XXL Nutrition

Hoeveel keer per week? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

NJL

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 dec 2009
Berichten
67
Waardering
1
Lengte
1m74
Massa
77kg
Hey jongens. Ik train nu dus sinds twee maandjes. Ik merk wel verandering (alles word wat compacter). Ook mn borstspieren groeien goed maar naar mijn mening wat te langzaam. Mijn vraag is hoevaak per week jullie die borstspieren aanpakken?
 
Meestal zo'n twee keer per week met 4 oefeningen per keer.
Ik heb zelf niet het gevoel dat mijn borstspieren snel groeien, maar 3 keer
lijkt me weer wat teveel...
Ik denk dat het dus afhankelijk is van welk schema je doet (hoeveel oefeningen) en of je borstspieren een 'goede" of "slechte" spiergroep zijn.
 
Borst loopt na 2 maanden al achter... :o
 
Je borst loopt niet achter, train nog een jaartje en vraag het dan nog eens.
 
Borst loopt na 2 maanden al achter... :o

Beter lezen vriend

---------- Toegevoegd om 02:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:09 ----------

Meestal zo'n twee keer per week met 4 oefeningen per keer.
Ik heb zelf niet het gevoel dat mijn borstspieren snel groeien, maar 3 keer
lijkt me weer wat teveel...
Ik denk dat het dus afhankelijk is van welk schema je doet (hoeveel oefeningen) en of je borstspieren een 'goede" of "slechte" spiergroep zijn.

Thanks:D
 
Als ze goed groeien hoezo dan te langzaam? Daar zijn geen richtlijnen voor.
 
Wordt sterker
Eet (meer dan) genoeg
Herhaal 5 jaar

Hoe vaak je traint heeft er niet zo heel veel mee te maken.
Je borst is zo groot als hij nodig is om het gewicht dat je bankt te drukken.
Moet hij groter ? Druk meer !
(of je dat nu bereikt met 1, 2, of 3 keer per week)
 
kom op je traint 2 maanden.

verder heeft iedereen zo zijn spiergroepen die minder makkelijk groeien of uit zichzelf al groot zijn.
 
Na twee maanden moet je nog niet bezig wezen met achterlopende spiergroepen!
 
Hey bedankt voor jullie reacties. Aan de hand van wat ik lees denk ik dat het niet goed is om spiergroepen 2x per weer te pakken?
 
Gewoon 1 keer per week GOED trainen is in mijn ogen meer dan voldoende, ja.
 
ja, 1x per week is voldoende, borst wel uitputten
 
Afwisselen

Heb net ook split schema gehad, ik ga nu weer naar 2x in de week ;)

Ey, ik heb net in de verklarende woordenlijst gekeken maar ik kan het niet vinden man. Maar wat is een splitschema?
 
Ligt bij iedereen anders, bij de ene groeit de borst als gek, bij de andere loopt ie verschrikkelijk achter :p

---------- Toegevoegd om 14:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:06 ----------

Ey, ik heb net in de verklarende woordenlijst gekeken maar ik kan het niet vinden man. Maar wat is een splitschema?

Dit zal waarschijnlijk in een van de stickies staan hoor ;)
Maar een splitschema is een schema waarbij je de spieren die je wilt trainen hebt verdeelt over een week.

Bv een superdude doet
zondag-biceps
woensdag-borst
vrijdag-buik


Jij bent en wordt geen superdude dus je zal iets in deze richting willen nemen;
Zondag: Borst & biceps
Woensdag:Rug&schouders
Zondag:Beentjes& triceps & buik.

Dit is enkel een schema'tje dat ik even in elkaar geflanst heb, je zal zelf moeten kijken welke spieren je op welke dag wilt trainen. Ikzelf heb persoonlijk biceps na de borst, maar bij anderen kan dit natuurlijk anders liggen.
 
Laatst bewerkt:
Zeker zo iemand die denkt na 6 maanden al een monster chest te hebben... Als je er een goede aanleg voor hebt zul je een goede borst hebben in een half jaar anders wordt het lang en hard trainen!
 
Ligt bij iedereen anders, bij de ene groeit de borst als gek, bij de andere loopt ie verschrikkelijk achter :p

---------- Toegevoegd om 14:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:06 ----------



Dit zal waarschijnlijk in een van de stickies staan hoor ;)
Maar een splitschema is een schema waarbij je de spieren die je wilt trainen hebt verdeelt over een week.

Bv een superdude doet
zondag-biceps
woensdag-borst
vrijdag-buik


Jij bent en wordt geen superdude dus je zal iets in deze richting willen nemen;
Zondag: Borst & biceps
Woensdag:Rug&schouders
Zondag:Beentjes& triceps & buik.

Dit is enkel een schema'tje dat ik even in elkaar geflanst heb, je zal zelf moeten kijken welke spieren je op welke dag wilt trainen. Ikzelf heb persoonlijk biceps na de borst, maar bij anderen kan dit natuurlijk anders liggen.

Hoezo kan ik geen superdude worden? Beentjes?

Thanks voor derest
 
Hey bedankt voor jullie reacties. Aan de hand van wat ik lees denk ik dat het niet goed is om spiergroepen 2x per weer te pakken?

Ja hoor, is goed hoor.
 
Gewoon één keer per week elke spiergroep.. ook met het trainen van andere spiergroepen belast je je borst (denk aan rug oefeningen) dus je beperkt daarmee alleen maar de rust van je spier (en rust is een deel van het groeien).
 
Hoezo kan ik geen superdude worden? Beentjes?

Thanks voor derest

Je kan wel superdude hebben maar dan heb je het hele forum hier tegen je xD
En zoek maar eens een pic van iemand met een mooie upper body die z'n beentjes nooit heeft getrained ;)
 
Back
Naar boven