Fitness Seller

Apple stelt iPad voor

Bezoekers in dit topic

bgrt

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
22 jan 2010
Berichten
30
Waardering
8
Apple stelt iPad voor
woensdag 27 januari 2010Bron: bloom, rtrAuteur: kld, jbs

Apple stelt iPad voor

VorigeVolgende
In San Francisco heeft Apple-topman Steve Jobs zijn langverwachte tabletcomputer voorgesteld. Het toestel krijgt de naam iPad.

Tijdens de voorstelling in San Francisco demonstreert Jobs -in traditionele jeans en zwarte trui- het nieuwe toestel dat voor Apple een vierde pijler moet worden, naast de Mac, iPod en iPhone. De iPad is iets breder dan een A4-blad en lijkt op een grote versie van de iPhone.

Virtueel keyboard

Steve Jobs liet tijdens de presentatie zien hoe gebruikers films kunnen kijken, muziek kunnen luisteren en websites kunnen bekijken. Net zoals bij de iPhone beschikt de iPad niet over een echt toetsenbord maar over een touchscreen dat bediend wordt met de vingers. Wil je bijvoorbeeld een internetadres invoeren, dan verschijnt er op het scherm een virtueel toetsenbord waarop je kunt typen. Voor wie het echt wil, wordt er een apart toetsenbord verkocht.

De specificaties van de iPad zijn afgestemd op gebruik in de huiskamer. Het is compact en licht (1,2 cm dik en 680 gram zwaar), heeft een 9,7-inch kleurenscherm met een heel brede kijkhoek, draadloos internet, Bluetooth en 16 tot 64 gigabyte geheugen. Een 3G-modem is een optie. Alle software uit de App Store van Apple werkt ook op het tablet.

E-reader

Met de iPad treedt Apple, dat de laatste tien jaar geëvolueerd van computerbouwer naar consumentenelektronicaproducent, in de arena tegen gelijkaardige toestellen als de e-readers van Amazon en Sony. Zo demonstreerde Jobs hoe je er een krant als The New York Times op kan lezen.

Via iPad kunnen boeken gekocht worden in de 'iBookwinkel', een variant op de iTuneswinkel waar muziek gekocht kan worden. De boeken worden geleverd in het ePub-formaat, een open e-bookstandaard die de meeste e-readers ook ondersteunen. Dat wil zeggen dat er in principe ook veel Nederlandstalige werken leesbaar zullen zijn, bijvoorbeeld afkomstig van boek.be.

499 dollar

Het toestel komt binnen zes weken op de Amerikaanse markt en krijgt een prijskaartje van 499 dollar voor de versie met 16 gigabyte geheugen. Voor versies met 32 en 64 gigabyte komt er telkens 100 dollar bij. Wie 3G-verbindingen wil opzetten moet nog eens 130 dollar extra betalen.

En wat met België? Pas in juni worden internationale lanceringen gepland, maar in tegenstelling tot de iPhone zal een Amerikaanse versie probleemloos hier werken. De iPad invoeren of meebrengen van een reisje naar de V.S. is dus een mogelijkheid.

Volgens sommige analisten kan Apple tot 3 à 4 miljoen iPads verkopen dit jaar.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100127_091

Pers zit er sinds gisteren wereldwijd op alsof het iets revolutionair is maar erg indrukwekkend vind ik het niet.
Lekker onhandig zo'n ding. Wat doe je ermee? Te groot om makkelijk mee te nemen, te klein om thuis naar een film te kijken etc. Te duur, te weinig HD en te traag om op te werken om je laptop écht te vervangen. Geen usb of 3G tenzij bijbetalen, geen flash, ... .
Ja leuk zo'n e-reader, maar dat kan ik ook gewoon snelsnel even op mijn Touch doen, daar geef ik geen half maandloon voor uit.
 
Laatst bewerkt:
Zie er ook totaal het nut niet van in voor mij. Misschien leuk voor mensen die veel ebooks willen lezen, maar verder ???
 
ook geen dvi/hdmi uitgang...
 
Ik ben ontzettend tevreden over mijn iPhone en vind de iMacs echt prachtig, zowel de hardware als Mac OSX. De iPad daarentegen is gewoon een iPod Touch XL. Zolang hier geen volwaardig besturingssysteem op zit, maar hetzelfde als iPhone OS, met de daarbij bekende , door Apple opgelegde beperkingen (zoals geen mogelijkheid tot multitasking e.d.), vind ik het een nutteloze toevoeging van het assortiment van Apple. Het enige voordeel ten opzichte van de iPod Touch is dat je hem makkelijk als e-reader kunt gebruiken. Boeiend...
 
Hahaha...IPad...wat een naam:D
 
Ik ben ontzettend tevreden over mijn iPhone en vind de iMacs echt prachtig, zowel de hardware als Mac OSX. De iPad daarentegen is gewoon een iPod Touch XL. Zolang hier geen volwaardig besturingssysteem op zit, maar hetzelfde als iPhone OS, met de daarbij bekende , door Apple opgelegde beperkingen (zoals geen mogelijkheid tot multitasking e.d.), vind ik het een nutteloze toevoeging van het assortiment van Apple. Het enige voordeel ten opzichte van de iPod Touch is dat je hem makkelijk als e-reader kunt gebruiken. Boeiend...

het voordeel van de ipad is dat het e-inkt heeft, waardoor je prettiger leest. Probeer maar is 2 uur lang wat te lezen op een touch of laptop.
 
het voordeel van de ipad is dat het e-inkt heeft, waardoor je prettiger leest. Probeer maar is 2 uur lang wat te lezen op een touch of laptop.

Dat zeg ik, boeiend...
 
+1

Ik ga m'n vernieuwe Golf toch ook geen Galf noemen, wat een Adjes bij Apple :rolleyes:


Je kan veel van Apple zeggen maar ik denk niet dat iemand met een anime plaatje in zijn avatar op een bb forum ze iets hoeft bij te brengen over marketing en verkoop op basis van image. :o
 
Je kan veel van Apple zeggen maar ik denk niet dat iemand met een anime plaatje in zijn avatar op een bb forum ze iets hoeft bij te brengen over marketing en verkoop op basis van image. :o
Haha idd, wat een opmerking was dat ook :rolleyes:
 
Is zeker een markt voor dit soort dingen maar persoonlijk heb ik er geen behoefte aan.
 
Ik vind hem vet! Handig tijdens colleges lijkt me. Thuis op de bank liggend, half tv kijkend, beetje computeren. :thumbup:!
 
Lijkt me een typisch product dat de gemmiddelde Apple-freak/idioot blindelings zal kopen en zichzelf wijsmaken in zijn hoofd dat het een goed apperaat is en zn prijs helemaal waard was. (beetje zoals elk Apple product dus)
 
Lijkt me een typisch product dat de gemmiddelde Apple-freak/idioot blindelings zal kopen en zichzelf wijsmaken in zijn hoofd dat het een goed apperaat is en zn prijs helemaal waard was. (beetje zoals elk Apple product dus)

Met het eerste gedeelte van je reactie ben ik het eens. Met wat daarna tussen haakjes staat daarentegen absoluut niet!!! Je even verdiepen in de digitale revoluties die Apple op gang heeft gebracht kan geen kwaad hoor...
 
Met het eerste gedeelte van je reactie ben ik het eens. Met wat daarna tussen haakjes staat daarentegen absoluut niet!!! Je even verdiepen in de digitale revoluties die Apple op gang heeft gebracht kan geen kwaad hoor...

Kan goed zijn, maakt mij niet zoveel uit, niemand met een right mind zal ontkennen dat Apple opzich een geniaal bedrijf is hoor. Ze maken hele mooie winsten en dat is de bottomline van eender welk bedrijf. Maar al hun totstandkomingen hebben uiteindelijk maar tot gevolg dat ze de idiotenniche van de markt bespelen die bereid zijn 10x meer te betalen voor producten die meer blinken en als 'alternatiever' gemarket worden dan de enorm goedkopere concurrentie.

Heb maw zeker geen disrespect naar apple toe, eerder naar al die mensen die elk apple product kopen :D.
 
Lijkt me een typisch product dat de gemmiddelde Apple-freak/idioot blindelings zal kopen en zichzelf wijsmaken in zijn hoofd dat het een goed apperaat is en zn prijs helemaal waard was. (beetje zoals elk Apple product dus)
Over idioot gesproken, gemiddelde, niet gemmiddelde. Maar dit terzijde.

Apple gebruikers kopen, anders dan PC gebruikers, nooit blindelings, maar juist zeer bewust. Ze weten door ervaring dat Apple producten hun geld waard zijn, anders dan Microsoft producten.

De meeste Apple producten zijn dubbel en dik hun geld waard, omdat ze gewoon beter en aangenamer zijn. Als je je die 'luxe' kan permitteren dan moet je dat gewoon doen. Net zoals wanneer je een auto gaat kopen en kan kiezen tussen een Citroën en een BMW.

Windows en PC gebruikers maken zichzelf nog steeds wijs dat ze goedkoper kopen, terwijl ze eigenlijk duur kopen. Maar dat beseffen ze niet, omdat ze slaafjes zijn van Gates en co.

Kan goed zijn, maakt mij niet zoveel uit, niemand met een right mind zal ontkennen dat Apple opzich een geniaal bedrijf is hoor. Ze maken hele mooie winsten en dat is de bottomline van eender welk bedrijf. Maar al hun totstandkomingen hebben uiteindelijk maar tot gevolg dat ze de idiotenniche van de markt bespelen die bereid zijn 10x meer te betalen voor producten die meer blinken en als 'alternatiever' gemarket worden dan de enorm goedkopere concurrentie.

Heb maw zeker geen disrespect naar apple toe, eerder naar al die mensen die elk apple product kopen :D.
En stop met liegen;)
 
Apple gebruikers kopen, anders dan PC gebruikers, nooit blindelings, maar juist zeer bewust. Ze weten door ervaring dat Apple producten hun geld waard zijn, anders dan Microsoft producten.



Eh nee, er zijn zat mensen die Apple kopen omdat het hip en cool is. Denk alleen maar aan al die mongolen een paar jaar terug met die witte oorpluggen heel opzichtig als een soort van statussymbool.
 
Eh nee, er zijn zat mensen die Apple kopen omdat het hip en cool is. Denk alleen maar aan al die mongolen een paar jaar terug met die witte oorpluggen heel opzichtig als een soort van statussymbool.
Tuurlijk speelt dat ook mee in het marketing verhaal. Maar de bottom line is dat mensen ook gewoon erg tevreden zijn, gewoonlijk méér tevreden dan over andere producten.
 
**** apple.
 
Back
Naar boven