MuscleMeat

Vlekje voor ogen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Ik heb sinds een week of 3 een klein vlekje voor m'n ogen (allebei). Zeg maar alsof je net in de zon hebt gekeken alleen hij gaat niet weg. Vet irritant, ik ben al naar de oogarts geweest maar die wist niet wat het was. Volgende week een onderzoek naar m'n gezichtsveld.

Iemand ook zoiets gehad?
 
Ik weet niet of je lenzen hebt, ik had een weekje daar last van, veroorzaakt door een klein scheurtje in de lens wat mijn oog zodanig irriteerde dat ik hier gewoon als het ware in mijn zicht een zwart vlekje kreeg. Dat plekje op mijn oog was op dat moment ook flink rood, gelukkig weggetrokken.
 
Nee ik heb geen lenzen. Het zit waarschijnlijk in de verbinding naar de visuele verwerking, anders zou ik het niet met allebei de ogen hebben.
 
me pa heeft ook een vlekje in zijn ogen.. een waas.. gaat er niet meer uit, maar wat me pa heeft, is een uitzondering..

normaal gesproken, kan je er voor behandeld worden, dus ff dokter, onderzoek, en er zijn genoeg dingen voor.. zodra de dokter t ziet, of diegene die t onderzoek doet gaat t eruit.. mij me pa zien ze het niet zitten, dus lukt t ook niet om eruit te halen
 
Zelda zei:
Ik heb sinds een week of 3 een klein vlekje voor m'n ogen (allebei). Zeg maar alsof je net in de zon hebt gekeken alleen hij gaat niet weg. Vet irritant, ik ben al naar de oogarts geweest maar die wist niet wat het was. Volgende week een onderzoek naar m'n gezichtsveld.

Iemand ook zoiets gehad?


Ik heb er wel eens last van gehad, maar geen drie weken lang.

Bij mij werd het vooral na hoge inspanning erg, dus kan het misschien iets te maken hebben met suikertekort ofzo? ???
 
Nee, ik heb het de hele dag, het valt me vooral op als ik lees of naar een beeldscherm kijk.
 
kan 2 dingen zijn, ernstig of niet ernstig. 1)niet ernstig: Zwevende eiwit deeltjes in je glasachtig lichaam, kan je laten verwijderen, is erg duur en ...niet nodig. Dit heeft zeg maar 99% van de mensen.


2) je retina(netvlies) laat los, oftewel minuscule adertjes in je oog zijn gesprongen en die herstellen meestal niet goed waardoor er op een gegeven moment een zwarte vlek(je) voor je ogen komt. Dit is niet te genezen. Je kan wel een laserbehandeling krijgen waardoor die vlek zeg maar kleiner wordt maar je zal altijd wel puntjes blijven zien.
 
uuuh ik heb wel eens gehoord dat dat drijvende restjes van je adertjes ofzoiets zijn. (ok dat klonk blond maargoed :D )
Maar die zouden dan ook voorbij moeten drijven :o

Verder heb ik het zelf ook (een vlekkie wat blijft dus) dat is gekomen nadat ik een harde klap op me hoofd had gehad. Dat is nooit meer weggegaan. ik zou alleen niet weten wat dat is, er zal wel iets kapot zijn maar het wordt niet erger en ik heb het al een paar jaar, op een gegeven moment ben je er aan gewent en zie je t niet meer, of in ieder geval t valt niet meer op!

Maar nu door jouw topic zie ik het in ene weer :(

:D :D :D als je er achter bent wil ik ook wel weten wat het is!
 
ze drijven niet echt...ze zitten wel op een vaste plaats meestal, ze kunnen verdwijnen maar meestal houd je ze

als je een harde klap op je achterhoofd krijgt kan je blindworden, daar zit t visuele gedeelte van je hersenen
 
het was meer een klap op me oog ;)

dus ik weet niet of jij die ook gehad heb zelda?
 
Nee, geen klappen gehad. Ik heb een paar jaar geleden ook een paar keer een migraine-aura gehad. Dan valt opeens een groot deel van je gezichtsveld weg. Ik schrok me dood toen ik dat voor het eerst had, maar het ging steeds na een half uurtje weer over. Dit bleek vaker voor te komen bij mensen en onschuldig te zijn.

Wat ik nu heb lijkt een beetje op de grote vlekken die ik toen zag, alleen dit vlekje is veel kleiner en gaat niet weg. :( Het is niet zwart maar meer alsof je in de zon gekeken hebt, een lichtgevend waasje zeg maar. Het zit net linksonder het centrum van m'n gezichtsveld. Ik merk het vooral door naar teksten op een computerscherm te kijken.

Heb er niet echt last van maar ik maak me wel zorgen over hoe het zich verder ontwikkelt. Ik kreeg al een pm van iemand met een worst case scenario verhaal zeg maar.

Ik heb wel een mooie RayBan zonnebril, dus ik ben overal op voorbereid. :cool:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er ook last van Zelda!
Bij mij zijn het 3 van die vlekjes in 1 oog, verschillend van vorm en grootte.

Ben jij al iets wijzer?
 
Ik heb sinds een week of 3 een klein vlekje voor m'n ogen (allebei). Zeg maar alsof je net in de zon hebt gekeken alleen hij gaat niet weg. Vet irritant, ik ben al naar de oogarts geweest maar die wist niet wat het was. Volgende week een onderzoek naar m'n gezichtsveld.

Iemand ook zoiets gehad?

Weet je zeker dat je bij een oogarts geweest bent?? Beetje vreemd dat iemand die er speciaal voor gestudeerd heeft het niet zou weten toch......als hij het al niet weet hoe kunnen ongestudeerden het dan weten

kan 2 dingen zijn, ernstig of niet ernstig. 1)niet ernstig: Zwevende eiwit deeltjes in je glasachtig lichaam, kan je laten verwijderen, is erg duur en ...niet nodig. Dit heeft zeg maar 99% van de mensen.


2) je retina(netvlies) laat los, oftewel minuscule adertjes in je oog zijn gesprongen en die herstellen meestal niet goed waardoor er op een gegeven moment een zwarte vlek(je) voor je ogen komt. Dit is niet te genezen. Je kan wel een laserbehandeling krijgen waardoor die vlek zeg maar kleiner wordt maar je zal altijd wel puntjes blijven zien.

You're on the way;) Optie 1 heb je goed uitgelegd, optie 2 niet. Als je netvlies loslaat zie je idd allemaal vlekjes( en ineens heelveel!), maar dit gaat ook samen met lichtflitsen. En het is niet zo dat er adertjes gesprongen zijn in je oog ( dit past meer bv: een diabetische retinopathie), maar zoals de naam al zegt je netvlies komt simpelweg los van de laag waar die op zit (choroid). Dit is een gevaarlijke situatie, maar als je erop tijd bij bent hou je hier niets aan over. Als dit het geval zou zijn bij TS had de oogarts ( of iedere andere arts) dit wel gezien.

ze drijven niet echt...ze zitten wel op een vaste plaats meestal, ze kunnen verdwijnen maar meestal houd je ze

als je een harde klap op je achterhoofd krijgt kan je blindworden, daar zit t visuele gedeelte van je hersenen

Ze drijven wel, daarom zie je ze ook. Als ze "vast" zouden zitten zoals bv een ader zou je ze niet zien.

Nee, geen klappen gehad. Ik heb een paar jaar geleden ook een paar keer een migraine-aura gehad. Dan valt opeens een groot deel van je gezichtsveld weg. Ik schrok me dood toen ik dat voor het eerst had, maar het ging steeds na een half uurtje weer over. Dit bleek vaker voor te komen bij mensen en onschuldig te zijn.

Wat ik nu heb lijkt een beetje op de grote vlekken die ik toen zag, alleen dit vlekje is veel kleiner en gaat niet weg. :( Het is niet zwart maar meer alsof je in de zon gekeken hebt, een lichtgevend waasje zeg maar. Het zit net linksonder het centrum van m'n gezichtsveld. Ik merk het vooral door naar teksten op een computerscherm te kijken.

Heb er niet echt last van maar ik maak me wel zorgen over hoe het zich verder ontwikkelt. Ik kreeg al een pm van iemand met een worst case scenario verhaal zeg maar.

Ik heb wel een mooie RayBan zonnebril, dus ik ben overal op voorbereid. :cool:

En nu de ontknoping: met grote zekerheid durf ik wel te zeggen dat je last hebt van mouches volantes ofwel floaters. Dus ik zou zeggen google away;)

Andere oorzaken zoals een scotoom ( met bijbehorende netvliesschade), hoornvliesbeschading etc. zijn allemaal te zien bij onderzoek.
 
Denk dat het na 4 jaar wel over is, toch Zelda?:D
 
Heb ook last van die shizzle!

Op het moment niet maar ik heb welis als ik ff wazig naar het plafon lig te staren ik opeens zo'n vlekje voorbij zie vliegen.:o

Ik kan me ook nooit rechtstreeks concentreren op dat vlekje...als ik ernaar probeer te kijken vliegt het weg.:p

Edit: Epic bump.
 
Heb ook last van die shizzle!

Op het moment niet maar ik heb welis als ik ff wazig naar het plafon lig te staren ik opeens zo'n vlekje voorbij zie vliegen.:o

Ik kan me ook nooit rechtstreeks concentreren op dat vlekje...als ik ernaar probeer te kijken vliegt het weg.:p

Edit: Epic bump.

Dat zijn die glasvochttroebelingen. Dat is normaal zolang je ze niet teveel hebt. Zelda en ik bedoelen andere vlekjes.
Als je in een lampof tegen de zon in kijkt en je kijkt weg, zie je een soort negatief, "ballen voor je ogen". Die vlekjes zie ik dus de hele tijd. Het valt inderdaad het meest op met lezen, al zitten zie niet midden in m'n gezichtsveld :eek!:
 
kzou gewoon naar de oogarts gaan en als hij t niet weet, moet hij je gewoon doorverwijzen
in nijmegen en rotterdam zitten de beste van nederland
kan ernstig zijn, kzou dr niet zo licht mee omgaan

edit: bump ja :/
 
kan 2 dingen zijn, ernstig of niet ernstig. 1)niet ernstig: Zwevende eiwit deeltjes in je glasachtig lichaam, kan je laten verwijderen, is erg duur en ...niet nodig. Dit heeft zeg maar 99% van de mensen.


2) je retina(netvlies) laat los, oftewel minuscule adertjes in je oog zijn gesprongen en die herstellen meestal niet goed waardoor er op een gegeven moment een zwarte vlek(je) voor je ogen komt. Dit is niet te genezen. Je kan wel een laserbehandeling krijgen waardoor die vlek zeg maar kleiner wordt maar je zal altijd wel puntjes blijven zien.

Ik geef dit de grootste kans, heb ikzelf ook in allebei de ogen. Alleen hinderlijk als je er op let...
 
Wat Man-Mountain zegt, ik heb het zelf ook. Iets met eitwit etc. Na een tijdje wen je eraan, merk je niks van.
 
Back
Naar boven