XXL Nutrition

Sticky Gewrichtspijn preventie en behandeling: Glucosamine en Chondroitine Sulfaat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Misschien om jullie even op de hoogte te stellen:
zoals de meesten wel weten sukkel ik enorm met mijn kraakbeen en schoudergewrichten. Momenteel zit ik op een kuur van natuurlijke producten dat er als volgt uitziet:

Ochtend:
1x Multivitamine
2x Zwarte Bes (smering van gewrichten)
1x Duivelsklauw (ontstekingswerend)
1x SuperCissus RX (peesversterkend en ontstekingswerend)
3x Haaien Kraakbeen met choïndrotine
1x tube collageen + vit.C

Middag
1x Multivitamine
2x Zwarte Bes (smering van gewrichten)
1x Duivelsklauw (ontstekingswerend)
1x SuperCissus RX (peesversterkend en ontstekingswerend)
3x Haaien Kraakbeen met choïndrotine

Avond
2x Zwarte Bes (smering van gewrichten)
1x Duivelsklauw (ontstekingswerend)
1x SuperCissus RX (peesversterkend en ontstekingswerend)
3x Haaien Kraakbeen met choïndrotine


Dat collageen complex heb ik onlangs door de dokter aangeboden gekregen, en is het nieuwste van het nieuwste. Behoudt namelijk de sterkheid van het kraakbeen. En heeft alle nodige stoffen om die ook terug op te bouwen.

http://ch-alpha.de/ch-alpha.com.html
Kuur van minstens 3 maanden, 1x per dag, 35euro/maand

Als dit eventueel ook jullie wat kan helpen, bij deze dan!
 
Zonet "Glucosamine met Chondroitine en MSM" gekocht in het Kruidvat. 120 tabletten voor €12.
Het lijkt mij min of meer dezelfde samenstelling te hebben als Osteoplus.
De doseringen zijn wel net iets anders (minder chondroitine maar meer MSM) en er zit verder nog Vit E, Mangaan, Selenium, Zink, Duivelsklauwextract en Histidine in.
Ik ga het een tijdje uittesten (schouderblessure) en zal achteraf nog laten weten wat mijn bevindingen zijn.
Hoe dan ook lijkt het mij een mogelijk goedkoper vervangmiddel voor Osetoplus.
 
Zonet "Glucosamine met Chondroitine en MSM" gekocht in het Kruidvat. 120 tabletten voor €12.
Het lijkt mij min of meer dezelfde samenstelling te hebben als Osteoplus.
De doseringen zijn wel net iets anders (minder chondroitine maar meer MSM) en er zit verder nog Vit E, Mangaan, Selenium, Zink, Duivelsklauwextract en Histidine in.
Ik ga het een tijdje uittesten (schouderblessure) en zal achteraf nog laten weten wat mijn bevindingen zijn.
Hoe dan ook lijkt het mij een mogelijk goedkoper vervangmiddel voor Osetoplus.

wat is samenstelling van die osteoplus bij de apotheek?

heb nu van de gezondsheidswinkel maar dat is 1500mg glucosamine 2kcl. dan zit er dus minder effectief in begrijp ik.

b.v. 1000mg glucosamine is meer dan 1500mg 2kcl?
 
Ik heb sinds eergister Animal Flex besteld (moest een extra product kiezen voor gratis verzend kosten), ik zal jullie op de hoogte houden wat het voor me doet.
 
Ben na 3 dagen gestopt met die "Glucosamine met Chondroitine en MSM" van het Kruidvat. Het was net of ik laxeermiddel nam...
Of is het de bedoeling dat je het neemt icm immodium ofzo? :P
Misschien dat ik het later nogmaals probeer met een lagere dosering ofzo... Eerst men darmflora terug in orde laten komen.
 
Ben na 3 dagen gestopt met die "Glucosamine met Chondroitine en MSM" van het Kruidvat. Het was net of ik laxeermiddel nam...
Of is het de bedoeling dat je het neemt icm immodium ofzo? :P
Misschien dat ik het later nogmaals probeer met een lagere dosering ofzo... Eerst men darmflora terug in orde laten komen.

Valt me ook op dat als ik een supplement in pil vorm neem, ik daarna vaak moet schijten.
 
Hoe kom je er achter of osteoarthritis de oorzaak is van je gewrichtspijn?

Ik heb vooral last van lage rugklachten, heeft het nemen van glucosamine of chondroitine sulfaat hier ook effect op (want rug is niet echt een gewricht, toch)?
 
Ben na 3 dagen gestopt met die "Glucosamine met Chondroitine en MSM" van het Kruidvat. Het was net of ik laxeermiddel nam...
Of is het de bedoeling dat je het neemt icm immodium ofzo? :P
Misschien dat ik het later nogmaals probeer met een lagere dosering ofzo... Eerst men darmflora terug in orde laten komen.

Ik neem de Gluca MSM van bij de apotheker al 5 jaar. Bij periodes dat ik stopte of verminderde merkte ik dat ik meer last had aan gewrichten. Voor mij is het een topsupplement.
 
Ik heb nog een tip voor mensen met gewrichtsklachten, omdat ik er zelf laatst ook last van had. Een probleem bij botklachten is vaak de zwavelophoping. Zwavel wordt niet afgevoerd en maakt het kraakbeen hard, hierdoor lijdt men pijn.

Oorzaak is vaak teveel zwavel. Wil je dit voorkomen, vermijdt dan zwavelrijk eten. één van de grootste zwavelbronnen is varkensvlees, ik eet dit al jaren niet meer ivm het Dr. Schlüsser, celzoutdieet, maar als ik per ongeluk een paar plakjes ham of spek eet, dan kan ik gelijk aan de glucosaminebruis van de AH.

Andere rijke zwavelbronnen, zijn Boerenkool en Spinazie, witte kool, bloemkool en spruiten. (ik heb dit lijstje uit een boekje genaamd; de aktuele voedingstabel; geschreven door Elza Vleer).

Ander goed middel is Brandnetelthee, helpt ook tegen spierpijn is een rijke bron aan mineralen en vooral Calcium goed voor de botten.
 
glucosamine op voorschrift

zelf heb ik veel problemen met mijn knieën. (scheurtjes in mijn kraakbeen waardoor ook mijn bot ontsteekt)...

ik krijg glucosamine op voorschrift, maar heb er niet veel baat bij. als bijkomende therapie heb ik ook inspuitingen gekregen in mijn knie met hyaluronzuur, wat jammergenoeg ook niet werkt zoals verwacht...

het is mogelijk dat ik in september voor een derde keer onder het mes moet... indien er iemand tips heeft om dit eventueel te voorkomen, of om het herstel nadien sneller / beter te doen verlopen, laat ze gerust weten...

Groetjes
 
(want rug is niet echt een gewricht, toch)?

:D Ik weet niet wat jij tot gewrichten rekent, maar ik denk dat er wel een aantal gewrichten in mijn rug zitten.
 
:D Ik weet niet wat jij tot gewrichten rekent, maar ik denk dat er wel een aantal gewrichten in mijn rug zitten.

De vraag was meer of glucosamine ook effect heeft op de tussenwervelschijven. Het antwoord is trouwens ja.
 
De vraag was meer of glucosamine ook effect heeft op de tussenwervelschijven. Het antwoord is trouwens ja.
Hoe lang heb je het gebrukt vooraleer je vond dat het effect had? En wat bedoel je met effect?
 
Is er iemand die bij wie dit geholpen heeft bij (secundaire-)artrose in de vingers? Het trainen begint nu echt moeilijk en pijnlijk te worden

(lulz ik dacht dat ik hier vaker gepost had, kennerlijk niet)
 
Ik heb de glucosamine sulfaat puur van ActionFit (van de action dus)

Iemand hier ervaring mee? genoeg voor 30 dagen, voor slechts 3 euro nog wat...

EDIT: glucosaminesulfaat 2 kcl staat erop
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven