AndroidHealthClinic

Wie heeft hier een verklaring voor: (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jerney

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
17 jul 2007
Berichten
9.476
Waardering
727
Lengte
1m63
Massa
56kg
Vetpercentage
27%
Wanneer ik veel eiwitten eet of veel eiwitten gecombineerd met weinig koolhydraten, heb ik nergens last van.
Ga ik nu eiwitten combineren met grotere portie's koolhydraten zoals bami, pasta, rijst of veel brood dan wil ik erna(terwijl ik al vol zit) juist snoepen.
Het liefst zoetigheid zoals chocolade of ijs ???

Ik zou nl verwachten dat wanneer je voller zit dan normaal, je nergens naar taalt maar in mijn geval is dat dus anders.....
 
Wanneer ik veel eiwitten eet of veel eiwitten gecombineerd met weinig koolhydraten, heb ik nergens last van.
Ga ik nu eiwitten combineren met grotere portie's koolhydraten zoals bami, pasta, rijst of veel brood dan wil ik erna(terwijl ik al vol zit) juist snoepen.
Het liefst zoetigheid zoals chocolade of ijs ???

Ik zou nl verwachten dat wanneer je voller zit dan normaal, je nergens naar taalt maar in mijn geval is dat dus anders.....

Ik ken het gevoel. Mijn avondmaal rond een uur of 6 is op mijn ontbijt na de grootste maaltijd van de dag. Maar een half uur daarna heb ik ongelofelijke trek in een toetje :D

Geen idee waarom, dus ik kan je helaas geen verklaring geven.
 
Ik ken het gevoel. Mijn avondmaal rond een uur of 6 is op mijn ontbijt na de grootste maaltijd van de dag. Maar een half uur daarna heb ik ongelofelijke trek in een toetje :D

Geen idee waarom, dus ik kan je helaas geen verklaring geven.

Ik ben al blij dat ik blijkbaar niet de enige ben :D
 
Ik kan de verleiding gelukkig wel weerstaan, jij ook ;)?
Hmm, wil je een eerlijk antwoord :D
Momenteel kan ik het weerstaan ivm de contest maar eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat ik nu heel weinig kh's eet.
Gelukkig maar, dan houd ik me tenminste in!
Van koolhydraten krijg je alleen maar meer trek.

Ik weet het maar waarom?
 
Door verhoging van insuline krijg je trek.
Pas iets over gelezen, maar ik kan het even niet terug vinden hoe het nou precies zat, maar daar komt het op neer.
 
Door verhoging van insuline krijg je trek.
Pas iets over gelezen, maar ik kan het even niet terug vinden hoe het nou precies zat, maar daar komt het op neer.
@jerney: dit is je antwoord.


Hoge insulinepiek na maaltijd > grote daling bloedglucose nadien > nood aan zoetigheid om bloedglucose weer te doen stijgen.
 
Door verhoging van insuline krijg je trek.
Pas iets over gelezen, maar ik kan het even niet terug vinden hoe het nou precies zat, maar daar komt het op neer.

@jerney: dit is je antwoord.


Hoge insulinepiek na maaltijd > grote daling bloedglucose nadien > nood aan zoetigheid om bloedglucose weer te doen stijgen.

Aha, vandaar altijd het advies om maar een vuistgrote hoeveelheid carbs bij je eiwitten te eten.

Bedankt Big T.!
 
Back
Naar boven