MuscleMeat

Essential Amino Stack - XXL Nutrition

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Aminozuren
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? De BCAA's beschermen je spieren tegen spier afbraak (anti-katabool) en de essentiele aminozuren zorgen juist voor spiergroei (anabool).
    Meer spiergroei en een sneller herstel dat is wat EAS voor je doet. Daarnaast bevat EAS citrulline malaat die je harder kan laten trainen en je een waanzinnige pomp kan geven.
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Vetverlies én spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 3 á 4 maanden
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Punch, smaakt goed.
  • Welke dosis heb je gebruikt? 10 gram direct voor de krachttraining en 10 gram direct na de krachttraining.
  • Waar heb je het supplement gekocht? www.xxlnutrition.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? gratis verzending
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 34,50
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja want ik herstel een stuk sneller na een zware training en er zitten BCAA's in die spierafbraak beperken.

Mijn review:
Voordat ik begon aan de Essential Amino Stack (EAS) had ik nog nooit een product met aminozuren (vrije vorm) gebruikt. Ik ben een paar maanden geleden begonnen met cutten en daarom zocht ik een product dat spierafbraak kan beperken. Aangezien ik 5 dagen per week train is het fijn dat de EAS je herstel bevorderd.
De aminozuren in de EAS worden binnen 15 minuten volledig en direct door je spieren opgenomen. De essentiële aminozuren bevorderen bovendien de eiwitsynthese. Dat betekent dat je lichaam de eiwitten na het trainen veel efficiënter en beter opneemt.

Ik herstel stukken sneller en mijn spierafbraak is ook minder geworden sinds ik de EAS gebruik. Dit is bij mij een blijvertje ;)
De prijs is redelijk. Een pot bevat 500 gram, daar kan je 25 trainingen mee doen als je voor en na de training 1 serving (10 gram) neemt.

Voor de volledigheid hieronder de samenstelling:

Bevat per dosering van 10 gram:
BCAA:
L-Leucine 2000 mg
L-Isoleucine 1000 mg
L-valine 1000 mg
Essentiele aminozuren:
L-Lysine 1500 mg
L-Methionine 500 mg
L-Phenylalanine 750 mg
L-Threonine 750 mg
L-Histidine 500 mg

Citrulline Malaat 1gram
Vitamin B6 (as Pyroxidine HCl) 10 mg

pic1242675960.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat als je gewoon goed eet dat je de EAS alleen rondom de training hoeft te gebruiken. Mocht je het toch nog een x nemen overdag neem het dan 15 minuten voor een maaltijd.

Dat laagje witte schuim zijn trouwens de BCAA's, die zijn zeer moeilijk oplosbaar.
 
Ik neem vier schepjes EAS alleen tijdens de training ,met 700ml water. Voel me er goed bij, heb het idee dat ik ook wat minder spierpijn heb de dag erna. Naar mijn mening heeft het weinig zin om EAS zomaar gedurende dag te nemen. Rondom je training wil je een snelle opname. Voor de rest gewoon eiwiten eten!
 
Ik neem vier schepjes EAS alleen tijdens de training ,met 700ml water. Voel me er goed bij, heb het idee dat ik ook wat minder spierpijn heb de dag erna. Naar mijn mening heeft het weinig zin om EAS zomaar gedurende dag te nemen. Rondom je training wil je een snelle opname. Voor de rest gewoon eiwiten eten!

Ik doe het precies zo!
 
even een vraagje mbt dit supplement:sinds ik dit gebruik merk ik dat ik misselijk wordt tijdens de training, proef de smaak geregeld, komt omhoog zeg maar.. ligt het aan het supplement of gewoon aan het feit dat mn voeding en/of suiker/carb inname voor en tijdens de training niet voldoende is? valt me pas op sinds ik de EAS gebruik.. misschien omdat het met water wordt ingenomen na mn shake? dat het zo geen optimale mix geeft? iemand een idee? rené misschien?

misschien alleen na de training pakken of tussen kt en cardio en niet voorafgaand?
 
even een vraagje mbt dit supplement:sinds ik dit gebruik merk ik dat ik misselijk wordt tijdens de training, proef de smaak geregeld, komt omhoog zeg maar.. ligt het aan het supplement of gewoon aan het feit dat mn voeding en/of suiker/carb inname voor en tijdens de training niet voldoende is? valt me pas op sinds ik de EAS gebruik.. misschien omdat het met water wordt ingenomen na mn shake? dat het zo geen optimale mix geeft? iemand een idee? rené misschien?

misschien alleen na de training pakken of tussen kt en cardio en niet voorafgaand?

geen idee. mss door de citrulline? .. wat bedoel je met water gemengd na mijn shake?
 
geen idee. mss door de citrulline? .. wat bedoel je met water gemengd na mijn shake?


nee na mn whey shake.. ongeveer 10 min erna heb ik EAS met water.. weet ook niet of het daardoor komt want weet dat er meer mensen misselijk of duizelig worden tijdens de training.. heb het ook alleen maar bij rug en benen, borst nauwelijks eigelijk..en het trekt halverwege de training weer weg.. vroeg het me af gezien ik het pas sinds de start met EAS heb.. misschien even paar trainingen zonder.. alleen erna pakken, kijken of het helpt..
 
nee na mn whey shake.. ongeveer 10 min erna heb ik EAS met water.. weet ook niet of het daardoor komt want weet dat er meer mensen misselijk of duizelig worden tijdens de training.. heb het ook alleen maar bij rug en benen, borst nauwelijks eigelijk..en het trekt halverwege de training weer weg.. vroeg het me af gezien ik het pas sinds de start met EAS heb.. misschien even paar trainingen zonder.. alleen erna pakken, kijken of het helpt..

als je eas neemt heb je die whey shake voor de training niet meer nodig. probeer eens zonder
 
als je eas neemt heb je die whey shake voor de training niet meer nodig. probeer eens zonder


ohja joh? dat wist ik niet.. woensdag uitproberen, zal het hier posten..
als het werkt bestel ik maar meteen een nieuwe, bijna op.
 
ohja joh? dat wist ik niet.. woensdag uitproberen, zal het hier posten..
als het werkt bestel ik maar meteen een nieuwe, bijna op.

op deze manier blijft de eas ook veels te lang in je maag (mss is dat wel de reden). je gooit die bovenop de whey shake waardoor ook de snelle opname grotendeels weg is ;)
 
op deze manier blijft de eas ook veels te lang in je maag (mss is dat wel de reden). je gooit die bovenop de whey shake waardoor ook de snelle opname grotendeels weg is ;)


klinkt logisch;) ga ut proberen thnks!
 
René je kon weleens gelijk hebben, heb vandaag benen/schouders getrained (niet de makkelijkste training) en het ging perfect! niet misselijk, volop energie! perfect dus..

helaas halverwege schoudertraining moeten stoppen door een hele lelijke rugblessure, accuut ineens..hopelijk is dat snel over!

maargoed, denk dat die tip een goeie was alleen ben ik bang nu te weinig eiwitten binnen te krijgen tijdens ontbijt en voor de training. Of wordt dit opgevangen door EAS?
 
kan je de EAS ook op andere tijdstippen dan rondom de training nemen ? Mijn rooster wordt de komende weken wat drukker, waardoor ik minder thuis zal zijn om onder andere overdag wat kwark / shake te nuttigen. Ik zat er aan te denken gewoon wat EAS te drinken op school met water ? is dit een optie, of is EAS alleen geschikt rondom de training ?
 
als ik het goed begrepen heb is het beter rondom je training, ervoor en erna.. of het kwaad kan deze anders te nemen den k ik niet maar denk dat de werking dan ook niet meer optimaal is.. als ik kijk naar de bedoeling van het product lijkt dit me het beste..

gedurende de dag zou ik een eiwitbron pakken die voldoende eiwit levert en EAS rondom de training..

succes!
 
Ik doe twee schepjes in m'n water voor tijdens het trainen. Dat is ook prima neem ik aan?
 
Ik neem essential amino stack voortaan de hele dag door.. gewoon in een fles water en over de gehele dag opdrinken.. voor het slapen gaan.. snachts tijdens het wakker worden.. altijd.. een constante aanvoer van essentiele vrije aminozuren.. doe het nu ruim 3 weken en ben nog nooit zo vol en rond geweest :eek:
 
Ik neem essential amino stack voortaan de hele dag door.. gewoon in een fles water en over de gehele dag opdrinken.. voor het slapen gaan.. snachts tijdens het wakker worden.. altijd.. een constante aanvoer van essentiele vrije aminozuren.. doe het nu ruim 3 weken en ben nog nooit zo vol en rond geweest :eek:


haha WTF!
ik heb het nooit geprobeerd maar lijkt me sterk.. Rene wat denk jij, is dit mogelijk? Dacht dat een 'normale' eiwitbron veel beter is dan dit. Of is dit niet al eens besproken?
 
Wel de bedoeling dat je dit soort producten na het trainen met snelle kh's zoals vitargo inneemt, anders gebruik je je aminos als brandstof en neem je alsnog geen eiwit op..

Voor mij liquid aminos ipv dit soort producten
 
Als ik nou 10g voor het KT neem en 10 ernaa, en dan nog cardio doe voor vetverbranding is het dog beter om naar de cardio de snelle kh´s samen met whey te nemen of niet?
 
Als ik nou 10g voor het KT neem en 10 ernaa, en dan nog cardio doe voor vetverbranding is het dog beter om naar de cardio de snelle kh´s samen met whey te nemen of niet?

10 gram EAS
KT
10 gram EAS
Cardio
Snelle koolhydraten

Als je binnen een half uur een eiwit- en koolhydraatrijke maaltijd eet dan kan je de Whey weg laten. Als je langer moet wachten op de maaltijd zou ik de Whey 20 minuten na je snelle koolhydraten nemen.
 
Ik doe whey voor de training en 2scoops EAS na samen met dextrojuice.
Merk op dat ik sindsdien minder spierpijn heb
 
Back
Naar boven