AndroidHealthClinic

Opgezwollen buik (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rakward

Born to lose. Live to win
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
1.481
Waardering
58
Lengte
1m68
Massa
86kg
Dit gaat mss een beetje raar klinken, maar goed.

Mijn buik is dus al een ruime tijd om de een of andere reden echt opgezwollen/dik. Eerst dacht ik dat het gewoon een buikje was van teveel eten enzo, maar alleen voelt het niet aan als vet. Mijn vriendin is ook wat mollig en bij haar kan je echt je vinger der zo in duwen, maar bij mij ist alsof er een waterballon met zand in men buik zit, tis echt een harde dikke buik, is dit normaal? Want kvind het zelf maar raar ??? En als ik men buik opspan zie ik zelfs lichtjes men buikspieren, vooral de lijnen aan de buitenkant, wat toch niet zou kunnen als er een dikke vetlaag over zit? Kweeg nu 76 kilo bij 1.68 dus ...
Heb ook veel last van winderigheid, mss dat dat er iets mee te maken heeft?

Iemand enig idee?


Want met zo'n pens in de fitness staan is niet echt leuk.
 
Eiwit buik, of plofbuik...vol met gassen.
Wat eiwitten betreft over gaan op vis, plattere buik met aanzienlijk minder gasvorming.

Het ergste eiwit van allemaal wat gasvorming betreft zij sojabrokjes hahaha
 
Dat krijg ik van de whey die ik nu heb. Moet om het uur even naar de wc gas aftappen en dan is m'n buik weer redelijk plat
 
En de eiwitten uit shakes zorgen ook voor die zwelling?

Maar mijn buik blijft dik, moet ik dan echt ff totaal geen eiwitten meer nemen om het helemaal weg te krijgen?

edit:
Denk dat ik al iets gevonden heb wat het uitlegt:
[Link niet meer beschikbaar]


Kzou dus meer fruit/groenten moeten eten en gezonde vetten.
 
Misschien zit je spijsvertering wel erg laag (op slot), ga eens een dagje helemaal leeg op 1 liter pruimensap. En vervolgens over op viseiwitten, vezelrijk eten en dergelijke.
 
Misschien zit je spijsvertering wel erg laag (op slot), ga eens een dagje helemaal leeg op 1 liter pruimensap. En vervolgens over op viseiwitten, vezelrijk eten en dergelijke.
Lijkt me raar, kzit nu al zoveel op de pot, dan zou ik de hele dag derop zitten met dat pruimensap?
 
Voor 1 dag wel ja!!!..maarja dan ben je goed leeg, eens kijken wat er daarna gebeurt als je meer vezels dr in gooit en 2 pruimen per dag mee laat lopen.
 
wat maakt dat uit als je aan gewichtheffen doet?
 
mijn tante had hetzelfde, is er toen mee naar de dokter gegaan omdat het ook een beetje pijn deed.
de dokter zei dat ze gas in der buik had, maar ze bleef er maar last van hebben enzo.
is ze terug gegaan bleek het kanker te zijn, ik wil je nu niet gelijk bang maken maar je kan het beter zeker weten dan er nog een tijd mee rondopen.
 
mijn tante had hetzelfde, is er toen mee naar de dokter gegaan omdat het ook een beetje pijn deed.
de dokter zei dat ze gas in der buik had, maar ze bleef er maar last van hebben enzo.
is ze terug gegaan bleek het kanker te zijn, ik wil je nu niet gelijk bang maken maar je kan het beter zeker weten dan er nog een tijd mee rondopen.

Je stelt hem echt gerust... Niet dus, maar advies is het ook niet noemen.

Ik zou eerst eens proberen inderdaad je hele maag leeg te krijgen en dan te kijken wat het effect is. Neemt het daardoor af, dan ligt het aan je voeding. Anders eens een bezoekje aan je arts en dan kunnen het nog 5000 andere redenen.
 
heb 't ook, je bent soms net zwanger. Hoe is je houding verder? mijn rug staat behoorlijk hol als ik sta.
 
Bij sommige mensen, komt dat ook als ze te grootte buikspieren krijgen.
 
heb 't ook, je bent soms net zwanger. Hoe is je houding verder? mijn rug staat behoorlijk hol als ik sta.
Ja, dat heb ik ook, wat ook enorme steekkont veroorzaakt :p

Lordose heet dat. :)
(http://www.exrx.net/ExInfo/Posture.html)

Bij sommige mensen, komt dat ook als ze te grootte buikspieren krijgen.
Dat betwijfel, vroeger deed ik intensiever buiktrainingen dan nu.


Mss volgende week dan eens zo'n dag op pruimen gaan, zien wat het doet, en anders darmspoeling? :)
 
wil gewoon zeggen dat je teveel eet per maaltijd.
 
Zoals al gezegd, naar zeer zeer grote waarschijnlijkheid gasvorming als gevolg van spijsvertering in combinatie met wat je eet. Hier ook iemand met een buikje, gedeeltelijk vet (na jaren stilstand langzaam weer begonnen sinds een paar maandjes), maar ook gasvorming. Experimenteren met wat in vorige posts beschreven staat en kijk eens of je bepaalde combinaties van voedsel juist wel of juist niet moet vermijden .... een klein voorbeeldje: ik moet geen fruit en melkproducten tegelijk nemen, dat gaat gisten in mijn maag. Tevens moet ik zeker anderhalf liter water naast de andere vloeistoffen drinken op een dag, anders krijg ik last van obstipatie met als gevolg een harde dikkere buik ....

Succes!

Aad ~ Doix
 
Gewoon meer vezels eten. Tevens kan je ook door veel junk etc meer diep buikvet krijgen. Dave Tate had bijvoorbeeld op een huidplooimeting ~13%, zichtbare abs etc, terwijl zijn diepe buikvet gevaarlijk hoog was door zijn verschrikkelijke (lekkere :P) dieet.

Meer vezels en als dat niet werkt eens langs de huisarts.
 
als je geen pijn hebt in je buik lijkt t me niets om zorgen over te maken. 't zal dus geen obstipatie of andere verstopping zijn. dan piep je wel anders en was je al 3x bij de huisarts geweest.

iedereen z'n buik is wel eens meer opgezwollen dan de andere keer.. of niet soms?
 
Sinds wanneer is pijn een indicatie ergens voor? :rolleyes:
Ik heb mensen gehad in mijn praktijk die een beetje last van hun rug hadden en drie weken later dood waren (kanker etc). Wanneer leren mensen eens dat pijn totaal geen indicatie is ergens voor.
Maar dit is erg offtopic.
 
Back
Naar boven