein synthesis.

The present study was designed to assess the impact of coingestion of various amounts of carbohydrate combined with an ample amount of protein intake on postexercise muscle protein synthesis rates. Ten healthy, fit men (20 +/- 0.3 yr) were randomly assigned to three crossover experiments. After 60 min of resistance exercise, subjects consumed 0.3 g x kg(-1) x h(-1) protein hydrolysate with 0, 0.15, or 0.6 g x kg(-1) x h(-1) carbohydrate during a 6-h recovery period (PRO, PRO + LCHO, and PRO + HCHO, respectively). Primed, continuous infusions with L-[ring-(13)C(6)]phenylalanine, L-[ring-(2)H(2)]tyrosine, and [6,6-(2)H(2)]glucose were applied, and blood and muscle samples were collected to assess whole body protein turnover and glucose kinetics as well as protein fractional synthesis rate (FSR) in the vastus lateralis muscle over 6 h of postexercise recovery. Plasma insulin responses were significantly greater in PRO + HCHO compared with PRO + LCHO and PRO (18.4 +/- 2.9 vs. 3.7 +/- 0.5 and 1.5 +/- 0.2 U.6 h(-1) x l(-1), respectively, P < 0.001). Plasma glucose rate of appearance (R(a)) and disappearance (R(d)) increased over time in PRO + HCHO and PRO + LCHO, but not in PRO. Plasma glucose R(a) and R(d) were substantially greater in PRO + HCHO vs. both PRO and PRO + LCHO (P < 0.01). Whole body protein breakdown, synthesis, and oxidation rates, as well as whole body protein balance, did not differ between experiments. Mixed muscle protein FSR did not differ between treatments and averaged 0.10 +/- 0.01, 0.10 +/- 0.01, and 0.11 +/- 0.01%/h in the PRO, PRO + LCHO, and PRO + HCHO experiments, respectively. In conclusion, coingestion of carbohydrate during recovery does not further stimulate postexercise muscle protein synthesis when ample protein is ingested.

PMID: 17609259 [PubMed - indexed for MEDLINE
 
DR P; wat is uw mening over beta alaline?
 
Beste weightgainers:

Chocomel en pindakaas. Ik meen het dat ik ze beter vind dat de supplementen in deze catogorie, daarnaast ook goedkoper.

.

chocomel waardes op een halve liter (0,5l) :

17,5 gr Eiwit (veelste weinig)
57,5 gr geraffineerd leeg k*t suiker (ehmm nou ja )
10 gr Vet ( tja, niet goed en niet slecht )

vind ik nou niet werkrlijk niet een perfekte "weight gainer"
wel om een fat-bastard te worden ja :)
 
chocomel waardes op een halve liter (0,5l) :

17,5 gr Eiwit (veelste weinig)
57,5 gr geraffineerd leeg k*t suiker (ehmm nou ja )
10 gr Vet ( tja, niet goed en niet slecht )

vind ik nou niet werkrlijk niet een perfekte "weight gainer"
wel om een fat-bastard te worden ja :)

bv. Mammoth weightgainer is: /100gr.
Koolhydraten 64 gram
vet 7,7 gram
eiwit 21 gram

En kost een paar keer zo duur, waar heb je het dus over? Simpele suikers rondom een training, god forbid NO!!11oneo1
 
DR P; wat is uw mening over beta alaline?

Goed spul, goedkoop ook. Echter duurt het wel lang voordat de carnosine in je spieren verzadigd is, en een lange laad tijd is ook nodig (10 weken 4-6g). Echter eenmaal verzadigd, is eliminatie minimimaal en kun je met lage dosis op niveau blijven (ook een maandje niet gebruiken verminderd waardes niet zo)
 
bv. Mammoth weightgainer is: /100gr.
Koolhydraten 64 gram
vet 7,7 gram
eiwit 21 gram

En kost een paar keer zo duur, waar heb je het dus over? Simpele suikers rondom een training, god forbid NO!!11oneo1

dit is ook niet het voorbeeld van een goede gainer die je er hier uitpakt ;), gainers zijn nooit noodzakelijk vind ik maar vaak wel makkelijk.

het kan ook zo en dan met complexe carbs

Samenstelling per 100 g:
Energie 393 kcal
Eiwit 36,6 gr
Koolhydraten 43,0 gr
Voedingsvezel 4,4 gr
Vet 7,7 gr waarvan 5,1gr uit MCT
 
chocomel waardes op een halve liter (0,5l) :

17,5 gr Eiwit (veelste weinig)
57,5 gr geraffineerd leeg k*t suiker (ehmm nou ja )
10 gr Vet ( tja, niet goed en niet slecht )

vind ik nou niet werkrlijk niet een perfekte "weight gainer"
wel om een fat-bastard te worden ja :)

Hoezo is dat te weinig eiwit?

Wat is 'leeg' suiker? Heb je ook 'vol' suiker?

Als je bedoelt dat je van verzadigd vet en suiker vet wordt en van complexe koolhydraten en onverzadigd vet niet, dan zit je ernaast. Het gaat allemaal om energiebalans/calorieen.
 
DR P: wat vindt u van st janskruid als cortisol verlager?
 
DR P: wat vindt u van st janskruid als cortisol verlager?

Ik heb me er niet uitgrebreid in verdiept, maar ik kan me wel herinderen dat st janskruid in sommige studies cortisol deed stijgen. Verder heeft st janskruid invloed op het metabolisme van oneindig veel stoffen/enzymen/hormonen in het lichaam en is een conclusie eraan te verbinden als 'goed' bijna onmogelijk. Als je het als anti-cortisol supp wil nemen zou ik het je niet aanraden gebaseerd op wat ik er van weet.
 
dit is ook niet het voorbeeld van een goede gainer die je er hier uitpakt ;), gainers zijn nooit noodzakelijk vind ik maar vaak wel makkelijk.

het kan ook zo en dan met complexe carbs

Samenstelling per 100 g:
Energie 393 kcal
Eiwit 36,6 gr
Koolhydraten 43,0 gr
Voedingsvezel 4,4 gr
Vet 7,7 gr waarvan 5,1gr uit MCT

:thumbup: dat ziet er goed uit .. als men toch eens geen tijd (of geen zin) heeft in een normale maaltijd.
 
bv. Mammoth weightgainer is: /100gr.
Koolhydraten 64 gram
vet 7,7 gram
eiwit 21 gram

En kost een paar keer zo duur, waar heb je het dus over? Simpele suikers rondom een training, god forbid NO!!11oneo1

mammoth is crap
 
ok bedankt, wat vindt u van magere melk ipv water in je post workoutshake ivm vochtaanvullen
 
Back
Naar boven