MuscleMeat

Optimal protein intake to maximize skeletal muscle protein synthesis. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Misschien maar eens een potje leucine aanschaffen dan. I.c.m. whey zijn EAA's dan overbodig lijkt me?

ik denk het wel

die whey en andere eiwitbronnen zorgen ervoor dat de eaa's uren na de maaltijd nog aanwezig zijn, je hebt dan vooral de leucine nodig om de synthese weer aan te zwengelen
 
Weet er iemand een winkel waar je leucine kan aanschaffen?
 
Zijn er eventuele gezondheidsrisico's als je zoveel L-Leucine per dag inneemt?
 
allé, nu weet ik weer iets leuk om die ettelijk lege caps mee te vullen :p

/EDIT: ik merk nu pas dat dit toch een bcaa is, dan doe ik dat al (neem 10gr bcaa's per dag, wel soms toch) Straks thuis eens uitrekenen hoeveel leuvine dit dan is.
 
Laatst bewerkt:
allé, nu weet ik weer iets leuk om die ettelijk lege caps mee te vullen :p

/EDIT: ik merk nu pas dat dit toch een bcaa is, dan doe ik dat al (neem 10gr bcaa's per dag, wel soms toch) Straks thuis eens uitrekenen hoeveel leuvine dit dan is.

Nog niet eens 5gr denk ik. Te weinig dus aangezien je alleen al 20gr L-Leucine per dag moet binnen krijgen.
 
Ik heb nog eens gelezen, het is 0.05gr per kilo bodyweight (per maaltijd dan?). Maar ja dan kom ik er nog niet.

Dus als ik samenvaten. Leucine laat de MPS piekken na 45min tem 180min. Dan daalt deze terug en na 5u heeft deze terug normale levels bereikt. Belangrijk is dat je deze piek nog 24u aan een stuk kan volhouden wegens gevoeligheid. Daarom is het belangrijk grotere maaltijden met veel eiwitten te eten en min 3gr leucine. Dit geeft dus een piek van het MPS voor 3u en na 5u is het terug normaal. Een volgende maaltijd na drie u heeft dus weinig zin voor de MPS omdat je die pieklevels niet kan behouden. Dus pas na 4-6u een volgende maaltijd hoog eiwit en min 3gr leucine. Tussen de maaltijden zou je best carbs eten+ 3gr leucine.

Die laatste zin vind ik tegenstrijdig met wat er eerst gezegd wordt. Het is belangrijk de MPS te laten dalen omwille van sensitivity, maar dan ga je tussen door toch nog leucine innemen? Om die piek te behouden? Raar, het is ook wel een andere studie.
 
allé, nu weet ik weer iets leuk om die ettelijk lege caps mee te vullen :p

/EDIT: ik merk nu pas dat dit toch een bcaa is, dan doe ik dat al (neem 10gr bcaa's per dag, wel soms toch) Straks thuis eens uitrekenen hoeveel leuvine dit dan is.

je eet verder toch nog wel iets op een dag? Daar haal je ook wel een deel leucine uit
 
10 gram BCAA's = 5 gram Leucine.
(in een bcaa product met normale verhoudingen)
 
10 gram BCAA's = 5 gram Leucine.
(in een bcaa product met normale verhoudingen)

Dan zou je volgens dit artikel dus ca 40gr bcaa per dag moeten gebruiken. Beter pure Leucine halen dan.
 
Wat ik mij eigenlijk afvraag voor de kuurders, hebben zo'n dingen dan ook nut? (en eas nemen en crea etc etc) Of groei je zowiezo op je 'maximum' (met goede voeding)?
 
"These
leucine rich meals should be consumed multiple times per
day and consumption of carbohydrate with free form
essential amino acids ingested between whole protein
meals may further optimize mps, possibly by overcoming
refractoriness."

wat voor carbs bedoelt hij hier?

Wat ze dus eigenlijk zeggen hier is dat je vrij grote maaltijden (met genoeg Leucine) moet nemen en dat je tussen die maaltijden in carbs+ 15 gram EAS neemt. staat ook iets over dat de maaltijden 5 uur tussen moet zitten? lijkt me wel raar gezien je dan maar 4 keer kan eten op een dag ongeveer of ik heb dat verkeerd begrepen
 
Laatst bewerkt:
Iedereen zeikt altijd bij mij over die BCAA `s nu ben ik overtuigd damn. Nu begrijp ik waarom Sjappe het altijd neemt...

DrP zinvolle topic bedankt gozer karma on the way.
 
interessant
 
Er zit genoeg leucine in kip, rundvlees, kalkoen, eieren en whey isolaten. Een extra bron is echt niet nodig. Wel een goed onderboud stuk. Met goede referenties. Het stuk lijkt me vrij betrouwbaar. Maar 3 gram zit je vrij snel aan.
 
Back
Naar boven