XXL Nutrition

Aikido

Bezoekers in dit topic

Dag Freggel88,

Het interesseert me zeer zeker. Kan je misschien een paar links doorgeven die Aikido grondig belichten ? Ik weet dat ik met google ook wel één en ander kan vinden maar soms is het moeilijk het kaf van het koren te scheiden.

www.dutchaikikaifoundation.nl
www.aikikan.nl (goede informatie)

!!

---------- Toegevoegd om 11:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:27 ----------

Waarom claimt aikido dat ze slagen/trappen/messen/projectielen kunnen ontwijken terwijl ze er enkel kata op doen, met altijd een telegraferende/overcommitende tegenstander.

Waarom claimt aikido meerdere tegenstanders aan te kunnen maar plukt nooit eens een random man of 4 van de straat om zich t bewijzen.

Waarom zijn ze de laughing stock van MMA.

1) Wij ontwijken nooit en daar ontstaat het misverstand al. Wij gebruiken jouw kracht gewoon. Daarnaast is het in het begin vooral statisch werken.. Later hoef ik jouw hulp niet eens meer te hebben om je te neutraliseren ;)
2) Niemand claimt iets te kunnen in Aikido. Je hebt erg arrogante lullo's tussen zitten, maar die negeert iedereen. (Meerdere tegenstanders kan.
3) Geen idee waarom jullie uberhaupt een sport uitlachen. Hetgeen dat jullie het al doen is belachelijk. Bewijst dat je niet je volledig voor martial arts inzet.

---------- Toegevoegd om 11:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:30 ----------

Ik vind het altijd wel leuk om te zien op een demonstratie hoe een 'meester' 8 man, waarvan 3 gewapend op afstand houdt door ze één voor één netjes in de lucht te smijten, op de grond te dwingen en salto's laat maken zodat hun arm niet breekt.

Maaaaaar, in het echte leven zie ik dit niet gebeuren. Als je echt door een paar man wordt aangevallen is het een all out brawl, en dan ga je niet denken "ok klemmetje hier, draaitje daar..." Voor je het weet heb je 3 vuisten op je neus en 2 voeten in je scrotum :eek:

Mijn vraag is dus. Hoe realistisch is deze sport? Is het meer voor de show (zoals bv. capoeira) of ben je er iets mee als je klappen dreigt te krijgen? En spreek je dan uit ervaring?

Klopt wat je zegt. Wij, aikidoka's, kunnen je ook de grond in stampen met allerlei kicks en punches ... Wij doen dat niet, omdat het tegen het principe van Aikido ingaat. Je gaat voor een realistisch gevecht niet grote technieken toepassen, want inderdaad dan heb je 3 vuisten in je nek zitten. Een aikidoka wordt als ongrijpbaar gezien en dat moet je tijdens zo'n gevecht houden. Voordat je aikido kan toepassen zit je op een niveau van 2e a 3e DAN. Bij andere sporten is dat eerder, vandaar dat bij beginners het vaak raar overkomt. Ik geef zelf met realiteit les, vandaar dat ik overtuigd ben dat het kan!
Al moet ik zeggen dat ik vaak mannen beter vindt dan vrouwen in Aikido.

---------- Toegevoegd om 11:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:33 ----------

freakin' hilarious!
Bij ons op de sportclub komt er een kerel die aikido doet. Ken hem wel een beetje en soms vraagt hij mij om hem op een bepaalde manier vast te pakken (=gay). Ik grijp hem dan stevig bij zijn arm ofzo en dan probeert hij zijn move (en faalt dan). Heb hem al meermaals horen zeggen "ja maar jij bent te sterk, te zwaar...", of "onze sensei zou het wel kunnen". Echt een hoop bullcrap is het. Ik geloof wel dat het efficiënt zou kunnen zijn, maar niet zonder 10 jaar intensief te oefenen. Een stevige hoek uitdelen kan je leren op minder tijd en dat is efficiënter :D

Dat is een beginner. Simply as that ;)

---------- Toegevoegd om 11:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:34 ----------

Doet me trouwens denken aan deze master die ff dacht dat hij mensen kon neerhalen zonder ze aan te raken. Good luck chump!

http://www.youtube.com/watch?v=h4NYXlYj28s

het is overal bekend dat deze meester een nep Aikidoka is. Doe je research man, want zijn pak is sowieso totaal niet aikido.
Je bent verplicht een hakama te dragen wanneer je zwarte bander bent.

---------- Toegevoegd om 11:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:35 ----------

in een gevecht met een andere vechtsporter (jiu jitsu, of MMA) denk ik toch niet dat degene die aikido beoefend kan winnen hoor:)

Jezus, waar blijft die mentaliteit van martial arts mensen. Altijd haantjes gedrag met : WIE GAAT ER WINNEN? Als je martial arts beoefend, weet je dat dit niet de manier is.
Een aikidoka gaat een gevecht niet aan, omdat hij dit helemaal niet hoeft. Waarom zou hij een strak staand haantje uitdagen? Tegen de principes van aikido, of martial arts in!!!

---------- Toegevoegd om 11:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:37 ----------

niet effectief, nee dat zou ik niet helemaal zeggen, er zitten enkele technieken tussen die ik persoonlijk ook gebruik, maar vooral tegen mensen die wat tegenstribbelen bij het buitenzetten, niet als het er vol tegenzit. Dan val ik meestal terug op BJJ(tenzij het echt rellen is met een hoop, dan is het rossen :D).

De sT moet gewoon stevig gemoderniseerd worden, zoals je in sommige clubs wel al ziet gebeuren. Maar dan blijft er weinig aikido over.

Aikido van Tissier lijn is ook wat realistischer dan Ueshiba Aikido. Zelf geef ik met realiteit les, maar effectiviteit heb jij blijkbaar nooit meegemaakt. Een aikidoka die 1e DAN heeft en jij 10-15 jaar karate bijv., dan sla je die aikidoka waarschijnlijk wel in elkaar ja.
Gevecht moet je beginnen tegen een 4e DAN-ner of hoger, maar deze zullen ze weigeren, omdat ze dit totaal niet hoeven.

---------- Toegevoegd om 11:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:39 ----------

zou ik ook is willen weten.

ik volg momenteel fma(philipino marchial arts, wat panantoucan, kali enzo) maar omdat ik de enige leerling ben gaat de leerrkacht wrs stoppen. 2 uur les voor 6euro is niet echt winstgevend als je maar een leerling hebt. en privelessen bij hem thuis in klein groepje kank niet echte betalen.

ik zou dus ook graag is weten wat aikido voorstelt, kan je het vergelijken met silat/fma? ik weet dat steven sigal het doet/deed. hoe is het voor op straat? zo een dingen.

Het is niet alleen de effectiviteit van het fysieke, maar ook mentale. Wat er al gebeurd wanneer jij kaars rechtop gaat staan. Mensen dagen je dan sowieso minder snel uit. Dan heb jij toch al "gewonnen" als ik in jullie taal moet praten?
Ik vind Aikido supergaaf en je kent iemands balans zo goed, dat je voor je het weet op de grond ligt.

Op de straat is het niet heel rustig toepassen, maar moet flitsend snel. Twee mannen die je vasthouden is erg simpel om uit te komen, trust me. (meestal 2 die je vasthouden en 1 die je nokkie slaat.)
In gevaarlijke situaties neutraliseren wij de oefenpartner/ tegenstander ... dit kan ook door een lichte aanraking. Een aikidoka kan ook een mae giri hoor ;)
 
ik heb ook ergens eens gehoord dat men bij aikido bij het betreden van de zaal eerst de foto van de uitvinder ervan moet begroeten (ofzoiets). Is ook een load of bullcrap als je het mij vraagt:)
Dan ga ik toch liever een sport doen die geen last heeft van (misplaatste) grootheidswaanzin
 
1) Wij ontwijken nooit en daar ontstaat het misverstand al. Wij gebruiken jouw kracht gewoon. Daarnaast is het in het begin vooral statisch werken.. Later hoef ik jouw hulp niet eens meer te hebben om je te neutraliseren ;)

Mijn kracht zal je nooit tegen mij kunnen gebruiken, ik ben geen idioot die een kamikaze-slag uitvoert zodat mn zwaartepunt ver voor mijn voeten komt te liggen. Trouwens zijn er zo maar weinig personen die zo lomp zijn.

Niemand zal ook mijn kracht neutraliseren, hoogstens overtreffen. Zo werkt het spijtig genoeg alleen in filmpjes.


2) Niemand claimt iets te kunnen in Aikido. Je hebt erg arrogante lullo's tussen zitten, maar die negeert iedereen. (Meerdere tegenstanders kan.

Met andere woorden je doet een vechtsT zonder je er echt ooit vragen bij te stellen?

3) Geen idee waarom jullie uberhaupt een sport uitlachen. Hetgeen dat jullie het al doen is belachelijk. Bewijst dat je niet je volledig voor martial arts inzet.

Nee, mma is nog altijd bezig naar het zoeken naar de meest effectieve grepen en sTen tesamen, om zo de beste meest allround vechter te worden. Martial arts niet met godsdienst verwarren.

Klopt wat je zegt. Wij, aikidoka's, kunnen je ook de grond in stampen met allerlei kicks en punches ... Wij doen dat niet, omdat het tegen het principe van Aikido ingaat. Je gaat voor een realistisch gevecht niet grote technieken toepassen, want inderdaad dan heb je 3 vuisten in je nek zitten. Een aikidoka wordt als ongrijpbaar gezien en dat moet je tijdens zo'n gevecht houden. Voordat je aikido kan toepassen zit je op een niveau van 2e a 3e DAN.

Ik heb een 2de dan aikido in minder dan 5 seconden op de grond gekregen. Ongrijpbaar mij ass. Heb je enig id hoe een single of double te ontwijken? Train je er ooit op? Trouwens zie je die niet van mijlen ver aankomen dus "een stap opzij zetten en de tegenstander mee begeleiden" lukt enkel in kata.

Jezus, waar blijft die mentaliteit van martial arts mensen. Altijd haantjes gedrag met : WIE GAAT ER WINNEN? Als je martial arts beoefend, weet je dat dit niet de manier is.
Een aikidoka gaat een gevecht niet aan, omdat hij dit helemaal niet hoeft. Waarom zou hij een strak staand haantje uitdagen? Tegen de principes van aikido, of martial arts in!!!

Aikido van Tissier lijn is ook wat realistischer dan Ueshiba Aikido. Zelf geef ik met realiteit les, maar effectiviteit heb jij blijkbaar nooit meegemaakt. Een aikidoka die 1e DAN heeft en jij 10-15 jaar karate bijv., dan sla je die aikidoka waarschijnlijk wel in elkaar ja.
Gevecht moet je beginnen tegen een 4e DAN-ner of hoger, maar deze zullen ze weigeren, omdat ze dit totaal niet hoeven.

Maw, je hebt geen enkel bewijs dat je sT echt werkt, je moet er maar in "geloven" dat je de betere bent. Dat is nu net wat anderen bedoelen met het ongegronde elitaire gedrag van aikido, terwijl ze elke uitdaging afwijzen. Hoe kun je nu weten dat je beter bent als je je nooit meet met iemand om te zien wat je zwakke punten zijn?

Ik vind Aikido supergaaf en je kent iemands balans zo goed, dat je voor je het weet op de grond ligt.

Ga eens naar een worstelclub. Weet je direct waar je balans licht tov mensen die elke training er full-contact mee bezig zijn.
Op de straat is het niet heel rustig toepassen, maar moet flitsend snel. Twee mannen die je vasthouden is erg simpel om uit te komen, trust me. (meestal 2 die je vasthouden en 1 die je nokkie slaat.)
In gevaarlijke situaties neutraliseren wij de oefenpartner/ tegenstander ... dit kan ook door een lichte aanraking. Een aikidoka kan ook een mae giri hoor ;)

Ik moet de eerste die uit mijn locked-in RNC komt nog tegenkomen.
Laat staan 1 iemand anaconda en de ander heelhook.
 
aikido heb je naar mijn mening niet zoveel aan.
beter krav maga, mma etc.
 
ik heb ook ergens eens gehoord dat men bij aikido bij het betreden van de zaal eerst de foto van de uitvinder ervan moet begroeten (ofzoiets). Is ook een load of bullcrap als je het mij vraagt:)

Er werd je niets gevraagd :)

Is gewoon een (ouderwetse) Japanse gewoonte betreffende het tonen van respect.
niets anders dan alle andere sporten die in een dojo beoefend worden.

Olympische gewichtheffers groeten de jury(en soms zelfs het ijzer), net als turners.
Schermers groeten de hele wereld
Boksers hebben zo hun rituelen als ze de ring instappen.
Voetballers raken even met hun hand het gras aan als ze het veld opkomen
Nieuw zeelandse rugbyers doen raredansjes (haka)

Dan ga ik toch liever een sport doen die geen last heeft van (misplaatste) grootheidswaanzin

Heeft niets met grootheidswaanzin te maken maar meer met traditie. Voor aikidoka is het belangrijk in contact te zijn met de geschiedenis, omdat de herkomst een deel is van de "sport".

PS: Alsof er bij kickboksen GEEN grootheidswaanzin is !
 
Er werd je niets gevraagd :)

Is gewoon een (ouderwetse) Japanse gewoonte betreffende het tonen van respect.
niets anders dan alle andere sporten die in een dojo beoefend worden.

Olympische gewichtheffers groeten de jury(en soms zelfs het ijzer), net als turners.
Schermers groeten de hele wereld
Boksers hebben zo hun rituelen als ze de ring instappen.
Voetballers raken even met hun hand het gras aan als ze het veld opkomen
Nieuw zeelandse rugbyers doen raredansjes (haka)



Heeft niets met grootheidswaanzin te maken maar meer met traditie. Voor aikidoka is het belangrijk in contact te zijn met de geschiedenis, omdat de herkomst een deel is van de "sport".

PS: Alsof er bij kickboksen GEEN grootheidswaanzin is !

- zij groeten mensen die vlak bij hun staan, een foto is gewoon te belachelijk voor woorden:p

-kickboksen is 1 van de beste gevechtssporten en mag wel een zeker niveau van grootheidswaanzin hebben,
een beetje kickbokser wint zo tegen een 1ste Dan aikidoka:)
 
- zij groeten mensen die vlak bij hun staan, een foto is gewoon te belachelijk voor woorden:p

-kickboksen is 1 van de beste gevechtssporten en mag wel een zeker niveau van grootheidswaanzin hebben,
een beetje kickbokser wint zo tegen een 1ste Dan aikidoka:)

Een 1e dan aikidoka is hopelijk slim genoeg om geen gevecht aan te gaan. (sterker nog in Aikido wordt er niet gevochten).

Een kickbokser kan je met 1 of 2 klappen dood slaan.. kijk maar naar een niet nader te noemen kickbokser / Amsterdamse taxi-chauffeur.
 
Een 1e dan aikidoka is hopelijk slim genoeg om geen gevecht aan te gaan. (sterker nog in Aikido wordt er niet gevochten).

Een kickbokser kan je met 1 of 2 klappen dood slaan.. kijk maar naar een niet nader te noemen kickbokser / Amsterdamse taxi-chauffeur.

m.a.w aikido is niets meer dan enkele aangeleerde danspasjes:) als ik wil leren dansen, ga ik wel naar een hip-hop les:p
Gevechtssport moet ook in de praktijk toepasbaar zijn, of tenminste full-contact sparring tijdens de training, en aikido heeft geen van beiden.
 
dus eigenlijk moet en vechtsport effectief zijn anders is het niet leuk.
je moet dus iemand helemaal naar de klote kunnen slaan, want dan word het pas leuk.
 
dus eigenlijk moet en vechtsport effectief zijn anders is het niet leuk.
je moet dus iemand helemaal naar de klote kunnen slaan, want dan word het pas leuk.

nee, als ik een gevechtsport doe, wil ik gewoon af en toe mijn nieuwe aangeleerde technieken testen in een gevecht (sparring uiteraard, ik ga niet tegen willekeurige mensen beginnen vechten), ik wil helemaal niemand 'naar de klote slaan', maar ik wil wel eens vriendschappelijk tegen iemand vechten, vandaar de term gevechtssport
Je kan wel allemaal leuke worpen leren bij aikido, maar zonder dat de tegenstander meewerkt heb je er niets aan... vandaar mijn vergelijking met dansen:)
als men nu kumité's zou organiseren, en tijdens de training ook wat tijd vrijmaakte voor sparring zou ik veel meer respect kunnen opbrengen voor aikido.
 
m.a.w aikido is niets meer dan enkele aangeleerde danspasjes:) als ik wil leren dansen, ga ik wel naar een hip-hop les:p
Gevechtssport moet ook in de praktijk toepasbaar zijn, of tenminste full-contact sparring tijdens de training, en aikido heeft geen van beiden.

Dan is aikido inderdaad niks voor jou.

Trouwens, over toepasbaarheid gesproken.. ik ben op straat eens aangevallen door iemand die me probeerde te schoppen... noem het een kickbokser :) Simpel afweren was voldoende om hem af te doen druipen. Eerlijk gezegd durfde ik niet zijn been op te vangen en in te stappen, want voor je het weet spat zijn hoofd dan open op de stoep en dat geeft me een troep (letterlijk, maar ook zo'n gedoe met politie en rechtzaken enzo).

Trouwens, dat heb ik me met hapkido ook altijd afgevraagd, is een hoge trap nu een beetje te doen in een spijkerbroek zonder warmup ?
 
zo te zien heb ik hier te maken met mensen die nooit aikido hebben meegemaakt. Een aikidoka hoeft niet alleen kracht van diegene te gebruiken, maar juist evenwichtspunten weet te vinden, terwijl je gewoon staat.
Een 2e DAN in elkaar slaan, tja het is wat je leuk vindt. Het ligt er ook aan welke 2e DAN je tegenkomt, want er zijn genoeg die aikido met andere dingen combineren. Daarnaast is het zo dat aikidoka's weinig met hooks werken, maar dat ligt eraan van wie je les krijgt..

wie uberhaupt al zegt: "Ik ga iemand naar de klote slaan" ... dan ga je maar op street fighting ipv martial arts of kickboxen ofzo ...slaat nergens op die opmerking ..zoooo kansloos :-) Dat soort figuren gaan meestal het eerst neer, maar hoe meer bescheiden je bent, des te beter je bent vind ik.

---------- Toegevoegd om 21:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:50 ----------

- zij groeten mensen die vlak bij hun staan, een foto is gewoon te belachelijk voor woorden:p

-kickboksen is 1 van de beste gevechtssporten en mag wel een zeker niveau van grootheidswaanzin hebben,
een beetje kickbokser wint zo tegen een 1ste Dan aikidoka:)

Zoals ik geleerd heb pas je je altijd aan, aan de omgeving. Hier zijn bepaalde etiquette voor en daar houd je je gewoon aan. Als jij dat raar vindt, dan ga je op street fighting ofzo en geen karate, taekwondo, hapkido etc. etc. Bij kickboxen doe je ook vuisten tegen elkaar als teken van respect? So what..

en btw... een kickboxer wordt zo de grond in gestampt door jeet kune do ... dus wat maakt het nu uit wie beter is? Haantjesgedrag heeft ervoor gezorgd dat alle sporten kapot gaan ...
voor diegene; dikke vinger :D

succes mannen, alleen serieuze vragen graag :-)

---------- Toegevoegd om 21:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

Dan is aikido inderdaad niks voor jou.

Trouwens, over toepasbaarheid gesproken.. ik ben op straat eens aangevallen door iemand die me probeerde te schoppen... noem het een kickbokser :) Simpel afweren was voldoende om hem af te doen druipen. Eerlijk gezegd durfde ik niet zijn been op te vangen en in te stappen, want voor je het weet spat zijn hoofd dan open op de stoep en dat geeft me een troep (letterlijk, maar ook zo'n gedoe met politie en rechtzaken enzo).

Trouwens, dat heb ik me met hapkido ook altijd afgevraagd, is een hoge trap nu een beetje te doen in een spijkerbroek zonder warmup ?

als je de broek laag draagt niet haha ... :-)
Uberhaupt het idee dat mensen steeds bewijs willen zien ...een kickboxer in een klem huilt net zo hard als een mager iel ventje. So what eigenlijk:O

---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:55 ----------

m.a.w aikido is niets meer dan enkele aangeleerde danspasjes:) als ik wil leren dansen, ga ik wel naar een hip-hop les:p
Gevechtssport moet ook in de praktijk toepasbaar zijn, of tenminste full-contact sparring tijdens de training, en aikido heeft geen van beiden.

waar heb jij aikido bekeken trouwens? ;)
 
Zoals ik geleerd heb pas je je altijd aan, aan de omgeving. Hier zijn bepaalde etiquette voor en daar houd je je gewoon aan. Als jij dat raar vindt, dan ga je op street fighting ofzo en geen karate, taekwondo, hapkido etc. etc. Bij kickboxen doe je ook vuisten tegen elkaar als teken van respect? So what..
teken van respect voor de tegenstander is niet meer dan normaal:) maar even belachelijk groeten naar een foto van een kerel die toevallig de uitvinder is van aikido is een beetje 'over the top'. Ipv gewoon je eigen sensei te groeten, dat zou meer dan voldoende moeten zijn:)
en btw... een kickboxer wordt zo de grond in gestampt door jeet kune do ... dus wat maakt het nu uit wie beter is? Haantjesgedrag heeft ervoor gezorgd dat alle sporten kapot gaan ...
voor diegene; dikke vinger :D
het maakt niet uit wie beter is, maar een gevechtssport waar niet 'echt' in gevochten wordt, noem ik geen gevechtssport.
Voor jeet kune do, kickboksen, krav maga,... heb ik een gelijkwaardige interesse, en de enige reden waarom ik een van deze sporten zou kiezen is persoonlijke voorkeur, niet welke de allerbeste is.
zolang er maar voldoende aandacht besteed wordt aan sparren en er ook een wedstrijdje mee te pakken valt:)

waar heb jij aikido bekeken trouwens? ;)

heb een hele hoop filmpjes op youtube bekeken:p zegt natuurlijk niet alles, maar ik kan er een goed beeld van schetsen:)
 
Op youtube staan ook filmpjes van Steven Seagal die 't van 12 man wint, dus of dat nou zo'n betrouwbare bron is. Ik denk dat je, voor je er een mening over kan geven, zelf gewoon een paar keer flink door de lucht moet zijn gegooid door een Aikidoka :P

Heb het zelf ook nog nooit gedaan, maar de mentaliteit vind ik, als ik dit zo lees, helemaal leuk, gewoon een gevecht uit de weg gaan, vele malen makkelijker. Ga zeker eens een les bijwonen, misschien bevalt 't me wel beter dan dat kickboxen deed, ook al vond ik dat ook heel leuk.
 
Op youtube staan ook filmpjes van Steven Seagal die 't van 12 man wint, dus of dat nou zo'n betrouwbare bron is. Ik denk dat je, voor je er een mening over kan geven, zelf gewoon een paar keer flink door de lucht moet zijn gegooid door een Aikidoka :P

Heb het zelf ook nog nooit gedaan, maar de mentaliteit vind ik, als ik dit zo lees, helemaal leuk, gewoon een gevecht uit de weg gaan, vele malen makkelijker. Ga zeker eens een les bijwonen, misschien bevalt 't me wel beter dan dat kickboxen deed, ook al vond ik dat ook heel leuk.

je moet het zeker eens een keer proberen.eigenlijk een paar keer.
veel succes.
 
heb een hele hoop filmpjes op youtube bekeken:p zegt natuurlijk niet alles, maar ik kan er een goed beeld van schetsen:)

Je zou het een keer moeten ervaren.. heel bizar hoe je het gevoel hebt dat er niets gebeurt en ineens wijzen je voeten naar het plafond... belachelijk gewoon... ik denk dat iedere serieuze breed opgeleide vechtsporter daar wat van kan leren.
 
teken van respect voor de tegenstander is niet meer dan normaal:) maar even belachelijk groeten naar een foto van een kerel die toevallig de uitvinder is van aikido is een beetje 'over the top'. Ipv gewoon je eigen sensei te groeten, dat zou meer dan voldoende moeten zijn:)

het maakt niet uit wie beter is, maar een gevechtssport waar niet 'echt' in gevochten wordt, noem ik geen gevechtssport.
Voor jeet kune do, kickboksen, krav maga,... heb ik een gelijkwaardige interesse, en de enige reden waarom ik een van deze sporten zou kiezen is persoonlijke voorkeur, niet welke de allerbeste is.
zolang er maar voldoende aandacht besteed wordt aan sparren en er ook een wedstrijdje mee te pakken valt:)



heb een hele hoop filmpjes op youtube bekeken:p zegt natuurlijk niet alles, maar ik kan er een goed beeld van schetsen:)


ik snap dat Youtube wordt gebruikt als bewijsmateriaal, maar Aikido kan je niet zien. Dit kan je alleen voelen. Dat is het hem juist!!!

---------- Toegevoegd om 17:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:43 ----------

Alle sporten interesseren mij zeer zeker! Krav maga, thaiboksen, kickboxen, karate, taekwondo etc. etc.
Vele sporten kun je zien zoals waar je naar toe slaat. Alleen de impact die het heeft moet je voelen. Daarnaast de power die je erin gooit moet je zelf ook ervaren. Dit zie je niet echt.
Zelfde geldt met Aikido eigenlijk.
 
- zij groeten mensen die vlak bij hun staan, een foto is gewoon te belachelijk voor woorden:p

-kickboksen is 1 van de beste gevechtssporten en mag wel een zeker niveau van grootheidswaanzin hebben,
een beetje kickbokser wint zo tegen een 1ste Dan aikidoka:)

kickboksen goede gevechtsport... moest je nu thaiboxen zeggen oke. maar kickboxen heeft teveel regels geen ellebogen knien enzo. sry maar een elleboog of een knie is eenz eer efficient wapen.
 
kickboksen goede gevechtsport... moest je nu thaiboxen zeggen oke. maar kickboxen heeft teveel regels geen ellebogen knien enzo. sry maar een elleboog of een knie is eenz eer efficient wapen.

bedoelde ook thaiboxen:)
 
Ik vind dat er toch een beetje teveel mee gelachen wordt. Op straat is het voornaamste jezelf kunnen aanpassen aan een situatie (als je niet kunt gaan lopen) en daar bedoel ik mee niet enkel kunnen slagen of trappen maar evenals je wordt vastgegrepen de natuurlijke reactie hebben om er je voordeel in te krijgen en aikido heeft MIJ daarin geholpen. Al is 't vooral de combinatie die je nog sterker maakt ik vind 't een goede aanvulling. Btw heb in Antwerpen getraint en mijn toenmalige sensei zijn dochter en zoon zijn 2 jaar geleden wk geworden in Japan. Die dochter was niet enkel knap ze kon ook knap vechten!:D
 
Back
Naar boven