XXL Nutrition

Yoshuba': From Zero to Hero! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

goede training maar wat zijn stoefers ?
 
Het is maandag he, wat verwacht je. Dan is het officiële borst-biceps dag.

Waarom doe je zoveel onderarmentraining? Op jouw niveau totale overkill en besteed je beter aan dikke compounds.
 
idd, zie ook niet echt het nut niet in van die "grip-trainingen" maar goed
 
Hmm..ok ik zal bij bij het full squatten blijven en zien hoe het daarmee verder gaat:)

Hehe...over die sjonnies bij ons gesproken...er zijn misschien maar 4 à 6 mensen in totaal die bij ons squatten...beetje jammer...

Kan erger, bij ons ben ik de enige die squat of deadlift.
Als die fitness niet zo goedkoop was en niet 100 meter van mijn huis was ik er al lang weg.
 
Het is maandag he, wat verwacht je. Dan is het officiële borst-biceps dag.

Waarom doe je zoveel onderarmentraining? Op jouw niveau totale overkill en besteed je beter aan dikke compounds.

idd, zie ook niet echt het nut niet in van die "grip-trainingen" maar goed
Waarom? Mijn grip is enorm slecht! Maar het verbeterd nu echt meer en meer door die griptrainingen, En meestal belast ik alleen mijn onderarmen en polsen, die herstellen ook veel sneller dacht ik...

Maar goed, zolang ik de volgende dag nog voluit kan trainen kunnen deze erin blijven toch?:)
 
Het is maandag he, wat verwacht je. Dan is het officiële borst-biceps dag.

Waarom doe je zoveel onderarmentraining? Op jouw niveau totale overkill en besteed je beter aan dikke compounds.

haha +1 officiele borst biceps dag :P hiero ook. alleen savonds is de sportschool overvol op maandag
 
Waarom? Mijn grip is enorm slecht! Maar het verbeterd nu echt meer en meer door die griptrainingen, En meestal belast ik alleen mijn onderarmen en polsen, die herstellen ook veel sneller dacht ik...

Maar goed, zolang ik de volgende dag nog voluit kan trainen kunnen deze erin blijven toch?:)
wel mijn grip was ook slecht in het begin, maar dat is vanzelf goed gekomen door de basis oefeningen, vooral met dumbbell shruggs => killer oefening voor grip.
 
Waarom? Mijn grip is enorm slecht! Maar het verbeterd nu echt meer en meer door die griptrainingen, En meestal belast ik alleen mijn onderarmen en polsen, die herstellen ook veel sneller dacht ik...

Maar goed, zolang ik de volgende dag nog voluit kan trainen kunnen deze erin blijven toch?:)

beetje deadliften op reps 1x/week en verder goed trainen is genoeg om een sterke grip te krijgen man. ;)
 
wel mijn grip was ook slecht in het begin, maar dat is vanzelf goed gekomen door de basis oefeningen, vooral met dumbbell shruggs => killer oefening voor grip.
Ik doe ook shrugs :) DB shrugs, BB shrugs en behind the back BB shrugs:D Allemaal in een superset, die traps branden dan goed hoor!
beetje deadliften op reps 1x/week en verder goed trainen is genoeg om een sterke grip te krijgen man. ;)
Jep. Deadliften warm ik op met meerdere reps en werksets bouw ik op van 5 naar max. 8 reps.
Vb.
1x10x60kg
3x5x70kg
1x8x65kg
Wanneer ik met mijn werksets 3x 8 reps haal dan verhoog ik de volgende training het gewicht met 2,5kg. Werkt goed voor mij, zo varieer ik ook nog een beetje in het aantal reps:)
Maar die griptrainingen blijven denkik nog wel een tijdje...later zullen ze waarschijnlijk verdwijnen...Of is het beter om gewoon complete rust te hebben?
 
ja, en?


terug naar het PL-gedeelte jij. ;)

Bedoelde dat je niet perse full hoeft te squatten :p Het is niet per definitie beter ofzo. Anatomisch gezien is bij sommige mensen een full squat ook minder goed mogelijk dan bijv een par of pl squat.

Of full squats meer massa aan zou zetten weet ik niet.
 
Bedoelde dat je niet perse full hoeft te squatten :p Het is niet per definitie beter ofzo. Anatomisch gezien is bij sommige mensen een full squat ook minder goed mogelijk dan bijv een par of pl squat.

Of full squats meer massa aan zou zetten weet ik niet.
Hmm...ik haat het wanneer iedereen iets anders denkt/zegt :p

Maar met full squatten heb ik wel het gevoel dat ik meer mijn core gebruik! Dus dan is dan wel een voordeel, toch?
 
Een sterke core is wel belangrijk ja! ;)
 
Hmm...ik haat het wanneer iedereen iets anders denkt/zegt :p

Maar met full squatten heb ik wel het gevoel dat ik meer mijn core gebruik! Dus dan is dan wel een voordeel, toch?

Haha denk je dat je core niet sterker wordt bij par/ pl squats? Volgens mij isoleer je alleen je legs bij quarter squats of squats met een nog kleinere rom.

Ik hou niet van full squats omdat ik dan pijn in mijn linker knie krijg, ook al beweert het halve internet dat full squats juist beter zijn voor je knie. Denk dat dit iets is dat je zelf moet gaan ondervinden. Als iets niet gaat, pijn doet of blessure's oplevert, moet je op zoek gaan naar een andere manier om de oefening goed te doen.
 
Haha denk je dat je core niet sterker wordt bij par/ pl squats? Volgens mij isoleer je alleen je legs bij quarter squats of squats met een nog kleinere rom.

Ik hou niet van full squats omdat ik dan pijn in mijn linker knie krijg, ook al beweert het halve internet dat full squats juist beter zijn voor je knie. Denk dat dit iets is dat je zelf moet gaan ondervinden. Als iets niet gaat, pijn doet of blessure's oplevert, moet je op zoek gaan naar een andere manier om de oefening goed te doen.
Inderdaad! Laatste tijd heb ik soms ook een raar gevoel in mijn linker knie...Ik ga eens kijken of ik het nu nog heb na het full squatten...zoja, dan ga ik terug parallel squatten;) Toch bedankt makker:).
 
Inderdaad! Laatste tijd heb ik soms ook een raar gevoel in mijn linker knie...Ik ga eens kijken of ik het nu nog heb na het full squatten...zoja, dan ga ik terug parallel squatten;) Toch bedankt makker:).

Als je een "raar" gevoel hebt in je linker knie dan zou ik niet meer verzwaren totdat je geen last meer hebt en je techniek goed is!
 
Als je een "raar" gevoel hebt in je linker knie dan zou ik niet meer verzwaren totdat je geen last meer hebt en je techniek goed is!
Mijn techniek is goed hoor...maar ik zal wel zien hoe het zit morgen na mijn training :) Ik laat zeker iets weten!
 
Succes man.. morgen gaan we allebei verrot en daarna heel trots op onszelf zijn :D
 
Back
Naar boven