AndroidHealthClinic

striae (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anoniem_1993

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2008
Berichten
202
Waardering
6
beste dbb,
Ik ben nu zo'n 6 maanden bezig met fitness en ben zo'n 20 vvm gegaind, maar nu heb ik best wel last van striae.
Het begon bij me binnenkant van me benen, maar dat boeide me niet zoveel, nou dat ging door tot de bovenkant van me benen, en me billen een beetje, en nu begint het te komen bij me biceps en me lats.
Natuurlijk meteen op inet gekeke wat k eraan kan doen, dus zodoende bio-oil gekockt.
Maar nu een vraag aan jullie: als ik verder blijf trainen, blijft die striae er dan nog bijkomen, nu ik ook bio-oil gebruik? of moet ik gewoon ff wat rustiger aan doen, zodat me huid een beetje kan wennen aan mn massa en wat soepeler kan worden?
k heb namelijk geen zin in om met een lichaam vol striae te lopen :o


(wat informatie van mij voor degene die het willen weten:)
15 jaar
1.88m
75 ==> 95kg (nu)
trainingstijd: 6 maanden (meteen fanatiek begonnen met goed voedingsschema + trainingsschema)
k train 4x per week met een split
verder mountainbike ik 2x per week
 
rustiger aan doen ik heb oil gebruikt maar werkte ook niet dus ben ik overgegaan naar hardcore traine dan maar striae vind wel mooi :P
 
dus gewoon eerst ff rustig aandoen en kijke of die olie aanslaat en zo niet, gewoon weer vol dr tege aan?
 
Die olie gaat niet aanslaan niet voor te genezen en niet voor de voorkomen.
Striae zijn onderhuidse scheuren en daar komt geen olie door dus heeft weinig nut.
Ofwel leef je er mee leven en train je hardcore door.
Ofwel zorg je dat je traag spiermassa aanzet ,als je gevoelig ben voor striae komen ze zo ook nog.
Of je stopt met trainen en wordt terug een ecto met die striemen wat je nu hebt.
 
best ga ik wel gewoon hardcore door, dan maar wat striae..
k gain aardig wat tot nu toe, dus beetje zonde als ik weer helemaal naar terug bij af ga

btw, die olie helpt toch je huid soepeler te maken? (dus dat het meer kan rekken?) er staat ook duidelijk op dat het tegen striae helpt, dus we zien wel of t wat is
 
lichtgestoord heeft net je vraag beantwoord:D
 
of je zorgt dat je een kleurtje krijgt. t schijnt dat t minder opvalt als je bruin word
 
minder hard doorbulken.. kan me niet voorstellen dat je 20 vvm gaint in zon korte tijd op 15 jarige leeftijd. cleaner gaan eten
 
Lekker hé al die rode strepen over je huid, ik heb ze ook overal xD
Vaseline werkt blijkbaar omdat er vitamine e inzit, dat hoort t rode sneller weg te halen blijkbaar
Maar 't worden uiteraard wel littekens, witte strepen dus, en wat ze zeggen over bruin worden is BS

Als jij witte strepen over je lichaam hebt lopen (littekens)
En jij gaat onder de zonnebank

Kun je je dan niet voorstellen dat 't juist zichtbaarder word? (lol)
 
minder hard doorbulken.. kan me niet voorstellen dat je 20 vvm gaint in zon korte tijd op 15 jarige leeftijd. cleaner gaan eten

ehh sorry, maar zo'n speklaag heb ik niet hoor, je kan me abs zelfs een beetje dr doorheen zien, dus t is wel degelijk 20kg vvm ;), hiervoor was ik zelfs nog iets dikker.. :o

edit: k zit nu denk rond de 15%
 
Laatst bewerkt:
Lekker hé al die rode strepen over je huid, ik heb ze ook overal xD
Vaseline werkt blijkbaar omdat er vitamine e inzit, dat hoort t rode sneller weg te halen blijkbaar
Maar 't worden uiteraard wel littekens, witte strepen dus, en wat ze zeggen over bruin worden is BS

Als jij witte strepen over je lichaam hebt lopen (littekens)
En jij gaat onder de zonnebank

Kun je je dan niet voorstellen dat 't juist zichtbaarder word? (lol)

daar heb je ook wel weer gelijk in :p, maar voor op korte termijn ff wat bruiner worden kan ook geen kwaad, dan zie je die strepe op me biceps niet..
thnx
 
Klopt het dat je striae minder zichtbaar kunt make want ik heb het op men biceps
 
**** striae, gewoon doorgaan.
ik heb het ook, gaat toch niet meer weg.
ik smeer alleen vette creme (nivea blauwe blikken) voor het trainen, om de huid soepel te houden tijdens het trainen.
als het er is gaat het nooit meer weg (wordt wel vager door tijd en zon)
maar ik zou er niet minder hard om gaan trainen, eten.
je moet er trots op zijn, oorlogswonden:D
ik heb ze op mijn benen oksels biceps triceps rug.
 
ja ok maar het is gewoon focking lelijk
 
**** striae, gewoon doorgaan.
ik heb het ook, gaat toch niet meer weg.
ik smeer alleen vette creme (nivea blauwe blikken) voor het trainen, om de huid soepel te houden tijdens het trainen.
als het er is gaat het nooit meer weg (wordt wel vager door tijd en zon)
maar ik zou er niet minder hard om gaan trainen, eten.
je moet er trots op zijn, oorlogswonden:D
ik heb ze op mijn benen oksels biceps triceps rug.

ja het is wel dik, maar aan de andere kant zitten ze dr wel de rest van je leven ;)

k zal proberen in de loop van de week foto's te maken.
 
Tja was ook wel te verwachten, je bent aardig wat aangekomen in die 6 maanden tijd en bent pas 15 jaar. In de puberteit krijg je dan sowieso sneller straie met bijv. ook groeispurten (bij jou dan bewust ;)).

Gewoon elke keer na douchen goed insmeren met een amandelolie ofzo. Je kunt er op zich verder nog weinig aan veranderen.
 
ik heb gehoord dat je voor het trainen je lichaam goed moet invetten om striae te voorkomen.. en mijn buurman die fitness trainer is zei een keer tegen mij dat striae vanzelf weg gaat als je lichaam mee gaat groeien..

maar niet stoppen met trainen.. totdat je wat ouder bent zijn er heel veel nieuwe middelen ervoor als ze dan nog niet weg zijn:D
 
ik heb gehoord dat je voor het trainen je lichaam goed moet invetten om striae te voorkomen.. en mijn buurman die fitness trainer is zei een keer tegen mij dat striae vanzelf weg gaat als je lichaam mee gaat groeien..

maar niet stoppen met trainen.. totdat je wat ouder bent zijn er heel veel nieuwe middelen ervoor als ze dan nog niet weg zijn:D
jij kan mensen beter nog geen tips geven denk ik. Wat een hoop onzin in 1 post
 
Back
Naar boven