XXL Nutrition

1e aankoop Ajax bijna rond (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat Granqvist de opvolger van Olegeur zal worden. Al weet ik niet of Groningen op Ajax zit te wachten:D

Toch heb ik het gevoel dat er minimaal 1 speler van groningen naar Amsterdam zal komen. Misschien zijn berg(voorin) of Stenman(links back) ook mogelijke aanwinsten.

Granqvist is in ieder geval wel het soort verdediger wat Ajax moet hebben. Het liefst jong, maar wel een grote kerel. Misschien kan Ajax eens kijken naar Cristian Zapata van Udinese. Heeft daar volgens mij geen vaste basisplaats, maar is een goede verdediger. PSV was vorig jaar toch ook bijna rond met die verdediger van Benfica, volgens mij David Luiz? Reker koos vervolgens voor Rodriguez, maar Luiz zou een hele goede voor Ajax zijn. Al zullen ze daar wel flink wat geld voor op tafel moeten leggen.
 
De transferperikelen rondom sc Heerenveen-speler Danijel Pranjic lijken nog verre van bekoeld. Waar de Kroatisch international de afgelopen weken veelal werd gelinkt aan Bayern München lijkt Ajax zich nu in de strijd te gaan mengen. Maandagochtend werd David Endt, teammanager van Ajax 1, gesignaleerd aan de Abe Lenstra Boulevard in Heerenveen. Naar verluidt werd hij vergezeld door een tweede afgevaardigde van Ajax, wat goed de manager technische zaken, Danny Blind, geweest kan zijn.

De transfer van de 27-jarige middenvelder richting Beieren leek in een eerder stadium in kannen en kruiken, maar een klein geschil over de transfersom gooide tot dusver roet in het eten. Er zou een prijskaartje van zeveneneenhalf miljoen euro om de nek van Pranjic hangen, maar Bayern München wilde niet meer dan zes miljoen betalen. De vraagprijs vormt voor Ajax geen probleem, aangezien verdediger Thomas Vermaelen op het punt staat voor een slordige dertien miljoen euro naar Arsenal te verkassen.

Pranjic zelf steekt niet onder stoelen of banken dat hij graag wil vertrekken bij Heerenveen. De Friese sterspeler flirtte eerder al openlijk met de Amsterdamse club en gaf eveneens te kennen Bayern München een mooie club te vinden. Bij een overgang naar de hoofdstedelingen treft Pranjic zijn goede vrienden Miralem Sulejmani en Darko Bodul, die beiden een Heerenveen-verleden hebben.

Van soccernews.nl

Ik weet niet of het waar is, maar goed.
 
Van soccernews.nl

Ik weet niet of het waar is, maar goed.

Hope so.

Al vraag ik me af of Pranjic dat zelf nog wel ziet zitten nu hij zichzelf al een Bayern salaris zag verdienen.

Aan de andere kant roept hij zelf al een paar jaar dat Ajax hem moet halen...
 
Hope so.

Al vraag ik me af of Pranjic dat zelf nog wel ziet zitten nu hij zichzelf al een Bayern salaris zag verdienen.

Aan de andere kant roept hij zelf al een paar jaar dat Ajax hem moet halen...

Ja, maar waar moet hij spelen bij Ajax? Linksbuiten staat Sulejmani of Emanuelson, links op het middenveld Vertonghen. Alleen linksback blijft dan over, maar goed, dan haal je 60% van zijn kwaliteiten weg.
 
Van soccernews.nl

Ik weet niet of het waar is, maar goed.

Ajax volgt wel een stuk of 35 spelers:eek:, altijd een dubbel elftal...Pranjic is interessant maar alleen als er een stapel middenvelders vertrekken...neem aan dat Jol daarom dit niet ziet als eerste optie;), Hoop ik:D.
Voor als nog blijft Ajax dus verstandig even wachten op wat er gaat vertrekken en inventariseert wat er gaat doorkomen vanuit de jeugd.
 
Ajax volgt wel een stuk of 35 spelers:eek:, altijd een dubbel elftal...Pranjic is interessant maar alleen als er een stapel middenvelders vertrekken...neem aan dat Jol daarom dit niet ziet als eerste optie;), Hoop ik:D.
Voor als nog blijft Ajax dus verstandig even wachten op wat er gaat vertrekken en inventariseert wat er gaat doorkomen vanuit de jeugd.

Helemaal mee eens!
 
Ajax volgt wel een stuk of 35 spelers:eek:, altijd een dubbel elftal...Pranjic is interessant maar alleen als er een stapel middenvelders vertrekken...neem aan dat Jol daarom dit niet ziet als eerste optie;), Hoop ik:D.
Voor als nog blijft Ajax dus verstandig even wachten op wat er gaat vertrekken en inventariseert wat er gaat doorkomen vanuit de jeugd.

Ja, ik neem ook aan dat Pranjic geen hoge prioriteit heeft. Een linksback moet er wel komen, aangezien deze week Vermaelen toch wel een keer rond zal komen met Arsenal. Het is alweer even stil rondom de linksback positie bij Ajax, dus ik ben benieuwd met wie ze komen. Trouwens wel grappig dat linksback Luis Filipe waarschijnlijk naar Barcelona gaat, dezelfde speler die een jaar of 5 geleden is weggestuurd bij Ajax omdat hij niet goed genoeg was, om vervolgens bij Real Madrid (jeugd) en Deportivo te gaan spelen. Ajax had hem destijds gratis opgepikt uit Brazilië.
 
AEK Athene is aan het onderhandelen met Ajax en George Ogararu m.b.t. een overgang....enig probleempje is dat Ajax tussen de € 350.000-500.000 wil vangen terwijl AEK hem voor niets wil hebben:eek::D...neem aan dat ze komende dagen wel met wat Euries over de balk komen als ze hem graag willen hebben.

drukke handelstijden voor Ajax;).
 
Hahaha, ze moeten geld toegeven om onze killer Roemeen kwijt te raken.
 
AEK Athene is aan het onderhandelen met Ajax en George Ogararu m.b.t. een overgang....enig probleempje is dat Ajax tussen de € 350.000-500.000 wil vangen terwijl AEK hem voor niets wil hebben:eek::D...neem aan dat ze komende dagen wel met wat Euries over de balk komen als ze hem graag willen hebben.

drukke handelstijden voor Ajax;).

En Espanyol heeft zich gemeld voor Luque. Als Ajax die twee spelers alvast kwijt kan raken scheelt dat al een stuk, zeker als ze er nog wat geld voor zouden krijgen. Maar alleen Luque's salaris van de loonlijst af scheelt al heel veel.

Roda JC wil Sarpong en de Jong huren als ik het goed begrijp, maar Ajax wil de Jong in ieder geval behouden. Het gaat dus al de goede kant op, nu nog Kennedy, Sno en Rommedahl zien te lozen en Ajax is op de goede weg. Al las ik net dat Ajax weer op Elia wilt gaan bieden, wat dus zou betekenen dat ze een bod van meer dan 8 miljoen gaan komen, wat het vorige bod was. Hoe dom kan je zijn, straks heeft Ajax 3 mensen voor de linksbuiten positie (Sulejmani, Emanuelson en eventueel Elia) maar 0 mensen voor de linksback positie. Vertonghen kan daar spelen, maar dat is ook geen echte back.

Vermaelen heeft aangegeven morgen (vrijdag) door Arsenal medisch gekeurd te worden en daarna te tekenen, dus die is Ajax definitief kwijt. Als Ajax slim was geweest hadden ze vorige week al een nieuwe linksback gekocht, want als wereldwijd bekend wordt dat Ajax Vermaelen aan Arsenal heeft verkocht voor een bedrag tussen de 10-13 miljoen, gaan de prijzen van de spelers weer omhoog als Ajax ergens aanklopt.
 
En Espanyol heeft zich gemeld voor Luque. Als Ajax die twee spelers alvast kwijt kan raken scheelt dat al een stuk, zeker als ze er nog wat geld voor zouden krijgen. Maar alleen Luque's salaris van de loonlijst af scheelt al heel veel.

Roda JC wil Sarpong en de Jong huren als ik het goed begrijp, maar Ajax wil de Jong in ieder geval behouden. Het gaat dus al de goede kant op, nu nog Kennedy, Sno en Rommedahl zien te lozen en Ajax is op de goede weg. Al las ik net dat Ajax weer op Elia wilt gaan bieden, wat dus zou betekenen dat ze een bod van meer dan 8 miljoen gaan komen, wat het vorige bod was. Hoe dom kan je zijn, straks heeft Ajax 3 mensen voor de linksbuiten positie (Sulejmani, Emanuelson en eventueel Elia) maar 0 mensen voor de linksback positie. Vertonghen kan daar spelen, maar dat is ook geen echte back.

Vermaelen heeft aangegeven morgen (vrijdag) door Arsenal medisch gekeurd te worden en daarna te tekenen, dus die is Ajax definitief kwijt. Als Ajax slim was geweest hadden ze vorige week al een nieuwe linksback gekocht, want als wereldwijd bekend wordt dat Ajax Vermaelen aan Arsenal heeft verkocht voor een bedrag tussen de 10-13 miljoen, gaan de prijzen van de spelers weer omhoog als Ajax ergens aanklopt.

Idd de belangstelling begint op gang te komen en heb het idee dat Luque snel rond gaat komen met Espagnol...de deal met Ben Sahar (De Graafschap) hebben ze gisterenavond afgerond en daarom heen willen ze Luque...vorige week hadden ze zich al gemeld...Malaga en Galatasaray zitten dus nog in de wachtkamer.

Rond Barinogwat, Rommedahl, Sno, Anita, Manuyarian, Donald, Martina en Silva is het nog stil...Sarpong wordt idd gelinkt aan Roda JC, Oleguer is nog steeds aan het aftasten met Galatasaray/Fiorentina;).
De belangstelling voor Elia kan ook politiek zijn;)....prioriteit no 1 is gewoon
een versterking in de achterhoede, ook nu er zo hard wordt getrokken aan Oleguer.
 
[Link niet meer beschikbaar]

- ANGEBOT: Ex-HSV-Profi Khalid Boulahrouz (Stuttgart) wird laut holländischen Medien von Martin Jol und dessen Klub Ajax Amsterdam umworben.
 
[Link niet meer beschikbaar]

- ANGEBOT: Ex-HSV-Profi Khalid Boulahrouz (Stuttgart) wird laut holländischen Medien von Martin Jol und dessen Klub Ajax Amsterdam umworben.

Boulahrouz achterin bij Ajax zou echt super zijn.
 
Idd de belangstelling begint op gang te komen en heb het idee dat Luque snel rond gaat komen met Espagnol...de deal met Ben Sahar (De Graafschap) hebben ze gisterenavond afgerond en daarom heen willen ze Luque...vorige week hadden ze zich al gemeld...Malaga en Galatasaray zitten dus nog in de wachtkamer.

Rond Barinogwat, Rommedahl, Sno, Anita, Manuyarian, Donald, Martina en Silva is het nog stil...Sarpong wordt idd gelinkt aan Roda JC, Oleguer is nog steeds aan het aftasten met Galatasaray/Fiorentina;).
De belangstelling voor Elia kan ook politiek zijn;)....prioriteit no 1 is gewoon
een versterking in de achterhoede, ook nu er zo hard wordt getrokken aan Oleguer.

Daar zat ik ook aan te denken, Ajax laat bewust lekken dat ze op Elia bieden, maar bieden expres te weinig zodat dit sowieso in het nieuws komt, maar is achter de schermen druk bezig met andere spelers. Voor Sno was enkele weken geleden belangstelling uit Frankrijk als ik het me goed herinner, maar daar heb ik niets meer over gehoord. Anita zal niet verkocht worden neem ik aan, is best een redelijke voetballer en is ondanks zijn lengte best sterk in de duels. Misschien is een verhuur een optie. Martina zal wel transfervrij vertrekken, en misschien Manucharyan ook wel. Ik zou het wel zonde vinden als Silva vertrekt, is zeker geen slechte back.
 
Laatst bewerkt:
Boulahrouz achterin bij Ajax zou echt super zijn.

Dat denk ik ook, al zijn er een hoop tegenargumenten volgens de pessimisten. Weinig wedstrijdritme, blessuregevoelig, traag en komt opbouwend tekort.

Maarja, als ik hem zag spelen met Oranje tegen de topteams van Frankrijk en Italie, dan is er weinig mis met deze Maassluizer (represent, jwtz!!).
 
Dat denk ik ook, al zijn er een hoop tegenargumenten volgens de pessimisten. Weinig wedstrijdritme, blessuregevoelig, traag en komt opbouwend tekort.

Maarja, als ik hem zag spelen met Oranje tegen de topteams van Frankrijk en Italie, dan is er weinig mis met deze Maassluizer (represent, jwtz!!).

Ach, Ajax zoekt al jaren verdedigers die zogenaamd goed kunnen voetballen en opbouwend prima zijn, maar elke keer weer komt er een verdediger die niet eens kan waar hij voor is opgeleid, namelijk verdedigen en duels winnen. Als je eens kijkt bij Ajax hoeveel duels er achterin worden verloren, zowel over de grond als door de lucht is dat echt niet normaal. Als de tegenstander 2 spelers heeft die ook maar een klein beetje kunnen koppen is elke corner al een halve goal. En dat opbouwen is ook niet zo'n ramp, aangezien Ajax toch meestal opbouwt via de backs. Het principe dat de nummer 4 inschuift naar het middenveld is na het vertrek van Heitinga toch niet meer uitgevoerd. En daarnaast heeft Alderweireld ook al laten zien over een goede dieptepass te beschikken, en ik ga er van uit dat hij dit jaar ook door gaat breken. Blessuregevoelig vind ik ook niet terecht. Misschien het laatste jaar, maar daar voor toch ook niet echt. Weinig wedstrijdritme is natuurlijk wel waar, maar goed, als hij de voorbereiding in gaat bij een club en daar gewoon een basisplaats heeft is dat ook zo opgelost. Het gebrek aan wedstrijdritme zal hem waarschijnlijk alleen maar gretiger hebben gemaakt. Supersnel is hij niet inderdaad, maar door goed positie te kiezen kan hij dat wel oplossen. Niet zoals Oleguer, die traag is en ook nog vaak op de verkeerde plek staat.
 
'Ajax meldt zich voor Ben Sahar'

Het is onduidelijk hoe betrouwbaar het gerucht is, maar volgens de Catalaanse zender TV3 heeft Ajax zich bij Chelsea gemeld voor Ben Sahar. Sahar zou overigens ook dicht bij een overgang zijn naar Espanyol.

De huidige werkgever van Sahar, Chelsea, zou de gesprekken met Espanyol inmiddels hebben stopgezet vanwege de interesse uit Amsterdam. De Catalaanse zender weet tevens te melden dat Ajax bereid zou zijn om aan de eisen van Chelsea te voldoen en een transfersom van drie miljoen euro te willen overmaken naar London. Espanyol heeft inmiddels aangegeven niet meer dan 1 miljoen te willen uitgeven aan de Israeliër.

In het voorjaar deden er in ieder geval wel geruchten de ronde dat Ajax de aanvaller nauwlettend zou volgen, maar werden toendertijd door Danny Blind niet bevestigd. Het afgelopen seizoen was Sahar tien keer in het shirt van De Graafschap te bewonderen. In die wedstrijden wist hij drie keer te scoren. De afgelopen seizoenen werd hij door Chelsea achtereenvolgens verhuurd aan Queens Park Rangers, Sheffield Wednesday, Portsmouth en De Graafschap.

Bron: Ajaxnetwerk.

Ik ben benieuwd. Wel een goede spits, maar met het oog op de toekomst. Ik zou het op zich geen slechte investering vinden, wetende dat je hem altijd weer met winst kan verkopen, mocht hij het toch niet brengen.
 
Ik ben benieuwd. Wel een goede spits, maar met het oog op de toekomst. Ik zou het op zich geen slechte investering vinden, wetende dat je hem altijd weer met winst kan verkopen, mocht hij het toch niet brengen.

Zie mijn post van een stukkie terug;)....Ben Sahar is al een tijdje rond met Espagnol, vandaar dat Espagnol ook aast op Luque die ze rond Sahar willen hebben.
 
Is de eerste aankoop nou al rond?
 
Zie mijn post van een stukkie terug;)....Ben Sahar is al een tijdje rond met Espagnol, vandaar dat Espagnol ook aast op Luque die ze rond Sahar willen hebben.

Hij heeft inderdaad een mondelinge overeenkomst met Espanyol, maar blijkbaar heeft Ajax zich toch bij Chelsea gemeld, net als Dortmund.

Ik vond net nog dit:

Ajax gaat opnieuw een poging wagen om Bojan Krkic te huren van FC Barcelona. De achttienjarige aanvaller staat tevens in de belangstelling van Valencia, Almería en Getafe. Dat meldt het Spaanse dagblad Sport.

Krkic wordt gezien als één van de grootste talenten van Spanje. In de afgelopen twee seizoenen maakte de spits in 47 wedstrijden twaalf doelpunten, maar kan bij Barcelona nog niet op een basisplaats rekenen. In maart bracht Sport al naar buiten dat Ajax komende zomer opnieuw pogingen gaat ondernemen om Krkic naar Amsterdam te halen. Tijdens de afgelopen winterstop wilde de Amsterdamse club hem ook al huren van Barcelona, maar die poging had geen succes.

Heb er weinig vertrouwen in.
 
Back
Naar boven