AndroidHealthClinic

Yoshuba': From Zero to Hero! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Mooie training weer.
10 kg dumbbell curls is niet zo zwak hoor. Met dat soort isolatieoefeningen vind ik persoonlijk de uitvoering vele malen belangrijker dan het gewicht. Je kan beter 10 kg curlen met een rechte en stille rug dan 15 kg als je dan gaat trekken met je rug bijvoorbeeld.

Dumbbell press is ook lastig om te verhogen qua gewicht, ik heb daar ook al meerdere malen op vastgezeten qua gewicht. Gewoon doorgaan dan breek je er vanzelf een keer doorheen. Ook hier is het belangrijk dat je de dumbbells wel echt helemaal laat zakken tot het goede punt. Uitvoering is belangrijker dan gewicht vind ik :-).

Goed bezig hier!
Hm..inderdaad, techniek > gewicht anytime! Thnx man!
Yosh 1 ding begrijp ik niet waarom doe je niet is een keer gek en pak je 12kg dumbbells of ga je is een stapje verder het is niet erg om te falen en lukt het niet probeer je het de volgende training weer :) Maar prima training maar we zijn niet anders gewent ;)
Njah..weet niet of dat gaat lukken maar wie weet haal ik later wel zo'n 10 reps met 12kg :D Bedankt makker!

Straks moet en zal het hard gaan, gewoonweg alles geven!:cool:

Ik heb trouwens geprobeerd een nieuw schema optestellen, zie hier:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/nieuw-trainingsschema-3-daags-split-222112/#post4214015
 
Op naar de 100kg met die T-bar. Gaat goed!:)
 
Training zondag 27 september. SetsxRepsxGewicht.

Military press

1x8x25kg
1x7x35kg
1x5x35kg
1x5x32,5kg
1x8x25kg

> Was redelijk zwaar maar het ging lekker! Tevreden!:)

Below parallel squat

1x12x60kg
1x8x70kg
1x8x80kg
2x6x80kg
1x8x70kg

> Wow..ik zit precies toch niet zo vast als ik dacht..Alles gegeven!:splat:

Bent-over barbell row

1x10x50kg
1x8x55kg
2x7x55kg
1x8x50kg

> Heerlijk! De progressie blijft maar komen.

Assistance oefeningen:

Tricep dips

1x8xlichaamsgewicht
1x6xlichaamsgewicht
1x5xlichaamsgewicht

> Hier ben ik ontevreden over..maarja, de reden is hoogstwaarschijnlijk omdat ik nog steeds verhoog in lichaamsgewicht dat het wat zwaarder is.

Barbell curl

1x10x25kg
1x6x25kg
1x6x22,5kg

> Nice! Laatste reps geconcentreerd en traag uitgevoert, pomp ftw.

Incline bench press

1x12x20kg
1x9x40kg
2x6x40kg

> Bwa..er zit toch wat progressie in maar het kon beter..:P

Dumbbell rear lateral raises

3x12x8kg PR!

> Ging geweldig!

Skull crushers

1x2x28kg
1x10x23kg
1x6x23kg
1x5x23kg

> Ik heb in het begin te snel een te hoog gewicht genomen en lekker gefailed..maar toch nog 3 deftige sets gedaan!:rolleyes:

45° leg press SS Cable straight back row

3x10x145kg PR! SS 1x12x55kg 2x8x55kg

> Dikke PR, alweer!:D K'ben trots op mijn beentjes!:hahaha:

Dumbbell weighted side bend

3x10x22kg PR!

> De obliques hard aangepakt..Great!:thumbup:

Commentaar: Alweer een heerlijke training, geslaagd is hij zeker wel! Ik zit goed in het ritme van school/trainen en dat doet me goed, wel jammer van al het huiswerk dat ik heb maar dat hoort er nu eenmaal bij. Al die PR's geven me wel een euforisch gevoel!:dance:

Off-topic: Net weer goed gegeten, 220gr roze zalm, 450gr spinazie en 220gr aardappelen:meal: Geniet nog van jullie zondag animals!

On-topic: Ik ben bijna zeker dat ik mijn 3-daags splitschema ga volgen, als er enkele mensen zijn die er echt iets van kennen en het nog eens zouden willen checken: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/nieuw-trainingsschema-3-daags-split-222112/
Heb trouwens ook filmpjes van 3 oefeningen, ze komen zometeen!;)
 
Netjes maat, ga zo door :thumb:
 
gaat echt lekker zie steeds vaker PR in je logjes staan.. je bent bezig als een pro man ga zo door :D
 
net hoor, squat en BoR zijn impressive.
wat ik vooral opmerk is dat je een hele sterke onderrug hebt. wat squat, DL en BoR echt helpt

succes verder met je split schema, heb het eens bekeken, en zoals anderen al zeiden, mss iets minder oefeningen voor buik. verder ziet het er niet slecht uit
 
nette squats dat vooral :)
 
net hoor, squat en BoR zijn impressive.
wat ik vooral opmerk is dat je een hele sterke onderrug hebt. wat squat, DL en BoR echt helpt

succes verder met je split schema, heb het eens bekeken, en zoals anderen al zeiden, mss iets minder oefeningen voor buik. verder ziet het er niet slecht uit
Bedant loastres! Minder oefeningen voor de buik weet ik nog niet zo zeker maar zal er eens naar kijken! Ben benieuwd wat anderen vinden van het schema..:dunno:
Houd je je armen niet wat tever uit mekaar met OH .. ik heb dit geleerd van rippetoe
Hmh..Je kan gelijk hebben maar hoe wijder je greep hoe zwaarder het wordt, ik pak hem gewoon op schouderbreedte met een natuurlijke houding. Mijn rug is inderdaad bij de laatste reps wat krom maar dat is om er alles uit te persen:p
nette squats dat vooral :)
Thnx TM!
 
Hmh..Je kan gelijk hebben maar hoe wijder je greep hoe zwaarder het wordt, ik pak hem gewoon op schouderbreedte met een natuurlijke houding. Mijn rug is inderdaad bij de laatste reps wat krom maar dat is om er alles uit te persen

Dat vind ik juist niet.. van hoe minder breed moet je ook die barbell in evenwicht houden.. maarja iedereen heeft andere voorkeuren he
 
leuk dat je filmpjes post! :thumbup: ziet er goed uit!
maar moet je rug bij BOR niet veel meer horizontaal?
 
Squat echt top man!
Ik zou de BOR en de Overhead Press wat explosiever doen. Bij BOR die bar echt met geweld naar je lichaam trekken, daar fractie van seconde vast en langzaam terug.
 
Squat echt top man!
Ik zou de BOR en de Overhead Press wat explosiever doen. Bij BOR die bar echt met geweld naar je lichaam trekken, daar fractie van seconde vast en langzaam terug.
Bedankt Bello! Zal proberen eens wat explosiever te doen..maar heb nu geen zin om weer te gaan verlagen om te zorgen voor de explosiviteit:o
 
Laatst bewerkt:
Bedankt bello! Zal proberen eens wat explosiever te doen..maar heb nu geen zin om weer te gaan verlagen om te zorgen voor de explosiviteit:o

Hoeft ook niet te verlagen, gewoon zelfde gewicht.
Je bent trouwens wel echt lekker bezig, zeker voor je leeftijd!
 
Ik denk juist als je hem wat explosiever naar je toe trekt dat je zelfs wat meer gewicht kan pakken..
 
Back
Naar boven