XXL Nutrition

Opgezwollen buik (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sinds wanneer is pijn een indicatie ergens voor? :rolleyes:
Ik heb mensen gehad in mijn praktijk die een beetje last van hun rug hadden en drie weken later dood waren (kanker etc). Wanneer leren mensen eens dat pijn totaal geen indicatie is ergens voor.
Maar dit is erg offtopic.

Ik ben met je eens dat pijn subectief is, ik had beter kunnen zeggen; 'als je geen lastig gevoel in je buik heb' oid
 
Gewoon meer vezels eten.

Of net niet.

Het kan eventueel een allergische reactie zijn tegenover gluten uit een bepaald, of meerdere, complexe koolhydraten.
Ik heb het bvb wanneer ik meer dan 70gr havermout in één keer eet.
Maar dat merk je dan ook wel aan de extra gasvorming :P
Bij andere complexe carbs heb ik er minder last van, je kan het dus wat uittesten voor jezelf...
Het ging bij mij trouwens volledig weg toen ik low-carb/keto begon te gaan :P
 
Daarom zeg ik ook meer vezels en als dat niet werkt naar de huisarts.
 
Steekkont? Spierpijn bedoel je met sommige oefeningen?

Als je buik door die holle rug komt dan is er weinig aan te doen lijkt me.
Ik heb een redelijke holle rug, dus is hier geen enkele oplossing voor?
 
Ik heb een redelijke holle rug, dus is hier geen enkele oplossing voor?

Ik zie dat er oefeningen zijn hiervoor, om je rug sterker te maken. maar dat doen we ook al met trainen. Zal volgende week wel even aan de fysio vragen.
 
Probeer eens een aantal weken geen melk te gebruiken.
Door het pasteuriseren van melk ontstaan er eiwitfracties die door sommige mensen slechter getollereerd worden dan anderen. Deze kunnen voor extra gasvorming zorgen waardoor je een dikkere (opgeblazen) buik krijgt.
Een andere optie is verse melk gebruiken of je melk koken.
Door je melk langer te verhitten dan bij het pasteuriseren kunnen de slecht op te nemen eiwitfracties binden waardoor ze beter opneembaar worden en dus voor minder problemen zorgen.
Suikeralohol dien je ook beter te vermijden want deze zorgen ook voor meer gasvorming.
Suikeralcohol wordt soms als suikervervanger gebruikt in o.a. sommige voedingsrepen.
Verder zorgen voor voldoende vezels voor een goede darmwerking.
 
Probeer eens een aantal weken geen melk te gebruiken.
Door het pasteuriseren van melk ontstaan er eiwitfracties die door sommige mensen slechter getollereerd worden dan anderen. Deze kunnen voor extra gasvorming zorgen waardoor je een dikkere (opgeblazen) buik krijgt.
Een andere optie is verse melk gebruiken of je melk koken.
Door je melk langer te verhitten dan bij het pasteuriseren kunnen de slecht op te nemen eiwitfracties binden waardoor ze beter opneembaar worden en dus voor minder problemen zorgen.
Suikeralohol dien je ook beter te vermijden want deze zorgen ook voor meer gasvorming.
Suikeralcohol wordt soms als suikervervanger gebruikt in o.a. sommige voedingsrepen.
Verder zorgen voor voldoende vezels voor een goede darmwerking.
Ik drink nu veel melk en ik heb het, ik dronk een tijd geleden geen melk en toen had ik het ook al. Hoe zit het met kwark? Is het alleen melk of zuivel in het algemeen?
 
Steekkont? Spierpijn bedoel je met sommige oefeningen?

Als je buik door die holle rug komt dan is er weinig aan te doen lijkt me.
Geen spierpijn, gewoon een dikke reet, maar zal ook wel wat vet in zitten bij mijn.


en holle rug krijg je niet weg door rugoefeningen, alleen met je rug te rekken, en buikspieren trainen. Bolle rug is weer het omgekeerde :)

edit:
Dokter zit alleen van 9-11 en 17-19, k*t-uren, kga meteen een bloedonderzoek derbij laten doen, zal resultaat hier posten.
 
Ik kom dus juist trg van de dokter, zijn advies voor de lucht weg te krijgen was:
- Minder koolzuurhoudende dranken (cola, etc ..., niet dat ik dat veel drink, maar dan maar volledig afschaffen)
- Gekookte groenten eten(doe ik nooit eigenlijk)
- Meer op men eten kauwen (ga ik toch vergeten wss)
- Niet drinken tijdens het eten. (Dit vind ik echt k*t, ik moet altijd iets te drinken hebben bij men eten! :()

Hij zei dat de shakes der ook get mee te maken zouden kunnen hebben ...


We hebben ff gepraat over training, maar hij zei dat shakes en creatine allemaal teveel vant goede was en dat ge beter gewoon dat geld van supplementen aan get meer eten uitgeeft.

Kga eens proberen de shakes te laten en de rest te doen, kijken wat resultaat is. :)
 
Ehm, hij geeft wel erg veel dingen die niet meer mogen ^^
Dan maar een opgezwollen buik :p
Ik heb het trouwens als ik heel veel koolhydraten eet.
 
Raar dat hij niets vermeldde over allergische reacties op lactose of bepaalde gluten. Dat lijkt me een veel voordehandliggendere verklaring dan wat jij daar opnoemt.
Maar goed, ik ben geen dokter. Trial & error zou ik zeggen :P
 
Raar dat hij niets vermeldde over allergische reacties op lactose of bepaalde gluten. Dat lijkt me een veel voordehandliggendere verklaring dan wat jij daar opnoemt.
Maar goed, ik ben geen dokter. Trial & error zou ik zeggen :P
Ja, vond ik ook, hij had nogal rap een conclusie getrokken zonder echt onderzoek.

Zen laaste advies was niet teveel bonen/uien eten. ook iets wat ik eigenlijk nooit doe :rolleyes:
 
Dus oplossingen voor een holle rug zijn veel buikspieroefeningen en?
 
Dus oplossingen voor een holle rug zijn veel buikspieroefeningen en?
Rug rekken.

Op een stoel zitten, helemaal vooroverbuigen, armen onder de stoel door steken en zo ver mogelijk je rug rekken :).
 
Rug rekken.

Op een stoel zitten, helemaal vooroverbuigen, armen onder de stoel door steken en zo ver mogelijk je rug rekken :).
Ok, ik ga daar toch niet krom of voorover van lopen ofzo he?

Bedankt!
 
Ok, ik ga daar toch niet krom of voorover van lopen ofzo he?

Bedankt!
Als dat gebuert da je gewoon zwaar deadliften

Beetje zorgen voor balans hé ;)
 
Back
Naar boven