XXL Nutrition

Beginnen met alles

Bezoekers in dit topic

Rensvj

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
19
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik ben een jongen van 17 jaar en wil graag een grotere massa spieren. Hierbij gaat het vooral om de rug, borst en buikspieren. Ik weeg ongeveer 60 kilo en ben 1,80 lang. Wie heeft goede tips waarmee ik kan starten en welke eventuele voedingssuplementen aan moet schaffen?
 
voedingsschema opstellen en stickies lezen is wat je mee kan beginnen
 
ook benen trainen!
 
Mijn benen train ik door iedere dag 18 kilometer naar school te fietsen.
 
Gegarandeerd kritiek je moet hoe dan ook je benen trainen hoe lam en lui je ook bent :)
 
jeps idd gewoon benen trainen, door benen te trainen groeit de rest van je lichaam beter;)
 
- Benen trainen.
- Benen trainen.
- Squatten. Basis oefening. Doe je dit? Zie punt 4.
- ATTG Squatten. Spreekt meer vezels aan. Doe je dit? Zie punt 5.
- Je bent nú goed bezig.

..
 
Sorry sniperx maar ik weet niet goed wat je bedoelt, ik ben hier echt een leek in dus weet hier voor de rest niks over de termen etc.
 
Sorry sniperx maar ik weet niet goed wat je bedoelt, ik ben hier echt een leek in dus weet hier voor de rest niks over de termen etc.

Google > Squat ;)
 
Heeft er niet iemand een goed schema ofzo waar voor een beginner?
 
Hallo allemaal,

Ik ben een jongen van 17 jaar en wil graag een grotere massa spieren. Hierbij gaat het vooral om de rug, borst en buikspieren. Ik weeg ongeveer 60 kilo en ben 1,80 lang. Wie heeft goede tips waarmee ik kan starten en welke eventuele voedingssuplementen aan moet schaffen?
Niet teveel denken dat je spieren gaat kweken puur door gebruik van supplementen. Al zou ik wel denken aan een weightgainer als je echt onvoldoende kan eten. Zorg vooral dat je voor en na je training goed eet. Om spieren te winnen moet je gewoon zorgen dat je flink wat energie binnen krijgt, dus verhoog je kcal inname. Houd je training verder kort en intensief!

Lees ook even de sticky's in deze sectie door :)
 
Nee ik had ook totaal niet verwacht dat ik spieren zou kweken door middel van supplementen, maar voor mij was meer de vraag of dit beter was in combinatie met een oefening. Mijn probleem is ook dat ik kan eten wat ik wil, maar geen gram aankom. Dus daarom wil ik een grotere spiermassa zodat ik niet meer zo dun oog.
 
Snelle stofwisseling dus. Dan moet je vooral zorgen dat je voeding eet die langaam verteert. Dus aan whey hoef jij niet te denken, eerder aan kwark en dat soort zaken.
 
Oke bedankt, dat is al 1 ding waar ik op kan letten. Heeft iemand een idee hoe ik goed kan starten? Het enigste wat ik nu heb zijn gewichtjes van 3 kilo, dus daar kan ik niet echt iets mee. Ik zoek meer een oefening die je zonder apparaten kan doen, totdat ik over apparaten beschik.
 
Of naar de gym, of stoppen. Je wordt geen grote jongen zonder apparaten.
 
Nee maar ik bedoel om mee te beginnen, om nu een maandje te doen ofzo, want dan beschik ik over apparaten.
 
Zonder dumbbells (gewichtjes die per arm gebruik worden) en een fitnessbankje wordt het erg lastig om te beginnen. Je kan wel oefeningen doen met je eigen gewicht en een beetje creatief zijn met de omgeving. Bijvoorbeeld optrekken aan iets, push ups, sit ups aan bed, etc.
 
- Benen trainen.
- Benen trainen.
- Squatten. Basis oefening. Doe je dit? Zie punt 4.
- ATTG Squatten. Spreekt meer vezels aan. Doe je dit? Zie punt 5.
- Je bent nú goed bezig.

waarom zeg je opnieuw alles 2maal ?
 
Back
Naar boven