XXL Nutrition

Injecteerbare vitamine b12 / b-12 faq (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

en ben je tevreden?

Ja zeker, heb 2 weken lang elke dag 1000mcg gezet en neem nu even 2 weken off. Ik merkte meer uithoudingsvermogen, meer eetlust en zeker meer energie.
 
Beetje offtopic:

B12 inject wordt veel beter opgenomen door het lichaam dan tabs. Hoe zit het met de normale multivit? Deze zijn ook altijd in tab...slikken we deze dan ook voor jan ***?

Ontopic:

Ben bezig met Vit B12 van Winthrop. Bevalt uitstekend!
 
StrakkeFreddy zei:
Ben om neurobion geweest.
Nu wat blijkt: zit er 3ml in 1 ampul, terwijl de aanbevolen dosis 1ml is.

Kan ik een aangebroken ampul gewoon bewaren? Lijkt mij dat deze dan toch niet zo steriel meer is...
waar staat er dat 1ml de aanbevolen dosis is. die 3ml moet er in één keer in. dat dient niet om open te doen en bijgehouden te worden. wordt nooit gedaan.
 
Alien zei:
Ok ik heb dus toch neurobion gevonden. Raar dat ze me der voor zeiden dat het niet meer te verkrijgen was. Nu hadden ze een verse lading gekregen.

3ml ampules (6x), das wel wat meer dan 1ml b12 sterop

Zet je dat ook in 1 keer of kan je dat splitsen over de week? Ik dacht het nl te cutten met de test prop, maar het is opzich al 3ml. Wordt wat veel dan (5ml totaal) Hoeveel krijg je trouwens per vitamine B? Sterop is duidelijk 1gram per ml B12.
in 1ml sterop zit evenveel B12 als in 3ml Neurobion. 1000mcg. in neurobion zit wel nog B1 en B6.
 
maar om m'n 1ml prop nu te cutten met 3ml B* :p
 
Ik kan het iedereen aanbevelen om b12 te injecteren, tenminste bij mij werkt het super goed.. meer eetlust meer energie etc.etc, alleen het grappige is wel dat de energie bij mij echt met vlagen aankomt zetten,,
krijg dan soms een vette adhd aanval terwijl ik eigelijk een vrij rustig persoon ben Whaha ... in de gym is het weer een ander verhaal echt een stuk méér uithoudingsvermogen... kortom ik ben zeer blij met het resultaat en de werking ervan
 
Laatst bewerkt:
B12 voor of na het sporten nemen?
 
Balen dat ze niet in Nederland verkrijgbaar zijn. Kun je die B12 injects niet op internet bestellen? In Duitsland/België bijvoorbeeld. Kent iemand een webshop die ook naar NL verstuurt?
 
ik zelf neem nu 3000mcg ED voor 2 weken moet zeggen dat het ontzettend goed helpt in me bulk.
 
hoe word b12 geinjecteerd, IM of onderhuids?
 
Laatste tijd heb ik het moeilijk met eten als het weer wat warmer word krijg ik amper wat binnen en kan een maaltijd makkelijk een uur geforceerd duren ,begin het te merken met gewicht verlies heb dit kunnen oplossen met vloeibaar eten en weightgainers dit begint wel duur op te lopen dus moet wat anders gebeuren.

Dacht er aan om vitamine b12 injects te doen alleen een groot probleem aan ampulles kan je hier makkelijk aan komen bij de apotheker ,ben bij 2 geweest alleen de spuiten wouden ze niet meegeven waren ze heel moeilijk over aan het doen.
Bij 1e zelfs een hele preek over gekregen.
Heb geen goesting om een hoop apothekers af te gaan en de kans weer bestaat dat ze weer moeilijk doen als hun zaak vol staat.
Online bestellen kan misschien lukken alleen het probleem is dat ik nog thuis woon en ze vaak controleren wat ik bestel.
Ouders zouden geen problemen hebben met Vitb12 alleen dat spuiten gaat er nooit doorkomen.
Volgens hun mag alleen een verpleger in dienst een spuit zetten en is het te gevaarlijk ,dit krijg ik echt nooit uit hun kop dus dat is ook al geen oplossing.

Dus wou ik weten als er een andere mogelijkheid bestaat om aan spuiten te komen waar ze zeker niet moeilijk doen?
Apotheek is geen optie en online is een twijfel geval ,als er niks op het pakketje staat over spuiten of andere medische dingen kan ik het risico wel nemen zou het alleen erg vinden om voor vitb12 thuis een hoop problemen te krijgen.
 
Laatste tijd heb ik het moeilijk met eten als het weer wat warmer word krijg ik amper wat binnen en kan een maaltijd makkelijk een uur geforceerd duren ,begin het te merken met gewicht verlies heb dit kunnen oplossen met vloeibaar eten en weightgainers dit begint wel duur op te lopen dus moet wat anders gebeuren.

Dacht er aan om vitamine b12 injects te doen alleen een groot probleem aan ampulles kan je hier makkelijk aan komen bij de apotheker ,ben bij 2 geweest alleen de spuiten wouden ze niet meegeven waren ze heel moeilijk over aan het doen.
Bij 1e zelfs een hele preek over gekregen.
Heb geen goesting om een hoop apothekers af te gaan en de kans weer bestaat dat ze weer moeilijk doen als hun zaak vol staat.
Online bestellen kan misschien lukken alleen het probleem is dat ik nog thuis woon en ze vaak controleren wat ik bestel.
Ouders zouden geen problemen hebben met Vitb12 alleen dat spuiten gaat er nooit doorkomen.
Volgens hun mag alleen een verpleger in dienst een spuit zetten en is het te gevaarlijk ,dit krijg ik echt nooit uit hun kop dus dat is ook al geen oplossing.

Dus wou ik weten als er een andere mogelijkheid bestaat om aan spuiten te komen waar ze zeker niet moeilijk doen?
Apotheek is geen optie en online is een twijfel geval ,als er niks op het pakketje staat over spuiten of andere medische dingen kan ik het risico wel nemen zou het alleen erg vinden om voor vitb12 thuis een hoop problemen te krijgen.

Kom naar nederland, bij de apotheek kun je gewoon optrek-en inject naalden halen.
 
Kom naar nederland, bij de apotheek kun je gewoon optrek-en inject naalden halen.

Bouwpakket van het een of ander kopen en zeggen dat je de spuiten en injectienaalden nodig hebt om de lijm in te doen om kleine onderdelen te plakken omdat de lijmpot (cyano-acrylaat) zo groot is en in het tutje van de pot zelf de lijm zo snel verhard.
(algemene tip op fora over bouwpaketten)

wel de schijn hoog houden en per week een uurtje hobbyen natuurlijk ;)
 
Ik heb hier al in verschillende apothekers binnen gelopen en nooit vragen of rare blikken gekregen.

Mss weten ze wel al voor wat het is als ze iemand zien binnenkomen die zijwaards door de deur moet binnenkomen :D grapje.
 
Ik heb hier al in verschillende apothekers binnen gelopen en nooit vragen of rare blikken gekregen.

Mss weten ze wel al voor wat het is als ze iemand zien binnenkomen die zijwaards door de deur moet binnenkomen :D grapje.

of je 19 bent of 21 is natuurlijk ook wel een verschil.. ;)
 
Iemand ervaring met spencer.nl en staat er ergens iets op de verpakking wat er inzit?
Injectienaald 0,60 x 30 (23G) is zeker IM en genoeg voor in been?
 
is meer een bhv georienteerd bedrijf.. http://www.daxtrio.nl/ is meer medisch..

Bestelling op die site gemaakt ben nu werk aan het zoeken dus kan het pakje makkelijk zelf ontvangen.
B12 vandaag bij de apo gehaald 7.5 euro voor 10 ampulen oterop 1 MG.
Hopen dat dit beter werkt als die pillen.
 
Back
Naar boven