XXL Nutrition

Sympathie voor personen als Bin Laden

Bezoekers in dit topic

Waar gaat het over, met kattenpult schietende Palestijn stond altijd tegenover de zwaarbewapende jood. En vervolgens wordt het verzet tegen de bezetter de terrorist genoemd. Chapeau. Enige wat ik me kan bedenken is dat de Palestijn met beperkte middelen moet terugvechten waardoor het terroristischer kan ogen. Of omdat een gemiddelde Palestijn in de ogen van een westerling van achter de tv lijkt op de stereotype terrorist.
Wat daar gebeurt is een schande in de wereldgeschiedenis..
 
de VS terroristen? zonder o.a de VS zaten we nu duits of russisch te praten. hitler had de VS dan wel zelf de oorlog verklaard, maar dat terzijde gelaten.

nee, ik ben geen fan van de VS, ik vind het meer een zelfingenomen land waarin de mensen zichzelf nogal belangrijk vinden en stellen zich verantwoordelijk voor de orde op de wereld omdat ze denken het machtigste land op aarde te zijn. Ze zijn alleen bemoeizuchtig, maar terroristen? kom aan! :D
 
de VS terroristen? zonder o.a de VS zaten we nu duits of russisch te praten. hitler had de VS dan wel zelf de oorlog verklaard, maar dat terzijde gelaten.

nee, ik ben geen fan van de VS, ik vind het meer een zelfingenomen land waarin de mensen zichzelf nogal belangrijk vinden en stellen zich verantwoordelijk voor de orde op de wereld omdat ze denken het machtigste land op aarde te zijn. Ze zijn alleen bemoeizuchtig, maar terroristen? kom aan! :D

Ze denken het niet alleen, ze zijn het ook! Check dit maar eens wat ze uitgeven aan defensie en dan hoeveel het land wat tweede staat in de ranking.
 
zonder o.a de VS zaten we nu duits of russisch te praten.

:orly:

Spraken ze Duits in Vichy Frankrijk ??? En Russisch in de DDR ???

Ze denken het niet alleen, ze zijn het ook! Check dit maar eens wat ze uitgeven aan defensie en dan hoeveel het land wat tweede staat in de ranking.

Dat zegt niet veel.
 
Laatst bewerkt:
Ze denken het niet alleen, ze zijn het ook! Check dit maar eens wat ze uitgeven aan defensie en dan hoeveel het land wat tweede staat in de ranking.

:eek: 41% van de totale uitgaven aan defensie in de hele wereld. Ziek ziek.
 
Je moet het simpeler zien; in het heetst van de noodzaak zijn er ten alle tijden slechts 2 opties omdat de nuances dan geen rol meer spelen. En dat is of je kiest voor de Brits/Amerikaans/Israëlisch/West Europese beschaving of voor al de rest mogendheden die minder ontwikkeld zijn in zowel intellect als beschaving.
 
Wat vinden jullie van Salazar?

125e87b20090306103015785.jpg
 
Ik heb wel enige sympathie voor iedereen en begrijp hun ook deels, alleen de ene meer als de ander :)

Bijvoorbeeld Jozef Mengele, heeft verschrikkelijke dingen gedaan maar door hem zijn er veel doorbraken geweest in medische geschiedenis, daarvoor heb ik nog enige ''sympathie'' of begrip.
En daarentegen minder voor Bin Laden, lult teveel en doet weinig goed behalve zijn geloof opdringen imo.
 
In tijden van dictatoriale anarchie komen er ten alle tijden doorbraken op allerlei terreinen, eigenlijk hoe lager de ethische norm zakt, des te meer er ruimte ontstaat om te experimenteren zonder voorschriften of humane kaders. Laboratory animals die onvrijwillig worden onderworpen geven nu eenmaal het hoogste rendement af in de moderne wetenschap.
 
Voor Berlusconi heb ik ook wel enige sympathie.
 
de VS terroristen? zonder o.a de VS zaten we nu duits of russisch te praten. hitler had de VS dan wel zelf de oorlog verklaard, maar dat terzijde gelaten.

nee, ik ben geen fan van de VS, ik vind het meer een zelfingenomen land waarin de mensen zichzelf nogal belangrijk vinden en stellen zich verantwoordelijk voor de orde op de wereld omdat ze denken het machtigste land op aarde te zijn. Ze zijn alleen bemoeizuchtig, maar terroristen? kom aan! :D

Dat een land ons ooit in een grijs ver verleden heeft geholpen (uit PUUR eigen belang overigens) is compleet irrelevant of ze in de overige tijdslijn van hun acties.

Als je goed kijkt naar wat de VS doen: wapens en militaire steun leveren aan organisaties die zich verzetten tegen democratisch gekozen regeringen (bijv. Chili), ingrijpen in landen waar dictaturen de macht voeren (Vietnam) en dorpen platbranden en uitmoorden, regeringen steunen die Chemische en biologische wapens inzitten tegen de eigen bevolking (Irak), regeringen die doodsescaders inzetten tegen de eigen bevolking (Salvador)....opzettelijk burgerdoelen aanvallen, gebruik van clusterminutie in woonwijken, doelen van non-combattants aanvallen (bijvoorbeeld expres de ambassade van China in Belgrado), journalisten opzettelijk en met voorkennis beschieten (Irak), Oorlogten beginnen zonder ananleiding en op basis van leugens, mensen oplsuiten zoner proces, gevangenen martelen....en zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan

Dan kan je het land niet anders bestempelen dan terroristisch.
 
Terrorisme en patriotisme liggen wat dat betreft niet erg van elkaar af inderdaad.
 
Ik heb wel enige sympathie voor iedereen en begrijp hun ook deels, alleen de ene meer als de ander :)

Bijvoorbeeld Jozef Mengele, heeft verschrikkelijke dingen gedaan maar door hem zijn er veel doorbraken geweest in medische geschiedenis, daarvoor heb ik nog enige ''sympathie'' of begrip.
En daarentegen minder voor Bin Laden, lult teveel en doet weinig goed behalve zijn geloof opdringen imo.

Vertel! Mengele verrichtte alleen maar slagerswerk en wat hij deed heeft weinig te maken met geneeskunde of geneeskundig onderzoek. Dus welke doorbraken hebben we aan der Josef te danken dan?
 
Vertel! Mengele verrichtte alleen maar slagerswerk en wat hij deed heeft weinig te maken met geneeskunde of geneeskundig onderzoek. Dus welke doorbraken hebben we aan der Josef te danken dan?

Echt veel waren het er niet en dat geef ik ook toe :D

maar bijvoorbeeld de proeven op tweelingen (waar hij een voorliefde voor had) waren belangrijk voor de eugenetica. Dan nog de experimenten voor het blootstellen aan kou tot overlijden, experimenten in vacuümkamers, amputeren van organen en ledematen en proeven van medicijnen op ziekten en aandoeningen. Ook probeerde hij ogen blauw te maken met vloeistofinjecties dat overigens faalde, maar ondanks de onmenselijke experimenten die hij verrichte, worden sommige nog gebruikt zoals zijn bevindingen van de maximale stroomsterkte die een menselijk lichaam aankan vormen nog steeds de basis voor de fabricage van aardlekschakelaars.

niet denderend veel, maar wel wat verschil maakte :)
 
En Russisch in de DDR ???

Mijn grootmoeder (in de DDR net na de oorlog) heeft haar lagere school in het Russisch moeten doen. Dus het is niet onrealistisch om te denken dat als de Sovjets alles onder de voet hadden gelopen dat Russisch de officiële taal zou worden.
 
Maar laten we eerlijk zijn, sparen is stukken meer naturel en karma evenwichtig dan de huidige dianabol beurs die het kapitalisme dicteert en pseudo bellen kweekt exclusief voor hongerige buiken die het snel veilig stellen in de vorm van liquide middelen. De werkende populatie krijgt winstmaximalisatie in het vooruitzicht gesteld dat grotendeels uit vocht bestaat, want als zij aan de beurt zijn vertrouwd niemand niemand meer.

Comrade Joseph! Comrade Joseph! Comrade Joseph!
 
Maar laten we eerlijk zijn, sparen is stukken meer naturel en karma evenwichtig dan de huidige dianabol beurs die het kapitalisme dicteert en pseudo bellen kweekt exclusief voor hongerige buiken die het snel veilig stellen in de vorm van liquide middelen. De werkende populatie krijgt winstmaximalisatie in het vooruitzicht gesteld dat grotendeels uit vocht bestaat, want als zij aan de beurt zijn vertrouwd niemand niemand meer.

Comrade Joseph! Comrade Joseph! Comrade Joseph!

Pfffft als je dan toch zo tegen een carnivorenkapitalisme bent, ga dan toch niet diegene eren die een serieus alternatief erop naar de kloten heeft geholpen.
 
Mijn grootmoeder (in de DDR net na de oorlog) heeft haar lagere school in het Russisch moeten doen. Dus het is niet onrealistisch om te denken dat als de Sovjets alles onder de voet hadden gelopen dat Russisch de officiële taal zou worden.

Dat wist ik niet. Zou dat in de andere marionetten regimes ook zo geweest zijn? Duitsland hebben ze harder aangepakt natuurlijk.
 
Er is een periode onder Stalin geweest van "Russificatie". Nu nog heb je in Oekraïne, Kazachtsan, Georgië, de Baltische staten en andere ex-Sovjet republieken vrij grote Russisch sprekende minderheden die uit die periode stammen.
 
Mijn grootmoeder (in de DDR net na de oorlog) heeft haar lagere school in het Russisch moeten doen. Dus het is niet onrealistisch om te denken dat als de Sovjets alles onder de voet hadden gelopen dat Russisch de officiële taal zou worden.

Dat geloof ik niet. Ik ken erg veel mensen uit de voormalige DDR, jong en oud....(ex vriendinnetje uit de DDR brengt veel contacten daar met zich mee)

Het CV in scholing had Russisch als verplicht vak waar veel nadruk op werd gelegd (overigens ook: Engels en Frans!), maar onderwijs was en bleef in het Duits, tenzij ze op een speciale school zat voor Russische diploamtenkinderen, kinderen van partijbonzen of andere belangrijke figuren...

Nergens is Russische een officiele taal geweest en dat was ook niet de intentie. Wel was het de intentie, zoals wij Engels en Frans, krijgen om Russisch te onderwijzen en tot een van de belangrijkste hoofdvakken te maken. En dat is nu uist het cynische...

Er is nl uitgebreid onderzoek gedaan naar de effecten van het onderwijs systeem in de eerste 10 jaar na de bezetting (Russische format) en dat onderwijs systeem is goed geweest....MAAAR een zeer opmerkelijk detail is dat de DDR burgers buitengewoon slecht Russisch spraken omdat mensen er geen echte animo voor hadden omdat de kans dat ze het moesten spreken nihil was en ze weinig tot geen mogelijkheden hadden om naar Rusland te reizen. Dat is een signant detail uit dat onderzoek....en detail dat niet zo was geweest indien basisonderwijs volledig in het Rusisch was gegevens.

Onzin dus...


Russisch had een verplichte status, maar niet meer of minder dan wij hier een verplichte vreemde taal hebben.

---------- Toegevoegd om 13:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:20 ----------

Er is een periode onder Stalin geweest van "Russificatie". Nu nog heb je in Oekraïne, Kazachtsan, Georgië, de Baltische staten en andere ex-Sovjet republieken vrij grote Russisch sprekende minderheden die uit die periode stammen.

Ja dat klopt. Dat is gebiedsannexatie geweest een status die de Oostblok landen nooit hebben gehad.

Die gebieden die je hier noemt vormden al geruime tijd VOOR Stalin en VOOR de revolutie al een integraal onderdeel binnen de Russische grenzen en de Russificatie was al veel eerder ingezet.... Stalin pakte het alleen "effectiever" aan (let op aanhalingstekens)
 
Back
Naar boven