Fitness Seller

Elke keer tot failure? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik train altijd alles tot failure én met hoog volume, nooit echt een blessure gehad eigenlijk. Ik heb ook niet het gevoel dat ik de spieren prikkel als ik niet tot failure ga.. al is dit misschien wel het geval.
 
Ligt er aan wat je onder effectiever verstaat. Als je puur in de zin van spieropbouw praat denk ik dat bijde systemen uitijndelijk eenzelfde resultaat opleveren.

Maar waneer je met 4 setjes ala HIT hetzelfde kan bereiken als met 40 setjes hig volume dan vind ik HIT effectiever in de zin van dat het minder tijd per training kost.
 
Mijn ervaring met failure trainen is dat mijn doordeweekse werk bijna onmogelijk gemaakt wordt, door de verzuring en de wat verzwakte spieren de dagen erna.

Ik hanteer het Hypertrophy Specific Training(HST) principe en boek daar goede resultaten mee.
 
Probeer dit eens: 4 setjes set 1 12x set 2 10x set 3 08x set 4 06x
Bij elke seet gewicht verhogen en de laatste twee herhalingen moeten zo zwaar zijn dat je spotter je iets moet helpen....
Sccs gegarandeerd!!

SCCS
 
Nog een vraag: als je slechts een set tot failure doet per oefening, dan is 4 setjes per oefening van 8-12 reps toch beter?
 
Nog een vraag: als je slechts een set tot failure doet per oefening, dan is 4 setjes per oefening van 8-12 reps toch beter?
Op zich wel beter, maar ter afwisseling zeker een keer de moeite waard om te proberen
 
in de gym doe ik het niet vaak, maar thuis train ik altijd bijna tot fail.
Ook smijt ik wat meer met men gewichten dan en ga ik zwaarder en voer ik ze wat minder correct uit.
 
ik ga het wel doen volgend schema, puur voor de afwisseling
 
Hier nog een met rugblessure zit nu 2 weken te rusten.

Ik hoop niet dat ik hetzelfde lot heb.. hoe is het bij jou gekomen ?
Ik heb me overtild bij Deadlift waarschijnlijk.. toen kreeg ik steken bij mijn stuitje
 
Ik train ook tot failure en dat levert het beste resultaat op voor mijn persoon.
Ik heb geen aanleg tot explosiviteit dus bij korte sets kan ik naar mijn gevoel ook niet diep genoeg gaan.
HIT zou voor mij tijdverlies zijn.
Indien ik bijvoorbeeld bij benchpress een rep range van 2 tot 5 per set aanhoud ,zal ik 10sets uitvoeren om er het maximum uit te halen.Elk lichaam reageert anders ,maar mijn CNS wordt imo niet voldoende geactiveerd (is aanleg zeker?) in die korte sets om voldoende groeiprikkel en intensiteit aan de spieren te geven.
 
Ik bedoelde met "failure" letterlijk uitputting van de spier.
Kun je toch bereiken met zowel high als low reps zolang de intensiteit en aantal sets maar voldoende zijn om de spier volledig uit te putten ?
 
Als je dmv volume failure bereikt ben je bezig met uithoudingsvermogen.
 
Back
Naar boven