AndroidHealthClinic

LUCTOR ET EMERGO (log sergeant Mossad)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Je pakt je deads veel vanuit je rug; je gooit eerst je heupen wat omhoog en daarna til je pas de bar op met vrij veel momentum op je rug (lastarm).

Maar luister vriend, who cares, het gaat er niet om wat de meest efficiënte methode is om zoveel mogelijk gewicht te pakken. Je wilt die onderrug aanspreken, en of dat nou met 180 of 200kg is maakt niet zoveel uit.

Zoals jij hem doet doe ik hem ook. Ik betrek relatief weinig m'n LB bij de lift door niet zo ver te buigen met heupen en knieën. Als ik hem maar goed in m'n onderrug voel.

5 x 180 is gewoon goed trouwens, ik kom er niet aan.
En ik vind 120 fullsquats ook niet zo slecht, je bent lang je moet een ****ing lange ROM maken.
 
Je rug meot recht zijn. niet hol, niet bol.

oke dan zat ik nog niet zo fout denk ik,
op die dvd van rippetoe word verteld dat als je in de start houding staat, je je borst omhoog moet knijpen, dan kom je automatisch in de goede houding.

heb het net geprobeerd voor de spiegel (zonder gewicht hier thuis) en volgens mij werkt het wel
 
Thanks voor jullie reacties ladies!

wissel je regular squats af met fronts en Zercher squats... Helpt echt je squats omhoog te brengen ! Succes, Mossel ;)
Bedankt strongman, ja in het volgende schema ga ik dat doen. Geen idee wat Zercher squats zijn maar ga het even opzoeken.

over dat squatten, weet je het kingsquat principe van dessed black nog? heeft mij 15kg op squat erbij gegooid op amper 3 weken ;) give it a try?

Ja dat kingsquatten had mij toen ook geholpen in no time geloof 3 reps 150 fullsquat als ik mij niet vergis.

Halting deadlifts zouden je ook kunnen helpen. +1
Hele mooie post Chick:thumbs: thanks.... erg duidelijk idd met die plaatjes van het rippetoe boek erbij

Dat je weer over gaat op split na 8weken ub/lb snap ik, maar je geeft aan 2x per week de benen te willen trainen. Dat heb je deze periode met lb/ub ook gedaan. Hoe heeft zich dat vertaald naar je LB kracht?
He Big-G, ik train nu 4 weken UB/LB maar ga nu 1 week deloaden. Wilde er daarna nog 4 weken aanvast plakken. Dit principe bevalt mij erg goed.
Het is alleen moeilijk te vergelijken. Omdat ik nu pas echt volledig naturel train. Kracht is hetzelfde gebleven maar in principe betekent dat een lichte stijging omdat ik toch een dip heb gekregen. 2x per week je benen trainen is volgens mij uiterst effectief. 1x per week werkt voor mij niet op de een of andere manier.

Je pakt je deads veel vanuit je rug; je gooit eerst je heupen wat omhoog en daarna til je pas de bar op met vrij veel momentum op je rug (lastarm). Maar luister vriend, who cares, het gaat er niet om wat de meest efficiënte methode is om zoveel mogelijk gewicht te pakken. Je wilt die onderrug aanspreken, en of dat nou met 180 of 200kg is maakt niet zoveel uit. Zoals jij hem doet doe ik hem ook. Ik betrek relatief weinig m'n LB bij de lift door niet zo ver te buigen met heupen en knieën. Als ik hem maar goed in m'n onderrug voel.

5 x 180 is gewoon goed trouwens, ik kom er niet aan.
En ik vind 120 fullsquats ook niet zo slecht, je bent lang je moet een ****ing lange ROM maken.

Thanks beest.
Ben wel met je eens dat het niet allemaal perfect moet zijn maar die DL kan wel iets beter! Die squat is ****ed up met die lange stelten van mij echt lange roms inderdaad:o. Maar ze moeten wel iets omhoog want ik bench hetzelfde als ik squat:o


Training UB2

Bench
20x20
12x60
10x80
8x100
5x110
3x120

MP
10x50
10x60
10x60
8x70

BOR
12x60
10x80
10x100
5x120 straps

Lat pulley naar de borst
12x80
10x90
10x90
8x100

Side raises
10x14
10x16
10x16

Superset dumbbell biceps curl/ triceps push down
20 kg dumbbells + 45 kg 3 sets x 10 hh

kapot....

Ik merk nu echt dat ik volledig naturel train alles hulptroepen zijn weg.
Is wel een wereld van verschil zeg:eek:
 
Laatst bewerkt:
Een stevige training! Supersetjes zijn zo heerlijk!:D
 
Ferme training Sarge! Gaat lekker hier zeg. :eek:
 
Het gaat goed hier zo te zien lekker aan het knallen. Erg sterke presses mossel!
 
Sterke MP na je BP. Waarom doe je ze direct achter elkaar?
 
Ik zou toch me reet wat lager proberen te houden met deadliften als ik jou was.
 
Thanks toppers!

MP had ik zin in was niet helemaal volgens het schema maar vind het een leuke oefeing om te doen. Alleen de naam al heb ik het gevoel dat ik een militair ben --> sergeant:o:o

Ik zou toch me reet wat lager proberen te houden met deadliften als ik jou was.

+1 Bedankt volgende keer weer proberen en posten. Blijf net zo lang oefenen totdat het lukt. De houding hoeft niet fantastisch te zijn maar moet beter dan dat hij nu is.
 
ik zie dat je bij de deadlift steeds het gewicht neerlegt, dit doe ik niet? Is dat de bedoeling?:P Ik houd hem eigenlijk steeds paar cm boven de grond en ga weer terug.
 
ik zie dat je bij de deadlift steeds het gewicht neerlegt, dit doe ik niet? Is dat de bedoeling?:P Ik houd hem eigenlijk steeds paar cm boven de grond en ga weer terug.

Er zijn verschillende soorten deadlifts maar bij de regular zoals deze is het de bedoeling dat je de stang neerlegt. Daarom heet het een "dead"lift.
 
Er zijn verschillende soorten deadlifts maar bij de regular zoals deze is het de bedoeling dat je de stang neerlegt. Daarom heet het een "dead"lift.

hmm..ik kan hem ook wel neerleggen maar haal ik dan niet juist de spierspanning eraf? Dacht juist goed aan te doen om langzaam naar beneden te gaan en dan paar cm boven de grond te stoppen en weer opnieuw beginnen. Zoals bij alle andere oefeningen eigenlijk ook het geval is
 
Zeker nette training ! top stats man , heb je heir ook ergens foto's staan? :')
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven