XXL Nutrition

Jerney's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik moet ook nog even kwijt dat ik weer beetje bij beetje sterker aan het worden ben :cheer:
Vandaag met bankdrukken eindelijk weer de laatste 2 sets > 8 reps met 40kg gedaan(was vroeger mijn basisgewicht voor 12 reps maar goed...) en incline dumbbell press de laaste 2 sets > 10 reps met 12,5kg.
De flyes(7,5kg) blijven helaas nog wat achter, ik doe nu kalm aan want ik ben zo slim geworden om niet meer door de pijn heen te trainen :D
Mooi dat het weer wat beter gaat met de kracht! :thumb:
Die paar herhalingen heb je er zo weer bij.

Het verstand komt met de jaren zeggen ze wel eens... :rolleyes:
Goede beslissing om niet "door de pijn heen te trainen" :thumb:

Zou dat keto ook iets zijn voor oude, dikke, geblesserde mannetjes..?
Welke richtlijnen hou jij daarbij aan, en waar vind ik die..? :D
 
Fijn dat je weer sterker wordt? Komt dat door keto, of ben je gewoon weer steeds zwaarder gaan trainen?

En nog op het strand beland? Ik was ook ergens op het strand, was lekker!
 
Hoe deel jij die keto in? Blijf jij constant laag of ga je cyclen, om de zoveel dagen wat hoger in de carbs om je stofwisseling op gang te houden?
 
Heyyy :), ook goedemorgen!!!

Als je zelf maar niet minder actief bent, maar dat zal in jouw geval wel reuze meevallen ;)
Het gaat idd stukken beter met mijn blessure dus ik ben weer langzaam aan het opbouwen,
zit gelijk weer een stuk beter in mijn vel.
Heerlijk om weer "normale" pijn te voelen als ik train :D

Hoe gaat het met jou?
Is je iets rustige periode al weer afgelopen of ben je lekker je nieuwe fiets aan het inrijden? :)

Jij ook een hele fijne dag!
Ik zit momenteel nog even op die weersvoorspelling van gisterenavond te wachten toen Piet P. zei dat het
een stralende zonnige dag zou worden :roflol:

Nee dat klopt, ik ben altijd heel erg gedisciplineerd als ik iets wil ...:o:o Dus voor mij geen breaks of fails... ik blijf door knallen totdat ik heb bereikt wat ik wil :o. Soms wel fout ;). Het gaat wel lekker met me.. ik doe nu ook veel meer cardio dan voorheen, maar helaas lijkt het of ik zoveel vocht vast houd dat ik volgens de meetlint bij mijn buik/benen gegroeid ben en gedaald bij mijn borst. Kan het niet geloven...zal toch niet?? :(:(:( Dat is wel demotiverend... maar...blijf volhouden... hopelijk kan ik over een maand zeggen, mooi zo.. het is nu 3x zo hard gedaald :p
Heb jij nog tips om er achter te komen of het extra vocht is wat ik vasthoud en wat ik daar tegen kan doen. Ik eet al veel verse groentes (en dan de vochtafdrijvende... + thee)... en gebruik weinig zout. Grrr :p

Met mijn fiets gaat het picobello...toen het weer minder regenachtig was maakte ik lekker wat km's..en volgens mij vriend moest ik maar niet zo veel fietsen want hij is al weer aan een beurt toe :p Maar vind het zo heerlijk... echt :cool::cool::cool:

Fijn dat het beter gaat met je blessures, gewoon rustig aan beginnen en het komt wel weer goed. Wel lastig dat je nu vanwege je dieet nu niet je oude gewichten kan pakken :p Ach ja, maar daar kies je dan zelf voor :rolleyes:..resultaat mag er wel wezen ;). Hoe beachproof was je gister? Lekker weertje volgens mij hé ;)

Het is nu ook nog lekker vroeg, ga zo lekker fietsen naar mijn sportschool..ff trainen dan lekker terug en dan ff gezellig doen..lekker vrij vandaag :) juppie! :D

He Jerney :), fijne dag :) en Cardio-ze als je dat nog zo van plan bent ;)
Goedemorgen ook nog...:hello: :rolleyes:
 
:wave: goedemorgen Porter is ook wakker :wave:
 
Thanks, stinky heeft net gedoucht dus alles is weer fris en fruitig.

Gelukkig, ik begon al te :zweet: ;)

Mooi dat het weer wat beter gaat met de kracht! :thumb:
Die paar herhalingen heb je er zo weer bij.

Het verstand komt met de jaren zeggen ze wel eens... :rolleyes:
Goede beslissing om niet "door de pijn heen te trainen" :thumb:

Zou dat keto ook iets zijn voor oude, dikke, geblesserde mannetjes..?
Welke richtlijnen hou jij daarbij aan, en waar vind ik die..? :D

Thnx Hummy :),
...maar verstand, welk verstand :D

Je kan keto altijd proberen maar daardoor heb je ook wat minder kracht, of dat zo handig is met jouw zware beroep weet ik eigenlijk niet...maar ja,
proberen kan altijd natuurlijk.
Wat jou vast erg aanspreekt is dat je geen intensieve cardio hoeft te doen ;)

Ik volg ong. onderstaande richtlijnen.


[Link niet meer beschikbaar]



Fijn dat je weer sterker wordt? Komt dat door keto, of ben je gewoon weer steeds zwaarder gaan trainen?

En nog op het strand beland? Ik was ook ergens op het strand, was lekker!

Van keto wordt je eerder slapper :D, ik kan gewoon weer wat zwaarder trainen omdat het beter gaat :cool:
Het was pas later op de middag mooi, daarom werd het eerst een wandelingetje over de boulevard van Scheveningen en later op het strand van Noordwijk :)

pizza pepperoni en italiaans ijs is niet echt de bedoeling tijdens refeed :p

Hoe deel jij die keto in? Blijf jij constant laag of ga je cyclen, om de zoveel dagen wat hoger in de carbs om je stofwisseling op gang te houden?

Op refeedavond en dag moet je echt carbs laden. Daar is een berekening voor, staat ook in bovenstaande link. In mijn geval moet ik verdeeld totaal 570gr carbs eten. Ik doe 1x per 2 wkn een refeed, pas als je bf erg laag is kan je het 1x p/w doen :lick:

Nee dat klopt, ik ben altijd heel erg gedisciplineerd als ik iets wil ...:o:o Dus voor mij geen breaks of fails... ik blijf door knallen totdat ik heb bereikt wat ik wil :o. Soms wel fout ;). Het gaat wel lekker met me.. ik doe nu ook veel meer cardio dan voorheen, maar helaas lijkt het of ik zoveel vocht vast houd dat ik volgens de meetlint bij mijn buik/benen gegroeid ben en gedaald bij mijn borst. Kan het niet geloven...zal toch niet?? :(:(:( Dat is wel demotiverend... maar...blijf volhouden... hopelijk kan ik over een maand zeggen, mooi zo.. het is nu 3x zo hard gedaald :p
Heb jij nog tips om er achter te komen of het extra vocht is wat ik vasthoud en wat ik daar tegen kan doen. Ik eet al veel verse groentes (en dan de vochtafdrijvende... + thee)... en gebruik weinig zout. Grrr :p

Wat irritant soms die metingen hè...volgende keer is het misschien weer heel anders, niet opgeven hoor. O nee, dat hoef ik tegen jou toch niet te zeggen ;)
Vochtafdrijvend is jeneverbes caps > Kruitvat, paardenbloemthee of caps en selderij tabs, ook heb je berkenblad van Weleda > de Tuinen.
Dat laatste is een soort reigingskuurtje en ik had het idee dat het wel goed werkte! :)


Met mijn fiets gaat het picobello...toen het weer minder regenachtig was maakte ik lekker wat km's..en volgens mij vriend moest ik maar niet zo veel fietsen want hij is al weer aan een beurt toe :p Maar vind het zo heerlijk... echt :cool::cool::cool:

Geniet er maar lekker van, deze zomer moeten we de droge uurtjes wel meepakken!
Anders gaat je vriend maar lekker meefietsen :D


Fijn dat het beter gaat met je blessures, gewoon rustig aan beginnen en het komt wel weer goed. Wel lastig dat je nu vanwege je dieet nu niet je oude gewichten kan pakken :p Ach ja, maar daar kies je dan zelf voor :rolleyes:..resultaat mag er wel wezen ;). Hoe beachproof was je gister? Lekker weertje volgens mij hé ;)

Op refeeddag ben je een stuk minder beachproof maar het viel mee gelukkig, hahaha...

Het is nu ook nog lekker vroeg, ga zo lekker fietsen naar mijn sportschool..ff trainen dan lekker terug en dan ff gezellig doen..lekker vrij vandaag :) juppie! :D

He Jerney :), fijne dag :) en Cardio-ze als je dat nog zo van plan bent ;)
Goedemorgen ook nog...:hello: :rolleyes:

Veel plezier vandaag op je vrije dag, geniet ervan en ook goedemorgen ;):)

:wave: goedemorgen Porter is ook wakker :wave:

Good morning PH!
Iedereen een fijne dag vandaag!!! :hello:
 
Op refeedavond en dag moet je echt carbs laden. Daar is een berekening voor, staat ook in bovenstaande link. In mijn geval moet ik verdeeld totaal 570gr carbs eten. Ik doe 1x per 2 wkn een refeed, pas als je bf erg laag is kan je het 1x p/w doen :lick:

Ik vind dit wel heel weinig 1x in de 2 weken. Je stofwisseling zal in dat stadium niet meer optimaal functioneren en op een laag pitje gaan draaien en zichzelf in stand te kunnen houden.

Een keer in de week (weekend laden) zoals in het stukje staat lijkt mij veel wijzer. In bffm geeft Tom Venuto aan dat je het beste na 3 dagen een high carb dag zou moeten hebben en je niet bang hoeft te zijn voor vetopslag omdat je glycogeen depots vrijwel helemaal leeg zijn getrokken door de lage carb dagen die je ervoor hebt gehanteerd. Dacht dat hij sprak over 1600 kcal opslag in spieren en 400kcal in je lever. Met een keto dieet trek je deze voorraden helemaal leeg zodat je je lichaam verplicht over te gaan op een alternatieve energiebron. Maar je lichaam verbuikt in aerobe trainingen altijd glycogeen samen met vet als brandstof.

Why you shouldn’t stay on low carbohydrates for more than three days in a row

After three days in a row on low carbohydrates, your glycogen levels will be
almost completely depleted. If you were to continue on low carbohydrates for a fourth
day, fifth day, or beyond, you would notice your energy and training intensity begin to
diminish. You would also notice that your muscles would “flatten out” and become
softer. Your metabolic rate would begin to slow down and your thyroid gland would
decrease its output of thyroid hormone. Basically, your diet would become less and less
effective the longer you stayed on low carbohydrates beyond the three day period. Your
body is so “smart,” it simply makes changes in physiology and metabolism to compensate
for the prolonged lack of carbohydrates (which it interprets as starvation). That’s why you
have to “shake things up” and keep your body off guard by throwing in a high
carbohydrate day every fourth day.

High days and Low Days

Carbohydrate cycling is based on the concept of rotating low carbohydrate days
with high carbohydrate days instead of keeping carbohydrates low all the time. Every
fourth day your glycogen levels are restored with a “carb load” or “high carb day” (also
known as “high day”). Your energy stays up, your muscles fill out and tighten and your
metabolic rate gets a boost as if you squirted lighter fluid on a dwindling fire.

Er staat wel een foutje in de tekst waarna je verwees, want eiwitten kun je nooit opslaan in je lichaam zoals dat wel met glycogeen kan. Je zult je lichaam constant moeten voorzien van eiwitten.
De gedachte achter CKD is eenvouding. Koolhydraten in het eten zorgen ervoor dat de Pancreas (alvleesklier) insuline (een "opslag" hormoon) gaat produceren. Het dient ervoor om glycogeen en eiwitten oa. op te slaan in de spieren, waarbij overtollige caloriënworden opgeslagen als vet.

Weet dat jij niet van gisteren bent en al heel wat ervaring hebt. Maar ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij hier tegen aankijkt als ervaringsdeskundige.
 
Ik weet het, duurt na een smokkeldag ook altijd drie dagen voor je weer bent bijgetrokken :D
Het mooiste is nog dat ik morgen met m'n dochter naar het strand ga....
beachproof met een plofbuik :eek:

Meestal zat ik tussen de 100 en 130gr carbs per dag, daar ging ik ook altijd redelijk goed op maar nu lijkt keto beter te gaan.
Ik moet niet te vroeg juichen, eerst afwachten :)

Ik ga je welterusten wensen want het is veel te gezellig en dan wordt het ook veel te laat ;)

Sleep tight!!!

:D

Je log staat tussen de foto's?Maar ja,hoe dan ook...ik denk dat je voor keto vooral mentaal wel sterk moet zijn..ik zal dan ook na een paar dagen falen :o.
 
Thnx Hummy :),
...maar verstand, welk verstand :D

Je kan keto altijd proberen maar daardoor heb je ook wat minder kracht, of dat zo handig is met jouw zware beroep weet ik eigenlijk niet...maar ja,
proberen kan altijd natuurlijk.
Wat jou vast erg aanspreekt is dat je geen intensieve cardio hoeft te doen ;)

Ik volg ong. onderstaande richtlijnen.


[Link niet meer beschikbaar]

Van keto wordt je eerder slapper
Daar was ik al bang voor, dat je er wat "slapjes" van werd...
Dan is het eigenlijk geen optie voor mij inderdaad.
Dat geen cardio klinkt dan weer wel als muziek in m'n oren! ;)
Ik zal eens kijken op die site, maar heb het eigenlijk weer al verworpen... :o
Nog slapper worden dan ik nu al ben is geen optie! :eek:
Tnx. voor de moeite iig. :thumb:
 
pizza pepperoni en italiaans ijs is niet echt de bedoeling tijdens refeed
:eek:

Was uiteindelijk wel lekker weer op het strand he! Ik zat in eu... hoe heet 't... Ouddorp (heb niet naar de bordjes gekeken), en we hadden nog een discussie of het zeeland of zuidholland was... ik denk ZH...
 
Ik vind dit wel heel weinig 1x in de 2 weken. Je stofwisseling zal in dat stadium niet meer optimaal functioneren en op een laag pitje gaan draaien en zichzelf in stand te kunnen houden.

Ik weet wat je bedoeld maar eigenwijs als ik ben :D wil ik het gewoon proberen.
Ik heb het stukje gecombineerd met 2 artikeltjes die ergens op een bodybuilders of fitness site staan, weet dus helaas niet meer welke, het heet iig: refeed deel I en II, wijkt ook iets af van bovenstaande link.
Deze stukjes gingen er vanuit dat je bij een zeer laag bf 1x p/w moest refeeden en bij wat hoger 2x p/w enz.
Ook wordt bij deze stukjes teveel fructose afgeraden.



Een keer in de week (weekend laden) zoals in het stukje staat lijkt mij veel wijzer. In bffm geeft Tom Venuto aan dat je het beste na 3 dagen een high carb dag zou moeten hebben en je niet bang hoeft te zijn voor vetopslag omdat je glycogeen depots vrijwel helemaal leeg zijn getrokken door de lage carb dagen die je ervoor hebt gehanteerd. Dacht dat hij sprak over 1600 kcal opslag in spieren en 400kcal in je lever. Met een keto dieet trek je deze voorraden helemaal leeg zodat je je lichaam verplicht over te gaan op een alternatieve energiebron. Maar je lichaam verbuikt in aerobe trainingen altijd glycogeen samen met vet als brandstof.

Ik heb het boek van Tom V. al jaren en het ook uitgeprobeerd.
Het werkt als de beste maar mijn makke is dus altijd dat ik volgens zijn vet%
te hoog ga zitten :o
Bij keto heb je ook een voller gevoel en totaal geen last van het vervelende gevoel wat je krijgt door schommelingen in je bloedsuiker.
Wel ben je minder sterk.
Zelf ben ik ook wel een beetje bang dat wanneer je stopt je lichaam geen raad meer weet met carbs. Hierover heb ik ook al verschillende reactie's gelezen van personen die keto hadden gedaan. 1 ding is zeker, je moet je carbs super voorzichtig verhogen....dat zal ik dus zeker doen!
Hiervoor was ik sowieso gewend om niet meer dan 170gr carbs te eten, eerder tussen de 100 en 150gr.


Er staat wel een foutje in de tekst waarna je verwees, want eiwitten kun je nooit opslaan in je lichaam zoals dat wel met glycogeen kan. Je zult je lichaam constant moeten voorzien van eiwitten.

I know :D

Weet dat jij niet van gisteren bent en al heel wat ervaring hebt. Maar ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij hier tegen aankijkt als ervaringsdeskundige.

Antwoord hierop is dus eigenlijk dat ik het zelf wil ervaren.
Als je volgend jaar dus een dikke dame op het strand ziet met mijn hoofd, dan weet je dat je keto niet moet proberen :roflol:
 
:D

Je log staat tussen de foto's?Maar ja,hoe dan ook...ik denk dat je voor keto vooral mentaal wel sterk moet zijn..ik zal dan ook na een paar dagen falen :o.

Als je het niet geprobeerd hebt kun je dat ook niet zeggen :p, wacht voor de zekereid eerst maar af hoe mijn lichaam erop reageert :D

Daar was ik al bang voor, dat je er wat "slapjes" van werd...
Dan is het eigenlijk geen optie voor mij inderdaad.
Dat geen cardio klinkt dan weer wel als muziek in m'n oren! ;)
Ik zal eens kijken op die site, maar heb het eigenlijk weer al verworpen... :o
Nog slapper worden dan ik nu al ben is geen optie! :eek:
Tnx. voor de moeite iig. :thumb:

Geen dank!
Denk eerder dat jij eerst maar eens gewoon schoon moet gaan eten zonder alles te tellen.
Gewoon geen suiker, minder vet, meer eiwit en wat minder carbs. :)

:eek:

Was uiteindelijk wel lekker weer op het strand he! Ik zat in eu... hoe heet 't... Ouddorp (heb niet naar de bordjes gekeken), en we hadden nog een discussie of het zeeland of zuidholland was... ik denk ZH...

Oei, geen idee....daar ben ik nooit geweest, iets te zuidelijk denk :p
Vandaag en morgen is het ook mooi, dat wordt genieten! :cheer:
 
Antwoord hierop is dus eigenlijk dat ik het zelf wil ervaren.
Als je volgend jaar dus een dikke dame op het strand ziet met mijn hoofd, dan weet je dat je keto niet moet proberen :roflol:

Haha :D.
 

;)



Ik heb deze week niet echt optimaal getraind, beetje halfbakken eigenlijk :D
Vandaag wilde ik daarom fullbody gaan doen op de sportschool maar voordat ik het wist was ik alweer 1,5 uur UB aan het trainen...
toen heb ik alleen nog abs varia op de Bosuball gedaan zodat ik morgenavond mijn benen goed te grazen kan nemen.
Die heb ik echt schandalig verwaarloosd, misschien kan ik dan ook een keer zonder moeite een spijkerbroek kopen :rolleyes:
 
Alles goed J??:wave::hello::wave2:
 
Op het moment ben ik twee koffie voor mezelf aan het maken :D
Wat ben jij ook vroeg!


goedemorgen,

lekker hahaha:D
ja vroeg he:eek::rolleyes: niks voor mij hahaha:D had HONGER!!!!:D
 
Back
Naar boven