AndroidHealthClinic

Blaren/aften in je mond (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Geurt-G

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
167
Waardering
0
Heb deze vraag al eens vaker gesteld, maar er zijn veel nieuwe mensen, dus vandaar nogmaals.
Ik heb weer zo'n mother****er in m'n mond, net onder me tong, iemand een idee hoe het komt, en hoe je er vanaf komt.
De een zegt vitaminegebrek, nou dat lijkt me sterk, ik slik me rot, de ander zegt verminderde weerstand, geloof ik ook niet.
Heb alle middelen wel zo'n beetje geprobeerd, maar misschien heeft iemand een truc uit de oude doos?
Thanx.
 
na het tanden poetsen goed je mond spoelen schijnt dat het kan komen door sommige soorten tandpasta daar zit een of andere zooi in waardoor je die blaren krijgt als je je mond niet goed spoelt erna

gr BIGTANK
 
Mijn tandarts heeft me juist gewaarschuwd dat veel mondwaters blaar trekkend zijn (hij zeert bij meridol, alle anderen bevatten (te veel) alcohol). En wat aften betreft, dat is ook deels genetisch bepaald. Als ze bij mij te erg worden haal ik er een speld bij en prik hem lek. Dab is het binnen 24 uur meestal wel gedaan.
 
Heb alle tandpasta's al gehad, van Zendium tot Paradontax, maar dat help niks, dorprikken ga ik proberen.
 
Ik weet niet of je een vriendin hebt en of je een fanatiek beffer bent, maar misschien ligt het probleem daar ;)
 
ik hoor altijd dat het om stress gaat in dit geval.
 
Originally posted by Ilya
ik hoor altijd dat het om stress gaat in dit geval.

Dat heb ik ook gehoord. Ik heb het ook wel eens, en meestal zitten ze op de meest beroerde plekken. Maar als het inderdaad van stress komt, dan zal het voorkomen daarvan een hele kluif worden. Het zal wel weer een combinatie van bepaalde dingen zijn.
 
Je kan ze bij de dokter aan laten stippen (lekker gevoel trouwens)
Ik heb er zelf al heel lang geen last meer van, maar ik had ze vroeger regelmatig. Kan heel irri zijn.
Dat van die stress kan wel kloppen ja, aangezien stress je weerstand ook kan verminderen.
 
zou het ook een herpes variant zijn net als koortslip?
 
bij mij komt het door chocola en door te weinig vit C in te nemen
 
ik ben wel benieuwd ... ik heb de laatste tijd ook welles aften in me mond :/ zo onder me tong ook idd ! en vooraan me onderlip...

kzit lately ook beetje onder stress :( maar of dat een verband heeft..

btw. poets me tanden 2x per dag en spoel goed. eet 3-4 stuks fruit en elke avond groenten dus aan vitaminegebrek zal t niet liggen.. ik had gehoord dat t ook kon liggen aan t feit dat je dan te zout zou eten.. maja kweenie of da klopt
 
als ik zo'n blaar heb, gooi ik juis zout erop, doet wel een beetje pijn :D, maar daarna voel je echt niets meer...
 
als je te weinig nachtrust hebt... Wat je kunt doen om het te verhelpen als je er eentje hebt is een stukje pure chokolade erop te leggen. Dan zou het eerder weg moeten zijn...
 
Originally posted by Robin
als je te weinig nachtrust hebt... Wat je kunt doen om het te verhelpen als je er eentje hebt is een stukje pure chokolade erop te leggen. Dan zou het eerder weg moeten zijn...


:tong: :D
 
Originally posted by Robin
als je te weinig nachtrust hebt... Wat je kunt doen om het te verhelpen als je er eentje hebt is een stukje pure chokolade erop te leggen. Dan zou het eerder weg moeten zijn...

doe ik iig niet, krijg 't juist van chocola... :s
 
Originally posted by ErEf
zou het ook een herpes variant zijn net als koortslip?

Volgens mijn huisarts wel. je kunt er weinig aan doen zegt ie. Het is een bacterie/virus die om de zoveel tijd terug komt als je er minder weerstand tegen hebt. Dan krijg je die blaar, en krijg je weer weerstand. Net zoals bij de griep e.d.
 
Blaren

Heyy,

Ik heb ook altijd zulke (...) blaren!!
Heb ze nu ook weer ..:eek::eek:
Maaruhmm,, ze zijn te behandelen met zendium..
Weet je wel?? die tampasta....:p

Groetjes,
Thirza:mad::mad:
 
monster bump
 
BLaren weg!

Jhaa ik heb 't!!

Daarnet zitten spoelen met zout in water..
En het is weg..! :D:D:D:D
Wel brandend trouwens
Groetjes..
 
enige dat ik weet dat aften er echt ****ing ranzig uitzien
 
Back
Naar boven