Fitness Seller

LUCTOR ET EMERGO (log sergeant Mossad) (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ok wat is dan wel sterk met DL voor een trainee die 8 maanden traint?
Geef dan tips svp bro hoeveel moet ik liften en hoe krijg ik hem omhoog.....

Ik zeg niet dat je deadlift(220) niet sterk is, maar iedereen loopt daar gewoon overdreven op te geilen terwijl je presses gewoon veel beter zijn en je daar niemand over hoort. Tips om je deadlift op te krikken? > Zware goodmornings, RDL, GHR, Box squats, etc. Gewoon kijken waar je zwakke plek ligt en daaraan gaan werken.
 
Hmm nee zo bedoelde ik het niet. Ik zal weer eens even zeer brutaal eerlijk zijn.

In deze sectie wordt een stuk minder gedeadlift als in de powerliftsectie waar een deadlift van onder 220 vrij weinig is. Je deadlift is normaal voor iemand met jou fysiek en niet al te bijzonder. Echter je traint de deadlift goed en dit zal zeker verbeteren naar status: "goed". De meesten vinden de deadlift hier nu eenmaal een oefening die blessure gevoelig is, te moeilijk qua techniek door bv stijve hams, geen duidelijk zichtbare resultaten (want kom op een dikke erector is minder zichtbaar als je net een jaar traint als een dikke borst). Er zijn in dit gedeelte VELEN met buitensporig hoge presses ten opzichte van rows en deadlift.
Vind dit nergens op slaan. Tuurlijk liften pl-ers of stm-ers zwaardere gewichten. Bb-ers zitten gewoon hoger in de reps. Maar er heerst hier op dbb een deadlift virus. Nergens wordt zoveel belang gehecht aan de deadlift dan hier. Zelfs meer dan de squat imo. Je ziet dan ook echt zo'n deadlift wedloop waarbij er flinke gewichten worden getrokken, maar de techniek is dan ook vaak onder de maat.

Ik vind 180kg deadliften op reps zeker sterk, heb weinig boodschap wat anderen doen. Gewoon met je eigen progressie bezig zijn.

Mij valt gewoon op dat stm-ers over het algemeen wat zwakker zijn op de bench, alles in verhouding natuurlijk. Logisch want die oefening is toch minder van belang. Je hebt meer aan kracht vanuit je schouders als je kijkt naar de onderdelen. Je ziet dan ook vaak dat de oh press dicht bij de bench press ligt.
 
Het grote verschil met de powerliftsectie en hier, is dat er bij de jongens met de grote mond puur getraind wordt op het verhogen van kilo's op DL. Het enige doel van trainen is zwaarder gaan in gewicht. Daarom wordt er veel getraind op techniek, 1rm's en assisted oefeningen. Allen om de deadlift te verhogen.
Hele schema's worden er uitgeschreven om specifiek een bench of dl te verhogen.
Logisch dat een powerlifter veel en veel sterker is in een deadlift.

Een bodybuilder denkt totaal anders. Ik herriner me nog een uitspraak van jay cutler; hij zei dat hij met deadlift zo licht mogelijk in gewicht wilt blijven. Bodybuilders proberen een oefening altijd zo zwaar mogelijk te maken, en trainen puur op hypertrofie ipv van kracht. Onvergelijkbaar met powerlifters.

Daarom ligt het DL gemiddelde hier lager, maar die paar keer dat tiger4evah, ik en Xtralarge deadliften komen wel al heel snel richting de 200kg, en dan nog reps maken ook. Go figure als we het hele jaar op kracht gaan trainen...
 
Het grote verschil met de powerliftsectie en hier, is dat er bij de jongens met de grote mond puur getraind wordt op het verhogen van kilo's op DL. Het enige doel van trainen is zwaarder gaan in gewicht. Daarom wordt er veel getraind op techniek, 1rm's en assisted oefeningen. Allen om de deadlift te verhogen.
Hele schema's worden er uitgeschreven om specifiek een bench of dl te verhogen.
Logisch dat een powerlifter veel en veel sterker is in een deadlift.

Een bodybuilder denkt totaal anders. Ik herriner me nog een uitspraak van jay cutler; hij zei dat hij met deadlift zo licht mogelijk in gewicht wilt blijven. Bodybuilders proberen een oefening altijd zo zwaar mogelijk te maken, en trainen puur op hypertrofie ipv van kracht. Onvergelijkbaar met powerlifters.

Daarom ligt het DL gemiddelde hier lager, maar die paar keer dat tiger4evah, ik en Xtralarge deadliften komen wel al heel snel richting de 200kg, en dan nog reps maken ook. Go figure als we het hele jaar op kracht gaan trainen...

dus ik kan van jou over 3 weken 200 kilo deadlifts verwachten :p
 
dat wordt lastig denk ik :o

ok om even in je tijdsframe te denken

t/m augustus is het kapot gaan
september: herstellen
1-15 oktober: waarschijnlijk weer iets met drank, chick,s drugs
15-30 oktober: herstellen
1-15 november: eerste gains
15-30 november: 200 deadlift :o:o

schikt dit u??? ;)
 
ok om even in je tijdsframe te denken

t/m augustus is het kapot gaan
september: herstellen
1-15 oktober: waarschijnlijk weer iets met drank, chick,s drugs
15-30 oktober: herstellen
1-15 november: eerste gains
15-30 november: 200 deadlift :o:o

schikt dit u??? ;)

Nou ik ben de hele maand september op vakantie dus ik rek het "kapot gaan" nog iets langer uit, maar daarna ga ik voluit knallen dus rond december zit die 200kg er wel in ja. ik zou deze post maar snel quoten als bewijsmateriaal.
 
Ik zeg niet dat je deadlift(220) niet sterk is, maar iedereen loopt daar gewoon overdreven op te geilen terwijl je presses gewoon veel beter zijn en je daar niemand over hoort. Tips om je deadlift op te krikken? > Zware goodmornings, RDL, GHR, Box squats, etc. Gewoon kijken waar je zwakke plek ligt en daaraan gaan werken.
En als nou gewoon de hele beweging zwak is..? :D

Ik ben een mooi voorbeeld wat dat betreft... :o

Misschien dat daardoor ook de presses van Xtra me minder opvallen...
Ik vind wel dat hij behoorlijk sterk aan het worden is.
Jammer dat hij voor BB kiest eigenlijk...

Blijven buffelen Sarge! :thumb:
Oh ja, als je sterker wilt worden in de deadlift, moet je meer deadliften, en zeker zwaarder! ;)
 
Nou ik ben de hele maand september op vakantie dus ik rek het "kapot gaan" nog iets langer uit, maar daarna ga ik voluit knallen dus rond december zit die 200kg er wel in ja. ik zou deze post maar snel quoten als bewijsmateriaal.

Succes dan he :P
 
Go figure als we het hele jaar op kracht gaan trainen...

+1


Bedankt voor jullie reacties

Als ik powerlift gericht ga trainen lift ik binnen no-time 250 kg niet om op te scheppen maar een DL van 1x250 vind ik persoonlijk niet heel impressive als strongman zijnde. Ik lift al 220 als ik gewoon aan het spelen ben en maanden die oefening niet heb gedaan:) Anyway die DL gaat omhoog daar zorg ik voor jullie hebben mij uitgedaagd. Kan iemand mij advies geven moet ik elke week 2,5 kg verhogen of 5?


Deadlift
20x60
5x140
5x160
5x170 straps
5x180 straps
5x180 straps Filmpje van de laatste set gemaakt ga ik zo uploaden. Kunnen jullie mij svp tips geven over de techniek. Heb goed geprobeerd en gewerkt om mijn heupen lager te brengen.

Oef 2 Front squat
4x 6hhx90 kg

Oef 3 Romanian deadlift
10x100
10x120
2x10x130 straps

Oef 4 Liggende leg curl superset leg extension
20x60 + 20x50
15x60 + 15x60
15x60 + 15x60

Bij deze superset ging ik kapot was echt een dood punt tijdens de training.

Oef 5 Staande calf raise
4x15-20 x100 kg

Oef 6 Reverse hyper supersetted met leg raises
3x10-12
 
Elke week max'en op deadlift is onzin, zeker als bodybuilder. Je krachtprogressie gaat ook niet groter zijn.

Goeie training.
 
Spelen met gewichten + spelen met spuiten werken hand in hand. Claims van een 250kg deadlift heb ik binnen no-time en niet impressive dit en dat zijn net zoveel waard als de stront op je wc-papier. Als het niet impressive is; doe het dan. Waarom nu 5x180 als je al 10x180 hebt gedaan? Kuurtje afgelopen?

Powerlift gericht trainen, wat wordt daar onder verstaan? Veel triples, doubles, speed pulls, against bands, GMs, GHRs en box squats? Er zijn in het powerlichtgedeelte maar weinige die dat allemaal doen. De meeste deadliften gewoon maar wat en na een paar jaar komt er vanzelf idd een grote deadlift uit.
 
Spelen met gewichten + spelen met spuiten werken hand in hand. Claims van een 250kg deadlift heb ik binnen no-time en niet impressive dit en dat zijn net zoveel waard als de stront op je wc-papier. Als het niet impressive is; doe het dan. Waarom nu 5x180 als je al 10x180 hebt gedaan? Kuurtje afgelopen?

Nogmaals je bent een strontvlieg op mijn voorruit scheer je weg kom niet haten. Post normale posts met normale vraagstelling in het vervolg. Voel je niet zo aangesproken omdat je nog steeds geen 250 kg lift na al die jaren. Pak nu ook 10x180 alleen ik heb een ander trainingsprogramma Ub/LB waarbij ik niet tot failure mag trainen begrijp je dat?

Verkeerde conclusie dus. Stel in het vervolg een vraag en trek daarna je conclusies komt iets slimmer over.


Nogmaals 250 kg DEADLIFT is kak......lift ik binnen no time als ik dat wil.
Als jij het niet gelooft is het niet mijn probleem.
 
Laatst bewerkt:
Na al die jaren... :roflol: Ik train 2.5 jaar ofzo, het verschil tussen ons is alleen 2(?) kuurtjes. Maar je bent idd hardcoreder als je de snelle route kiest. Toch mr.Hardcore?

Met je strontvliegenpraat. Als ik me zou toeleggen op m'n deadlift, deadlift ik ook 250 binnen no time! Nothing but peanuts! Ik train alleen niet volgens powerliftmanieren!!11
 
Na al die jaren... :roflol: Ik train 2.5 jaar ofzo, het verschil tussen ons is alleen 2(?) kuurtjes. Maar je bent idd hardcoreder als je de snelle route kiest. Toch mr.Hardcore?

Met je strontvliegenpraat. Als ik me zou toeleggen op m'n deadlift, deadlift ik ook 250 binnen no time! Nothing but peanuts! Ik train alleen niet volgens powerliftmanieren!!11

Verschil is dat ik al een sportcarriere achter de rug heb en een hele goede basis toen jij nog op de bank bij je moeder zat de nintendo-en. 10x meer dedication heb qua voeding, intensiviteit qua trainingen kortom loads meer discipline en inzet. Maar als jij jezelf sterker vindt en meer hardcore ga je gang. Ik train voor mijzelf we zullen zien over 2 jaar waar ik sta ben goed op weg in ieder geval.
 
:coffeepc:

netjes netjes, ik ben gewoon objectief maar moet eerlijk zeggen dat het lights out game over is voor Tjok deze ronde gaat toch naar Xtralarge.
 
:coffeepc:

netjes netjes, ik ben gewoon objectief maar moet eerlijk zeggen dat het lights out game over is voor Tjok deze ronde gaat toch naar Xtralarge.

Ik weet niet hoor.
Iemand die de helft van zijn trainingstijd al aan het kuren is vind ik wel moeilijk serieus te nemen.

Hoe intensief en dedicated hij ook is.
 
Kunnen we er geen challenge van maken?

Over 6 weken deadlift "The Xtralarge" 250kg en ontvangt brutaal veel karma.
Maar als er wordt gefaald moet "The Xtralarge" een week lang de paardenstallen bij Tjok schoonmaken.
 
goed topic.

Niemand deadlift zomaar 250 kg. En 250 is gewoon bruut, of je nou PL of BB gericht traint.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven